Recenze

10 Majitel

Honda CR-V

9,81 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda CR-V, foto 1 Honda CR-V, foto 2 Honda CR-V, foto 3 Honda CR-V, foto 4 Honda CR-V, foto 5 Honda CR-V, foto 6 Honda CR-V, foto 7 Honda CR-V, foto 8
Honda CR-V, foto 9 Honda CR-V, foto 10 Honda CR-V, foto 11 Honda CR-V, foto 17 Honda CR-V, foto 18 Honda CR-V, foto 19 Honda CR-V, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta CR-V Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:28000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2199 výkon [kW]: 110 převodovka: automatická pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Je to téměř přesně rok, kdy jsem se rozhodl zakoupit nový vůz. Vlastnil jsem již celou řadu vozů, až na jednu výjimku vždy nové. Razím myšlenku, že nové auto je nové a pocit malého kluka v autosalonu nic nenahradí :-) Jednou jsem zakoupil auto ojeté a narazil jsem na evidentně špatný kus, což mě vyléčilo, proto auta zásadně nová. U nového auta jsem ještě nenarazil na vadný kus a doufám, že to tak bude i v budoucnosti.

Jak jsem se vlastně ke svému CR-V dostal? Nikdy jsem nevlastnil vůz SUV a pohon 4x4 lákal. V té době měla vyjít nová Mazda 6, což byl můj favorit. Bohužel v době koupě vozu nebyla ještě na trhu, a tak se mé oči začaly dívat po nové Hondě CR-V. Nebudeme si nic nalhávat, že o SUV částečně rozhodla i drahá polovička :-) Ženské jsou na to asi ujeté :-)

Nejen s Hondami mám bohaté zkušenosti, koneckonců máme doma i nejnovějšího Civica, se kterým mám jen dobré zkušenosti, i co se týče prodejce i servisu. Civica i ostatní vozy ale nechme stranou.

Nová CR-V se mi z fotek nějak zvlášť nelíbila, ale jak to tak bývá, zvědavost a pořekadlo "nikdy neříkej nikdy" zafungovalo. Aniž bych ještě nad autem uvažoval, studoval jsem různé recenze a videa, tak jak to dělám běžně u studování auto serverů, při večerech. Při zmínce doma, že by se mohlo pořídit nové auto, padla na řadu návštěva autosalonů. Neměli jsme však žádný vyhraněný styl, ani model. Jednoho dne jsme navštívili i autosalon Honda, kde byla právě i nová CR-V a nabídla se možnost projetí auta... nemám rád čekání, bylo rozhodnuto, moje další auto bude Honda CR-V. Nebyla to láska na první pohled z fotek, na vlastní oči je ale mnohem hezčí a čím dál více se mi začala líbit. Člověka si zkrátka po čase velmi získá. V nabídce skladových vozů bylo několik verzí a motorizací. Prodejce byl velmi ochotný, postupně jsme procházeli výbavy, motorizace, ceny a možnosti vůbec.

Já se rozhodl pro zlatou střední cestu a volil jsem výbavu Elegant, jelikož jsem nechtěl kožené sedačky (ve vyšších výbavách nutnost) a nabízená výbava mi plně dostačovala. Honda má výbavové balíky, a tak není možná individuální konfigurace. Já se však rozhodoval ze skladových vozů. Rozhodně jsem však chtěl diesel a na výběr měli jak manuální převodovku, tak automatickou. Po zkušební jízdě jsem se rozhodl pro automat a vůbec toho nelituji, naopak, časté delší cesty, kolony a pohodlí mne již v minulosti hryzalo, že jsem si nepořídil automat. Auto je s ním velmi komfortní. Motor je 2.2 I-DTEC, takže auto je dostatečně silné pro jakékoli situace. Pohon 4 x 4 je pak další třešnička na pomyslném dortu. Nikdy mne nenechalo ve štychu a je radost s ním jet jak dlouhé trasy na dovolenou, tak do klikatých hor. Škoda jen, že letošní zima není taková jako vloni, kdy jsem si doslova užíval sníh.

Auto je velmi stabilní, ale zároveň doslova plave na silnici a žehlí nerovnosti. Jízda je velmi pohodlná, plavná, nikoli však na úkor stability, či jakékoli nejistoty.

Naprosto chválím úžasné sedačky, které jsou velmi široké a doslova křeslovité. Velmi příjemné je i čalounění, je úplně jiné, než znám z jiných značek, takové sametové. Chválím také opěrku, která je u většiny aut nepříjemně tvrdá, tady se v klidu opřu do sedadla a do hlavové opěrky, položím loket na širokou a měkce čalouněnou loketní opěrku, zařadím a pádím.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a celkově je to vynikající společník na cesty. Dojmy z SUV jako takového bych subjektivně porovnal s výborným kombi, jen je člověk výše. Nejedná se však o dodávkoidní posed, člověk sedí výše, ale velmi komortně a vlastně to nějak zásadně nevnímá, ani na jízdě, ani pocitově. Perfektní je nastupování, žádné ohýbání ani nic podobného. V CR-V dobře vyřešili ochranu rámu proti ušpinění, takže nehrozí zašpinění při nastupování, jako to bylo v minulosti.

Motor je 2.2 diesel I-DTEC (150 k). Co se dynamiky týče, ta je zcela dostatečná pro velmi svižné předjíždění a to mám s čím srovnávat. Automat je velmi komfortní, necuká, řadí sametově a zcela v souladu s jízdním režimem. Pádla pod volantem jsem v podstatě vyzkoušel jen ze zvědavosti, ale v praxi není třeba je využívat. Převodovka má jak standardní režim, tak a sportovní režim, kdy nechá motor vytáčet až k omezovači, což je velmi příjemné k agresivnější jízdě.

Honda nainstalovala v souladu s ECO nesmysly do auta i jakýsi ECO "čudlík", který má zajistit zřejmě nižší spotřebu, v případě jeho aktivace. Zatímco u Civica to jeho zapnutí zřetelně funguje tak, že přiškrcení klapky se citelně projeví na "lenosti" auta (nicméně spotřeba relativně zůstává), tak u Hondy CR-V nic takového nepociťuji, ani ve spotřebě, ani v reakcích. Aktivace tohoto tlačítka změní podsvícení displeje, a v závislosti na stylu jízdy se mění podsvícení. Proto beru toto tlačítko jen jako papírovou možnost výrobce vyjít vstříc ECOteroristům.

Na palubě je příjemná akustická pohoda, nikde nic nevrže, nedrnčí, náprava neodskakuje ani nerázuje, prostě pohoda.

Co se týče spotřeby, tak jsem velmi mile překvapen. Nejsem ekojezdec, kdy lze s autem jezdit kolem 6ti litrů v průměru. Má spotřeba se pohybuje za 28 000 km na velmi slušné spotřebě 6.8 litrů, v zimě je pak spotřeba 7.2 litrů na 100 km, což je na váhu vozu, automat a pohon 4 x 4 bezpochyby skvělá hodnota. Auto jezdí buď dlouhé trasy nebo menší trasy s podílem 50:50 meziměsto / město. Tolik tedy k motoru a převodovce.

Prostor, tak ten je jednoznačným plus. Do auta se naloží celá rodina a nikdo se neomezuje v žádném směru. Výborná je šířka, nejsem žádný drobek, takže šířka v ramenou mi v některých autech dělá problém. Výhodou je i již zmiňovaný vyšší posed a velmi chválím, že v autě není jako v jiných značkách zadní středový tunel, který ubírá místo pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Vzniká tam tak perfektní rovná plocha, což ocení příležitostný pátý pasažér. Zadní opěráky jsou částečně polohovatelné.

Co se zavazadlového prostoru týče, tak je vyloženě obrovský a oceňuji komfortní sklápění sedaček páčkou v kufru, kdy se kompletně sklopí jak sedáky tak opěráky do ideální roviny.

Nějak jsem nezmínil výbavu, takže v rychlosti automatické věci v této kategorii vozidel, jako jsou: velká zrcátka, vyhřívaná a sklopná, samostmívací zpětné zrcátko, zpětná kamera, senzory tlaku v pneumatikách, parkovací senzory, LED světla přední i zadní, multifunkční volant, připojitelnost multimédií, palubní počítač, různé stabilizační systémy, asistent rozjezdu do kopce a věci které se váží k pohonu 4 x 4, jako např. asistent při sjíždění kopců, bluetooth, handsfree, senzor světel, dešťový senzor, tempomat, pádla pod volantem... Z výbavy mi nechybí nic.

Co je pro mne osobně výhodou je celkový neotřelý design. Auto je zkrátka nepřehlédnutelné a často se lidé otáčejí a studují ho nahlédnutím dovnitř, zřejmě je to dáno i tím, že jich doposud jezdí tak málo.

S autem jsem celkově velmi spokojen a čekám sám, jaké bude to další (měním auta velmi často). Kolikrát si říkám, že by mě měly platit automobilky za testování aut.

Silné stránky

Jednoznačně komfortní sedadla
Plavnost jízdy
Komfort cestování
Kultivovaný motor
Sametový automat
Velký prostor pro všechny
Velký kufr a skvělé sklápění sedaček
Velmi slušná spotřeba

Slabé stránky

Ze slabých stránek věci bych snad zmínil, ale to prosím na příč celým automobilovým světem, jen moji obligátní nespokojenost s audio systémy v autech. Proboha, proč nemůže nové auto hrát alespoň jako reproduktory za 1500,- Kč u počítače? :-D Ale to platí snad u všech audiosoustav (nepočítám příplatkové).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Čeká mne první garančka, auto je zcela bez problémů. Se servisem jsem neměl obecně nikdy problém. V zásadě je třeba se starat o kvalitní olej a filtry. Zatím, za těch 15 let zkušeností jsem neměl nikdy problém, i když auta měla najeto 200 000 km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S prodejcem problém také nebyl. Resp. jelikož jsem kupoval mnoho aut, vím, že se najdou prodejci více a méně ochotní. Razím praxi, že utratím své peníze u toho, kdy mi vyjde vstříc, kdo mi nabídne výhodnou cenu a rozumný servis.

 


Další vozy Honda CR-V



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluHonda CR-V RM (2012-dosud)
Honda CR-V 2.0 Honda CR-V 2.0

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U…

Honda S2000 Honda S2000

HONDA S2000 je atraktivní roadster s motorem vpředu a s…

 





Blesk.cz

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy nebo se jen tak uprostřed zimy povalovat na pláži? To…

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v nástrahách futuristické Evropy

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v…

Třetí díl z plánované heptalogie mladé britské autorky Samanthy Shannon je na českých knižních pultech. A…

 

iSport.cz

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé čínské fotbalisty

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé…

Slavia se dohodla s Čínskou fotbalovou asociací, že v Edenu vytvoří první centrum pro trénink čínské mládeže v…

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice a práci vyhazovače

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice…

Díky práci vyhazovače v Londýně se probojoval do nejprestižnější MMA ligy UFC. Kariérní cesta Karlose Vémoly je…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…