BMW řada 1 (2007)
27.3.2011Když jsme společně s přítelkyní před necelými dvěma lety vybírali, co by nahradilo do té doby skvěle sloužící Fabii RS, která si své spolehlivě…
BMW 130i (MrBeranek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Matt26 29.03.11 12:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný
MrBeranek: 700-1200ot. sa nedajú považovať za normálne pracovné otáčky motora. Teda rozhodne nie pre naftový motor a pokiaľ normálny človek vie radiť, tak sa prakticky do tohto pásma ani nikdy nedostane. O "vystrelení" atmosferickeho motora sa dá tiež rozprávať, nakoľko pojem je dosť relatívny. Tiež mu musí chvíľu trvať, kým sa nadýchne aby dal zo seba najlepšie až za 6tis. hranicou. Namapovaním som mal na mysli, že pokiaľ 330 neprešla brzdou, nemožeš vedieť ako to dopadlo. Mohol sa zvýšiť výkon, ale tiež zúžiť pracovné otáčky.
S tými pneumatikami môžeš mať pravdu, ale na druhú stranu 255 musia mať o dosť väčší valivý odpor.
Noris: Myslím, že na teba žiaden môj komentár nešiel, tak si strč svoje ironické poznámky niekde. Naftové motory od VW sa nedajú s francúzskymi common railami porovnať ani z diaľky. Kde Škodovka používala čerpadlo a celé auto sa triaslo ako osika, frantíci už vtedy mali 3 generáciu common railu skrásnym hladkým chodom. A keď sme pri tej skúsenosti, tak to nieje opisované z článkov ale hovorím z vlastných skúseností. Viac ako ročná práca v AAA auto, kde mi rukami prešlo všetko od X6 až po 3valcové fabie. A že Pasatov a Octavii s tdi-čkami bolo najviac. -
Chuck Norris 29.03.11 10:35
« Re: Re: Re: Re: Re: odporný
nechápu jak může někdo kdo má v recenzi peugeot nadávat na VW >:D to je jedno... neber si to osobně ale pro každého je jen to jeho auto nejlepší a to stejné pro mě :-) btw říct že je tam turbolak a okolo 2tis dostane člověk kopanec do hlavy je alespoň krásně vidět že ten borec má s tdi najeto asi tak stejně jako já s lamborghini reventon a jen opisuje texty z amatérských článků různých rádoby testovacích reportérů.... jinak moc bych prosil o kontakt na toho borce co to chipuje do SZ a kdybys byl tak hodný i tak nějak orientační cenu na takový šestivál nebo osmivál... -
super7 29.03.11 10:03
« LSD
ahoj, gratuluji k volbě a hezkému textu ;-) ! já ho mám asi 14 dnů (2005, sparkling graphite, po 3 letech s 330i E46) a nadšení nezná mezí ;-)
mám dotaz - taky uvažuji o montáži Quaife a zatím jsem kvůli tomu plánoval výlet do UK k birdsauto.com . Kdo Ti to tady montoval a s jakou zkušeností? díky! -
Ronault. 29.03.11 10:01
« Jednim slovem bozi, ALE
O aute staci napsat, ze neni mnoho aut, ktere bych ti vice zavidel :-)
Fotky jsou taky vyborne.
Ted prijde to ALE:
Evidentně hodně rád píšeš, bavi te to a mas skvely objekt k popisu. Jenze ty se strasne v tom nadseni z auta opakujes. Jsem aktualne na nudne prednasce, ale po 3 prvnich odstavcich cteni o motoru (a to jsem si tvou recenzi prave na tuhle prednasku odlozil) jsem preskocil na jizdu, tam opet totez...a nakoc jsem radeji daval pozor na prednasce >:D Proste byt tebou, tak to osekam, omezim opakovani stejnych vet, protoze lidi, ktere nebavi jen cteni opevnych od na BMW (ne, ze by byly nezaslouzene, ale vseho moc skodi), zarucene unudis a odradis, coz je pri tvem nadani na psani a skvelemu autu skoda ;-) -
Jetty 29.03.11 09:20
« Graf z brzdy
Čau, ten propad výkonu i kroutícího momentu okolo 4200ot/min si myslím že není úpně ideální. Dle mě, by ti měl novou mapu v ŘJ ten známý, co to dělal, nebo někdo jiný, doladit na brzdě... Nejsem sice žádný odborník na ladění motorů, ale normální to není... můj názor ;-)
Jinak autíčko pěkné, přeju ať Ti dělá radost :-) -
Reza traktor 29.03.11 08:25
« Re: Re: Návod!
Svírat se to má! :-)
No, jak to uchopit - běžný diferenciál má na nápravě za úkol umožnit, aby se kola točila rozdílnou rychlostí. V zatáčkách se pak méně sjíždějí pneu a kolo s kratší dráhou se nemusí smýkat.
Zároveň má ovšem otevřený diferenciál tu vlastnost, že točivému momentu dává "průchod" tam, kde je to (fyzikálně) snadnější. Z toho jsou pak ty fotky, kdy se auto s bahnem pod pravým hnaným kolem, které se protáčí, nemůže hnout - moment uniká přes protáčející se kolo a kolem s dobrou adhezí to nepohne.
A proto jsou tu buď mechanické uzávěrky difu nebo různé způsoby automatického zajištění jeho svornosti - ty podle svého nastavení v určité chvíli (když je rozdíl v otáčkách moc velký a systém pozná, že už nejde o běžné projetí zatáčky) diferenciál vyřadí z činnosti a sepnou kola na nápravě natvrdo... a ona se pak točí stejně rychle a ani v podmínkách s rozdílnou adhezí moment neutíká na protáčející se kolo.
To by měl být případ vašeho samosvoru. A teď, technici, do mně.:-))) -
MrBeranek 29.03.11 07:45
« Re: Re: Re: Re: odporný
Teda tady se zavděčit není snadné. Jeden by chtěl víc informací, další už ani řádek. :-)
U těch srovnání jsem ale opakovaně zdůraznil, že to srovnání nemá velký význam; nicméně s něčím, s čím jsem jezdil předtím, jsem to porovnat musel. Souhlasím nicméně s tím, že se to srovnává velmi obtížně.
A co se 330xd týče, tak přemýšlím, jak tě přesvědčím. Netvrdím, že ten motor má turbodíru jako naftový RSo, ale pokud jsem hovořil o nízkých otáčkách, tak jsem měl na mysli rozsah 700-1200 otáček. Když ve 130i v těchto otáčkách zadupnu plyn, tak auto vystřelí. Když to udělám v 330xd, tak to nevystřelí. Ano, na plyn to reaguje, ale v těchto otáčkách jen zvolna. S reakcí atmosféry to v těchto otáčkách nelze porovnat. Pokud mi nevěříš, tak se někde sejdem, prostřídáme obě auta, abych ti ten rozdíl ukázal (nemám důvod si vymýšlet, že mám doma obě auta). Netvrdím, že 330xd nejezdí parádně a ten její zátah je vynikající, ale porovnával jsem zátah v nízkých otáčkách popsaných shora a ten se vážně liší.
Ohledně chipu, nemyslím si, že je to "dokaličené", protože to dělal člověk, co oificálně upravuje auta pro Invelt a bere software od Hartge. Rád ti na něj dám kontakt. :-)
A co se toho zrychlení týče, souhlasím s tím, že výkonem to není a připisuji to pneumatikám. BMW to totiž testuje na 205/50/17 a ty se na plnou jedničku akorát hrabou a na dvojku totéž, takže ty 255ky v tomhle směru mohou udělat dost. Jak patrno z videí, široké 255ky na plnou jedničku proklouzávají jen minimálně. -
Matt26 28.03.11 23:33
« Re: Re: Re: odporný
Súhlasím, že auto je pekné, ale pre boha do recenzie už nedopisuj ani riadok. Už tak sa to nedalo dočítať do konca. Miestami to pripomína lacnú reklamu, miesta chválospevnú ódu na Atmosférický motor a každý tretí odsek bol v podstate o tom istom. Fascinovalo ma tiež, ako 130i môžeš porovnávať s naftovými škodovkami, kde staré motory koncernu VW (technológia čerpadlo-tryska) mali turbolag ako prasa a hnusný kopanec do chrpta pri 2tis. a s modernými dieselmy sa do nedá porovnať.
A postrehy z tej 330xd, ktorú teda máte vraj doma sú dosť podivné a silne pochybujem že si v nej sedel, lebo normálny človek nemôže napísať že sa v nízkych otáčkach nič nedeje. 420Nm už od 1450ot. v sérii a motorovo tak slušne odladených, že to pomaly pripomína atmosféru. No museli Vám to v tým tuzerským chipom riadne dokaličiť a divne namapovať výkonový prílev.
