reklama


Recenze

Ozzman (muž 29 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Laguna II !Prodáno!

9,84 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 14 Renault Laguna, foto 15 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 23 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27 Renault Laguna, foto 28 Renault Laguna, foto 29 Renault Laguna, foto 30 Renault Laguna, foto 31 Renault Laguna, foto 32 Renault Laguna, foto 33 Renault Laguna, foto 34 Renault Laguna, foto 35 Renault Laguna, foto 36 Renault Laguna, foto 37 Renault Laguna, foto 38 Renault Laguna, foto 39 Renault Laguna, foto 40 Renault Laguna, foto 41 Renault Laguna, foto 42 Renault Laguna, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Laguna II Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:156000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1870 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 198 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Původně jsem chtěl čekat až do léta,abych auto nafotil na letních kolech a naleštěné,ale rozhodl jsem se že fotky sem dodám později a auto nafotím nyní ve stavu v jakém je v zimě:)

V léťe 2008 sem dospěl názoru,že dosavadní automobil,který jsem dostal po rodičích (Seat Cordoba 1.2HTP 47Kw r.v. 2003) je bohužel moc malý a nepraktický a tudíž by bylo vhodné jej vyměnit za větší auto s karoserií kombi,dokud má auto ještě slušnou zústatkovou cenu a stačí připlatit minimum.Toto rozhodnutí bylo finančně podpořeno rodinou,jelikož i jejich auto je sedan (VW Jetta 1.6 r.v.2006) a auto by občas využili i oni na odvoz věcí,co do sedanu nedají.Nebudu tu nikoho napínat,popřípadě si vymýšlet,že jsem si na auto vydělal sám.Jsem student,takže jako základní kapitál sloužila výše uvedená Cordoba + menší finanční výpomoc rodičů a peníze z brigád. Když jsme v červenci 2008 začli zjištovat, kolik za Cordobu dostanem,byli jsme skoro zděšeni ,že nám nikde nechtejí uvěřit počet Km (48tisic na 5tilete auto) i přesto doložených servisní knihou.Ještě bych zde měl uvést,že všechny auta jsme měli koupena jako nové a zkušenost s bazarovými vozy pro nás byl velkým krokem do neznáma.
Požadavky na auto byly takovéto: Karoserie Kombi,r.v.2002/2003 popřípadě novější,motor spíše nafta,ale koukali jsme i po benzínu(s nafťákem jsme žádné zkušenosti do té doby neměli,ale kůli spotřebě jsme chtěli naftu zkusit).
Mezi favority se řadili: Ford Mondeo II,Ford Focus I ,VW Passat B6,VW Golf/Bora IV a v poslední řadě práve Renault Laguna o které jsme toho slyšeli hodně a né vždy kladné věci.
Nicméně, začátkem srpna,kdy už jsme hledání auta vzdali s tím že si nechám Cordobu sme náhodou jeli kolem jednoho autobazaru nedaleko bydliště,načež jsem se rozhodl,že cordobu zavezu na ohodnocení.Mile mě zde překvapili s cenou ,kterou nabízejí za Cordobou + bonus za koupi auta od nich.
V bazaru jsme si vyhlídli VW Golf IV 1.9 Tdi 74KW a právě Lagunu II, která vypadala velmi zachovale, se servisní knížkou,a najetými 130 tisíci km.Po nedlouhém rozhodování jsme zvolili Lagunu,jelikož jsme nechtěli mít doma dvě skoro stejná auta( Golf,Jetta) a hlavně Laguna byla prostornější a pro mě i líbivější vůz.

Auto a jeho výbava : Renault Laguna grandtour Expression
r.výroby 2002
Motor: 1.9 Dci 88Kw
6ti stupňová manuální převodovka
ABS,ASR,ESP
8x Airbag,manuální klimatizace
Přední i zadní okna v el.Zrcátka v el.
Palubní počítač, rádio s Cd přehrávačem a ovládáním na volantu
Vestavěná barevná GPS navigace Carminat.
Kola : 225*45 R17 - letní. 205*55 R16 - zimní
Přední mlhová světla (zadní jsou standard ne? :D )


