Recenze
Škoda Felicia Color Line (Mája RS)
Technické info
Přezdívka auta Mája (Buzzin Hornet) Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:70000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.5 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 272 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
=== ÚVOD ===
Slušně zachovalá Felicie mi říká pane od června 2008. Předtím byla Felicka takovým rodiným klenotem se kterým jezdila mamka. Ještě dřív než mi auto definitivně začalo patřit, vylepšoval jsem jej různými doplňky. Sem tam maMce něco dokoupit na auto s vědomím, že jednou bude moje. Přesto že z linky sjela v roce 1999, my sme jí koupili a do provozu poprvé vytáhli až v roce 2001. Mamka s ní jezdila do práce a zpět, takže auto nemá na svůj věk nalítáno nic. V čase získání řidičáku ale penízky na nové auto pro mamku nebyly a já investoval vypršelou pojistKu do dvacet let starého Golfa, jehož recenze je tu také. S tim sem se radoval a trápil asi rok. Po roce se ale auta prostřídala a Felicie padla do mých rukou.
=== ZÁŽITKY ====
S autem mi nastala doba radosti, jakou jsem v Golfu nepoznal. Poprvé jsem měl v ruce auto do nepohody, na které se můžu spolehnout. Hned od prvního dne jsem s nim začal denně dojíždět do školy. Zpočátku jen dočasně ale můžu říct že vlak sem následující rok zevnitř neviděl. Nutno říci že se mi po něm nestýskalo. Auto máme doma odjakživa takže vím, co sním je a kdy bylo. Během mé kariéry jsem už jednu STK s Májou zažil a auto prošlo bez problémů. Na emisích po mě chtěli úplatek, ale když sem si nechal zavolat ředitele, aby mi ukázal data, ukázalo se, že auto je bez problémů. Hrozný jak si lidi myslí, že když vám je 20, můžou vám kálet na hlavu.
Jednou se mi pokusili auto vyloupit. Bylo to po setmění v zimě u Tesca v Plzni na Rokycanský. Vylomili zámek u řidiče, ale naštěstí jsem je stihl vyrušit. Opravdu naštěstí, neboť v kufru jsem měl notebook. Zámek jsem nechal hned den nato opravit. Bohužel tak snadné vyloupení mě děsí.
Zimu v roce 08/09 jsem o auto projevil trošku strach. Nešlo o mě, já si na náledí na Gardemeistera hrát nemusim, ale bál sem se, že někdo ťukne do mě. Přeci felicie moc ťukanců nerozchodí. V tomhle je poněkud pozadu za novějšími vozy. Naštěstí se nic nestalo a Felicka prokázala že jezdí v zimě i v létě a vozí tchána i zetě :-D.
V současné době se Mája má jako nějaká tuningová leštěnka. V zimě 2009/10 jen jednou poznala sníh. Jinak je trvale zagárážovaná a nejezdí se s ní. Studuji totiž na druhém konci republiky a tak na mě tahle moje milenka čeká, až si na ní v létě udělám čas.
=== PROSTORNOST ===
Pokud jezdíme s přáteli na chatu, vozím je nejčastěji já. Občas tak Máje říkám Yellow cab. Protože znám Favority a jejich vnitřní prostor, bál sem se, že tam bude málo místa. Při mých 190 cm totiž mám sedadlo uplně vzadu. Kolena za mnou sedících přibližně stejně vysokých kamarádů ale v zádech necítím. Do kufru sme naskládali pět sportovních tašek, čtyři igelitky a ještě na plato kytaru. Sice mi místo připadá pořád menší a menší, ale zatim stačí.
=== PÉČE O VŮZ ===
Co se týče uskladnění, vlastním malou řadovou garáž ve vedlejší vesnici, která ale přímo sousedí s naší. Je to jen tak okolo kilometru a dokonce ve stejné ulici :-D. V garáži mi Auto odpočívá vcelku dobře a můžu říct, že sem si z toho udělal i takovou trucovnu. Jinak Felicie poznala co to je být zaparkovaná venku snad jen jednou za celou kariéru. Jinak tráví každou noc v garáži.
=== VZHLED ===
Trošku mi Felicii vadí novej design. Přeci jen stará maska byla hezčí. Nevýhodou čumáku ala Octavia je i to, že slícování dílů je dost odbyté. Náš kus byl trochu pokřiven už u prodejce. Schválně se podívejte na jakoukoliv novou Felicii a zjistíte, že na minimálně jednom místě ta díly k sobě nepasují. I když příčiny mohly nastat až za provozu. Za novou Felicku sem ale rád protože motor MPI si nemůžu vynachválit. A taky antikorozní ochrana je mnohem lepší, blatníky ani prahy, nikde ani jeden flíček. Po osmi letech se objevili po zimě malé bublinky, ale po okamžitém ošetření by neměl být problém.
=== NEHODY ===
Bohužel i přes moje opečovávání se autu stala nemilá věc. Jednou sme jí nechávali v servisu u tátovo známýho, měl se na ní podívat a udělat takovou odbornější prohlídku. Bohužel, ale zřejmě není takový odborník, jak si táta myslel. Za prvé po otevření kapoty jsem v motoru našel půlku rohlíku od jeho svačiny, ale tomu bych se ještě zasmál. Za druhé mi ale bohužel někde opřel auto o patník nebo něco takového. Vespod jsou zde na zadních bočních dveřích malé boulé a na ndvou místech to schytal lak. Plyne mi z toho poučení že známýmu se přítelkyně, peníze a auto nepujčuje.
Kousek za Plzní je selnice s odpočívadlem a vyhlídkou, kam jezdí celkem dost lidí zahulit. Bohužel, protože jinak by to bylo pěkné romantické místo. Vede tam silnice tak akorát široká na Avii. Což znamená že 2 auta se vyhnou tak tak. Dřív tam nebýval provoz, ale teď to tam nějak zhoustlo. A lidi jezdí fakt jak cvoci. I já musím přiznat že sem jel 60, ale když ze zatáčky proti vám vyletí Octávka v devadesáti, tak prostě dupnete na brzdu a modlíte se. Na zastavení bych potřeboval tak 6 metrů bohužel na silnici sem měl k dispozici jen 2. Tu Octávku sem minul tak o deset centimetrů a pokračoval rovně do trávy. Tam sem projel tak těch šest metrů v trávě před polem. Díky bezpečtnostním pásům se nestalo nioc mě a díky tomu, že sem nejel jak cvok tak ani autu nic nebylo. Světla svítila, motor bezproblémů fungoval a žádná viditelná škoda nebyla. Vystoupil sem, ale červenej závodník byl pryč, jan se vyběh kouknout jestli někoho nezabil a byl pryč, navíc zastavil za zatáčkou, takže ani číslo nevim. Couvnul sem, ale ten čtvrtmetrový hrbol Felda nevycouvý, aby se dostala na silnici. Mezitím u mě zastavil teréňák a v něm pán, co vypadal jak bohatý byznysman na výletě, červené tričko, svetřík přehozený přes ramena a esli mi prej něco neni. Řek sem mu že ne, ale že bych potřeboval vytáhnout. Pro ten jeho dvaaůllitrák by to bylo jako nic, ale pán pospíchal a navíc nevěděl jak a tak podobně. Inu tak sem ho radši poslal aby jel. Potom z druhého směru přijelo Mitsubishi Montero. V něm dva sympaťáci v monterkách. Pánové se jen optali, zda mi nic není, zapřáhli sme Feldu, ta byla rad dva na cestě, poděkoval sem jim (nabízel sem i něco, ale prej že silnice sou zadarmo, díky chlapi, jen víc takovejch) a zastavil sem na nejbližším parkovišti. Auto sem ještě jednou prohlédl, odcakl naprasklou poklici a vrátil sem se celé místo nafotit. Přesto sem byl trochu v šoku. V poli sem našel i jakýsi kus kovu, jedná se o kryt motoru. Takže musim ho zas někdy nasadit. Pak sem vyrazil k domovu, autu není nic, kopřivy z nárazníku opadaly a hlína se umeje. Sem rád že mě ani Máje nic není, jen je mi líto, že s ježděním po mé zkratce, kudy nejezdil nikdo se budu muset vzdát. Jen maskota mamuta sem přesunul na čestnější místo, aby mě pořádně strážil.
=== JÍZDNÍ VLASTNOSTI ===
A jak jezdí? No dokonalé to není, ale přeci jen slušný dojem udělá. Auto mi sedí perfektně v ruce, když mám náladu, jedu pomalu, plynule a mírně. A na nízkou spotřebu. Když chvátám, tak stačí příšlápnout a vůz zrychlí, předjede pár loudalů a stihne projet ještě na oranžovou. Přitom si řekne o svůj díl paliva. Když bych se chtěl vyblbnout, umí při podřazení na šotolině prohrábnout kola a s trochou cviku se dá hodit i trošku bokem do zatáčky na ručku a vy si rázem připadáte jako Stig Blomquist :-D. Na dálnici jede svižně a rychle a umí pobýt i v levém pruhu. Ideální rychlost je tak kolem 110 km/h. Pokud vám sedne do ruky, tak umí táhnout i do kopce celkem svižně. Pokud vás ale něco spomalí, nic naplat už se na stejnou úroveń nerozjedete. A když je potřeba, přejede s nákladem dřeva i zorané pole na vaši chatu, což bych si asi s Fabkou netroufl. Prostě auto do nepohody, které umí skoro vždycky to co potřebujete. Mohla by být rychlejší nebo terénnější, ale takhle umí od všeho trošku, což mě vyhovuje nejvíce. Rozhodně ji považuju za jedno z nejlepších českých aut. A za ten malej vliv VW, kterej je tam znát sem vděčnej, protože kvalitu Favoritu o něco pozvedl.
