Škoda Rapid (2017)
24.12.2017Stejně jako u mé předešlé recenze na Oktávku 3, i tady budu psát názory na auto jakoby z úhlu pohledu dvou lidí, které jsem nazval Dr. Jekyll a Mr.…
Škoda Rapid (MadMack2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
MadMack2 01.01.18 16:49
« Ještě k výběru auta
Rozjela se tady debata ohledně mého výběru a mých argumentů, proto se pokusím o doplňující informace.
Měli bychom se shodnout na tom, že mraky věcí při výběru je ryze subjektivních a tedy neporovnatelných mezi auty, natož mezi uživateli :-)
Ze všech mnou vybíraných aut byl rapid nejhorší ( s výjimkou Corolly ), ale také nejlevnější ( s Corollou byl nastejno ). A právě ta cena nakonec zvítězila a koupil jsem Rapida.
Pokud bych vybíral bez ohledu na finanční stránku, byla by tu místo Rapida recenze na Astru, která se mi opravdu líbila velmi. Kultivovaný a úsporný motor 1.6 CDTI společně s HDM, komfortní podovzek, přehledný a útulný interiér. Ale celkové náklady na Astru byly vyšší a tyto finance prostě nemám.
A nejde jen o pořizovací cenu, ale i o spotřebu, pojištění a ceny servisek. A pokud si toto spočítám a vezmu náklady pro zjednodušení na 50 měsíců a 200 tisíc najetých km, tak jakýchkoli 50 tisíc v nákladech navíc činí tisíc korun měsíčně.
Tady je odpověď na otázku, že porovnávám něco v naftě oproti Rapidovi v benzínu. Je to dáno tím, že Astra, I30 i Focus mají rozumný příplatek za naftový motor, takže kombinace vyšší pořizovací ceny a nižší spotřeby udělá rozumnou úsporu oproti benzínu ( nafta bude jezdit za 5,5, benzín za 7, úspora každý kilometr 0.5Kč, za životnost auta úspora 100 tisíc, nárust ceny jen 50 tisíc, teoreticky je nafta o 50 tisíc úspornější).
Po všech těchto propočtech mi vyšla Astra o cca 2500,- Kč měsíčně dráž, což je 30.000,- Kč ročně, což je cca 120.000,- Kč za životnost tohoto auta.
A ted přichází to nejsubjektivnější - pro někoho jsou to dobře utracené peníze, pro mě jsou to peníze, které nejsem ochoten zaplatit a důvod, proč jsem se smířil s rapidem.
-
MadMack2 01.01.18 16:29
« Re: Pekná recenzia
Díky za hodnocení recenze.
A k DSG - jak jsem psal, nikdy jsem nejezdil s jiným typem automatu a tak nedokážu udělat žádné porovnání. S manuálem jsem taky jezdil tak, aby to autu "vyhovovalo" a s DSG je to stejné s tím komfortem, že nemusím řadit.
Co se týče cukání při prudkém brždění, možná jsem se nevyjádřil dost jasně - při jízdě, klidně i ostřejší a ostřejším brždění je vše v pořádku. Zmiňované cukání se dostaví při prudkém zastavování - např. jedu městem 60, přede mnou semafor a na něm už dlouho zelená, takže přidám na 90 a v tu chvíli přeskočí semafor na oranžovou - projet na červenou nechci, prudce brzdím a jak se rychlost dostane někam pod 40, tak DSG má tendenci ještě podřadit a dát tam ještě trojku a pak dvojku, ale auto už jede mnohem pomaleji a tak dojde k podřazení s cuknutím. -
Ronault. 25.12.17 17:36
« Gratulace...
...ani ne tak k autu, ale k tomu nadšení přejít z mainstreamového auta nižší střední třídy do lowendu s pár cinkrlátky (viz podvozek a poměr vysokopevnostní oceli ve srovnání třeba s Fabií) a dát za něj v benzínu 450t Kč.
Právě jsem řešil, že v našem otloukankovi je před Romerem King II prostě málo místa, že v Rapidu by bylo více, že jako levné (do 300) slušně vybavené popojíždědlo by ženě stačilo, ale jak koukám tak raději ani ceník nebudu otvírat...
Ale ať slouží a Škoda fans jsou vždy spokojení a i přes vyzkoušení jiných aut při vybírání auta, stejně u té Škody skončí...a jak říkám, ať je auto jakékoli pro mě, majitel z něj musí mít radost :-) :yes: -
Verny_2013 24.12.17 18:01
« Tak to je vánoční překvapení
Z Octy do Rapida! Skvělá recenze včetně dr.Jekkyla i mr. Hyda. Nejvíc jsem se pobavil v kapitole výběr vozu - testovací jízda s Pegueotem 308. Taky jsem s ním jezdil a i-kokpit je ta největší ergonomická zrůda mezi dnešním interiéry. Ale ptáka se mi volantem přehodit z jedné nohavice do druhé nepovedlo. Za tohle dávám plnou! -
palix 24.01.18 09:49
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
U Corolly by som to zhrnul takto- používa osvedčenú, spoľahlivú techniku (1,6 atmosféra), je to Toyota (=symbol kvality). Nie je najsilnejšia, nejazdí ako Golf, Focus, Mazda..., ale jej prevádzka bude dajme tomu bezproblémová. Je veľká v interiéri, má veľký kufor... Je to skvelá voľba z rozumu. Navyše je aj pekná.
Poviem to ešte takto - ak by na trhu nebola Mazda 3, prípadne by som mal o 15 rokov viac, tak by som sa s veľkou pravdepodobnosťou vozil na Toyote Corolle 1,6 ;). Podľa z dnešných áut je máloktoré spoľahlivejšie ako Corolla.
Osobne mám malé výhrady k interiéru. -
Verny_2013 13.01.18 09:37
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
konečně se někdo nebál napsat jak to prostě je. Maloobjemové atmosféry <2,0l nemají proti turbomotorům šanci co se týká spotřeby, kultivovanosti, hlučnosti mimo město a dálnici nárok. Jediná disciplína kde je taková atmosféra vhodnější je městská aglomerace. -
palix 12.01.18 15:16
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Porovnávame 1,6 atmo Corollu a 1,4 TSI? Ak áno, tak nesúhlasím. Mazda 3 - 2,0 - 88 kW je ledva porovnateľná s 1,4 TSi a to má dosť navrch v sile motora oproti Corolle (210 Nm vs 160 Nm). Síce má menší výkon 88 vs 97 kW, ale ide isto lepšie ako Corolla.
V každom prípade je Corolla aj tak niekde úplne inde ako Rapid. Navyše ani nie je drahá, keďže Toyota má stále nejaké akcie... -
palix 12.01.18 15:11
« Re: Re: Re: Ještě k výběru auta
Corolla je naozaj super, aj ja som ju mal v hľadáčiku, ale na Mazdu fakt nemá. Ináč Corolla 2017 je veľmi pekná spredu - oproti napr Aurisu. Ale má hnusnú palubnú dosku. Ináč Toyotu by som bral ako značku kvality. Ale priklonil som sa k hlasu srdca a chlapčenským snom ;). -
palix 12.01.18 15:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Mazdička
Mazda jazdí skvele...
Miesta v nej je dostatok. Záleží, k čomu sa prirovnáva. Ja mám 2 deti 11 a 8r a miesta máme na rozdávanie. Ľudia aké máte požiadavky? My sme mali kedysi Škodu 100 - tam sa pri posunutom sedadle až dozadu nevošli 3 prsty za sedadlo a vošli sme sa tam zo začiatku 6-tk (pokým sme boli malý) a potom 5-ti (kolená sa zaborili do sedadla). Samozrejme otec bol menší ako my keď sme dospeli - takže v čase keď šoféroval on bolo viac miesta - o málo.
