Recenze

Martin911Turbo (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Porsche Boxster

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Porsche Boxster, foto 1 Porsche Boxster, foto 3 Porsche Boxster, foto 4 Porsche Boxster, foto 5 Porsche Boxster, foto 6 Porsche Boxster, foto 7 Porsche Boxster, foto 8 Porsche Boxster, foto 9
Porsche Boxster, foto 11 Porsche Boxster, foto 12 Porsche Boxster, foto 13 Porsche Boxster, foto 14 Porsche Boxster, foto 15 Porsche Boxster, foto 16 Porsche Boxster, foto 17 Porsche Boxster, foto 18 Porsche Boxster, foto 19 Porsche Boxster, foto 20 Porsche Boxster, foto 21 Porsche Boxster, foto 22 Porsche Boxster, foto 23 Porsche Boxster, foto 24 Porsche Boxster, foto 25 Porsche Boxster, foto 26 Porsche Boxster, foto 27 Porsche Boxster, foto 28 Porsche Boxster, foto 29 Porsche Boxster, foto 30 Porsche Boxster, foto 31 Porsche Boxster, foto 32 Porsche Boxster, foto 33 Porsche Boxster, foto 34 Porsche Boxster, foto 35 Porsche Boxster, foto 36 Porsche Boxster, foto 37 Porsche Boxster, foto 38 Porsche Boxster, foto 39 Porsche Boxster, foto 40 Porsche Boxster, foto 41 Porsche Boxster, foto 42 Porsche Boxster, foto 43 Porsche Boxster, foto 44 Porsche Boxster, foto 45 Porsche Boxster, foto 46 Porsche Boxster, foto 47 Porsche Boxster, foto 48 Porsche Boxster, foto 49 Porsche Boxster, foto 50 Porsche Boxster, foto 51 Porsche Boxster, foto 52 Porsche Boxster, foto 101 Porsche Boxster, foto 102 Porsche Boxster, foto 103 Porsche Boxster, foto 104 Porsche Boxster, foto 105 Porsche Boxster, foto 106 Porsche Boxster, foto 107 Porsche Boxster, foto 108 Porsche Boxster, foto 109 Porsche Boxster, foto 110 Porsche Boxster, foto 111 Porsche Boxster, foto 112 Porsche Boxster, foto 113 Porsche Boxster, foto 114 Porsche Boxster, foto 115 Porsche Boxster, foto 116 Porsche Boxster, foto 117 Porsche Boxster, foto 118 Porsche Boxster, foto 119 Porsche Boxster, foto 120 Porsche Boxster, foto 121 Porsche Boxster, foto 122 Porsche Boxster, foto 123 Porsche Boxster, foto 124 Porsche Boxster, foto 125 Porsche Boxster, foto 126 Porsche Boxster, foto 127 Porsche Boxster, foto 128 Porsche Boxster, foto 129 Porsche Boxster, foto 130 Porsche Boxster, foto 131 Porsche Boxster, foto 132 Porsche Boxster, foto 133 Porsche Boxster, foto 134 Porsche Boxster, foto 135 Porsche Boxster, foto 136 Porsche Boxster, foto 137 Porsche Boxster, foto 138 Porsche Boxster, foto 139 Porsche Boxster, foto 140 Porsche Boxster, foto 141 Porsche Boxster, foto 142 Porsche Boxster, foto 143 Porsche Boxster, foto 144 Porsche Boxster, foto 145 Porsche Boxster, foto 146 Porsche Boxster, foto 150 Porsche Boxster, foto 151 Porsche Boxster, foto 152 Porsche Boxster, foto 153 Porsche Boxster, foto 154 Porsche Boxster, foto 155 Porsche Boxster, foto 156 Porsche Boxster, foto 157 Porsche Boxster, foto 158 Porsche Boxster, foto 159 Porsche Boxster, foto 160 Porsche Boxster, foto 161 Porsche Boxster, foto 162 Porsche Boxster, foto 163 Porsche Boxster, foto 164 Porsche Boxster, foto 165 Porsche Boxster, foto 166 Porsche Boxster, foto 166 Porsche Boxster, foto 177 Porsche Boxster, foto 178 Porsche Boxster, foto 179 Porsche Boxster, foto 180 Porsche Boxster, foto 189 Porsche Boxster, foto 190 Porsche Boxster, foto 191 Porsche Boxster, foto 192 Porsche Boxster, foto 193 Porsche Boxster, foto 194 Porsche Boxster, foto 195 Porsche Boxster, foto 196 Porsche Boxster, foto 197 Porsche Boxster, foto 198 Porsche Boxster, foto 199 Porsche Boxster, foto 200 Porsche Boxster, foto 201 Porsche Boxster, foto 202 Porsche Boxster, foto 203 Porsche Boxster, foto 204 Porsche Boxster, foto 205 Porsche Boxster, foto 206 Porsche Boxster, foto 207 Porsche Boxster, foto 208 Porsche Boxster, foto 209
 

Technické info

Přezdívka auta volkskundolapka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:228000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2496 výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 245 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,9 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 260 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11

Popis vozu

Na začátku recenze byl chtěl uvést, že se jedná již o druhé Porsche které vlastním. Předchozí Porsche 944 S2 jsem vlastnil dva roky a recenze na něj je i zde. V recenzi budu i odkazovat a porovnávat současného Boxstra s minulou 944 S2
Po cca 1.5 roční Porsche abstinenci jsem se pevně rozhodl, že je životně nutné si pořídit další Porsche. Už předtím jsem měl vyhlídlé 2 druhy Porsche a to silné sportovní GT Porsche 928 GT/GTS nebo 1 generaci Porsche Boxster. Po velkých dilematech jsem se nakonec rozhodl pro modernějšího Boxstra, přestože má oproti 928 GT (330 koní) GTS (350 koní) pouze 205 koní (max 260 koní u poslední verze 1 generace Boxstra S z roku 2003)
Porsche Boxster je dvoumístný roadster s plátěnou střechou, která přetrvala až do současného modelu. Slovo Boxster je spojením dvou slov Boxer (typ motoru) a roadster (dvoumístný vůz bez střechy a nebo doplněný o plátěnou/pevnou skládací střechu).
Prototyp Boxstra spatřil světlo světa v roce 1993 na autosalónu, kde způsobil velké pozdvižení. V té době vládlo silnici Porsche 911 řada 993, dle mě nejhezčí a nejklasičtější 911 co kdy byla vyrobena. Dále silné luxusní GT Porsche 928 GTS a „volksporsche“ Porsche 968. Právě poslední „lidové“ Porsche měl Boxster nahradit. Prototyp Boxstra vzbudil dost pozdvižení, jak svým netradičním designem, tak prvním vodou chlazeným 6-ti válcovým boxerem (což byl pro Porsche fandy velký šok) navíc uloženým uprostřed vozu, zcela novým řešením interiéru a bohužel i novými světlomety, které v první generaci Boxsteru a 911 řady 996 sklidili obrovskou spoustu negativ a to včetně mě. První kusy sjeli z linky až v roce 1996, po ukončení výroby 968 v roce 1995. Postupem let se zvedal výkon motoru z původních 205 koní až na 260 koní u posledního Boxsteru 1 generace z roku 2003. Změn se také dočkal vzhled, jak přední, tak zadní spojlery, čiré světlomety, blinkry, zadní světla, kola až 18“, hardtop s vyhřívaným sklem, do plátěné střechy se časem přesunulo také vyhřívané sklo, nové řídící jednotky Motronic 7 generace, přepracovaný automat Tiptronic S, 4x airbag, vyhřívané sedačky, audio BOSE, komunikační modul PCM, nový systém trakce PSM II, přihrádka na moto rukavice, integrované držáky nápojů,…
Když se i v současné době na Boxstra podíváte, uvidíte jak nadčasový design exteriéru interiéru je. Krásně zakulacená karoserie, ze které vystupuje jemně vyboulená střecha. Na fotografiích to tak nevypadá ale Boxster je vcelku dost dlouhý, široký a v porovnání s roadstery té doby BMW Z3 nebo Mercedes Benz SLK působí jako dlouhý kombík. Ze všech těchto 3 kabrioletů z té doby byl Boxster nejdražší, ovšem nabízel nejvyšší výkon, perfektní podvozek a rozložení váhy, silné brzdy, perfektní řemeslné zpracování a nejdelší záruku. Pokud se podíváte na dnešní bazarový ceník je tomu stále tak, Boxster je nejdražší, Z3 je tak ve středu a SLK se dnes pořídí už za 120 000 Kč,…