Vzhled Auta:
Toto je věc názoru,mě osobně se auto líbí,zvláště na letních originálních 17tipalcových Alu kolech Renault.Kdybych si auto kupoval jako nové,tak bych si asi vybral tmavší odstín barvy,ale to je jen maličkost. :)

Vnitřní prostor a praktičnost:
Kdo v tomto autě jel,byl vždy velmi překvapen jak je auto vevnitř velké a komfortní.já i přes svých 188 cm výšky se nekrčím ani na zadních sedadlech.Sedačky jsou měkčí oproti koncernovým vozům,ale já si na ně zvykl a sedí se mi v nich velmi pohodlně.Ani po dlouhých cestách z nich nejsem unavený ani rozlámáný.
Kufr je také velmi prostorný,ale oproti například mondeu je dost nízký,což je zapříčeněno snižující se karoserií v zadní části vozu.Dále mi v takovémto voze střední chybí středový tunel na lyže.

Motor a jízda:
Jak už jsem psal,auto pohání dieslový motor se systémem vstřikování paliva common rail o objemu 1.9 litru a výkonu 88 kw.
Není to žádný závodník,ale s poměrně těžkým autem si umí slušně poradit a auto s ním je dost pružné na jakékoliv normální předjíždění i s naloženějším autem.Po mém přesednutí z HTP cordoby to byl velmi rapidní nárůst výkonu,ale na silnější auto si každý ryhcle zvykne,taže už mi to ani nepřijde a klidně bych snesl o nějaký ten kilowat více.
V technickém průkazu je max.rychlost 198 km/h.Na internetu jsem se dozvěděl že reálná max.rychlost tohoto auta je někde kolem 210-215km/h, já sem to nikdy nezkoušel.S autem sem se jednou dostal pouze lehce přes 200Km/h.(bylo to do lehkého kopce a na krátké rovině.)nemám ani v úmyslu zkoušet co to dá...
Auto se hodí spíše na delší cesty,na dálnici, ale ani ve městě nestrádá.Na dálnici se velmi hodí 6tý převodový stupeň.Bohužel v tomto autě chybí tempomat na který jsem zvyklý z Jetty a myslím že by ještě uspořil nejaké palivo navíc.
Spotřeba se pohybuje kolem 6-6,5 litru, velkou část jízd absolvuji v městském(Praha) a příměstském provozu.
Při jízdě po okrskách předpisovou rychlostí se dá spotřeba stáhnout až na 5,5 l/100km (neni to sice koncernové Tdi,ale spotřeba je opravdu slušná) ,což je pro mě jako pro studenta klíčovým faktorem:).
Co se týká podvozku,je naladěn tvrdšeji(oproti Jettě), hlavně na letních nízkoprofilových kolech je to znát.Auto sedí v zatáčkách slušně,ale na Cordobu nemá. Je méně "mrštné" hlavně díky větší délce a váze.
Auto má tendenci odskakovat na příčných nerovnostech.

V zimě perfektné fungují systémy ASR i ESP tak i jízda do hor není žádný problém.Udivilo mě,že v zasněženém a zledovatělém horském terénu jsem za sebou nechával i novější a dražší auta,kteřá se nemohli vyhrabat do mírného kopečku bez řetězů.

Navigace:
Tento odstavec sem píši na výslovné přání jednoho uživatele MACZ.:)
Auto je vybaveno vestavěnou GPS navigací Carminat s barevnou obrazovkou.Na rok výroby auta to bylo něco velmi nadstandardního za co se draze připlácelo (bohužel nemám ceník z té doby,kdyby někdo vědel kolik to stálo,napište do diskuze).
Navigace má ovládání na středovém panelu kolečkem,které dá se říct funkuje na podobném principu jako třeba novější idrive v BMW( samozdřejmě to s tím nechci srovnávat,to by mě příznivci baworů ukamenovali:D )Výhoda je,že ovládání a obrazovka jsou dvě samostatné části a tudíž je to pro zloděje horší kořist,než navigace s dotykovym displayem.Mapy se vkládají na speciální CD do Cdromu umístěném v přihrádce spolujezdce.Při koupi byly v autě mapy západní evropy (odkud auto pocházelo). Po chvíli hledání jsem na netu vygooglil i Cd s mapama pro ČR a východní evropu,které bezproblémů funkuje,jen mluví německy:). Aktualizace ,kterou mám je tuším z roku 2007/2008.Velkou výhodou je ,že anténa je na střeše auto v tzv."ploutvičce" (viz fotky),takže se neztrácí signál GPS ani v tunelech a lesích,což se mi s přenosnou navigací stává často
Jako další pozitivum bych rád uvedl přijímaš signálu TMC,který informuje o aktální dopravní situaci.Naše přenosná GPS Mio z roku 2007 (5let rozdíl) za 10 tisic (tudíž jedna z tech dražších tenkrát) to nemá!!!
Bohužel grafika navigace je velmi strohá,v porovnání s novějšími verzemi,které se dávali do posledních dvojkových lagun.
Další nevýhodou je ,že se načítá celkem pomalu při listování v mapě,jelikož mapy čte z CD nikoli z karty, a když vjedete k západním sousedům tak vám nezbyde než vyměnit CD,což mi přijde dost nepraktické,ale dá se na to zvyknout:D



