Diskuse

Škoda Rapid (2017)

24.12.2017

Stejně jako u mé předešlé recenze na Oktávku 3, i tady budu psát názory na auto jakoby z úhlu pohledu dvou lidí, které jsem nazval Dr. Jekyll a Mr.…

 

Škoda Rapid (MadMack2)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 13.01.18  09:37

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    konečně se někdo nebál napsat jak to prostě je. Maloobjemové atmosféry <2,0l nemají proti turbomotorům šanci co se týká spotřeby, kultivovanosti, hlučnosti mimo město a dálnici nárok. Jediná disciplína kde je taková atmosféra vhodnější je městská aglomerace.
  • « 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 12.01.18  23:35

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Tak Corolla má oproti Rapidu pozitiva v podvozku a šíři interiéru, ale celé pohonné ústrojí vše zabíjí.
    Dynamika není srovnatelná - už jen papírové hodnoty jsou opravdu rozdílné - zrychlení 9.0s vs 11.1s, maximální rychlost 208km/h vs. 190km/h.
    V praxi je jízdní projev Corolly srovnatelný s Rapidem ve městě. Mimo město je již citelně znát nižší točivý moment motoru a převodovka vše nahrazuje otáčkami, které při citelnějším sešlápnutí plynového pedálu letí k 6.000ot., kde setrvávají, dokud potřeba akcelerace neopadne.
    A největší rozdíl je na dálnici, kde v rychlostech kolem 150 km/h točí Corolla o cca 1.500ot. více než 1.4TSI Rapid, což vyvolává hluk, nepohodu a vyšší spotřebu.
    A pružné zrychlení např. 90km/h - 160km/h ( zbrzdí vás kamion a chcete se vrátit na svoji rychlost ) je u Corolly nekonečné doprovázené "skůtrovým" projevem celého pohonného ústrojí.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:16

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Porovnávame 1,6 atmo Corollu a 1,4 TSI? Ak áno, tak nesúhlasím. Mazda 3 - 2,0 - 88 kW je ledva porovnateľná s 1,4 TSi a to má dosť navrch v sile motora oproti Corolle (210 Nm vs 160 Nm). Síce má menší výkon 88 vs 97 kW, ale ide isto lepšie ako Corolla.

    V každom prípade je Corolla aj tak niekde úplne inde ako Rapid. Navyše ani nie je drahá, keďže Toyota má stále nejaké akcie...
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:13

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Rapid = niečo ako Citroen C-Elysse / Peugeot 301 - len za iné peniaze.
    To auto nebolo nikdy robené tak, aby v niečom vynikalo, ale aby bolo cenovo dostupné, čo u vybavenejšieho Rapida s lepším motorom stráca zmysel.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:11

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Corolla je naozaj super, aj ja som ju mal v hľadáčiku, ale na Mazdu fakt nemá. Ináč Corolla 2017 je veľmi pekná spredu - oproti napr Aurisu. Ale má hnusnú palubnú dosku. Ináč Toyotu by som bral ako značku kvality. Ale priklonil som sa k hlasu srdca a chlapčenským snom ;).
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  15:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Mazdička

    Mazda jazdí skvele...
    Miesta v nej je dostatok. Záleží, k čomu sa prirovnáva. Ja mám 2 deti 11 a 8r a miesta máme na rozdávanie. Ľudia aké máte požiadavky? My sme mali kedysi Škodu 100 - tam sa pri posunutom sedadle až dozadu nevošli 3 prsty za sedadlo a vošli sme sa tam zo začiatku 6-tk (pokým sme boli malý) a potom 5-ti (kolená sa zaborili do sedadla). Samozrejme otec bol menší ako my keď sme dospeli - takže v čase keď šoféroval on bolo viac miesta - o málo.
    Potom som mal Astru G - mala dosť miesta (na bežný život v aute - nikto sa nesťažoval), ale nie toľko ako Mazda 3, ktorá je taký dnešný priemer, navyše je poriadne široká! Kto ňou nejazdí denne, alebo mal kedysi niečo väčšie, ten to neposúdi. Mazda 3 je podľa mňa plne postačujúce plnohodnotné rodinné auto - nie je pre osoby väčších objemov, lebo má pomerne úzke sedadlá (ktoré ale normálnu postavu pekne obklopia).
    Niekto považuje za rodinné auto Fábiu, ktorá je maličká. Iný Rapid, ktorý je nie celkom veľký. Ďalšiemu je Mazda 3 malá. Je to vec pohľadu. Kedysi neboli ani auta strednej triedy také veľké ako dnes Mazda a vozili sa na nich manažéri ;). Za socializmu mali dokonca rodiny s 3 deťmi aj Fiaty 126 P a pomestili sa. Dnes sme akýsi nároční ;).

    Na záver - Mazda 3 nie je MALÁ - tvrdím to ja ;). Ak nie je úplne najväčšia (napr ako Corolla), tak to vyváži dizajnom a jazdnými vlastnosťami - nie je to úplne typické praktické rodinné auto. Nie je simply clever, ale má iné vymoženosti, ktorými sa ani nechváli, lebo je to bežná vec. Komu sa nepáči je tu ďalších asi tak "milión" rôznych áut ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:48

    « Re: Re: Mazdička

    Mám Mazdu 3 - 88 kW (210 Nm) manuál. Bývam v meste a jazdím plno krátkych trás 3 až 5 km. Spotreba v lete 8, v zime 9. Ak idem mimo mesto - dá sa aj za 5,2 (plno dedín po ceste) a menej - po okreske. Diaľnicu a dlhé trasy som veľmi neskúšal. Len cca 20 km po diaľnici a okamžitá spotreba pri 90 km/h na tempomat bola 4,2l na rovine. Zle na 2,0 l motor? Octávia TDi v najlepších časoch by mala ani o 1 liter menej ;). Práveže Mazda 3 má všade chválenú spotebu.

    Mimochodom presne rovnakú spotrebu som mal aj na starej Astre G 1,4 (125 Nm) = Mazda je v tomto geniálna. Ak mi dáte akékoľvek auto podobnej veľkosti, tak menej nespravím. Ani diesel nebude oveľa úspornejší, len sa v takých podmienkách ako mám ja zničí. Kolega má Yaris 1,33 a spotrebu má podobnú - cca o 1l mešiu, keď jazdí len čisto krátke trasy mesto. Keď ide mimo, spotreba na tom Yarise ide okolo 4,5 l pri úspornej jazde. A to sme obaja úsporní vodiči!
    Zatiaľ vyzerá, že bude všade v spotrebe Mazda lepšia, alebo rovnaká, ako Astra. To je akože auto s vysokou spotrebou? Je značne výkonnejšia, o dosť väčšia... S Astrou som jazdil do Nemecka za cca 6,4 (priemer za 4000 km dovolenky) v rámci povolených rýchlostí (max 150 km/h) v DE. Mazda nebude iná podľa všetkých informácii - onedlho vyskúšam. Navyše je značne komfortnejšia, bezpečnejšia, tichšia.... Ja sa pozriem vždy na Spritmonitor.de a beriem, že moje auto bude mať spotrebu cca stred. A asi tak to vychádza, ak neberiem moje tradičné jazdy mestom. Nízku spotrebu má pár expertov a je ju takmer nemožné dosiahnúť, najvyššiu má znova len pár expertov. Ja mám napr špecifické podmienky, ktoré som popísal a lepšie by to dal len hybrid.

    Záver - môžem hľadať auto s najnižšou možnou spotrebou, ktoré sa mi nebude páčiť, alebo si vyberiem, čo sa mi páči a má dobrú spotrebu a nájdem si spôsob, ako to uživiť.
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:28

    « Re: Re: Re: Gratulace...

    Focus je legenda v jazdných vlastnostiach. Skúšal som a jediné, čo mi vadilo bola palubná doska značne vystupujúca do priestoru... A ešte to, že bol už pomerne modelovo starý. V 2018 príde nový model, ale pre mňa je už "pasé".

    Nový Hyundai I 30 je cenovo veľmi výhodné auto, ktoré na istom stupni výbavy začne vychádzať lepšie ako Rapid. Skoro som ho kúpil. Ale keďže sa nedali u predajcu robiť zázraky (inde sa podobné veci dali spraviť bez problému), tak som sa na to vykašľal. Teda ešte prispeli aj drzí predajcovia na telefóne v okolí BA... Vlastne im všetkým ďakujem, že mi pomohli rozhodnúť sa preto, čo mám ;)
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:21

    « Re: Gratulace...

    Problém je, že keď sa Rapid trochu vybaví, tak je jeho cena na úrovni áut, ktoré sú značne hodnotnejšie. Osobne mi Rapid príde naozaj ako auto pre fanúšika značky = Fábia je základ nechcem, Octávia drahá, Na Rapida mám...
  • « 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 12.01.18  14:18

    « Re: 1.0 TSI DSG

    Gratulujem k novému autu a prajem veľa šťastných kilometrov.
    S Rapidom som síce nejazdil, ale mal som tú česť s Audi A3 1,0 - neviem aký to bol výkon, ale nešlo to vôbec zle. Zaujalo ma hlavne to, ako rýchlo padali otáčky pri radení prevodovky - to som ešte predtým nevidel.
    Osobne akosi nie som prívrženec Škody (môj brat je), ale každý nech si kupuje čo chce - hlavne nech je spokojný ;). Druhý brat má služobný Rapid a majú aj Focus II. Vyjadril sa, že správanie Rapida na ceste je ... Ale pocity sú relatívne a nie každý to vníma rovnako.
    Tiež som nedávno kupoval auto a keďže bude na 10 a viac rokov, chcel som niečo čo najviac odolné a s čo najviac "FUN-factorom".

    Nie je to cesta dole - prejsť z Octávie (pre mňa najlepšia Škoda) na Rapid? Predsa len Octávia bola robená vždy ako špičkové auto a Rapid bol vždy myslený ako lacné auto. Rapida nemá nikto známy, ale Octáviu má kopec ľudí - od 1. generácie, po poslednú a chvália si to.
    DSG je možno super, ale kolega kedysi kúpil Octáviu II s DSG s cca 60 000km a po cca 25 000 km to predal, lebo už začala DSG blbúť a vraj to čakal drahší servis. Možno nemala tie km reálne, ale problém tam bol. Teraz má novú KIU (jeho prvé nové auto) a vyzerá spokojne. Pritom to bol pravoverná priaznivec značky - mal Felíciu, Fábiu, 2 x Octáviu II - nakoniec podľahol výhodnej ponuke.

    Držím palce aby auto fungovalo bez problémov.
  • « 00 Reagovat !

    foto martinST

    martinST 02.01.18  21:26

    « Re: Ještě k výběru auta

    Tady se taky musim zastat corolly, krome jiz prede mnou zminenych veci vybavy a kvality zpracovani je i motor dynamicky s cvt dynamicky srovnatelny s 1.4tsi a dsg. Ano, Rapid ma mozna trosicku navrch, ale jen velmi nepatrne. Ten pocit nedostatecne dynamiky dela pocitove to cvt, ale v cislech je zrychleni +- porovnatelne..
  • « 00 Reagovat !

    foto medvidak

    medvidak 02.01.18  20:21

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Souhlas. Z vybíraných aut Corolla rozhodne nejhorší není, spis je to trosku neco jiného než Astra/Focus/308, resp auto dělané primárně pro jiné trhy. Porovnatelný by byl Auris (s 1.2T nebo hybridem) - stejný základ, ale úplně jiný vůz. Tam já osobně ale naražím na design. V přímém srovnání s Rapidem je Corolla ovšem luxusní vůz (můj názor), s výše zmíněnými LED světlomety se jedna o opravdu pěkné auto. Rapid nejen ze není hezky (opět můj názor), ale jedna se vyloženě o lowcost za u nás nehorázný peníz. A ze se turbo chová jinak než atmosféra, o tom snad není třeba mluvit.
  • « 10 Reagovat !

    foto marguc

    marguc 02.01.18  16:16

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Tiez si myslim ze pri porovnani corolly a rapidu ma corolla jasne navrch ci uz je to priestorom, vybavou, spolahlivostou, bezpecnostou a celkovym spracovanim. Ak ti islo len o co najlepsi pomer vykon tak corola by bola jasny vitaz. Aj u mna bola v najuzsom vybere ale rozhodol som sa pre mazdu. Predsa len moj financny strop bol trosku vyssi a tak som sis mazdou priplatil za motor a celkovy pocit vnutri v aute. Rozhodol som sa pocitovo aj ked cesta rozumu bola toyota.
  • « 10 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 02.01.18  14:45

    « Re: Ještě k výběru auta

    Jasné teraz ten benzín vs. nafta dáva zmysel >:D.
    Nemôžem ale s tebou súhlasiť, že Corolla je horšie auto ako Rapid. Objektívne je Rapid LowCost, pričom Corolla je normálna nižšia stredná trieda. Corolla je až na kufor priestrannejšia (o 7 cm širšia), interiér je na inej úrovni čo sa týka materiálov (design ma rád každý iný, a slušne spracovaný Rapid je). Takisto čo sa týka platformy zdieľa Corolla prednú nápravu s Avensisom, zatiaľ čo Rapid so starým Polom. Odhlučnenie mi subjektívne tiež prišlo lepšie v Corolle (až na kamienky v podbehoch, tam to je bieda pre Corollu).
    Jediná vec, o ktorej sa dá baviť ako o lepšej v Rapide je motor - s manuálnou prevodovkou je Corolla strašný leňoch, ale s CVT to taký problém nie je - proste sa príde pre výkon do vyšších otáčok, ale toto ti hlavne po presadnutí zo silnejšieho TSI nevyhovovalo >:D - to verím.
    Takisto sa do Corolly montujú Full LED svetlá s ostrekom a automatickým nastavovaním výšky, pričom do Rapida utlmená verzia xeónov, ktoré proste musia svietiť horšie. A nakoniec myslím že Rapid neponúka žiadne systémy dozorujúce vodiča - Corolla síce obmedzene, ale sleduje pruhy a mala by autonómne brzdiť.
  • « 00 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 01.01.18  20:42

    « Re: Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Konečně jsme se snad pochopili :-) Jak jsem psal výše, Rapid není lepší, ale byl pro mě finančně dostupný a proto prošel výběrem až na konec ...
  • « 01 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 01.01.18  18:23

    « Re: Re: Re: Ještě k výběru auta

    Tak víš jak, nemám za úkol jen těšit >:-[]

    Ono tyhle výpočty bez konkrétních čísel jsou trochu jalové a k porovnávání aut se už vůbec nehodí. Pokud jsi měl prostě peníze na auto B segmentu, koupil něco na hranici B/C, těžko srovnávat s C segmentem a uzavřít to s tím, že jsou ostatní dražší... to ale není jejich chyba, prostě to jsou ceny C segmentu. ;-)

    To jaké já mám auto je celkem jedno, i kdych měl zrezlou Felícii nebo nové C classe. Moje auto není tajností, však kdyby ses podíval na mé recenze, tak je tam několikrát vyfocené, Megane III Grandtour 1,6 dCi. Ale doba, kdy se dalo výhodně koupit, je fuč, stejně jako spousta jiných aut v době krize. I když dneska jsou prostě předfaceliftové modely nebo modely, které čekají každou chvíli nástupce, třeba ten Ceed nebo Focus, event i C4 a ty se dají koupit za slušné ceny.