Ač se to nemusí zdát tak prostor pro dva uvnitř vozu je bezproblémový, sám mám 190 cm, 105 kg a vše naprosto perfektní. Nástup a výstup je podobný jako u 944, nazývám jej invalida v akci, hlavně při výstupu ze sedačky co je pomale u asfaltu při mé výšce to není dobré. Pokud řidič usedne do vozu, vpadne do krásně anatomické sedačky u které jej zarazí jen trochu atypický držák bezpečnostního pásu, tak dále zjistí že má vše naprosto perfektně po ruce tak jak má být. Pevný trojramenný volant za kterým vykukuje kaplička s 3 budíky, kterému uprostřed vévodí otáčkoměr, pod ním je display s ukazatelem digitální rychlosti, venkovní teploty, el. měrky oleje, pravý budík napravo je display s ukazatelem teploty motoru vč. varovné signalizace, palivoměr vč. hladového oka, ukazatel času, levý budík rychloměr a pod ním display celkové ujeté vzdálenosti a momentálně ujeté vzdálenosti. Další údaje z palubního počítače se zobrazují na obrazovce PCM, po stisknutí tlačítka BC. V kapličce je senzor, který snímá světlo z okolí a podle něj volí sílu podsvícení displeje, kterou je možné ještě navíc upravit levou otočnou tyčinkou u displeje. Podržením tyčinky se resetuje údaj o momentálně ujetých km, pravá otočná tyčinka s tou se volí aktuální čas. V kapličce je umístnění i mikrofon pro telefon. Na levé straně u volantu je startér, nalevo tak jak je u Porsche zvykem, vedle něj je kruhový volič zapínání osvětlení, mlhovky přední se zapínají vysunutím knoflíku do první polohy, zadní mlhovky se zapínají vysunutím do druhé polohy. Na druhé straně u spolujezdce je v těchto místech čidlo teploty interiéru pro klimatizaci. Sluneční clony a světlo interiéru je integrováno v horním rámu, těsně nad čelním sklem. Ve dveřích je ve vnitřní výplni také orientační osvětlení. V rohu okna je 4 směrný volič pro ovládání natočení el. zrcátek a pod ním volič L/P zrcátka. Ve dveřích je také trochu netradiční klika otvírání dveří. Dveře jsou bezrámové, takže jak při otevírání zevnitř, tak venku je potřeba za kliku vzít, sklo popojede samo dolů o pár mm a teprve potom otevřít dveře. Naopak při zavření sklo samo o těch pár mm zajede do střechy. Dveře jsou dost silné a robustní při bočním pohledu. Další ovládací prvky jsou ve středové konzoly. Můj Boxster má jako jeden z mála integrovaný modul PCM, což je souhrn palubního počítače, audia, telefonu, navigace a klimatizace v jednom na velké obrazovce s ovládáním přes kruhový volič a doplňková tlačítka. Vedle tohoto displeje je na pravé straně knoflík pro centrální zamknutí auta zevnitř, knoflík pro odmražení zrcátek, knoflík pro sundání a natažení střechy. Pod modulem PCM je integrována CD mechanika ze které se načítají data pro navigaci, pod ní je ovládání digitální klimatizace s nastavením po půl stupních. Dostali jsme se na středovou konzoly, kde před řadící pákou jsou ovladače pro el. stahování oken, naopak za řadící pákou jsou ovladače pro vytápění řidičové a spolujezdcové sedačky. Středovou konzoly ukončuje uzamykatelné loketní opěrka s vnitřním prostorem. Sedadla jsou částečně el. v režimu sklonu opěradla a výšky sezení řidiče, posun dopředu a dozadu je manuální. Za příplatek byli k dostání i komplet el.sedačky kde byl i el. posuv dopředu a dozadu a navíc se dal ještě el. ovládat náklon horní části sedadla (opora krku) a zcela výjimečně se za příplatek nabízeli i kožená sportovní sedadla od Recara… Zadní část kožených sedaček mám v barvě karoserie, stejně tak středový tunel, prvky interiéru jsou v carbon folii, opět toto vše za příplatek. Po sklopení sedačky se za sedačkou objeví prostor do které se vejde např. kabelka, notebook,… na zadní části sedačky je navíc kapsa pro uložení věcí, na horní části háček pro uchycení např. obleku, to stejné u spolujezdce. Za sedadly je příplatkový šuplík, s dvěma otvory na bocích a uprostřed je prostor pro uložení věcí, krytý posuvnými roletkami. Další prostor je pod sklopnou loketní opěrkou.
