Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf 1.2 TSI DSG

9,69 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Volfík Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:680 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 175 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,2 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,9

Popis vozu

Výběr auta

Padlo rozhodnutí pořídit do rodiny vůz. Rozhodnutí se zrodilo až po dlouhodobém naléhání manželky, že už to s dvěma dětma bez auta nemůže zvládat. Mám v užívání služební oktávku, takže se mělo jednat o menší auto zejména do města.

Podmínku jsem dal automat, pružný motor a maximální bezpečnostní výbava. Rozpočet omezený, chtěl jsem zaplatit cash bez zadlužení. Těmto kritériím vyhověl pouze koncern. Po prostudování všech modelů padla volba na Polo. Už jsem byl pro něho rozhodnutý, ale co čert nechtěl, stál hned vedle nový Golf. Prolezl jsem si ho, projel a bylo rozhodnuto. Polo je sice fajn, ale když by člověk náhodou přišel o služební auto, tak se do Pola tak tak vlezem maximálně s nákupem z Billy. Navíc cena požadované konfigurace se vyšplhala téměř k 400tis. a to už mi na tak malé auto přišlo příliš. Golf byl sice mimo rozpočet, ale zrovna měli akci od Škofinu na úvěr bez navýšení + nějaká sleva a bylo rozhodnuto. Objednáno v půlce srpna, převzetí cca po třech měsících. Ještě je potřeba zmínit, že jsem zkoušel i nového Leona, ale i když oproti minulé generaci ušel kus cesty, tak na Golfa co se týká zpracování a designu nemá (i když to je jen můj subjektivní pocit). Navíc podvozek se mi zdál tvrdší, tudíž i méně komfortnější.

Teď už k samotnému autu. Jedná se o výbavový stupeň Comfortline + parkovací asistent, mlhovky s corner funkcí, zadní pytle a prodloužená záruka. Barvu jsem neřešil, bílá víceméně z finančních důvodů. S autem jsme najezdili zatím jen pár kilometrů, ale i tak si dovolím pár postřehů. Spíše to bude takové srovnání s mojí současnou OII po FL.

Podvozek

Komfortně naladěný, své také hrají pouze 15-ti palcová kola. Na D1 se dá jet i v pravém pruhu a člověk nemá pocit, že z něj vyklepe duši. Na nějaké větší soudy bude potřeba ještě něco najezdit, ale první dojmy jsou velmi pozitivní, a to i přes zadní vlečenou nápravu. Zatím o ní, co se hluku týče, není slyšet. Jízdní vlastnosti nápravy bude ještě potřeba prověřit za specifických podmínek. Každopádně panuje spokojenost.

Vnitřek

Prostorově bych to uvnitř přirovnal k dvojkové oktávce, pro dva dospělý a dvě děti dostačující. Pokud ale sedím za volantem, musím se trochu uskromnit, aby se za mnou sedící dceři v sedačce vlezly pohodlně nohy mezi zadní sedák a přední opěradlo (mám 193cm). Stejný problém mám i v oktávce. Jinak trošku mi vadí středový tunel, který tlačí do nohy. Dá se vyřešit změnou polohy nohy. U sedadel bych uvítal vyšší boční vedení, trošku v nich plavu, dobrá je bederní opěrka. Pro ty, co budou v autě trávit více času bych doporučil připlatit za ergoactiv sedadla nebo zvolit nejvyšší výbavu highline. Co se týká palubovky, tak k tomu nemám žádných výhrad. Klasika VW. Vše přehledné, jednoduché, intuitivní. Potěší barevný dotykový displej rádia, kde se dají zobrazovat informace o stavu auta – spotřeba atd. Zvuk rádia žádná hitparáda, pro fajnšmekry bych zvážil připlatit lepší rádio, mělo by hrát líp. Vše je otázka peněz, stejně tak chybějící multifunkční volant a bluetooth hansfree.. Taková blbost, co mi třeba chybí, je zobrazení kontrolky potkávacích světel na budících. Dálkový se zobrazují.

Jízda, motor, převodovka, spotřeba

Jízda je radost. Jak zpívá Richard Muller – nenávidím ticho, tak tady je tomu přesně naopak. Užívám si to ticho, které je oproti PD neskutečné. Nejde jen o hluk od motoru, ale celkové odhlučnění je na skvělé úrovni. A i když jedete po dálnici vysokou rychlostí, tak na konci vylezete z auta a nebudete mít pocit, že se vám motor přestěhoval do hlavy. A to je pro mě jedna z nejdůležitějších vlastností auta.
Výkon motoru na běžné cestování bohatě stačí. Samostatnou kapitolou je sedmistupňový automat DSG. Kdo ochutná, klacek už chtít nebude. Když si chce člověk zazávodit, má možnost volby manuálního nebo sportovního režimu. S elektronickou ruční brzdou problém nemám, s čím ale jo, tak to je start-stop systém. Vypínat ho po každém nastartování je pěkný opruz – ne vždy si člověk vzpomene a je to obtěžující. Snad to půjde časem poladit.
Spotřeba je samozřejmě závislá na stylu jízdy. S naftou jezdím průměrně za 7, stejným stylem u tsi bych se dostal tak na 10. Cesta z Brna na Vysočinu ze 75% po dálnici s rychlostmi lehce nad limit – 6,9, zpátky bez ohledu na limity – 9,5. TSI má určitě i smysl pro auta s vysokým nájezdem kilometrů, v případě, že řidič nemá cihlu na pedálu. Odměnou mu je pak zejména kultivovaný chod motoru a z toho plynoucí klid v autě a na duši.
Co se týká svítivosti potkávacích světel, tak bych nějaký zásadní rozdíl oproti ostatním autům s halogeny neviděl. Pokud to chcete pálit v noci po dálnici hlava nehlava, tak je to taková cesta do neznáma. Pro ty, co jezdí často v noci jsou určitě volbou xenony. A stěrače teda za moc nestojí a zpětná zrcátka by také mohla být větší.
Kufr na běžné cestování dostačující, na dovolenou s rodinou určitě s boxem na střeše.

To jsou mé postřehy z krátkého užívání Golfa, časem určitě něco doplním. Třeba tyto informace někomu pomůžou při rozhodování o koupi auta.

Silné stránky

• vcelku komfortně naladěný podvozek
• odhlučnění
• kultivovaný motor, převodovka
• kvalitní zpracování interiéru

Slabé stránky

• start-stop systém
• slabší opora předních sedadel
• stěrače, zpětná zrcátka, světla
• zvuk rádia

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné a snad ani dlouho nebudou

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Šrámek HB - naprostá spokojenost

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez problému, ještě aby...

praktičnost
10

předpokládaný účel zatím splňuje

prostornost
9

dostačujícící, o fous více místa za předními sedadly by se hodilo

jízdní vlastnosti
9

musí ještě prověřit čas

jízdní komfort
10

plná spokojenost v rámci třídy

provozní náklady
10

zatím jen benzín

náhradní díly
10

snad nebou potřeba..

výkon motoru
10

odpovídající svým papírovým hodnotám

spotřeba
10

litr sem, litr tam to neřeším

hlučnost motoru
10

ticho léčí

kvalita sedadel
8

mohlo by být lepší boční vedení

brzdy
10

brzdy brzdí :-)

zavazadlový prostor
9

kočárek uveze


Více o modeluVolkswagen Golf A7/AU (2012-2019)
VW Golf Sportsvan 1.5 TSI (96 kW) – I s novým motorem výtečný VW Golf Sportsvan 1.5 TSI (96 kW) – I s novým motorem výtečný

V rámci letošního faceliftu populárního MPV se měnila…

Ne, tohle není vtip! Volkswagen e-Golf McDrive Edition je určen pro milovníky fastfoodů Ne, tohle není vtip! Volkswagen e-Golf McDrive Edition je určen pro milovníky fastfoodů

Milujete návštěvy fastfoodů, ale přijde vám, že vaše auto…

 





Blesk.cz

Nový webový Skype je tu. Vypadá jako běžná aplikace, nepodporuje ale všechny prohlížeče

Nový webový Skype je tu. Vypadá jako běžná aplikace,…

Microsoft začal testovat novou podobu webového Skypu již v minulém roce. Nyní ji vypustil pro všechny uživatele,…

Chlubení se Kobzanové vymklo! Fanoušci si na fotce všimli nepěkné věci

Chlubení se Kobzanové vymklo! Fanoušci si na fotce…

Dvojnásobná maminka Diana Kobzanová (36) se na svém instagramu pochlubila fotografií, ve které pouze připomíná…

 

iSport.cz

Anglii ohromil Sterlingův gól. Akce na 25 přihrávek, z psance je hrdina

Anglii ohromil Sterlingův gól. Akce na 25 přihrávek,…

Když útočník Raheem Sterling naposledy nastoupil za Anglii v kvalifikaci mistrovství Evropy, vypískali ho…

Bijec Kincl: Muradov je víc než Vémola. Kdybych odešel, XFN mohlo skončit

Bijec Kincl: Muradov je víc než Vémola. Kdybych…

Má za sebou období váhání nad další kariérou. Patrik Kincl nedávno dostal nabídku, aby přestoupil z organizace…

 

Reflex.cz

Papež přijal rezignaci chilského kardinála obviněného z krytí sexuálního zneužívání

Papež přijal rezignaci chilského kardinála…

Papež František přijal rezignaci kardinála, santiagského arcibiskupa a nejvyššího představitele katolické církve…

9 dní po vzniku Slovenského státu do země vtrhli Maďaři. Slováci doplatili na odsun českých důstojníků

9 dní po vzniku Slovenského státu do země vtrhli…

Třebaže Maďarsko jako druhý stát (po Německu) de iure uznalo samostatný Slovenský stát, neznamenalo to, že by na…