Renault Laguna (2002)
4.1.2010Původně jsem chtěl čekat až do léta,abych auto nafotil na letních kolech a naleštěné,ale rozhodl jsem se že fotky sem dodám později a auto nafotím nyní…
Renault Laguna II (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 08.07.13 11:45
« Re: Rozhodování
To máš fajn, já fakt nevím, jak s ním kamarád jezdil, ale řikal že s loni spolu dali 3000 km v kuse do Srbska a podobně. Největší paradox je, že auto vypadá pořád fakt parádně, elektronika funguje... fakt nevím co se stalo a cítím se za to trochu zodpovědně, jelikož sem mu to prodal, jenže.. nemohl sem to vědět.
Ty měníš tlumiče po 330tisících?! >:D Panebože... já je měnil v polovině... nu což.. těžký diesel na předek >:D Ať slouží alespoň ta tvá a ukáže, že Renault nepatří jen do šrotu. Kamarádova benzinová 2.0 83kw jednička najezdila snad 400, než se rozpadla rzí >:D -
Ronault. 07.07.13 20:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Rozhodování
Hmm... tak to je prostě obraz dieselů, více zatěžují přední nápravu, mají turbo, sice jedou, málo žerou, ale o ničem. Jak píšu výše, tak nejlepší volbou byl pro svižnější jízdu dvoulitrový benzín neIDE a ještě lépe s turbem, pro řidiče nevyžadující dynamiku 1,6 16V... 1,8 16V ti, co se svezli v 1,6 16V nepochopili její smysl, jedou stejně.
Škoda toho motoru, moc mi není jasné, jak se mohl potkat po výměně rozvodů... asi se sním kamarád nepáře, což mi k kombíku této kategorie nesedí, tam patří pohodová jízda, případně trochu rychlejší ale ne pirátské dálniční přesuny, na prasení má tady i Renault jiná auta, která daleko více potěší, Megane RS a Clio RS.
Já nakonec po dlouhém zvažování zůstávám u Laguny. Ne, že už byla málem k prodeji, ale nástupce byl prodán do rodiny prodávajícího (šéfa), takže Passat 2,0 TSI 147 kW nebude... no což, Laguna tedy dostane pár investica a bude se jezdit dále.
Na motoru snad nás nic nečeká, měnili jsme v květnu hlavní řemenici, prý má životnost 200-300t km a já s ní dojel do servisu už na poslední chvílí, inu 330t km.
Koupíme 2 letní Michelinky, 4 nové zimní gumy, přelakujeme plecháče na zimu (poklice mě nsekutečně iritují, asi jen plechy dám do stříbrné). No a nechám opravit poškrábaný blatník a nárazník (dílo předchozího majitele), vyměníme vpředu tlumiče (po 330 tkm si to zaslouží), asi tyčky stabilizátorů (ty byly měněny před více jak 100 tkm) a uvidíme, snad budeme jezdit dál...
Přecejen LPG stojí teď v Polsku 13,40, u nás od 15 po 18,50 Kč/l, při spotřebě 9l/100 km se Laguna ještě pořád vyplatí :-! >:-[] -
Ozzman 25.10.12 12:06
« Re: Re: Re: Re: Rozhodování
Já dával před 3mi lety celou přední nápravu včetně stabilizátorů ( vyhodili mne z technický). Kamarád prý to dělal znova někdy v zimě 2011/2012.
Co s nápravou bylo nevím přesně, vídáme se sporadicky :).
Nicméně, mě zůstávala viset spojka. Čekal sem, že to bude na novou, ale prý stačilo pouze něco přitáhnout ( v renaultu mi řekli že výměna). Jeden z největších nešvárů mého vozu (čti: co mě nejvíce vytáčel :D) šel vyřešit nejlevneji :-)
Já se k autu choval hezky a taky hezky sloužilo :-) Spotřeba mne velmi zaráží. Nejsem žádnej ekojezdec, rád se svezu, ale spotřeba byla opravdu nižší :-)
Když sem vybíral nástupce, chtěl sem Lagunu III, bohužel nebyl výběr.. Je to škoda, skončil sem u Fordu, jsem spokojen, ale věřím, že s LIII bych byl také :-) -
Ronault. 24.10.12 21:44
« Re: Re: Re: Re: Rozhodování
To je částka, kterou Laguna nestála za 7 let včetně gum... :-O Inu za nízkou spotřebu dieselu se platí.
Ta náprava... Co na ní? Proč celou? Dneska se dají poměrně levně a velmi snadno koupit jednotlivé čepy ramen, tuším, že i s prací jsem za jedno platil minule asi tisícovku? Turbo je odvěký problém, z části za to může chování řidičů (mluvit některým o dochlazování je jako házéné hrachu o stěnu) a nekvalitní či v příliš krátkých intervalech měněný olej. A jestli jezdí za 7-8 litrů, tak to je opravdu prase a tomu odporoučenému turbu se není co divit 8-s -
Ozzman 24.10.12 14:40
« Re: Re: Re: Rozhodování
Ahoj. Vracim se sem opět po dlouhé době.
Takže, Auto už nemám, jak jsem psal výše. ( nové auto se chystám recenzovat a ještě VW Jetta, které nám stojí také v garáži, jak jsem již slíbil některým dříve:D, bohužel, času je málo).
Tuto Lagunu má nyní můj kamarád. Takže o ní vím až do teď.
Nyní má najeto 210 tis km. Za ten rok se toho stalo s autem opravdu hodně.
Odešla přední náprava (znova, já dával novou), Odešly tlumiče, (ty byly originální) a těsně po záruce se odporoučelo turbo, které sem já měnil už jednou!! A další podobné věci. Suma sumárum, kamarád do auta nasypal skoro dalších 100 tisíc. Dá se řict, že jsem prodal právě včas ;-\
Nicméňe je s autem spokojen, výkon dostačující, pohodlí, jízda vše OK a prodat jí v žádnym případě nechce, pry lepší než olítaná oktávka :D.
Já osobně jsem i přes tohle na Renaulty nezanevřel, a určitě bych po Laguně koukal zase. V době, kdy sloužila podemnou, jsem byl velmi spokojený :-)
Co se týká spotřeby, jak byl dotaz, já osobně jsem jezdil od 4,7 (ekojízda) po 7 litrů ( plná nálož + kola na střeše a vytáčení motoru). Průměr byl 6,5l na 100 i s jízdou velkou částí po Praze. Kamarád jezdí za 7 -8 ( jezdí jako prase >:D )
Takže když seženete kvalitní motor s turbem, který je OK , myslim, že to neni vůbec špatná volba :-) -
Ronault. 18.10.12 21:34
« Re: Rozhodování
To auto se nevyrábí 11 let, ale asi chápu, co jsi tím chtěl říci.
Já osobně mám 2001 benzín v LPG najeto cca 320t km a zatím jezdím, jo, mouchy má, ale jezdím v podstatě pořád.
Osobně bych se nebránil Laguně II po faceliftu, z benzínových motorů buď dvoulitrová atmosféra a nebo s Turbem, protože 1,6 16V ačkoliv je víceméně bez problémů (sám ji mám), tak na tak velké auto je slabá... a z nafťáků asi jen 2,0 dCi. No a spíše bych koukal po kouscích s nějakou rozumnou spíše základní výbavou (klima, el. okna, ABS airbagy a dost) a hlavně se zaručenou historii.
Dnes po 11 letech od začátku výroby je spoustu dílů z druhovýroby, často i kvalitních z druhovýroby, je už poměrně dost mechaniků, kteří se naučili Laguny opravovat a dokonce i dříve těžce opravitelné věci se buď už nekazí a zároveň se umí snadno opravit, viz čtečka karet. Odplatou budiž z mého pohledu na svou dobu dobré jízdní vlastnosti, hodně prostoru (více než trojková Laguna), pohodlí a i spolehlivost. Každopádně můžeš pohořet i v dobré variantě na autě, kde tě chtěl někdo ošulit a prodá bouraného, stočeného nebo vyplaveného šrota... ale to platí všude. -
Ozzman 13.04.10 18:50
« Prosím o radu : cukání motoru
Ahoj, doufám,že si to tady někdo přečte a poradí mi :-)
Stává se mi poslední týden, že auto na 2. a 3. převodový stupeň, když jedu konstantne kolem 1800/2000 tis/otacek tak obcas škubne,plyn držím pořád stejně.
Když sešlápnu plyn,tak akceleruje už normálně.
Neví někdo co stím? může to být špatnou naftou? dnes sem tam koupil nejaky aditivum, co by melo rozpouštět usazeniny ( moc tomu nevěřím,ale co kdyby)
Podobný problém sem pozoroval u Předchozího Seatu HTP, kdy se tohle stavalo kolem 3tisic otacek,ale pod plnym plynem.
Prosím kohokoliv,kdo by věděl ať mi napíše sem do diskuze,nebo SZ.
Díky moc :-)
Tak koroze krok toho 3 roky na plech sedřeného blatníku Lagunu ještě nepotkává, v tom je klid :-)