Audio ve voze obstarává 6 reproduktorů, z toho jsou 4 reproduktory na vrchní straně palubní desky v rozích a 2 reproduktory ve dveřích. S vestavěným rádiem/CD/kazetou v PCM (dodavatel Becker) hrají velmi dobře. Za příplatek byl systém od BOSE, komplet reproduktory od nich se znakem a mezi opěradla se nastěhoval subwoofer, ovšem potom už není možné mít zásuvku se šuplíky za sedadly.
Po otočení klíčkem jako když práskne bičem naskočí motor. V klidovém stavu bohužel neprobudí emotivní vášně jako zvuk 8 válcové, velkoobjemové ameriky či konkurenčního koně ze špagetova. Ovšem, pokud motor zahřejete a pěkně prošlápnete plynový pedál, tak po překročení hranice 4000 otáček se začne ozývat hukot (ryk), jež vám začne zvedat náladu o to více, že motor máte opravdu hned za sedačkami. Bohužel akcelerace není tak úžasná jako u 944 S2, kde bylo 280Nm a po chip tuningu 300Nm, Boxster má 245Nm a i díky širším zadním kolům oproti 944 (235vs255) jsou i rozjezdy nutné s větší dávkou plynu. Naštěstí pouhých 205 koní stačí na bezpečné předjíždění v běžném denním provozu a i na pocit radosti z jízdy, i když jak říkám více koní nikdy neuškodí. Do 3000 otáček jede auto jak andělíček, velmi klidný chod, na městské 50 se dá bez problému jet na 4 a motor točí cca 1800 otáček. Dálnice, na 5 motor točí něco kolem 3400 otáček. V rychlosti od 120 km/h se automaticky vysune zadní křídlo, to se automaticky zasune když spadne rychlost pod 80 km/h. Křídlo je možné vysunout (zasunout) i manuálně tlačítkem u levé nohy u podlahy. Opak je pokud na 50 potřebuji někoho předjet, je nutné podřadit na 2 a zatopit pořádně pod kotlem, zvuk a zrychlení je naprosto úžasné! Řazení je u Boxstra přesnější než u 944, bohužel u 944 je to vlivem konstrukce transaxle, kde je vždy otázkou času kdy se páka začne viklat a odejde silonové obložení. Maximální rychlost je u klasické verze 250 km/h. U Boxstra hrál a stále hraje prim manévrovatelnost v zatáčkách, zde opravdu auto svojí konstrukcí a krátkým rozvorem exceluje. Zde je točivost oproti 944, která má váhu cca 50:50 ale motor vepředu a poháněný zadek o mnoho lepší. Ovšem i u Boxstru platí to co u 944, brzdit před zatáčkou, podřadit a na výjezdu akcelerovat. Pokud uprostřed zatáčky se bude razantně brzdit nebo přidávat plyn, nastane setsakra práce s korekcí auta do správného směru! V zatáčkách hraje Boxster prim, na dlouhým rychlých rovinkách už tomu tak není, problém je především v klasickém „Poršovském“ krátkém rozvoru, u nové 911 která přijde na trh si myslím že prodloužení o 100 mm hodně pomůže. Během jízdy je vše pěkně po ruce, perfektně čitelné budíky, ovládání všech funkcí na PCM, oken, trochu ztížené je akorát ovládání klimatizace které je díky instalaci PCM až na spodku středové konzole, ovšem není nic jednoduššího si nastavení klimatizace nastavit na PCM. Vzhledem k opravám jsem měl možnost jet s autem i při -1 stupni celsia, kde jsem vyzkoušel jak funguje vyhřívání sedaček – perfektně za cca 2 minuty nádherně prohřáté sedadlo a to i u spolujezdce a prostor je vytopený také během chvilky, v této teplotě střecha izoluje naprosto perfektně. Na větší mrazy bych ale určitě doporučil hardtop, už jen z důvody šetření plátna střechy, které je opravdu nové velmi drahé (cca 60 000 Kč)…