Na závěr bych chtěl říct,že jsem s autem velmi spokojený až na pár drobností a nešťastné "vysypání turba".
Bohužel se to stává a já jen dofám že mi auto ještě nějaký ten pátek vydrží.
Notno ještě dodat,že auto jezdilo většinu svého života ve Švýcarsku, a tudíž při koupi bylo v daleko lepším stavu než Laguny provozované v naší vlasti.



Silné stránky

Motor
6tistupnová převodovka
Komfort
Prostornost
Spotřeba
GPS Navigace ( Funguje bezvadně a přesněji než některé přenosné a o generaci mladší přístroje)
Celková variabilita a praktičnost vozu

Slabé stránky

Je to Francouz - horší kvalita zpracování,semtam neco vrže.
Rádio při velkých hlasitostech chraptí
Absence tunelu na lyže a tempomatu
Drahé originální díly a servis Renault
Karta/klíč od vozu nic nevydrží..stačí si ji nechat v kapse a sednout si na ni :)


Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při koupi: Zatuhlý brzdič ruční brzdy na levém zadním kole

140 tis - Výměna přední nápravy a seřízení sbíhavosti kůli STK + výměna oleje. - 7000Kč

143 tis - Vysypalo se turbo - vyměněno za nové. - 32 000Kč

154 tis - Odešlo čidlo zavírání pravých zadních dveří.V Renaultu 8 tisíc za nový zámek.U známho na diagnostice se čidlo vyplo za 200kč:D

155 tis - "Rozsedl" jsem si i druhou kartu.nová stojí 4500kč tak musim šetřit:( karty nic nevydržej...

Nyní:(156tis) Na Jaře čekají auto nové silentbloky zadní nápravy a naplnit klimatizaci na léto.

163 tis - Výměna autobaterie 2100Kč + kód k rádiu 500Kč (autorizovaný servis)


Všechny servisní úkony provádím přes známého v autoservisu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl velmi seriozní jak při výkupu tak prodeji vozu.
Bylo to nejen má,ale i rodiná prvotní zkušenost s bazarem.
Samozřejmostí byla testovací jízda,najetí s autem na rampu,abysme si prohlídli podvozek a upozornení na stávající závady na voze

Tuning

Nic takového neplánuji.Líbí se mi auto v originálním stavu a tak ho chci i nechat.

 
reklama

Novinky v recenzi

17.1.2014 12:04

Setkání po 2,5 letech

Včera jsme se znovu shledali (fotka v galerii) a už je zase pojízdná. Bohužel jí trápí spousty jiných poruch, zadrhávají se brzdiče na kolech, což je doprovázeno skřípání při jízdě, nefunguje elektrické stahování okna u řidiče a další drobné chyby.... Už má bohužel nejlepší léta za sebou. Po dlouhé době jsem usedl opět za volant a v interiéru se nic nezměnilo, opotřebení je skoro stejné jako při prodeji, což je docela pozitivum :) A pak že ty interiéry jsou uplně na odpis u Francouzů :)

7.7.2013 15:44

R.I.P. Hledá se dárce motoru!

Takže včera jsem mluvil s jejím nynějším majitelem a auto bohužel dojezdilo.:( Potkal se mu prý motor. Měla najeto cca 230 tis. km. Těžko soudit čím se to stalo. Rozvody prý byly měněny na podzim loňského roku, ale je dosti možné, že oprava byla dost zfušována, jelikož byla prováděna v nějakém dosti amatérském servise (prý).

Kdo by věděl o motoru 1.9 Dci 88kw na prodej, nechť se mi prosím ozve do SZ. Po transplantaci by mohla zase jezdit, jinak půjde do šrotu :(.

24.10.2012 14:46

AUTO UŽ JE ROK PRODÁNO!

Zavítal sem na MACZ po dlouuhé době, takže jen pár informací jak to s autem dopadlo :)
V létě 2011 byla Laguna prodána.
Naštěstí si jí koupil kamarád, takže o ní mám doteď přehled. Bohužel už si tak dobře dál nevedla a čekalo jí pár celkem nákladných oprav. Vše je podrobně popsáno v diskuzi pod autem :)

Nyní se chytám na recenzi nástupce:)

1.7.2010 16:55

Výměna baterie

Stalo se to už před 3mi týdny, nicméně jsem neměl čas to sem přidat tak se omlouvám:)
Jednoho krásného a velmi brzkého rána otec vycouvával ze zahrady,aby mohli vjet dělníci (předělávali barák) dovnitř a auto nechal u baráku.
Když pak měl odjet pryč, tak přišel zpět za mnou s tím, že auto nějak nereaguje.Vlezl sem si za volant, zastrčil kartu a nic se nedělo, načež sem si všim,že byla rozsvícená světla :D
Bohužel auto muselo být v provozu co nejdříve, tak sme investovali do nové baterie místo nabíjení,nešla ani nahodit přes ,jen problikla palubka,ale nastartovat nešlo... cena 2100Kč + 500Kč za kód k rádiu ( Tak mě teď napadlo,že jsem se mohl nejdříve zkusit podívat do dokumentace k rádiu,jestli tam ten kód není uveden:D )

Od této "závady" přestala úplně reagovat karta na centralni dálkové odemykání ( jak jsem již psal, rozsedl jsem ji,ale odemknout šlo, zamkyat ne)

4.4.2010 14:49

Přezuto na letní

Laguna přežila zimu bez jakýchkoliv problémů, nikde mě nenechala (což je u téhle značky celkem rarita:D ) dokonce přežila i první delší výlet na hory, startovala i na první stisknutí Start/stop talčítka a poradila si i s naledovatělými a zasněženými kopci, z čehož sem byl velmi příjemě překvapen,takže si ji ještě chvíli ponechám:D
Nyní je záptky na letních 17tkách a až bude lepší počasí a hlavně čas, tak ji jak jsem kdysi sliboval ještě jednou pořádně nafotím.
Zatím přidávám 2 fotky z mobilu pro případné nedočkavce:).


Přidat názorDiskuse: Renault Laguna II !Prodáno!

Další vozy Renault Laguna


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

až na pár maličkostí mě auto vždy dovezlo domů

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
6

Originální díly jsou pekelně předražené i na takhle staré auto.

výkon motoru
8

Mohlo by mít těch koníků více:D

spotřeba
9
hlučnost motoru
9

i ve vysokých rychlostech je motor tichý například se srovnáním s koncernovým Tdi

kvalita sedadel
9
brzdy
9

Jedna z nejlepších věcí na autě.

zavazadlový prostor
9

Více o modeluRenault Laguna X74/G (2001-2007)
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 

reklama





Blesk.cz

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na svatbě: Zemřela, protože odmítla tanec s opilcem

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na…

Byla to veselá indická svatba až do chvíle, kdy jeden z opilých hostů vystřelil po tanečnici Kulvinder Kaur…

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z nedostatku brigádníků

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z…

Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře…

 

iSport.cz

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat sklo, říká jeden z nich

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat…

Už je to týden ode dne, co Florida vyhodila trenéra Gerarda Gallanta a nahradila ho Tomem Rowem. To on je teď…

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak vidí Rosického návrat

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak…

Zatím netuší, zda na jaře povede Spartu jako hlavní trenér nebo asistent, ale minimálně na podzim jí v roli…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama