Recenze

10 Majitel

Volkswagen Passat 2.0 TDI 7DSG

9,00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3
 

Technické info

Přezdívka auta Pašík Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:4000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 maximální rychlost [km/h]: 219 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

Jak jsem si pořídil Volkswagen Passat Variant:

Přišla chvíle, kdy jsem se rozhodl pracovat na IČO. A to sebou přineslo příjemnou otázku výběru vozu. Ten mě má vozit na delších služebních cestách a zároveň v průběhu roku celou rodinu nejen na výlety po vlastech českých, ale i do Alp na lyže a občas k moři. Rozhodoval jsem se mezi Škodou Superb a VW Passat. Uvažoval jsem jak o aktuálních, tak i předešlých verzích, vždy v kombi provedení s automatickou převodovku (už mě nebaví řadit). Po půlročním řešení jsem dospěl k názoru, že pokud koupím předešlou verzi Passatu nebo Superbu, která bude mít cca 90.000 – 120.000 Km, bude akorát po záruce, před důležitým velkým servisem a s vyhlídkou možných závažnějších poruch. Představa, že koupím vůz za 400.000 Kč a potká mě servis DPF, případně zanedbané automatické převodovky, mě netěšila. Zároveň kupovat aktuální verzi obou vozů s nájezdem 30.000 Km, kdy je sleva oproti novému vozu z mého pohledu spíše zanedbatelná, jsem se rozhodl pro vůz nový přesně dle mých představ. Ano, splnil jsem si sen. A vzhledem k tomu, že mi ve Volkswagenu nabídli vyšší slevu (více než 25%), bylo jasno. Pořídil jsem VW Passat Variant 2.0 TDI, 110 kW, 7DSG.

Před nákupem vozu jsem na internetu hledal zkušenosti s motorizací 2.0 TDI, 110 kW, 7DSG buďto v Passatu, nebo v Superbu, ale marně. Dokonce ani dnes, na začátku června roku 2018, není dostupná jediná recenze VW Passat ani Škoda Superb s touto konkrétní motorizací. Pro mě překvapení, když pomyslím, kolik nových recenzí v nepřeberném množství časopisů vychází (papír i internet).

Samotný proces nákupu probíhal zhruba poslední týden v lednu letošního roku a já se strefil do celorepublikové slevové pobídky pro IČaře, zároveň probíhala sleva na výbavu R-line exteriér – ta běží možná do teď, a ke všemu měli pro vozy objednané do 31.1. další zvýhodnění. Upřímně, měl jsem obrovské štěstí. A když si spočítám, že si od ceny ještě odečtu DPH, byl jsem na ceně průměrně vybavené Škody Octavie. Nového vozu jsem se dočkal po 3 měsících.

Výbava:

Po desítkách konfigurací zvítězil rozum (oželel jsem 4Motion a panoramatické okno) a doladil výbavou, která mi u stupně Highline chyběla. Největším překvapením byla v tomto stupni výbavy absence Xenonových/Led světel. Přední Led světlomety byly v paketu Business. V akčním paketu R-Line exteriér byl adaptivní tempomat a el. víko kufru. U adaptivního tempomatu se zmíním, že chvilku trvá, než si člověk zvykne na 3 vteřinovou díru (3 vteřiny jsou v dálničních rychlostech nekonečné). Ta se projeví ve chvíli, kdy auto před Vámi zpomalí, nebo dojedete kamion v levém pruhu a za Vámi se už řadí další nedočkavci, kteří na cestě za dalšími kilometry nemají čas čekat. Ty 3 vteřiny potřebuje elektronika k tomu, než si spočítá, že před Vámi už nebrání nic jízdě vpřed v původně nastavené rychlosti. Občas to prostě nevydržím a šlápnu na plyn, abych si čekání urychlil. Nejde o výtku, je mi jasné, že bezpečnost a nutná neomylnost systému je důležitější než cca 2 vteřiny čekání. Elektrické víko kufru je senzační věc. Už Vás nebude trápit mlácení pátými dveřmi Vašich manželek a kamarádů, ani už si neušpiníte ruce při špatném počasí při otevírání kufru. Výbava, kterou bych si nezvolil, ale byla obsažena v paketech a dnes jsem za ni rád, je zpětná couvací kamera, která především nakukuje za roh. Když tedy vycouváváte z parkovacího místa, vidíte více, nežli z polohy vykroucené hlavy. Automaticky se sklápějící zrcátka jsou fajn nejen před vjezdem do myčky a při parkování v nákupních centrech, ale pro mě především jako signál zamknutého auta. Výbava totiž obsahuje i Keyless Access, což je funkce, kdy se stačí s klíčkem v kapse/tašce dotknout kliky dveří a vůz se sám odemkne/zamkne. To může působit zmatečně ve chvíli, kdy auto zamknete klasicky tlačítkem na dálkovém ovládání a ve chvíli, kdy chcete na klice zkontrolovat, jestli je auto skutečně uzamčené, se opět otevře. A právě sklopená zrcátka Vám jasně řeknou, jak to s Vaším miláčkem je. Zatím Keyless Access příliš nepoužívám, ale řekl bych, že je otázkou času, kdy budu automaticky nastupovat do auta, aniž bych hledal klíčky. Důležitou součástí výbavy, kterou mi doporučil kamarád, bylo App-Connect využívající MirrorLink. Jedná se o možnost propojení chytrého telefonu s multifunkčním rádiem, které tím pádem již nepotřebuje drahou navigaci z konfigurátoru a zároveň využíváte vybraných aplikací na přehrávání hudby apod. Moc mi to vyhovuje a pořizovací cena této výbavy byla cca desetina ceny levnější varianty navigace. A jako bonus nemusíte řešit digitální tuner v autorádiu.