Motor je plochý, 6-ti válcový boxer, 2.5l, 150kW, 245 Nm, poprvé v historii Porsche chlazený vodou, se čtyřmi ventily na válec s variabilním ovládáním ventilů. Rozvod je řešený řetězem vyjma pohonu alternátoru, posilovače řízení, kompresoru klimatizace, vodní pumpy kde je tento pohon samostatným drážkovým řemenem.
Výfukové svody jdou od každého válce a spojují se v jeden (od 3 válců do jednoho vyústění) čili do velkého o 90 stupňů otočeného tlumiče výfuku jdou dvě trubky, samozřejmě předtím přes 2 katalyzátory a 2 lambda sondy. Na tlumiči výfuku je u standardního Boxstra oválná,uvnitř napříč rozdělená koncovka výfuku, u S verze je dvojitá kulatá koncovka výfuku. Nasávaní vzduchu pro motor je pouze přes nasávač na levé straně auta, zde je i umístněn vzduchový filtr. Pravý nasávač nehraje roli nasávače vzduchu pro motor, ale je zde řešeno chlazení motoru, doplněné navíc o chladící ventilátor
Chlazení je trochu komplikovanější vzhledem k uložení motoru. V levém i pravém předním nasavači v předním spojleru je umístněn chladič, od nějž vede potrubí přes vodní pumpu do motoru a do zadní expanzní nádržky v zadním kufru. Celkově v chladícím systému koluje neuvěřitelných 17l chladící kapaliny!
Skelet karoserie tvoří silný trubkový rám, který prochází i okolo předního okna, přes prachy a zadní bezpečnostní oblouky za sedadly. Veškeré sváry jsou řešeny plazmovými sváry. Díky použitým materiálům a konstrukci se podařilo vytvořit naprosto perfektní tuhý skelet
Motor je umístněný uprostřed, hned za sedadly, takže řidič nádherně slyší zvuk motoru. Převodovka je pod zadním kufrem, v zadním kufru je víčko pro nalívání oleje vč. mechanické měrky (el. měrka signalizuje množství oleje na budíku před startem auta), víčko pro nalévání chladící kapaliny. V předním kufru je rezerva, za ní nádrž, nad nádrží baterie, víčko pro nalévání vody pro ostřikovače a víčko pro dolévání brzdové kapaliny. V obou kufrech osvětlení, rezervu je možné kompletně z auta demontovat a zvětšit si přední kufr
Na autě jsou originální 17“ palcová litá kola, stejná jako u 911 (996). Auto je obuto na pneu Pirelli Zero Rosso, přední 205/50, zadní 255/40 (originál rozměr)
Speciální barva z paketu individual – wimbledon green. Na Boxsteru jsem s touto barvou jediný, vím o dvou 911 (996) které tuto barvu v ČR mají. V barvě vozu zadní část sedaček, středový tunel. Lak v naprosto perfektním stavu, pouze minimum oděrek a škrábanců. Lak je původní!
Prvky interiéru doplněny opět o paket individual – vybrané plastové díly polepeny karbon fólií. Celý interiér v černé barvě kombinace kůže a měkčených plastů. Interiér ve velmi dobrém stavu, sedadla jsou minimálně popraskána, drobné oděrky na pár místech (dveře, mřížka repro,…) jediný problém s karbon fólií na některých plochách se začala odlepovat horní krycí průhledná folie od karbon folie.
Příplatkový komunikační modul PCM vč. zesilovače
Okna v elektřině
Vyhřívaná celokožená sedadla
Vyhřívaná zpětná zrcátka
Ve volantu a u spolujezdce airbag
Centrální zamykání, dálkové ovládání včetně dálkového ovládání otevření zadního kufru, originální alarm se signalizací v horní části palubní desky u odfuků předního okna
Plná servisní historie až do roku 2009, vozidlo servisováno pouze u Porsche
Ač se to na první pohled nezdá, tak Boxster je delší a širší než moje předchozí 944 S2
Délka: 4315 mm, šířka 1780 mm,výška 1290 mm, rozvor 2415mm, váha 1295 kg

Boxster 1 generace motorizace:
2.5l – 205 koní (1996-1999)
2.7l – 220 koní (rok 2000)
2.7l – 228 koní (rok 2001)
3.2 – 250 koní (S verze z roku 2000)
3.2 – 260 koní (S verze z roku 2003)

Silné stránky

Image, i přes svoje stáří má auto stále své kouzlo a vždy jak za jízdy, tak stojící zaujme okolo stojící
Přesné a pevné řízení, kvalitní pevné pedály s dobrou odezvou, žádné přeposilované dnešní volanty a pedály. V zatáčkách díky uložení motoru a krátkému rozvoru perfektní točivost, bohužel krátký rozvor má zase nevýhodu v udržení stability na rovině ve velké rychlosti
Perfektní tuhost karoserie, což drtivá většina i současných kabrioletů postrádá
Brzdy, 4 pístkové hliníkové třmeny. Přední kotouče průměr 298mm, tloušťka 24mm. Zadní kotouče průměr 292mm, tloušťka 22mm. Brzdy jsou vybavené posilovačem a ABS
Perfektní zpětná zrcátka
Přestože je auto dvojmístné prostornost vnitřního prostoru. Přesto že mám 190 cm a 105 kg naprostá spokojenost, nad hlavou mám ještě cca 5 cm, na šířku a hloubku také prostor
Dobře čitelné budíky s automatickým přisvětlováním displejů dle aktuálního světla v okolí. Klasické analogové budíky jsou doplněny navíc el. Ukazatelem rychlosti, teploty, celkových km, momentálně najetých km, času, hladiny oleje (elektronická měrka)
Mezi sedadly je větrný štít z lexanu, zabraňuje tomu aby zadní proud větru nešel na krk a hlavu. Za teplého dne vyzkoušeno, že není problém jet se staženou střechou i 140 km/h.
Rychlá a přesná digitální klimatizace s nastavením po půl stupni celsia
Součástí výbavy je dost málo používaný komunikační modul PCM1 s velkým displejem (8-mi bit), který slouží jako palubní počítač (moje minimální, maximální, průměrná rychlost, průměrná spotřeba, okamžitá spotřeba, počet km zbývajících na natankování, ujeté km, teplota, čas, nastavení výstražné max. rychlosti), klimatizace (tu je možnost řídit buď přes PCM a nebo klasicky ve středové konzoly jako u ostatních Boxstrů) navigace (software od Navtech, bohužel mapy České Republiky jsem doposud nenašel), telefon (na tu dobu - 1998 nej telefon, stačí vložit sim kartu do štěrbiny, možnost klasického volání, příjem, odesílání sms, telefonní adresář, volané, nepřijaté hovory, pro soukromé volání je možné doplnit auto o autotelefon, je na boku u spolujezdce), audio FM/AM rádio s RDS s možností rychlé volby stanic přes 6 tlačítek, automatické vyhledávání stanic, kazetový přehrávač (velmi kvalitní audio přehrávač, s nastavením jako u dnešních aut, automatický, manuální ekvalizér, basy, výšky,… pro přehrávání CD sloužil CD měnič na 3 nebo 6 CD, ten je spolu se zesilovačem v kufru, bohužel já mám pouze zesilovač, měnič v autě nebyl). Celý displej je možné v noci vypnout aby nerušil. Pod PCM je mechanika CD pro navigační CD (mapy se online načítají z CD)
Dva kufry, které na veřejnosti budí velkou pozornost. Přední kufr je hluboký – 130l, zadní kufr plochý – 130l. V zadním kufru se dají na použít např kabelku i praktické zadní kapsy za světly. Ovšem pozor pod zadním kufrem je převodovka a po svižné jízdě i přes izolaci je kufr teplý, takže pozor např. na převážení potravin v zadním kufru.
Úložný prostor ve dveřích, uzamykatelná středová konzole, po sklopení zadních sedaček praktické kapsy na zádech sedadel, v horní části sedadel háčky pro chycení např. obleku, tašky, za sedadla se pohodlně vejde notebook, dámské kabelky, za sedadly mám příplatkový úložný box s posuvnými dvířky
Kvalitní dílenské zpracování, slícování dílů jak karoserie, tak interiéru. Nic nevrže, nepraská
Silné zinkování, žádná rez, zakrytovaný spodní prostor auta