Silné stránky
Dost kvalitní je u limitované edice výbava. Ta je prakticky stejná jako v typech GLX. Takže nechybí mlhovky nebo např. klapka na otevírání kufru v interiéru, což je u mě velice využívaný prvek. Dále zrcátka a kliky v barvě vozu a příprava pro rádio. Celý interiér byl již od výrobce očalouněn žlutě takže celý vůz má takovou veselou image. Žluté byly i budíky v kapličce. Auto sme navíc už od dealera dostali se střešním oknem. Motor je vynikající a ve starších Škodovkách patří mezi nejlepší. Výrobce udává maximálku 162 ale já jí vytáh na 168 km/h a ještě by trošku mohla. Ale proč jí takhle týrat, závoďák to opravdu není. Vzhledem k faktu že auto bylo stále v rodině, můžu si být jistý jeho stavem na sto procent a to se cení. Navíc mám kompletní dokumentaci a servisní knížku. Auto je trvale garážované (jen jednou sem ho po návratu ve tři ráno nechal stát před domem). Mamka s ním jezdila velmi opatrně, taže je nebourané a příliš neojeté. Až na drobné detajly je interiér i exteriér kvalitně zpracovaný a auto vůbec nerezne. Mája prakticky nežere, servis a náhradní díly jsou levné a spoustu věcí si člověk udělá doma. Design je takový škodovácky usedlý a nestárne.
Slabé stránky
Slabší stránkou je výkon 50 kW, který v dnešní době není oslnivý, ale na Felicii celkem postačuje. Dalším drobkem je ještě špatné slícování předních partií, což je ale nešvar všech faceliftovaných Felicií. Auto není vybaveno ani klimatizací, ani posilovačem řízení, což je dnes u aut standartem. Také ochrana při nehodě by asi nebyla příliš dobrá, protože chybí airbagy a deformační zóny nedosahují takových kvalit jako u nových vozů. Původní brzdy sou také nedostačující. Tuhost karoserie je malá. Hodně špatná je u Felicií a antikorozní ochrana. Člověk o auto musí pečovat, bez práce to u Felicie nejde.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim jsem jen jednou měnil výfuk. Moje nové rádio je bohužel do auta trošku nevhodné. Jinak jsem pouze jednou oštřoval drobné bublinky na zadních blatnících. A jednou vypadl kontakt na spínači vrtule, takže se nechladil motor. Stačilo stříknout kontaktol a nasadit a jet.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nemám, Auto je dědictvím po mamce. Ale kupované bylo v Autoservisu Nedvěd ve Starém Plzenci. Bohužel nyní prodávají Opely, takže to asi lidem tolik nepomůže.
Vychytávky
Jako první sem do vozu koupil potah volantu, pedály a hlavici řadící páky s potahem abych interiér ještě více sladil. Potah volantu je ve Felicii nutností a ne výstřelkem neboť věnec volantu je opravdu nepříjemně tenký. Ale nyní je již z vozu pryč a mám originální kožený volant z modelu Sportline z černé kůže prošitý žlutou nití. Dále jsou v interiéru potahy s trošku sportovnějším designem. Přeci jen v autě vozim občas kámoše a s těma žlutýma sedačka bych jim nevěřil, že by zůstaly čistý. Ale na léto hodlám potahy sundavat. Starej kazeťák Blaupunk přepustil místo novejšímu přehrávači Sencor kterého vystřídal Panasonic CQ150N. Také původní reproduktory vyklidily pozice reprákům Kenwood a v kufru je jeden pár z nejnovější Fiesty. Nad zadním okýnkem se pohupují krásné kýčovité plyšové kostky, které jsou jak jinak než žluté. Společnost mi v autě dělá ještě plyšový mamut - talisman od přítelkyně. Poté co mi nějakej dobrák ukradl originální poklici, sem je zaplaťpánbůh mohl sundat všechny a koupil jsem si hezčí s modrým středem, bohužel mě ale jedna v listopadu 09 náhle opustila. Na léto mám "nové" liťáky. Jako další úpravu jsem v dubnu 2009 nalakoval ty černé plastové lišty do barvy vozu. Vypadá teď dle mého mnohem lépe. Na Felicii jsou nalepené černé sloupky. V motorovém prostoru je dodatečně namontována rozpěra tlumičů, která je nalakovaná na žluto. Také vzpěra kapoty je nalakovaná žlutě. Kryt motoru je nalakován žlutě, ale je na něm černý nápis ŠKODA 1.3 MPi. Pouze to i je červené, protože mám výkonější verzi motoru. Také víčko oleje je žluté a má na sobě také logo RS. V interiéru jsou nalakovány kryty repráků, kolíčky zámků a rámečky výdechů ventilace. Také sem nalakoval stříšku na 5. dveřích a část krytu u mlhovek. Dokonce i rukojeť kliče je žlutá.
Ihned po maturitě na autě začala spousta práce. Z popelníku definitivně zmizel držák mincí a z palubky starý magnet na telefony. Bohužel, palubka pod ním byla poškozená a tak to zakrývá nálepka s logem RS. U spolujezdce je také pod palubkou přídavná polička. U řidiče jí neplánuju, patrně by překážela kvůli tomu, jak sem velkej. Zato řidič má na cloně zvenku nápis DOPRAVA OSOB ZAKÁZÁNA a zevnitř držák na několik CD a papírků. U spolujezdce je clona ozdobena žlutou východoněmeckou obdobou pionýrského šátku. Do auta byly nainstalovány elektrická okna. Vzhledem k originálním tapecům které nebudu měnit sem musel zakrýt díry. Prozatím to vyřešily nášivky RS. Elektrická okna sou originální se spínači uprostřed. Také sem sundal krycí plast ruční brzdy a místo něj dal koženou manžetu. Bezpečnostní pásy jsou žluté z černé verze Felicie Sportline. Do nové výbavy patří i UNI centrální zamykání na DO. A také jsou ve voze nainstalovány originální elektrická zrcátka. Bohužel nejsou zatím zapojená, protože chybí donatáhnout pár kabelů a dopájet. Do auta byla zakoupena sada koberců se žlutým lemováním. A od místního člena Chobota jsem získal pěkné sportovní pedály. Ještě jednou díky.
V motorovém prostoru byl instalován kuželový filtr s odstíněním. Na blatnících našly místo bílé blinkry. Kryty SPZ nesou internetovou adresu Feliciaklubu jehož sem členem. Logo klubu je pod levým zadním světlometem. Vpředu a vzadu je auto ozdobeno logy RS (staré a trapné, ale když to člověk chce na autě od dvanácti...). A také brzdy byly nalakovány na žluto. Na C-sloupku je samolepka včelky, která odkazuje na přezdívku Mája. Manžeta řadící páky a madlo ruční brzdy je z černé kůže prošité žlutou nití a opět pochází z modelu Sportline.
Plány:
Motor, motorový prostor a jízdní vlastnosti:
Vzpěra kapoty - vyměnit za plynovou vzpěru z 5. dveří (už čeká v garáži)
HP Sporting
chptuning a vačka od Motor Excel
Soieta + střed JP + svody Favorit
černý lak víka ventilů
Interiér
Žluté podsvícení budíků
Žluté podsvícení spínačů (čeká na montáž)
Vyměnit kontrolky (místo svítících obdélníčků jen značky)
Znáček RS na budíky
žluté podsvícení do kastlíku
žluté podsvícení pod sedačkami
Nášlapy na gumové zimní koberce
Koberečky Sportline
Hlavice řadící páky Sportline
Pedály Škoda RS
Exteriér
Elektrická zrcátka - dodělání
Maska s tahokovem
folie na okna - jen povolená propustnost
odstranění příček v otvoru v předním nárazníku
Plátěná stahovací střecha
-----------------------------------------------------------------
Všem kteří jste dočetli až sem děkuji. Doufám že vás moje zkušenosti zaujaly a alespoň trošku vám pomohou poznat tento vůz. Není to žádný auto roku, ale dobrou službu ještě udělá. A při dobré péči i dobře slouží. Děkuji i za ohodnocení.
Novinky v recenzi
Bude změna
Nahrány zřejmě poslední fotky se současným stavem. Brzy se na autě změní jedna drobná, ale zato podstatná a početná věc. Po KaN filtru se plánují další smysluplné úpravy
KaN filtr
V autě je nový KN filtr. Vzhledem k faktu, že starý papírák byl již černý, je změna lehce znát. Jemné brumlání se ozývá v rozsahu 1800 až 2300 Ot/min. Je to ale jen decentní, což mi velmi vyhovuje. Patrně mě to neotráví tolik jako kužel.
4 fotky nově
Přidal sem 4 porovnávající fotky se služebním Saxem. Na recenzi pilně pracuju.
Pár lidí zde říkalo, že je Saxo lepší než Felicie. Hmm, možná tak VTS, ale verze socline 1,1 mě nenadchla. Motor je skvělej ve městě, ale mimo je takovej dejchavičnej. Interiér je příšernej. Výplně dveří celoplastové, to je děs. Palubka má příjemnej tvar. Budíky prapodivnou grafiku. Kufr je větší jen pro to, že je to užitkáč. A topení na táhla, to je snad pravěk, ne? Ale pofaceliftovej vzhled je fajn. Líbíl by se mi snad i víc než Felda, kdyby měl doplňky v laku.
Odrezování, kytování, lakování a drobnosti
rez byla kompletně obroušena a odstraněna, byla jen na povrchu naštěstí. Také byl zakytován nabouraný blatník a celek byl nalakován. Jako drobnůstku sem pak nalepil Vítězné V (znak Motorsportu) na prahy a na palubku položil podložku Gecko
Sraz dnes 19:00 pro Plzeň a okolí
zatim se 3 a všichni na nás * jak na placatej kámen :-D a to se mi nelíbí
Plzeň - SRAZ - čtvrtek 15.7. - 19:00 - KDE?
Tak sem předběžně domluvenej s Chobotem a Morgim, že dáme sraz ve čtvrtek v 19:00. Zatim sem nepřemejšlel kde. Doufám, že se ještě někdo přidá
1) Centrál mě zlobí 2) co sraz v Plzni?
Při montáži el. zrcátek se musel centrál napojit provizorně na originální svorkovnici. Ideální to ale bohužel neni, protože se to vypojilo a přední dveře nefungují. Nevidim v tom ale do budoucna problém. Práce na 10 minut a bude hotovo
Celé auto je umyté, navoskované a vyluxované. Teď by to chtělo nějakej foto srázek v Plzni...
Elektrická zrcátka - konečně
konečně po všech peripetiích jsou elektrická zrcátka zapojená. Zato se neustále ukazuje, že univerzální centrál nebyl správnou volbou. A ještě pár fotek z plzeňské vyhlídky
šuplíky pod sedadlem, krok k luxusu :-D
Jelikož na svou Felicii nedám dopustit, tak sem si dneska opět pohrál. Oživovačem sem přejel všechy černý plasty na autě, aby ztratily tu vyšisovanost. A taky sem po vzoru moderních aut chtěl pod sedačku vysunovací šuplíky. Řeknu vám, že sehnat je, není na Felicii žádná sranda. Ale nakonec sem opravdu sehnal 2ks a dnes sem je konečně nasadil. V galerii najdete fotku vytažených pro představu
Drobnosti
Stříkl sem do barvy kryt hlavy a jinak sem jen tu a tam na autě něco omyl. Celkem nic pořádného. I když vlastně je sundanej sportovní filtr a už definitivně
Na kolej dorazil novej znak
Objednal jsem znak z novejch Škodovek a dnes mi dorazil na koleje. Tak až bude hezky po zkouškovém, tak se pustím do výměny
A přidal sem video super reklamu na Fabii RS
Fotky
Dvě fotky s přítelkyninou Felicií a dvě fotky ze sobotního plzeňského srazu co sem měl na mobilu. Časem přidám od pána chobotnatého ještě nějaké to foto, protože je lepší
spousta fotek...
záčátek sezony, vrátily se koberečky, nazuly se ALU, vrátil se filtr. ve stropním světle je LEDka a na výfuku je originálí koncovka
STK ME OK, ale....
Tak sme prošli dalším kolotočem STK a ME. Auto je ve výtečném a výbormém stavu. Ale stejně se tam našel idiot. Napřed se mu nelíbilo, že elektrická zrcátka nejsou dozapojená. Né, že by mu do toho něco bylo. Je to jednoduchý, přestaly fungovat, tak se za provozu hledá kde je chyba. A pak začal držkovat skrz elektrická okna. Že prej sou dodělávaný nka to že nemá bejt. Člověk má fakt chuť takovýho idiota poslat do pr... Ty oka jsou originální přímo na Felicie. Je to poznat podle spínačů ve středovém tunelu. Moh sem koupit třeba na aukru za 2 litry nějakou UNI sadu a zajímalo by mě, co by říkal potom. Ale nelíbilo se mu, že sou v tapecech díry zakrytý nášivkou. Blbec prostě no. Jinak auto v supr stavu, vejfuk jako novej, žádná skrytá koroze. Moc se prej na emisích líbilo žluté sladění vozu a žluté brzdy. Navíc jsem byl pochválen za FLAT stěrače. Zajímavý, ty sou taky dodělávaný.
Plzenecký sraz Felicia klubu
V malém pětitisícovém městečku sme udělali malej sraz felicií, když se známe z klubu. navíc Artin a Morgi jsou také na MACZ. Celkem nás bylo šest, i když fotku z tě chvilky, kdy sme byli kompletní nemáme. Ale bylo to super. A nádavkem upravený modýlek od Abrexu
nějaké fotky
dua Felicí a originál sedaček. Potahy se perou :-D
Zimní fotky a kůže v autě
několik fotek na sněhu u garáží a nandal sem do auta kompletní kožený paket. A ted si hraju na švadlenku a přešívám nápis fabia na sedadlech
FLAT a další kousek koženého paketu
Konečně sem na auto pořídíl stěrače FLAT. Už bylo opravdu na čase, zvlášť v tomhle počasí. Dále sem si udělal chvilku a vyměnil manžetu u řadící páky. Nyní je tam manžeta z černé kůže prošitá žlutou nití. Ta má původ v modelech Sportline. A Máje sluší
Pár foteček
Moje na jediném sněhu, co letos viděla. Pak naskenovaná nejstarší fotka týden po pořízení, ještě na origo poklicích. A nakonec uroda brněnských Colorlinek, které postávají po mojí trase do školy a nebetyčně mě serou, když je moje včelička 300 kiláků daleko
Doplnění recenze
Aktualizovaná a doplněná recenze. Musim se o ní starat, když patří mezi nejlepší tady
Kožený volant Sportline
Tak potah volantu ala benzínkový tuning putuje kam patří, tedy na Aukro a v Máje si moje ruce užívají na originálním koženém volantu prošitém žlutou nití. Je to paráda. Fotky najdete v galerii. Časem bude v autě i stejně vyvedené madlo ruční brzdy a manžeta řadící páky
Věcičky na auto
Doma je originál křídlo škoda, které čeká na nalakování. Pak koncovka výfuku, která čeká na navaření.