Potom som mal Astru G - mala dosť miesta (na bežný život v aute - nikto sa nesťažoval), ale nie toľko ako Mazda 3, ktorá je taký dnešný priemer, navyše je poriadne široká! Kto ňou nejazdí denne, alebo mal kedysi niečo väčšie, ten to neposúdi. Mazda 3 je podľa mňa plne postačujúce plnohodnotné rodinné auto - nie je pre osoby väčších objemov, lebo má pomerne úzke sedadlá (ktoré ale normálnu postavu pekne obklopia).
Niekto považuje za rodinné auto Fábiu, ktorá je maličká. Iný Rapid, ktorý je nie celkom veľký. Ďalšiemu je Mazda 3 malá. Je to vec pohľadu. Kedysi neboli ani auta strednej triedy také veľké ako dnes Mazda a vozili sa na nich manažéri ;). Za socializmu mali dokonca rodiny s 3 deťmi aj Fiaty 126 P a pomestili sa. Dnes sme akýsi nároční ;).
Na záver - Mazda 3 nie je MALÁ - tvrdím to ja ;). Ak nie je úplne najväčšia (napr ako Corolla), tak to vyváži dizajnom a jazdnými vlastnosťami - nie je to úplne typické praktické rodinné auto. Nie je simply clever, ale má iné vymoženosti, ktorými sa ani nechváli, lebo je to bežná vec. Komu sa nepáči je tu ďalších asi tak "milión" rôznych áut ;) -
palix 12.01.18 14:48
« Re: Re: Mazdička
Mám Mazdu 3 - 88 kW (210 Nm) manuál. Bývam v meste a jazdím plno krátkych trás 3 až 5 km. Spotreba v lete 8, v zime 9. Ak idem mimo mesto - dá sa aj za 5,2 (plno dedín po ceste) a menej - po okreske. Diaľnicu a dlhé trasy som veľmi neskúšal. Len cca 20 km po diaľnici a okamžitá spotreba pri 90 km/h na tempomat bola 4,2l na rovine. Zle na 2,0 l motor? Octávia TDi v najlepších časoch by mala ani o 1 liter menej ;). Práveže Mazda 3 má všade chválenú spotebu.
Mimochodom presne rovnakú spotrebu som mal aj na starej Astre G 1,4 (125 Nm) = Mazda je v tomto geniálna. Ak mi dáte akékoľvek auto podobnej veľkosti, tak menej nespravím. Ani diesel nebude oveľa úspornejší, len sa v takých podmienkách ako mám ja zničí. Kolega má Yaris 1,33 a spotrebu má podobnú - cca o 1l mešiu, keď jazdí len čisto krátke trasy mesto. Keď ide mimo, spotreba na tom Yarise ide okolo 4,5 l pri úspornej jazde. A to sme obaja úsporní vodiči!
Zatiaľ vyzerá, že bude všade v spotrebe Mazda lepšia, alebo rovnaká, ako Astra. To je akože auto s vysokou spotrebou? Je značne výkonnejšia, o dosť väčšia... S Astrou som jazdil do Nemecka za cca 6,4 (priemer za 4000 km dovolenky) v rámci povolených rýchlostí (max 150 km/h) v DE. Mazda nebude iná podľa všetkých informácii - onedlho vyskúšam. Navyše je značne komfortnejšia, bezpečnejšia, tichšia.... Ja sa pozriem vždy na Spritmonitor.de a beriem, že moje auto bude mať spotrebu cca stred. A asi tak to vychádza, ak neberiem moje tradičné jazdy mestom. Nízku spotrebu má pár expertov a je ju takmer nemožné dosiahnúť, najvyššiu má znova len pár expertov. Ja mám napr špecifické podmienky, ktoré som popísal a lepšie by to dal len hybrid.
Záver - môžem hľadať auto s najnižšou možnou spotrebou, ktoré sa mi nebude páčiť, alebo si vyberiem, čo sa mi páči a má dobrú spotrebu a nájdem si spôsob, ako to uživiť. -
palix 12.01.18 14:28
« Re: Re: Re: Gratulace...