Slabé stránky

V prvé řadě to nejdůležitější a to výkon – 205 koní je žalostně málo, to je tak na cestování z kavárny A do kavárny B… Auto by sneslo o 100 koní vyšší výkon!
Nepřístupnost motoru díky jeho uložení. Cesty jsou dvě, buď celé auto zvednout, sejmout spodní krytí podvozku a jít na motor zespodu (vytáhnout) a nebo částečně složit střechu, sejmout ze zadní části kus plátěné střechy, odejmout zavazadlové šuplíky co jsou za sedadly, demontovat krycí koberec, demontovat krycí krunýř motoru s těsněním a k motoru se dostat „z hora“. Díky tomuto je i v příručce uvedeno, že VIN kód z důvodu umístnění motoru je uveden na několika místech karoserie a pod oknem. Samozřejmě místní STK s tímto mělo problém, VIN na motoru chtěly a musel jsem jim sáhodlouze vysvětlovat a doložit, že jej nepotřebují
Absence PSM (Porsche Stability Management alias ESP) pouze za příplatek, na mokru a v zimě by se opravdu hodilo
I při mé výšce 190 cm je velmi těžké odhadnout kde přesně auto začíná a kde končí vzhledem k tomu že sedíte přesně uprostřed auta a před i za autem je velmi se svažující dlouhá kapota
Design předních světel, jak 1 generace Boxstra, tak 911 řada 996 ty nejhorší světla od Porsche (i výklopná světla u Porsche 924, 944, 968, 928 nejsou tak hrozná jako tyto). Výměna žárovek, musí se sejmout komplet světlomety a vyměnit ze zadní strany, na boční straně když se sejmou koberce je na světlech aretace výšky a úhlu svícení hlavních světel.
Plátěná střecha, sice je možnost na auto na zimu nasadit pevný hardtop, který je hliníkový, izolovaný, s vyhřívaným sklem, ale skládací pevná střecha by byla perfektní. Bohužel díky motoru uprostřed to nejde Střecha je složena za cca 12 sekund, což je i na dnešní poměry velmi slušný výkon. Bohužel střechu lze sundat/nasadit pouze v klidovém stavu (bez nebo se spuštěným motorem a s ruční brzdou)
Horší výhled dozadu při natažené střeše
Nudný sériový zvuk výfuku (bohužel jako u většiny sériových Porsche…)
Nastupování a vystupovaní z vozu při mé výšce
Spotřeba 10-12l, s klimatizací navíc 0.5l
Nádrž pouze 64l
Auto bohužel přitahuje i závistivce, kteří si myslí že jde o auto za milion. Na mém autě se naštěstí zatím nikdo nevyřádil a to z toho důvodu, že se snažím i zaparkované auto mít stále na očích a jinak vždy garážované
Další jev je tzv. TDI syndrom, který jsem pozoroval už i u 944 a to, že každá Oktávia, Golf, Pasat vás musí za každou cenu předjet i kdyby to bylo ve městě na 50…