Také dorazil koženej paket z modelů Sportline černá kůže a prošití žlutou nití. Momentálně doma oživuju kůži a těšim se na montáž
Také by na jaře měly v autě být žluté bezpečnostní pásy, mám jednu představu o masce s tahokovem a také úpravu mřížek okolo mlhovek.
Mája má narozeniny
Dne 19. jsme oslavili rok a půl spoolečné jízdy a současně 10 let Májy od výroby. Na oslavu mám dojednáné kožené doplňky
Prozatim čao ostatní vozy
vzhledem k faktu, že keců typu:Machruje tátovo autem... apod. bylo dost, rozhodl sem se, že kroim Fíka a Májy recenze stáhnu. Časem se tu asi objeví, jelikož si táta možná založí vlastní nick. Ale zatim Pápá
Nějaké fotky
Jedna zimní, kde je Mája pod vrstvou sněhu a pak maloserie fotek z Brněnského srazu, co se fotil mobilem.
Recenze...
Přepracovaná, aktualizovaná dodělaná. Zmizela historie výroby Felicií, to stejně nikdo nečetl :-D
Pár zatoulaných foto
co sem našel sem doplnil. A všiml sem si, že bych měl aktualizovat text recenze. Snad se na to brzy dostanu
doplňky
Tak pod palubkou u spolujezdce je polička na věci a na sluneční cloně u řidiče pro změnu držák na CD a papírky. U ruční brzdy sem sundal plastový kryt a dal tam koženou manžetu. A díry po stahovacích kličkách sem přelepil nášivkai RS. Mohl sem sice mít tapece bez děr, ale těch originál žlutých se nevzdám, pro to tohle řešení
Zima už klepe
Takže je auto zase přezuté na plecháčích a poklicích. No vzhledově z toho nadšen nejsem. A taky filtr se přemístil na zimu do skříně a pod kapotou se objevil opět airbox. Je to proto, že to dřív topí, což se v zimě hodí. A taky látkové koberce sou dočasně mimo a sou tam zpátky gumy.
Na příští sezónu je v plánu originální křídlo a lyžna na ochranu převodovky. A snad se dočkám i volantu, řadičky a ručky obšité kůží. Jinak pokukuju i po polocabrio střechách.
Elektrifikace
Mája má centrál na dálkové ovládání a elektricky stahovaná přední okna. namontovány jsou elektrická zrcátka, ale chybí zapojit pár kablíků
Fotky
Sraz Felicia klubu, Sraz s Alešovo Scoutem, sraz v Plzenci a nějaké fotky úprav
Návrat srazu Felicia klubu
Jen jedna fotka z mobilu ze srazu a pár fotek z cesty. Hlavně totiž cvakal přítelkyně na kompakt, takže fotky budou od ní. Jo a taky foto pedálů. Jinak Felina jela krásně, byla to její první delší cesta a já si to opravdu pořádně užíval.
Novinky
Nášlapy prahů, pedály, nová samolepka, štítky RS a žluté bubny brzd. Plus sraz s Krtekm a Popeyem
Fotky fotky a zase fotky...
Spousta nových fotek. Nové pedály. Srazy v Plzenci (Sraz s Krtkem a Popeyem, sraz s Morgim a Popeyem) a pár úlovků z ulice...
Jen pár nových fotek
Neb mě zastavil maximální limit. Takže musím poslat prosíka na redakci a snad brzy budu moci nahrát zbytek fotek
Nové koberce
Holt když je akce, tak se musí využít. No je to o moc parádnější než gumy
No neska vlastně nic moc nového
Jen sem na repráky nasadil kryty takže jim už nehrozí, že do nich v kufru něco vletí. Spíš sem se věnoval trošku kamarádovu Favoritu. I když přece, světýlko v kufru sem udělal na vypínač, ale bohužel nemám foto. Na to sem zapomněl
A zase novinka
Na auto se nacvakly čiré blinkry. Paráda, už vypadá zas o něco novější. Navíc sem v akci koupil fungl nový repra Kenwood do předních dveří. ze 1200 zlevnili v Halfords na 780 za pár. No nekupte to. Vzadu sou repra sice větší šestnáctky ale slabší. Dal sem je do boku a rádio poladil aby dozadu poslalo víc šťávy když je to schovaný pod platem. Je to tam ale schválně, protože jednou už sem viděl u Tesca Feldu s vymláceným zadním oknem a vykuchanou elektrikou. Tohle nechá nenechavce trošku v klidu. A Kenwoody vpředu nechám pod krytkama. Te´d už je rádio, ale to ted fakt nejsou finance... A děkuju Krtkovi za pomoc s instalací.
Nové fotky
Konečně sem umyl motorový prostor, Namontoval jsem nový vzduchový filtr. Ten autu dodal mnohem lepší zvuk. Také sem si dal první bitvu se rzí a porazil sem jí. Těch pár drobných bublinek sem obrousil a přelakoval. Druhé kolo bude příští týden. A možná budu barvit i brzdy.
Fotos...
Tak nějaké ty fotky ze srazu a něco extra od Chobota. Díky moc chlape. Já normálně fotim jen na mobil.
2. červnovej srazík v Plzni
Tak sme se sešli podruhé, tentokrát na Kubyyykův popud. Celkem tam bylo 8 vozů, Jmenovitě Hyundai i30 (hruodolf), BMW E36 (Chobot), Škoda Felicia (Já a stix), Ford Fiesta (Krtek), Seat Ibiza (Kubyyyk), Renault Clio (Stanli RS) a Škoda Favorit (Davi RS). Počasí vyšlo, všichni sme se poznali a poklábosili, pořídili několik fotek a jelo se dom. Jedna fotka je i u mě. Kvalitnější budou časem
Lakování a nové fotky
Tak sem nalakoval část krytu mlhovek, stříšku pátých dveří, kryt motoru, kde sem udělal nápis. kryt repráků a rámečky výdechů ventilace
Foto foto foto
Umytí a provedené úpravy zdokumentovány. Jinak podložky jsou koupené, takže ve středu na srazu by Mája měla stát pevně na všech čtyřech elektronech. A snad bude i rádio...
umytí plus detaily
Takže sem auto konečně umyl a trošku nafotil. Bohužel se přitom vybil mobil, takže z úprav nemam žádnou fotku. Krom mytí sem nasadil nové elektrony, které ale bohužel vpředu drhnou o řízení, takže koupim podložky. Doufám že se dělají i 5mm, ptz víc nepotřebuju a nechci vypadat jako tuner-tuzer. I když zatim spíš vypadam jako de*il, protože vpředu mám disky s poklicema a vzadu liťáky. Jinak sem po umytí nalepil černé sloupky a nasadil rozpěru tlumičů, kterou sem ale nalakoval na žluto. Motorový prostor tak vypadá veseleji. Potřebuje ale ještě umejt a pořádně vydrbat, to hadrem prostě nešlo. Také sem nalakoval vzpěru kapoty.
Nové plány a nová prosba
Za dva měsíce působení zde a na Felicia foru sem postoj k autu celkem přehodnotil a rozhodl sem se spíše pro několik drobnějších decentnějších úprav. Takže opět prosba na Filka a klidně i ostatní aby se opět podělili o svůj názor a poradili. Moc díky
Chobotovo nové foto
S laskavým svolením přidávám několik fotí z Plzeńského spichu od Chobota. Je to hlavně proto že moje fotky nejsou nic moc, takže se mohu konečně taky reprezentovat
Opravené plato
Konečně sem opravil to rozbité plato. Místo gum sem použil šňůrky a to snad vydrží líp. Jinak šňůrky sem koupil 2 metry za 14 Kć a navíc sou žlutý, takže paráda
1. Plzeňský spich
Takže první srazík se celkem na možnosti povedl. Nakonec byla účast 60% :-D ale pro příště sme vychytali mouchy. Pár nekvalitních fotek je u mě v galerii, kvalitnější pak bude mít Chobot. Podrobnější info sem hodl do diskuze.
Nové díly
Elektrická zrcátka čekají na zapojení a zatim odpočívají v garáži. Navíc sem si koupil novou řadičku, je původně z Felicie Sportline, ale je nalakovaná načerno a perfektně sedí v ruce.
Sraz Plzeň
(Neoficiální) Úterý 2. 6. 14:00 - Plzeň. Parkoviště před NC Olympia vlevo vzadu. Poznávací znamení - Žlutá Felicia hatchback (Moje Mája). Všichni kdož budou mít cestu sou vítáni. Dotazy ke mě do diskuze. Díky
Modýlek
K narozeninám (duhé kulatiny) dorazil model žluté Felicky. Zatim 2 nic moc fota, ale dodám lepší. Jinak pořád platí sraz okolo Plzně!...
Neoficiální sraz Plzeň a okolí
do diskuze piště náměty a návrhy na datum a místo.
Vylepšování
Takže o víkendu bych měl mít čas a vrhnout se na auto. Kromě umytí chci i zabudovat rozpěru tlumičů, nalakovat některé plasty v interiéru do žluta (kryty repráků, tlačítka klaksonu a výdechy ventilace), nalepit polepy sloupků, nalakovat nasávání na kapotě do barvy vozu, přezout konečně na liťáky. Taky by mi měl dorazit centrální zámek na DO a bílé boční blinkry. Jinak bych měl získat i elektrická zrcátka. No práce je to na tejden ale čas bude jen půl dne tak nevím.
