Diskuse

BMW řada 1 (2007)

27.3.2011

Když jsme společně s přítelkyní před necelými dvěma lety vybírali, co by nahradilo do té doby skvěle sloužící Fabii RS, která si své spolehlivě…

 

BMW 130i (MrBeranek)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto super7

    super7 31.03.11  09:06

    « Re: Re: LSD

    díky ;o)!
  • « 00 Reagovat !

    foto yetti-z-hor

    yetti z hor 30.03.11  21:02

    « Re: Re: Re: Re: ale jooo..

    prvni M3 E36 měla 210kW, najdi si to..
  • « 00 Reagovat !

    foto JanPribik

    JanPribik 30.03.11  20:58

    « Re: Re: Bullshit

    také nic ve zlém, pouze Vaše zkušenost absolutně nekoresponduje s mými zkušenostmi...

    pokusím na Vaše jednotlivé výhrady ve zkratce reagovat.

    1) je možné, že jsem měl problémový kus, ovšem znám ještě ve svém okolí jednu 116i, která má podobné problémy se zpracováním interiéru, i když lak má ve vyšší kvalitě. Je ale faktem, že zkušenost s 1er mě přesvědčila, že není BMW jako BMW a přijde mi, že na 1er je nejdražší věcí modrobílá vrtule na kapotě (ovšem tento fakt je u verzí 130i a 135i méně nápadný než u základních motorizací)

    2) aktivní řízení... u jednoho auta jej mám a nemůžu si na něj stěžovat... Systém, který mění strmost převodu je velmi praktický a příjemný. Ovšem ne u auta, které se tváří, že je myšleno na vážnou sportovní jízdu. Novější BMW už i se standardním řízením postrádají tu masivní a hmatatelnou zpětnou vazbu, která byla tak úžasná např. u generace E46. Např. nová M3 má jen tuhý převod, který, ale o gripu předních kol neřekne vůbec nic. A tohle nic aktivní řízení vyfiltruje do úplně nic. Takže řidič jede "na srdce" bez toho, aby přesně věděl, co se s autem děje a jak blízko limitu je. To pro někoho není problém - vysvětlím - spousta aut filtruje enormní množství informací a proto jejich řidiči jedou v různých situacích mnohem rychleji, než řidiči komunikativních aut, ke kterým se informace o ne zcela ideálním povrchu vozovky dostane. Příkladem je situace, kdy na podzim mrholilo, teplota kolem nuly... kolem auta pálily přes 150km/h a jediný já ve sporťáku jsem věděl o namrzlé silnici protože řízení bylo nepatrně lehčí. no a samozřejmě za pár kilometrů v oblouku byla OII, která se na ledu roztočila. Ale jinak ano, do auta na normální - nezábavný - provoz je aktivní řízení dobrá volba. P.S. u prvních verzí tohoto systému byl - podle mé vlastní nemilé zkušenosti- problém s tím, že občas změnilo strmost převodu velmi neočekávaně např. v oblouku zatáčky, když auto více zpomalilo - nevím ovšem, zda-li je toto problém i ve Vašem autě...

    3) jízdní poddajnost... to je ta nejjednodušší věc na vysvětlení a s M3 GTS jste mi nahrál na smeč.. díky. Začnu otázkou... Je pro vás synonymum pro sportovní podvozek tvrdý podvozek? Měl jsem si koupit audi, kromě R8 a RS4, jsou jejich "sportovní" modely velmi nepoddajné. Ono totiž můžete mít výkonu kolik chcete, ale v reálném světě na reálné silnici je potřeba jej přenést. Na českých okreskách - což by mělo být teritorium Vašeho auta - je totiž velmi těžké narazit na hladký povrch. Proto 19" - zase vlastní zkušenost - velmi a velmi odskakují a proto také nejde jít tak agresivně v zatáčce na plyn, jak by šlo s menšími koly. Toto vše samozřejmě platí pouze na silnicích v reálném světě. V ideálním by byly 19" samozřejmě rychlejší... a i proto jsou na M3 GTS - primárně okruhovém nářadí.
    S tím samozřejmě souvisí i LSD, který 19" na nerovném povrchu pomůže rychleji najít grip , když jedno kolo nemá přímý kontakt s vozovkou... Nevím, jestli jste zkoušel, ale s 18" jsem nikdy neměl problém s trakcí, pouze v zimě a při opravdu tvrdé jízdě mne napadlo, že investice do LSD by byla záhodná.

    Přímé srovnání mezi s LSD a bez nemám s 130i, ale s kolegovou 335i, což by mělo být podobné... a opravdový rozdíl je jen na okruhu a při horších adhezních podmínkách... Ovšem na sněhu je ten rozdíl opravdu veliký a pokud s 130i jezdíte celý rok, tak Vaší volbu chápu. Ovšem z recenze jsem dospěl k závěru, že LSD máte spíše kvůli sportovní jízdě, přičemž požitek z ní jste, z mého pohledu, zazdil výběrem kol (na rovinu i pneu) a asi i tvrdšími stabilizátory... Spíš bych, kdybych investoval do vylepšení 130i pro sportovní jízdu, zauvažoval o lehkých 18" s lepivými pneu, plně stavitelnému podvozku - možnost nastavení okreska/okruh, pevnějších silentblocích, rozpěru mezi přední tlumiče - zvláště u 5ti dvéřové verze a lepších kotoučích a brzdových destičkách.

    Jinak chiptunig u atmosféry .... >:D >:D >:D věř a víra tvá tě uzdraví... :-)

    atmosféra - jakákoli - netáhne odspodu!!!! nebo máme, což asi velmi máme, jiný názor na pojem táhne... U atmosféry roste lineárně!!! výkon i točivý moment, tedy v nízkých otáčkách nemáte ani jedno k dispozici. Proto bych chtěl vidět ten "zátah" ve městě na šestku...

    ani ve 335i to takto nefunguje a zátah, který stojí za řeč v městských rychlostech se dostavuje až na 4tý stupeň... a to motor 35i je motor bez znatelné turbodíry a masivní točivým momentem. A právě krouťák je v reálném provozu důležitější než výkon ve výšinách. ¨¨

    Jinak samozřejmě 130i, 330d a ani 335i nejsou auta, která by měla opravdu masivní zátah, spíše to jsou velmi svižná a příjemně rychlá auta do běžného provozu, nedělejme z nich sporťáky, jsou pouze sportovně laděné...
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 30.03.11  19:36

    « Re: Bullshit

    Díky za názor, i když tak silná slova bych nečekal. Přemýšlím, jestli to jde na vrub toho, že jste neměl na konkrétní auto štěstí anebo od 130i čekáte, že to bude M3ka, ale postupně.

    Tlačítka se mi neloupou a nevypadávají, řadící páka taky ne, lak v pohodě (nebo vypadá na fotkách zašle?) a že by auto vrzalo? Nenarazil jste spíš na nějaký problémový kus? Já nic z toho potvrdit nemohu.

    Co se rychlého odsudku o tom, proč jsem si auto koupil a proč s ním jezdím, pak "gratuluji" k brilantní a odůvodněné úvaze, která mne hned "přesvědčila". Je vidět, že mě máte přečteného z jediné věty, což je skutečně famózní. To vše ze skutečnosti týkající se aktivního řízení - bravo, opravdu pěkně odargumentováno. Tak se ale pojďme podívat na to, proč si to myslíte anebo jestli to není jen takový "štěk". Máte pocit, že citlivé a aktivní řízení jde na vrub horší čitelnosti a ovladatelnosti auta? V čem konkrétně a v jaké situaci? Povězte mi, ve které části nebo druhu běžného sportovního ježdění Vám aktivní řízení kazilo řidičský zážitek? Zvláštní, že znám lidi, kteří jezdí sportovní motoristické závody (a jejichž závodní zkušenosti jsou, troufám si říct, nemalé a na které se lze spolehnout), ale v BMW si aktivní řízení i pro sportovní svezení chválí a neruší je. Ale nepochybuji, že to určitě podrobně vysvětlíte.

    Dále, "jízdní poddajnost" - co tím máte přesně na mysli? Snad komfort? A v čem jsou podle Vás jízdní vlastnosti 19kovými ráfky "zabitý"? A jaká je podle Vás souvislost mezi velikostí ráfku a LSD? Těším se na podrobné zdůvodnění. Nezapomeňte prosím při té příležitosti na vysvětlení, proč např. BMW M3 GTS, což by mělo být okruhové náčiní a u kterého jsou jízdní vlastnosti jistě alfa a omega, jezdí na 19kových ráfcích, když podle Vás pro opravdové ježdění je maximum 18 palců a když u těchto aut 19ková kola jistě "zabijí" jízdní vlastnosti. Za to předem děkuji.

    Co se samotného samosvoru týče u 130i a jeho Vámi tvrzené zbytečnosti, předpokládám jako samozřejmost, že hovoříte z vlastní zkušenosti, během které jste porovnával 130i s a bez samosvorného diferenciálu, je to tak? Není to tak, že si to jen "myslíte", aniž byste to mohl porovnat na vlastní kůži, že ne? Jaký jste tam samosvor měl Vy a kolik kilometrů jste bez a s ním najel, abych si udělal představu o rozsahu Vaší zkušenosti, když to tak rázně hodnotíte?

    K motokárám - na to jsem se ptal už i jiného čtenáře. Kde se prosím dá svézt v takových motokárách, abych po přesednutí do 130i měl pocit, že to už není ono? Moc rád bych se v nich svezl. Předem díky za tip.

    Říkáte, že 130i netáhne odspodu? Hmm, že Vy za "netáhne" rozumíte, jak Vás ve 2 000 otáčkách turbo nakopne, ale do té doby se moc neděje? O tom jsem se ale nebavil. Moje druhá 330xd v tomto Vašem žargonu také táhne odspodu, ale asi nebavíme o stejných otáčkách. Povězte mi tedy, kde pro Vás začíná "odspodu", abychom si vyjasnili, jestli se bavíme o tomtéž.

    Jinak předem díky za odpovědi. Když jste tu mou recenzi tak pěkně rozcupoval, naprosto samozřejmě předpokládám, že si dáte patřičně záležet i na odůvodnění svých úsudků. Mrzelo by mě a jistě ostatní, když byste nás pouze seznámil s tím, co všechno je blbost, ale už pěkně nezdůvodnil proč. Jak bych pak své závěry mohl opravit, no ne? ;-)

    Rozhodně nic ve zlém, pokud píšu nesmysly, rád je opravím, ale pokud někdo tvrdí, že to nesmysly jsou, zajímá mne zevrubně, proč si to myslí.
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 30.03.11  18:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Návod!

    To si v tom případě rozumíme. Nechtěl jsem říct, že točivý moment posílá AKTIVNĚ na vnější kolo (jako že by např. elektronika aktivně řídila točivý moment na jednotlivých kolech), chtěl jsem tím vyjádřit, že při prokluzu jednoho kola, dojde vlivem konstrukce samosvorného diferenciálu k přenosu více točivého momentu na kolo druhé, což, předpokládám, odpovídá, je to tak? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 30.03.11  18:36

    « Re: Re: Re: Auto super o tom žádná, ALE

    Už si přesně nevzpomínám, ale pod 1:30 to určitě nebylo.
  • « 00 Reagovat !

    foto ypsilon

    ypsilon 30.03.11  17:58

    « Re: Re: Graf z brzdy

    zrejme je tohle reakce na muj prispevek..asi jsem to mel napsat driv,ale asphalte haji(a ji zminuju) svou m3 e36 s 3,2,ktera ma 321koni ;-) ..jinak ano, prvni m3 e36 s 3,0 maji 286koni..
  • « 00 Reagovat !

    foto yetti-z-hor

    yetti z hor 30.03.11  17:47

    « Re: Graf z brzdy

    Prvni E36 měla 210kW / 286 koní. Tím jsem si jistý. viz: [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto JanPribik

    JanPribik 30.03.11  09:36

    « Bullshit

    obvykle MA už jenom čtu, od dob, kdy jsem tu měl auto i v TOP10 uplynula už hezká řádka měsíců, ale tahle recenze mě donutila se zaregistrovat znovu, když už jsem zapomněl staré údaje :-)

    130i ročník 2009 jsem měl skoro dva roky a v lednu jsem tohle auto prodal, takže zkušeností mám habaděj. Používal jsem ho jako auto na popojíždění po Praze. A musím říct, že spousta věcí v recenzi je úplně mimo, jako by běl majitel ty nejrůžovější brýle na světě.

    Za prvé, kvalita interiéru je oproti ostatním BMW (kromě staré X3) o hodně slabší... A to říkám o hodně. Najednou jsem ve stejný čas provozoval 130i a M3(E92) , obě měla skoro stejně najeto, stejnou péči, stejný styl jízdy. A v prckovi se oloupala řadicí páka, knoflíky na stahování oken vypadaly, jako by je žvejkal pes, to samé tlačítka na volantu. To že jednička po dvou letech šíleně vrzala, přičítám převážně provozu po městě... O různé kvalitě laku ani nemluvě, obě mytá ručně, 130 měla lak tak matný, že jsem ho před prodejem musel nechat rozleštit.

    Za druhé, majitel vypadá jako petrolhead... Ale spíš to na mě působí, že auto má jenom na image a rádoby sportovní jízdu... Protože jinak by nechválil aktivní řízení - nejhorší věc, kterou si nadšenec může do BMW pořídit. To, jak tohle zařízení funguje, jsem si ozkoušel během týdne s náhradní trojkou. V mercedesu, audi, tam bych ho pochopil, ale v BMW, kde je normální řízení doopravdy jedno z nej na trhu, ikdyž zlatá M3E46, to NEPOCHOPÍM!!!

    Za třetí 19" kola!!!! 1er s M podvozkem je ohledně jízdní poddajnosti velmi nahraně. Ale s nízko profilovýma 19" i když bez RFT jsou jízdní vlastnosti zabitý. Na 1er i 3er vč. M3 jsou maximem, pokud to člověk s ježděním myslí vážně, 18" bez RFT. Možná kdyby měl menší kola, tak by ani nepotřeboval LSD. LSD u 130i je zbytečná věc, to auto není ani trochu přemotorované, přínos LSD vidím snad jen v zimě, ale na sportovní jízdu u tohoto auta je zlepšení kvůli LSD asi velm velmi malé, možná bych řekl že normální smrtelník to nepozná.

    Za čtvrtý: jízdni vlastnosti jako motokára :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) jenom jedna jednička, co znám se k tomuto trošku blížila a to byla polozávodní na slickách a hlavní rozdíl dle majitele dělaly závodní silentbloky. Ale zase se vrátím k aktivnímu řízení....

    Jo, auto se dá řídit malíčkem... :-) to mě rozesmálo, to je u sportovního auta velmi žádaná a vhodná vlastnost.... :-)

    jinak 130i netáhne odspodu...! odspodu táhnou turbomotory! Výhodou je atmosféry je LINEÁRNÍ nárůst výkonu, takže se snadněji a přesněji dávkuje. Na bežné ježdění je rozhodně turbo příjemnější(nebavím se TDI a jiných ropácích, jen o benzínech). Na opravdovou jízdu na okruhu bych si zase vzal atmosféru.

    Pro mě osobně je nejlepší auto z nabídky BMW pro každodenní ježdění pro zapáleného jezdce BMW 335i nebo 135i, zadokolka s manuálem. A tyhle auto táhnou odspodu...(trošku..)

    je toho ještě mnohem víc, ale nedělal jsem si poznámky a nechci ten paskvil číst znovu

    HOWG
  • « 00 Reagovat !

    foto Reza-traktor

    Reza traktor 30.03.11  08:11

    « Re: Re: Re: Re: Návod!

    Dělá všechno dobře - ale nedělá to, co píšete v recenzi ("jak všichni víme, posílá... na vnější kolo").

    A o tom byl můj příspěvek o základní funkci diferenciálu, nic víc. Váš samosvor má schopnost zabránit příliš velkému rozdílu v otáčkách (protáčení) a přitom se nikdy úplně nezamknout... (a způsobit tím smýkání kola jedoucího po kratší dráze). To ale neznamená, že by uměl někam aktivně posílat točivý moment.

    Nemám teď moc času dohledávat u Quaife, jakou konstrukci mají jejich dify (i když by mě to zajímalo), ale ještě musím upozornit na jeden problém - šnekový dif anglicky rozhodně nelze označit jako "gears" (což jsou jen kola soukolí a mohou být různého typu - nejčastěji "worm" nebo "planetary", tedy šneková či planetová). A pro techniky - ano ano, já vím, že se nejčastěji říká "worm wheel" a ne "worm gear", a chápu, že to asi má význam, ale to už je pod moji rozlišovací schopnost. :-)

    A odtud: "worm to worm dif" - šnekový, "planetary gears dif" - planetový.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.03.11  00:07

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný

    307 má proti Octavii nekvalitně zpracovaný interiér? Jel jsi vůbec v 307? Nebo viděl ji někdy uvnitř? Navíc P307 po faceliftu není vůbec špatná volba. Čerpadlo má kde co, o to nejde, ale Common rail se jasně uplatnil proti PD, které jaksi odcválalo v dál.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 30.03.11  00:05