Motorizace:

Zvolený dvoulitr v naftě se 110 kW v kombinaci s 7DSG pro mě byl opět volbou rozumu. Jak jsem se zmínil na začátku, už jsem líný řadit a představa delší cesty s manuálem mě dopředu děsila. Vzhledem k tomu, že v autě vozím rodinu, jsem netoužil po raketovém startu. A když potřebuji bezpečně předjet nebo spěchám na dálnici, síly má 110 kW verze dost. A pokud časem budu sílu postrádat, vyberu příště vůz se silnějším motorem/více kW.

Jelikož jsem VW Passat Variant (B6) již měl, tušil jsem, do čeho jdu. Nepřekvapila mě tedy kvalita zpracování, praktičnost, elegance i v interiéru. Milým překvapením byly modré ambientní proužky, které se zjeví jakoby z ničeho, když se venku začne stmívat a pobyt ve voze se stane příjemnějším, především pro posádku vzadu (děti). Zadní sedadla sklopná z kufru do naprosté roviny, to oceníte při stěhování a častém převážení nákladu. Taktéž při potřebě/nouzi máte možnost v autě celkem pohodlně přespat.

Spotřeba a jízdní vlastnosti s 7DSG:

Prvních 1.500 km jsem jezdil do 2.500 otáček/minuta. Asi někteří z Vás namítnou, že je to zbytečné, ale já zajížděcí režim dodržel. Spotřeba byla 5,3 l/100 Km. Dnes už vůz tolik nešetřím, proto mi spotřeba vzrostla na průměrných 6,1 litru/100 Km. Pokud jezdím jen po městě, kdy se sunu cca 14 km po ucpaných silnicích do kanceláře a po ještě ucpanějších ve večerních hodinách zpět domu, pohybuji se mezi 8-9 litry/100 Km, ale netrápí mě to, protože každý další výjezd po dálnicích spotřebu okamžitě vrátí k 6ti litrům. Určitě by se dalo jezdit s menší spotřebou, ale moc to neumím a někdy chci Pašíka trochu protáhnout.

Mnohokrát jsem se dočetl (nikdy však neslyšel) negativní recenze na DSG u koncernových vozů. Několikrát jsem přečetl článek, jak je 6DSG v naftových verzích 110 kW i 140 kW v Superbu i Passatu nemožné. Při rozjíždění, odbočování na křižovatce nebo v podobně „neobvyklých“ situacích měli recenzenti problémy, kdy auto vyrazilo o vteřinu později, nebo naopak vystřelilo jak raketa, div nezpůsobili dopravní nehodu. Osobně se mi nic podobného s verzí 7DSG nestalo. A když jedu klidnějším tempem, v podstatě ani nezaznamenám, kdy si DSG řadí další stupně.

Závěr:

Pokud se Vám Volkswagen Passat líbí, nebudete jeho koupí zklamáni. Jsem rád, že jsem šel do verze Highline s paketem R-Line exteriér, protože rozdíl v designu exteriéru je oproti kusům bez R-Line paketu značný. Mám bohatou výbavu bez otravných asistentů za neskutečně rozumnou cenu, jak už jsem psal, srovnatelnou se Škodou Octavií v průměrné výbavě se stejným motorem. Jelikož jsem poslední Škodu Octavii měl, vím, že v interiéru vládne horší kus plastu a míra luxusu je nesrovnatelná. Škoda Superb pro mě byla dlouho favoritem, než jsem zjistil, že s cenou nikdo vzhledem k velkému zájmu zákazníků a politice automobilky nehne. A upřímně, už mě přestal design Superbu bavit, protože je všude.

Když usedám do auta, zacítím vůni interiéru a rozsvítí se palubní přístroje, je mi na světě hned líp a těším se na další ujeté kilometry s úžasným společníkem jménem Volkswagen Passat.

Slabé stránky

Překvapil mě rolovatelný kryt kufru, který mi přijde stejný jako u B6 (tipoval bych, že ani B5 neměla jiný) až na to, že při zasouvání má 2 pozice pro případ, že nepotřebujete manipulovat s věcmi na celé ploše kufru. A proč je v záporech? Ne vždy v létě používám klimatizaci. A tím, že většinu najetých kilometrů sedím v autě sám, mám obvykle otevřená okna. A vibrace, které způsobuje vzduch foukající pod zavřený kryt, je otravný. Ve starém Passatu B6 byl konec rola v části, která drží rolo natažené, dost potrhaný, a to jsem ho kupoval ve 127.000 km po 4 letech provozu v absolutně špičkovém stavu. Nepochybuji, že k potrhání došlo ze stejného důvodu.

Drobnost, která mi celkem vadí, je absence dvojité sluneční clony (stínítka). Dvojitá clona měla jednu klasickou clonu na přední sklo, hned pod ní byla druhá, tenčí, která se natočila k bočnímu okénku. Taktéž jsem měl ve VW Passatu B6. A to neměl bůh ví jakou výbavu. Nutno podotknout, že se nejčastěji při svých cestách po ČR vracím v podvečer ze severní nebo jižní Moravy směr západ, proto mě sluníčko často vypéká současně z levé a přední strany zároveň. Nevím, jestli šlo tento doplněk do VW Passat B8 dokoupit, nezajímal jsem se o to z důvodu domněnky, že se jedná o Passat standard. Výsledkem je, že nejedná.

 


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Passat B8 (2014-)
VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát? VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát?

Volkswagen nabízí oplastované kombi s pořádným…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…