Setkání s člověkem, kterýmu Feferonka Nissana nepujčí
Lehčí nehoda a vlastně moje první je za mnou. Naštěstí bez následků, ale mladý a ještě zhulený za volantem, to je něco. Podrobnější popis v recenzi a fotky v galerii.
Felicia edice Family
Měl sem možnost ve středu projet jinou Felicii, a sice edici Family se stejným motorem a rokem výroby. První co mě zaujalo, byla výbava. Airbag ve Felicii sice byl,ale je to vzácnost. Další vyhytávkou byla elektrická okénka. U Felicie celkem luxus, ale ovladače uprostřed, asi bych si nezvyk. Co bych bral všemi deseti, bylo ale dálkové ovládání centrál. Narozdíl od starších modelů zapojilo při odemknutí a zamknutí i blinkry. To starší Feldy nedělají. Jinak měla najeto lehce přes 90 tis. takže spojka zabírala nahoře. Jinak vše fungovalo skvěle. Trošku slaší účinek měly brzdy, celkem chápu některé výtky zdejších motorstů, ale já tyhle problémy nemam. Mě brzdí dobře. Jelikož nebyla garážovaná, místy trošku prokvétala. Celkem ale málo jen na obvyklých místech jako 5. dveře a blatníky. Hodně nepříjemný byl tenký věnec volantu. ve svém autě mám potah a ten bych nesundal. No takže svojí bych nevyměnil
A přece se točí
Tak větrák je opraven. Zaplaťpánbůh to byl jen vycvaklý kontakt. Ne ten co vede do vrtule ale ten vespod co vede do chladiče. Asi sem ho, jak bylo šero, před tím přehlédl. Takže musim zaklepat, že až na jednu výměnu výfuku a jedenkrát vyměněnej termostat s čidlem je celé auto v originálním stavu a prakticky bezproblémové. A taky kola už sou nazutá na nové gumy a vyvážená. Zatim čekají v garáži až odmaturuju a těší se na mě. A já na ně >:D Už aby to bylo za mnou a já to auto konečně umyl >:D
větrák
zkráceně nejde. prostě mi dneska odpoledne odešel kontakt a vrtule se netočí. doteď šla, ale dnes najednou se zastavuíla a už se nerozběhla. zadrhlá není, je to jen v kontaktech. celkem sranda jet s topením naplno asi 20 km. No, asi sem to s tou bezproblémovostí zakřikl. Ale už vim co je s rádiem. kontakt je skutečně vadne, chce to vyměnit konektor. A přibyly také 3 nové fotky...
Po týdnu opět spolu
Tak po týdnu sem opustil kokpit Toyota a vrátil se za volant Májy. Rádio mi opět hraje, ale zřejmě není problém k reprácích, jak sem si myslel ale v konektoru, který vede do rádia. Levý prostě pořád vypadává. Mája šlapala bezvadně, celkem sem jí vytáčel,ale rafička na cucmetru se ani nehnula. Jian kola jsou v kufru Hondy a zejtra se povezou na obutí a vyvážení. Akorát zatím nevim jestli budou pasovat šrouby. No uvidíme...
drobek
Ještě sem si vzpoměl na jednu nemilou příhodu u známýho v servisu, tak jí sem doplňuju...
Kola
Neska jsem si přivezl "nová" kola. Jsou zadarmo od známého, co je měl na Favoritu. Design není asi 100% ke kulatosti Felicie ale moc se mi líbí a budou lepší než poklice. Kola musím ale nejprve přezout a taky nějak vyčistit a možná opískovat. A to bude až někdy v červnu nejdříve.... Přikládám jedno foto
plány
Sepsal jsem si všechno, co bych s Felickou rád udělal. Docela koukám, že sem se rozjel. Chtěl bych ale všechny poprosit o nějaký názory, další nápady popřípadě zkušenosti s provedenými opravami. Pokud se mi ozvete do diskuze tak vám budu vděčnej
prácička
Fotky doplnění recenze a nějaké modýlky :-D
Nové fotky
Dneska sem fotil trošku Toyotu a jelikož sem jí fotil u Májiny garáže, tak sem při té příležitosti cakl i párkrát máju
Jinak lak na lištách uschl dobře a vypadá to jak originál z výroby, jsem s tím spokojen
27. 4. 2008
Tak neska sem se konečně dokopal k tomu, abych olakoval ty černé lišty. Takovej decentní facelift přidal autu tak pět let...
23. 4. 2008
S kamarádem sme společně přezuli naše "milenky" na letní gumy
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Felicia Color Line (Mája RS)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Felicia
-
Škoda Felicia (1999) Majitel: Aspire
Přidáno: 3.1.2010 39210 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1997) Majitel: tomasino
Přidáno: 22.11.2009 159 Majitel 9.89 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1998) Majitel: georgerob
Přidáno: 26.5.2009 439 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1995) Majitel: liborauta
Přidáno: 17.7.2009 129 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Felicia (1996) Majitel: ThomasHK
Přidáno: 31.1.2010 359 Majitel 9.87 Uživatelé