    « Re: Re: Re: odporný

    Tví Octavce je 11 let, ale má najeto tolik, co by měla mít normální Octavia za tu dobu nacouváno. A že by Octavia byla nějaký výkvět nejlepšího řazení? Možná kdybys mluvil o Hondě? A Ani ten podvozek není nepodobný 307.
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 29.03.11  23:27

    « Re: Re: odporný

    víš co hale.. jinak... kdybych tě teď svezl ve svojí octávce který je 11 let po kvalitní silnici rychlostí 100kmh a pak bys jel po stejný ve 307 hdi sport tak bys nepoznal žádný rozdíl v hluku motoru nebo vibracích... jen teda octávka nemá tak mrtvou sejrovou převodovku s absencí komunikace se zombiemotorem...
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 29.03.11  22:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: odporný

    wow zkušenost s AAA >:D >:D >:D super... tak ti gratuluju... kolik máš doma sad poklic a kanystrů s naftou? zamlouvám si třináctky na F2 >:D >:D >:D >:D předpokládám že ten peugeot byl rozumová volba po zkušenosti s AAA >:D >:D >:D promiňte pánové ale tohle nejde.. já jsem mrtvej... common raily asi nemají čerpadlo... a VW se třepalo ještě donedávna jako osika... zato peugeot se ani třást nemusel aby se rozpadnul a jako znalec z AAA musíš vědět že kvalita zpracování už jenom interiéru je oproti VW katastrofální a bývalý francouzský mercedes skončil v troskách a ujel mu vlak... PS: ironické poznámky mám rád protože zasáhnou pokrytce až u srdíčka....
  • « 00 Reagovat !

    foto Chuck-Norris

    Chuck Norris 29.03.11  22:47

    « Re: Re: Auto super o tom žádná, ALE

    kolik jsi měl čas na kolo? :-) já tam dal nejmíň snad 1:27 něco... ale to už je hodně dávno.. naposled jsem tam měl asi 1:29:3
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 29.03.11  19:31

    « Re: Re: Jednim slovem bozi, ALE

    Je to nadšení, taky bych měl z takového auta, ale je toho i pro otrlého čtenáře jako jsem já prostě moc >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 29.03.11  19:24

    « Re: Auto super o tom žádná, ALE

    Díky za názor a protože bych nerad měl ve své recenzi "technické chyby a výmysly" např. o fungování samosvoru, tak prosím o korekci. Mám sice za to, že jsem si o tom před instalací samosvoru hodně načetl a hodně se pozeptal člověka, co mi to instaloval, ale pokud jsem uvedl nesmysly, neváhej mne opravit a prosím napiš, v čem konkrétně uvádím nesprávné informace, abych to mohl opravit.

    Co se motokár týče, tak tam souhlasit ale nemohu. Možná ale neporovnáme oba totéž. Motokáry jsem naposledy řídil v Radotíně, ale možná to byly nějaké plečky, které se s "normálníma" motokárama nedají srovnat. Pokud ale máš na mysli ty samé motokáry, tak tos tu 130i pro porovnání asi nikdy neřídil. Ty motokáry, co jsem řídil já, měly v reakci na plyn pěknou prodlevu a volantem jsem musel pořád motat jako šílenec, protože nešel vůbec zlehka, ale možná jsme každý řídil jinou motokáru.

    Pokud jsi někdy řídil motokáru, co má reakce jako 130i nebo tvoje M3, což bude jistě nejméně tak dobré, tak se zeptám, kde se na nich dá svézt, protože moje zkušenosti s motokárami v porovnání s 1er byly jedno velké zklamání a nuda...
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 29.03.11  19:18

    « Re: LSD

    Montovali mi to tady: [odkaz]

    Dostal jsem na ně kontakt přes známé, co jezdí motoristické závody, kterým věřím, že by mi nedoporučili někoho, kdo by to neudělal pořádně a zatím nemohu říct, že bych měl jakýkoliv problém po instalaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 29.03.11  19:16

    « Re: Jednim slovem bozi, ALE

    Díky, ještě si to po dvacátýdevátý po sobě přečtu a pokusím se příliš neopakovat. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto MrBeranek

    MrBeranek 29.03.11  19:15

    « Re: Graf z brzdy

    Díky za postřeh, proberu to s ním.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…