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Momentálně zjišťování komplet stav vozu.
Vyměněn olej (9l Shell Helix Ultra), nový olejový filtr Mann, doplněna kapalina posilovače brzd, chladící kapalina
Komplet jsem vyměnil brzdy, auto brzdilo tak na 30-40% Nové sportovní, děrované kotouče Zimmermann, originál Porsche brzdové destičky od firmy Textar, nové kabely k brzdám, komplet rozebrané třmeny, vyčištěny, nová brzdová kapalina
Vyměněn rozvodový drážkový řemen, který pohání alternátor, vodní pumpu, posilovač řízení, kompresor klimatizace
Hlavní žárovky a dálkové žárovky vyměněny za nové žárovky Osram Night Breaker plus
Na podvozku zjištěno, že dva silentbloky na tlumičích jsou kaput, příští rok repase všech tlumičů + výměna namáhaných dílů na přední nápravě
Jemně ucházela brzdová kapalina, dvě možnosti úniku, mikroprasklina v nádržce nebo špatné čidlo (těsnění). Dále došlo během jednoho víkendu k havárii, z ničeho nic začala z auta crčet voda a z pravého nasávače šla pára. Detekována vodní pumpa, komplet před smrtí.
Vodní pumpa vyměněna, vyměněna nádržka chladící kapaliny, nové těsnění na čidle výšky hladiny chladící kapaliny, komplet výměna (nová náplň) chladící kapaliny (17l)
Černou koncovku výfuku se mi podařilo brusnou pastou rozleštit
Časem výměna předních světlometů za originál čiré světlomety z faceliftu Boxstra, čiré boční blinkry a zadní světla bílo/červená opět z faceliftu Boxstra
Chci dát originál měnič na 6CD nebo hw emulátor CD měniče na přehrávání MP3, USB, AUX od firmy Loudlink
Výměna zadní části výfuku
Na některých plastech je karbonová fólie, na některých místech se horní krycí folie odlepuje od spodní karbon fólie, časem chci znovu polepit ve stejné folii
Mřížky v předním spojleru nastříkat na černo
Hardtop
Černá alu kola 17(18)"
Pohrávám si s myšlenkou časem do auta nainstalovat motor z 911 Carrery (S) řada 996 včetně elektroniky, výkon by potom byl 300 (320) koní. Vše je realizovatelné a mám to ověřené, takto upravení Boxstři jezdí jak po německu, tak v USA

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce soukromník, automechanik co se navíc přiživuje prodejem aut v autobazaru. Auto koupil manželce a ta v něm vozila dítě, při pohledu na dětskou sedačku v kufru mi naskočila husí kůže, brr…

Komentář

Jsem členem fan stránek http://porsche.108.cz
Auto i přes své stáří stále budí pozornost, nejen svou konstrukcí (cabrio) a tvarem, tak svou atypickou barvou a v neposlední řadě dvěma kufry 

Motto: „Porsche, to nepotřebuje komentář“ ;-)

 


Přidat názorDiskuse: Porsche Boxster

Další vozy značky Porsche



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

už má něco najeto

praktičnost
8

stěhovák to není a do zimní vánice taky zrovna nepatří

prostornost
9

pro dva naprosto perfektní

jízdní vlastnosti
9

na dobré silnici perfektní, ovšem na českém tankodromu na nerovnostech - běda....

jízdní komfort
10

maximální spokojenost, vše pohodlné, klimatizace, dobré audio, vyhřívané sedačky,...

provozní náklady
9
náhradní díly
9

hodně se ušetří nákupem dílů přímo v německu a nebo dovozem z UK nebo USA

výkon motoru
5

pouze 205 koní...

spotřeba
8

10-12l

hlučnost motoru
10

špatná formulace hlučnost, zde patří zvuk

kvalita sedadel
10

celokožená, vyhřívaná, anatomická

brzdy
9
zavazadlový prostor
9

celkem 260l na cabriolet naprostý nadstandart


Více o modeluPorsche Boxster 986 (1996-2004)
Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň Porsche Cayenne Turbo LPG - plynová zbraň

Luxusní SUV Porsche Cayenne jsme otestovali s…

Porsche 911 - legenda žije Porsche 911 - legenda žije

Již od roku 1963 se vyrábí nejúspěšnější a asi také…

 





Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží smlouvu, Souček zůstává

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží…

Fotbalový středopolař Petr Ševčík v zimě zamíří z Liberce do Slavie. Podle předsedy představenstva Pražanů…

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil krásným gólem Schick

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil…

Léčba Jaroslavem Šilhavým úspěšně pokračuje dál! Čeští fotbalisté v rámci Ligy národů porazili v Edenu Slovensko…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…