Apropo, 1kw a 7Nm navyše určite nestiahne 0.4 sekundy zo zrýchlenia :-) Za to dám ruku do ohňa :-! -
Chuck Norris 28.03.11 23:08
« Re: Re: odporný
jj zajímaly by mě fotky menu a vůbec co to je za vývojovou fázi i drivu.. nevidím okolo tlačítka jako jsou u moderních i-drivů ale ani ty přestupní kde bylo tlačítko s kosočtvercem (což bylo myslím jakoby "návrat"?) a tlačítko "menu"... hodně lidí taky bude zajímat jak se ti s tím pracuje protože na to všichni nadávaj ale myslím že člověk si zvykne velice rychle stejně jako u audi s "plnohodnotnou klávesnicí" atp.. navíc pak tunel vypadá tak nějak "čistší" než když je poházený kupou tlačítek... a to jsem tlačítkofil.... -
yetti z hor 28.03.11 22:43
« ale jooo..
ok, dám ti tam ty tři desítky.. :-)
ano.. benzínové atmosférické motory jsou prostě boží.. což většina naftožroutů nikdy nepozná, protože když se v takovém autě svezou, tak řadí ve třech tisících a do čtyřech tisící, kde teprve vše začíná se ani nedostanou :))
nafta patří do kamen :-)
je fakt, že jsem měl možnost chvíli jezdit ve 130i a je to šílené, ale je to rychlejší raketa, než M3 - E36 - která byla několikrát ohodnocena jako nejlepší auto všech dob.. a ve slalomu ji samozřejmě ani pětka (550i), ani trojka (ani jedna) nedala.. (zcela nečekaně) :-)
super recenze, super kára :-) -
Chuck Norris 28.03.11 21:59
« odporný
tak auto je úplně super spešl!! musím říct že ač jsem viděl hodně jedniček tohle je snad ta nejvíc vybavená!!! i drive se v jedničkách opravdu často nevidí... plnokrevné bmw.. ještě by to chtělo čůrajícího chlapečka na audi >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D -
Parda71 (BMWfans) 28.03.11 20:34
« Re: Re: Nááádhera
Moderní diesely i čtyřválce jsou tiché, kultivované a silné, ale pořád to není ono především zvukově hlavně průběhem. Víceválce jsou na tom samozřejmě mnohem lépe. Vyjímkou jsou diesely BMW, které jsou absolutní vrchol především v 3.0d a i R4 2.0d je špička třídy a nejlepší diesel čtyřválec na trhu. Vem si, že můj starý komůrkový R6 diesel má maximu výkonu ve 4800ot/min a je radost s ním jezdit. Tzv. první sportovní diesel na světě to byl. To jsou otáčky, o kterým se může dnešním naftám jen zdát. Zvuk BMW šestiválců je taky někde jinde, ale benzín je benzín. Zkrátka BMW umí oboje, jak naftu, tak benzíny. Jen škoda dnešní doby a diktátu z Bruselu, která nám atmosférické R6 od BMW definitivně zabila...
K té tvé hlášce: "Naftové motory od VW sa nedajú s francúzskymi common railami porovnať ani z diaľky" - máš pravdu, staré PD mělo hrubší běh při volnoběhu, ale jízdně bylo jinde než HDi, to oproti TDI působí ospale. Turbolag jak prase o kterém píšeš... nevím no, mám s turbomotory už něco odjeto a myslím, že nic neobvyklého, natož obtěžujícího. Razantní zvýšení kroutícího momentu okolo 2000ot/min (jak píšeš hnusný kopanec do chrbta) - určitě to není ideál, ale někomu se ten náhlý zátah líbí a když se naučíš řadit tak, aby jsi se pohyboval přesně v těchto otáčkách, tak se ti motor odmění dynamikou, kterou HDi nenabídne. Navíc nízkou spotřebou jsou TDI známé...
Beru - nemusí to být tvůj šálek kávy, ale nemusíš psát takové urážky... nejsi sám kdo kdy jel s TDI, ikdyž v AAA >:D
P.S. když jsem kupoval nové auto, tak právě nový motor TDI CR byl jedním z hlavních argumentů, proč jsem vzal Jettu a ne 407 s 2.2HDi 125kW/370Nm - ten motor byl výkonově trochu zklamáním, byť u něj PSA použilo 2 turba (nemyslím na papíře, ale jízdně). Toť můj názor...
Hoj a nečerti se furt ;-) :yes: