Toyota Corolla (2019)
20.4.2019Auto bylo potřeba nové ani ne kvůli stáří předchozího, ale kvůli prostornosti a našemu třetímu přírůstku do rodiny. Do současného Aurisu TS se prostě 3…
Toyota Corolla (Mikesus)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 20.04.19 20:42
« velmi zajímavé auto
Možná se časem k něčemu podobnému taky dopracuju. Překvapilo mě že se do auta nižší střední vejdou 3 sedačky. Kamarád měl Volvo XC60 a tam to bylo tak tak. Jsem zvědavý na dlouhodobější postřehy a zkušenosti s autem. Kolik to vlastně umí najet čistě na elektřinu? Jaký je komfort na těch 18". Já mám s těmi přehnaně velkými koly spíš negativní zkušenost - vyšší hluk, nižší komfort, vyšší spotřeba. -
-
Mikesus 20.04.19 19:49
« Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid
S aurisem jsem za celé 3 roky skončil na spotřebě 4,2. Tady těch prvních 100 km mám zatím 5,8, v týdnu pojedu dálky, tak dám vědět. Taky jsem na to zvědavý, ale zatím se to pohybuje stejně jako když byl Auris nový. taky jsem jezdil kolem 5,8.
Cenově Camry je hodně podobně jako Corolla 2.0. Nás stála Camry v nejvyšší výbavě ( bez VIP paketu ) téměř na korunu přesně jako tahle Corolla.
Ty už jsi novou Corollu projížděl? -
Ozzman 20.04.19 19:48
« Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid
Hmm, do zatáček to stejně není nic, s čím bych si zablbnul.... >:D Vím, že ty si povedeš svou, ale konvenční auta bez baterek v kufru umí i zatáčet líp, samozřejmě, že né všechna.
Já s tím jel skoro za 6, Corollou podobnou trasu asi za 5,6 ? (to už nevím, ale v Blogu to je).
Jo, funguje, pokud nejsou zaplé natvrdo, jako v našem případě, kdy jsme je nechali svítit po focení. Ale to pro mne novinka není, to umí i jiné značky ;) -
Hammunasakra 20.04.19 19:42
« Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid
Na Camry se těšim = kdyby se extrémně dařilo = je to velkej favorit. Jinak to mám eště za dlouho takže zatím všechno jen teorie. Corolla 2.0 je reálnější = sem zvědavej na její dlouhodobější spotřebu. Generační rozdíl je i díky nový platformě i pohonu fakt znát = s Aurisem reálně jezdim pod 5 = sem zvědav na rozdíl ve spotřebě 1.8 vs 2.0
Jj všim sem si že nejlíp systému chutná = běžný počasí. Moc zima i moc horko = má vliv.. -
Mikesus 20.04.19 19:04
« Re: Re: Re: První pořádný hybrid
V 99% je to úplně neznatelné. Občas lehké škubnutí je kolem 70 km/h když se jede na elektriku a překročíš tu pomyslnou metu, kdy to zvládne jen EV. Tam to lehké škubnutí je skoro vždy. Ale občas, a to je jen při stání na křižovatce, v klidu si stojíš neslyšně a najednou se otřese celé auto a motor hned začne nabíjet. Dodnes jsem nepřišel na podmínky, ve kterých se to stane, neboť za celé 3 roky se to stalo možná 6x. Jediné na co jsem přišel, bylo to vždy v létě v velkém horku s puštěnou klimatizací.
Jestli někdy v budoucnu plánuješ výměnu za tohle, máš se na co těšit ( myšleno v dobrém ). Pokud chceš, můžeme se domluvit a můžeš dorazit si ji zkusit. Jo a za měsíc by nám měla dorazit i Camry -
Ozzman 20.04.19 18:51
« Re: Re: Re: První pořádný hybrid
Já si při klidné jízdě toho taky nevšiml, ale když s tím jedeš jako s klasickým nafťákem/benziňákem, dynamicky a čekáš výkon, tak to poznat je a to s patřičným zvukovým doprovodem. Hlavně třeba situace, kdy jedeš, před zatáčkou přibrzdíš a pak na to šlápneš. Na to Auris prostě není a Corolla je tady o světelný rok dál.
Je to hlavně i o té reakci na plyn, Auris je letargičtější a musíš hodně tlačit na plyn, aby se rozhýbal, Corolla jede hladčeji a akcelerace na lehkou nohu je diametrálně odlišná (mimochodem takhle funguje i naftové Mondeo, takže to není silnějším elektromotorem, prostě je Corolla jinak nastavená).
Jo a s Aurisem jsem se přistihl, že mne opravdu spíše bavilo jezdit lehkou nohou v Eko režimu a sledovat, jak auto jede na elektřinu...vydržel jsem to asi 20km, pak mne to bavit přestalo >:D
Jo, abych jen nehanil, Auris celkem dobře svítí.... než nám oboum došlo, že jedeme na dálkové >:D -
Hammunasakra 20.04.19 18:38
« Re: Re: První pořádný hybrid
Moc pěkně napsaný = fakt pochvala :yes:
Jen si mě trochu překvapil s připojovánim spalovacího motoru v Aurisu = jezdim verzí po poslednim faceliftu a skoro naopak. Teda záleží jak kdy ale to co popisuješ neznám
Tak ať slouží = dělej průzkumníka = já až za nějakej rok :-) -
Mikesus 20.04.19 17:09
« Re: První pořádný hybrid
K tomu motoru jsem zatím moc psát nechtěl, přeci jen najet cca 300 km, když je úplně syrový, nemá moc vypovídající hodnotu. Ano, dynamika je úplně někde jinde v porovnání s Aurisem ( aspoň to co jsem mohl zatím vyzkoušet v té předváděcí červené ). První delší cesta bude v týdnu, takže budu moct víc k tomu říct.
Ještě teď jsem si vzpomněl, jak jsme projížděli kolem místního srazu tunerů, oba neslyšně na elektřinu a všichni čuměli jak péro z gauče. -
Ozzman 20.04.19 17:02
« První pořádný hybrid
To jsi sepisoval celou noc ne? >:D Vyčerpávající recenze, jen si dovolím pár postřehu z druhé strany barikády.
Musím říct, že mne naopak velmi těší volič převodovky v Corolle a funguje tak, jak jsem na něj zvyklý, včera, když jsem si po více, než dvou měsících zase sedl do Aurise, měl jsem problém zařadit a rozjet se, vše bylo "jinak", než je v konvečních autech, to u Corolly nehrozí.
Druhá věc, kterou si možná v recenzi dostatečně nevypíchl je, že to auto má dynamicky opravdu co nabídnout, není to žádné ořezávátko a nejeden naftový dvoulitr si povodí i na dálnici, což se rozhodně o běžných hybridech Toyoty dodnes říct nedalo.
Prostorný je akorát, není to obr, ale auto působí velikostně na pomezí tříd, stejně jako Oktávie.
Auris jsem si musel vyzkoušet, jeho pověstné těžiště proklatě nízko a vše dokonalé, to si musí zkusit každý člověk. I přes to všechno, že to není špatné auto, to na rozdíl od Corolly je spíše auto pro klidného řidiče, těžiště tam je, v zatáčkách docela sedí, jen řezat zatáčky se vám v tom ani nechce, na rozdíl třeba od Fokuse, kdy se těšíte do každé další zákruty, čím ostřejší, tím lepší ! Takže těžiště v reálné jízdě moc nepomůže.
Auris v určitých situací umí i překvapit, ale je to takové chvlikové, kdy vypomůže elektromotor, třeba zajímavé bylo zrychlení 60-90 km/h, pak přišlo ovadnutí a jel jen spalovák.
Corolla je i díky novějšímu a silnějšímu pohonu lepší, výkon je dostupný v širším spektru i při jízdě do kopce a i když to také není vyloženě sportovec, tak mne s ním jízda bavila o dost více.Já se o Corolle rozepsal v blogu, tak to nebudu opakovat >:D
Zkrátka, Toyota udělala obrovský kus cesty od průměrně jezdícího Aurise pro klidné řidiče, se zajímavým pohonem k autu, které může oslovit i řidiče zavedeného mainstreamu, co se rád sveze rychle, protože je jízdně blíže k Fokusu, než k Hyundai >:D
Ten 2,0 vypadá o moc lépe.
Zkouším si to vybrat jako služebák. Camry se mi také líbila, ale nedělají kombi. Né že bych to nezvládl, ale auto mi nějaký čas zůstane a třeba pak budu muset vozit i kočárek.
Kupuješ Camry také pro sebe?
Jen mě upozorňoval, že na 18´je pěkná jízda, ale bolest hybridu je na zimákách. Tam to prý hučí. Asi záleží na gumě, ale budou to ty z továrny. Jinak u té kůže se mi nelíbí, že není větraná, pouze vyhřívaná. V létě jsem se toho bál, nerad se lepím.
Já měl spotřebu za cca 300 km průměr 5,2 a to s tím jezdili i majitelé a ty jsou zvyklý na BMW, takže to zkoušli hnát.
Musím říct, že závidím. Líbí se mi, akorát jsem porovnával vnitřní prostor oproti třeba Oktávce. Mám trošku limity ve výběru, i když nebyl zatím stanoven limit. Měřím 196 cm a dopředu si sednu, dozadu už nikdo, ale to je u všech aut.
Právě jsem i přemýšlel o Camry jako ekvivalent k Superbu (pokud mi ho dovolí) nebo Oktávka vs Corolla 2,0.