Recenze

Martin_Happy (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Super

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 69× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Oktuše Rok výroby 1961 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1221 výkon [kW]: 33 maximální rychlost [km/h]: 115 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.7

Popis vozu

Dovolte abych vám představil tak trošku jinou recenzi. Normálně zde představujeme automobily které nám patří nebo alespoň se kterými jezdíme my osobně. Tentokrát zde ale prezentuji vůz ve kterém jsem já osobně neseděl. Velký dík za tuto recenzi patří mýmu tátovi. Já tady vlastně hlaně zaznamenám jeho vzpomínky, zveřejním pár dobových fotek, ale přidám i pár svých postřehů.

=== O původní Octavii ===

Nejprve něco z historie pro mladší ročníky :-D . První vozy Octavia byly vlastně přepracované z modelu 440 Spartak a byly vyrobeny v roce 1959. Celá karoserie pocházela z tohoto vozu. Jde o dvoudveřový čtyřmístný sedan s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Od předchůdce jej odlišovala jiná maska chladiče nebo zadní světlomety. Odpružení přední nápravy bylo nyní řešeno vinutými pružinami, které vystřídaly listová pera. Toto řešení zůstalo u zadní nápravy. Všechna kola byla nezávisle zavěšená. O rok později byla nabídka doplněna o typ kombi, který vystřídal starší typy 1200 STW a 1201 STW. O rok později prochází Octavia modernizací, dnes bychom použili slovo facelift. Víčko nádrže se schová pod dvířka, která se již v té době otevírají zevnitř vozu a objeví se typy Octavia Super a Touring Sport se zvýšeným výkonem motoru. Zadní světlomety dostávají aerodynamické ploutvičky. Nástupcem vozu byla v roce 1964 Škoda 1000MB. Pro informace a recenzi tohoto typu doporučuji uživatele ZdendinoMB, který je vlastníkem dvou těchto skvostů. Octavia třikrát vyhrála svou třídu na Rallye Monte Carlo v letech 61-63. Dvakrát jí pilotoval fin Esko Keinänen. Ten v roce 62 také vyhrál Finskou rallye na sněhu a rallye 1000 jezer ve své kategorii. Na druhé zmíněné byl dokonce druhý absolutně. Pardon za sportovní vsúvku, ale fanoušek rallye se nezapře. Ale teď už k recenzi.

=== O naší konkrétní Octavii ===

Jde o automobil Škoda Octavia Super, který kdysi patřil mému dědovi. Vůz byl z roku 1961. Před ním děda vlastnil ještě automobil GAZ Paběda. Musim říct že znam hodně aut, ale o tomhle nevim vůbec nic. Děda byl stavbyvedoucí, který pilně plnil plán a tak i když nebyl ve straně, mohl pokukovat začátkem šedesátých let po novém autě. Octavia mu padla do oka hned. A jelikož děda měl rád nejen krásné ale i dobré věci, vybral si výkonější provedení Super.

=== Vzhled ===

Design vozu mě dnes uchvacuje a považuji tyto tvary za to nejlepší co Škodovka kdy vyrobila. Jak jsem už ve svých diskuzích se Zdendinem prohlásil, tak Felicie je nejhezčí Škodovka a je to vlastně Octavia cabrio. Dnes bychom to označili za retro, ale tehdy to byly naprosto moderní tvary. Ploutvičky, které připomínají americké vozy, spousta chromu. Vozu slušela i větší světlá výška, díky které vypadal robustněji. Oproti svému předchůdci 1200 Sedan pozbyl jeden pár dveří a získal tak sportovnější charakter.

=== Motor ===

Motor byl na svou dobu výkonný a spolehlivý. U některých vozů se prý nedařilo motor správně chladit, ale prý to nebyl případ tohoto vozu. Bubnové brzdy pochopitelně nejsou tak účiné jako kotoučovky, ale s výkonem 33kW si poradily hravě. V provedení Super byl tento lehký automobil svižný. Co se rychlosti týče, předčil i své nástupce 1000 MB a 100. Trošku hoší komfort ale dávala nesamonosná konstrukce.

=== Interiér ===

V interiéru byla na dnešní dobu usměvná, ale vzhledem k datu výroby vcelku přehledná a elegantní přístrojová deska. Řazení bylo umístěno pod volantem. Místo klasických sedadel byla lavice vpředu i vzadu. Potažena byla do koženky. Vůz sice nepohodlně, ale přece jen pobral 6 cestujícíh. I to rodina několikrát vyzkoušela. Oproti Pabědě bylo místa méně.

=== Jízdní vlastnosti ===

Automobil byl silně přetáčivý. Mohla za to hlavně lehká zadní partie a výkyvná zadní náprava. Celkově jde o poslední mladoboleslavský vůz, který nemá samonosnou karoserii. Šasi tvoří centrální nosná roura. Jízda v něm ale byla na rozdíl od Pabědy komfortní a pohodlná. Automobil už doslova "tolik nedrncal". Při nárazu, no rok 1961, asi žádný deformační zony nejsou, ale prý byla při čelním nárazu lepší než nástupci. Za to vděčí vpředu umístěnému motoru.

=== Poděkování ===

No doufám že se nezlobíte že sem přidal auto, se kterým nemám osobní zkušenost. Ale sám sem byl rád když mi táta povídal o starý Octávce a prostě sem se chtěl podělit. Díky vám všem co ste si recenzi pročetli. Na konec se pokochejte fotkami Octavie a plus několik dalších lahůdek, co se našlo v rodiných albech

Silné stránky

(na tehdejší dobu)
Výkoný, spolehlivý a lehce opravitelný motor
Pohodlný a prostorný interiér
Elegantní design

Slabé stránky

Dvoudveřová karoserie (předchůdce Spartaka měl 4 dveře)
nesamonosná konstrukce

 

Novinky v recenzi

21.6.2010 16:05

aktualizace

drobné doplnění ještě několik postřehů a zpřehlednění recenze

15.1.2010 22:58

Retro kokta je zpět

myslim si, že tahle recenze by tu být mohla, tak jí vracím...

3.6.2009 21:36

Nové fotky

Jsem moc rád že se recenze líbí. A když se vám líbí tak moc, nelenil sem a prohledal pořádně všechna alba, takže ještě pár foteček Oktuše a dalších veteránů rodiny. Škoda jen že se nedochovali žádné fotky Škody 100 a Fiatu 600 co měl táta a tý Pabědy a Polskiho Fiatu co měl kdysi děda. Ale našel sem fotky tátovo starý Škody 120. Tak až bude mít zase sdílnou náladu...


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Super

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Nikdy nebyl žádný velký problém

praktičnost
9

Chyběly dveře na zadní sedadla

prostornost
10

Do Jugoslávie jeli v šesti lidech - stačí?

jízdní vlastnosti
8

Tehdy výborné, přesto dědovi prý tolik nesedla

jízdní komfort
10

Dobrý, zejména díky pružinám vpředu

provozní náklady
10

nízké

náhradní díly
10

levné a dostupné. Aby také ne, když je česká

výkon motoru
10

tehdy úchvatných 33 kW

spotřeba
10

po Pabědě asi poloviční, takže tehdy výborná

hlučnost motoru
9

tenkrát ale auta zpívala, takže to nevadilo

kvalita sedadel
8

vpředu i vzadu lavice

brzdy
9

vzhledem k parametrům vozidla byly dostačující

zavazadlový prostor
9

Vešlo se toho hodně a co se nevešlo, vezlo se na střeše






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…