    Ale neber to nějak zle, jen mi v tvé recenzi, která se po skončení srovnání s konkurencí, odvíjí docela reálně, příhodně a užitečně, ten začátek prostě nezdá ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 01.01.18  17:59

    « Re: Re: Ještě k výběru auta

    Musím říct, že mě tvůj příspěvek zklamal.
    První větou jsi bez argumentů vše mé zpochybnil a pak ani nenapsal, co máš za auto. Podle parametrů a servisu zdarma bych řekl, že je to současný Ceed před FL, trefil jsem se?
  • « 01 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 01.01.18  17:31

    « Re: Ještě k výběru auta

    Opravím tě...subjektivních věcí je opravdu při výběru auta málo.

    Shrnuto jsi to nějak spočítal, kdo ví, jestli přesně, protože se mi to nějak nezdá, a tedy to srovnávání nemá smysl.
    Já třeba na rovinu říkám, že moje aktuální auto na nějž bych už konečně měl napsat po 4 letech napsat recenzi, koupil proto, že bylo v poměru výkon a cena prostě nepřekonatelné. Za 390 kombi nižší střední třídy v naftě se 130 k/320Nm a servisem na 5 let zdarma (ne zárukou, servisem) je i přes nějaké ty chyby nepřekonatelná nabídka ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 01.01.18  16:49

    « Ještě k výběru auta

    Rozjela se tady debata ohledně mého výběru a mých argumentů, proto se pokusím o doplňující informace.
    Měli bychom se shodnout na tom, že mraky věcí při výběru je ryze subjektivních a tedy neporovnatelných mezi auty, natož mezi uživateli :-)
    Ze všech mnou vybíraných aut byl rapid nejhorší ( s výjimkou Corolly ), ale také nejlevnější ( s Corollou byl nastejno ). A právě ta cena nakonec zvítězila a koupil jsem Rapida.
    Pokud bych vybíral bez ohledu na finanční stránku, byla by tu místo Rapida recenze na Astru, která se mi opravdu líbila velmi. Kultivovaný a úsporný motor 1.6 CDTI společně s HDM, komfortní podovzek, přehledný a útulný interiér. Ale celkové náklady na Astru byly vyšší a tyto finance prostě nemám.
    A nejde jen o pořizovací cenu, ale i o spotřebu, pojištění a ceny servisek. A pokud si toto spočítám a vezmu náklady pro zjednodušení na 50 měsíců a 200 tisíc najetých km, tak jakýchkoli 50 tisíc v nákladech navíc činí tisíc korun měsíčně.
    Tady je odpověď na otázku, že porovnávám něco v naftě oproti Rapidovi v benzínu. Je to dáno tím, že Astra, I30 i Focus mají rozumný příplatek za naftový motor, takže kombinace vyšší pořizovací ceny a nižší spotřeby udělá rozumnou úsporu oproti benzínu ( nafta bude jezdit za 5,5, benzín za 7, úspora každý kilometr 0.5Kč, za životnost auta úspora 100 tisíc, nárust ceny jen 50 tisíc, teoreticky je nafta o 50 tisíc úspornější).
    Po všech těchto propočtech mi vyšla Astra o cca 2500,- Kč měsíčně dráž, což je 30.000,- Kč ročně, což je cca 120.000,- Kč za životnost tohoto auta.
    A ted přichází to nejsubjektivnější - pro někoho jsou to dobře utracené peníze, pro mě jsou to peníze, které nejsem ochoten zaplatit a důvod, proč jsem se smířil s rapidem.
  • « 00 Reagovat !

    foto MadMack2

    MadMack2 01.01.18  16:31

    « Re: podvozek

    Bude záležet na tom, z jakého auto do rapida přesedneš a jaké budeš mít očekávání. Ve vedlejší recenzi pan kolega přesednul do rapida z fiatu panda a podvozek si chválí, protože je lepší.
    Já přesednul z O3, která sama o sobě na tom není v podvozkovém komfortu nijak slavně a rapid má podovzek ještě o stupeň horší. Proto jsme ho poplival :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…