Focus je legenda v jazdných vlastnostiach. Skúšal som a jediné, čo mi vadilo bola palubná doska značne vystupujúca do priestoru... A ešte to, že bol už pomerne modelovo starý. V 2018 príde nový model, ale pre mňa je už "pasé".
Nový Hyundai I 30 je cenovo veľmi výhodné auto, ktoré na istom stupni výbavy začne vychádzať lepšie ako Rapid. Skoro som ho kúpil. Ale keďže sa nedali u predajcu robiť zázraky (inde sa podobné veci dali spraviť bez problému), tak som sa na to vykašľal. Teda ešte prispeli aj drzí predajcovia na telefóne v okolí BA... Vlastne im všetkým ďakujem, že mi pomohli rozhodnúť sa preto, čo mám ;) -
palix 12.01.18 14:18
« Re: 1.0 TSI DSG
Gratulujem k novému autu a prajem veľa šťastných kilometrov.
S Rapidom som síce nejazdil, ale mal som tú česť s Audi A3 1,0 - neviem aký to bol výkon, ale nešlo to vôbec zle. Zaujalo ma hlavne to, ako rýchlo padali otáčky pri radení prevodovky - to som ešte predtým nevidel.
Osobne akosi nie som prívrženec Škody (môj brat je), ale každý nech si kupuje čo chce - hlavne nech je spokojný ;). Druhý brat má služobný Rapid a majú aj Focus II. Vyjadril sa, že správanie Rapida na ceste je ... Ale pocity sú relatívne a nie každý to vníma rovnako.
Tiež som nedávno kupoval auto a keďže bude na 10 a viac rokov, chcel som niečo čo najviac odolné a s čo najviac "FUN-factorom".
Nie je to cesta dole - prejsť z Octávie (pre mňa najlepšia Škoda) na Rapid? Predsa len Octávia bola robená vždy ako špičkové auto a Rapid bol vždy myslený ako lacné auto. Rapida nemá nikto známy, ale Octáviu má kopec ľudí - od 1. generácie, po poslednú a chvália si to.
DSG je možno super, ale kolega kedysi kúpil Octáviu II s DSG s cca 60 000km a po cca 25 000 km to predal, lebo už začala DSG blbúť a vraj to čakal drahší servis. Možno nemala tie km reálne, ale problém tam bol. Teraz má novú KIU (jeho prvé nové auto) a vyzerá spokojne. Pritom to bol pravoverná priaznivec značky - mal Felíciu, Fábiu, 2 x Octáviu II - nakoniec podľahol výhodnej ponuke.
Držím palce aby auto fungovalo bez problémov. -
martinST 02.01.18 21:26
« Re: Ještě k výběru auta
Tady se taky musim zastat corolly, krome jiz prede mnou zminenych veci vybavy a kvality zpracovani je i motor dynamicky s cvt dynamicky srovnatelny s 1.4tsi a dsg. Ano, Rapid ma mozna trosicku navrch, ale jen velmi nepatrne. Ten pocit nedostatecne dynamiky dela pocitove to cvt, ale v cislech je zrychleni +- porovnatelne.. -
medvidak 02.01.18 20:21
« Re: Re: Ještě k výběru auta
Souhlas. Z vybíraných aut Corolla rozhodne nejhorší není, spis je to trosku neco jiného než Astra/Focus/308, resp auto dělané primárně pro jiné trhy. Porovnatelný by byl Auris (s 1.2T nebo hybridem) - stejný základ, ale úplně jiný vůz. Tam já osobně ale naražím na design. V přímém srovnání s Rapidem je Corolla ovšem luxusní vůz (můj názor), s výše zmíněnými LED světlomety se jedna o opravdu pěkné auto. Rapid nejen ze není hezky (opět můj názor), ale jedna se vyloženě o lowcost za u nás nehorázný peníz. A ze se turbo chová jinak než atmosféra, o tom snad není třeba mluvit.
První větou jsi bez argumentů vše mé zpochybnil a pak ani nenapsal, co máš za auto. Podle parametrů a servisu zdarma bych řekl, že je to současný Ceed před FL, trefil jsem se?