Recenze

10 Majitel

Škoda Octavia Combi

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 51× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta ereso Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:27000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

Hledal jsem auto, které bude dostatečně velké a prostorné pro více lidí případně dětí, hledal jsem auto, které bude mít výkonovou rezervu, hledal jsem auto, které se mi bude líbit, hledal jsem auto, jehož interiér mě osloví, hledal jsem auto, které bude kvalitně udělané a nebudu se bát spolehlivosti, hledal jsem auto, za které nedám 2 miliony, hledal jsem auto, které nebude moc nápadné a okázalé.

Vybral jsem Škoda Octavia RS Combi druhé generace.

Proč?

Splňovala všechny mé požadavky a navíc cenově vycházela velice dobře.

1. PROSTOR

O prostornosti, hlavně té zavazadlové, asi netřeba hovořit. Prostor pro cestující je také velkorysý, především vpředu. Vzadu je to o dost horší, ale pokud neměříte dva metry a nevlastníte nohy Adriany Sklenaříkové, větší problém vám nenastane. Přední sedadla jsou velice dobrá, uvažoval jsem i o normální oktávii, ale tam jsou o dost horší. V RS mají velice dobré boční vedení, jsou trochu jinak tvarovaná než standardní, jsou i tvrdší. Vyhovují mi mnohem více než ty, které měla testovaná verze klasické oktávie. Jejich materál je mnohem kvalitnější než standardních, škoda jen, že nemám elektricky stavitelné. Nad hlavou je prostoru dostatek, na šířku mi občas vadí, že nechtěně dochází k sexual harasmentu, když se při řazení 5ky a 6ky otírám spolujezdkyňi o stehno, pokud ho má opřené vlevo. I naše ruce (lokty) se občas otřou, takže v těchto partiích by mohla Škoda nějaký ten centimetr přidat.
Oceňuji i to, že všechny ovládací prvky jsou v dosahu a celkem intuitivně nalezitelné. Zpracování je bez chyb, žádné rozdíly v mezerách, spasování dílů, nic takového se nekoná.
Co se mi v interiéru moc nelíbí je stříbrný "hliníkový" plast na středovém pásu. Nepřijde mi moc povedený, kdyby byl opravdu hliníkový, vypadalo by to lépe. Je to specifikum RS, pokud vím, jiná verze toto nemá.
Volant z RS je velice příjemný, dobře se drží, nevím proč, ale kůže od VW koncernu mi přijde nějak příjemnější, než od některých jiných značek, které jsem měl tu čest držet v ruce. Prý se zase rychleji opotřebovává, tak uvidíme, co je na tom pravdy.


2. VÝKONOVÁ REZERVA

Za tu je zodpovědný samozřejmě motor. Uvažoval jsem ještě o 1.8TSI, dvoulitr mě ale přesvědčil více, navíc pak pro RS převážila ještě výbava a pod.
2.0TFSI, dvoulitrový motor vycházející z atmosférické verze 2.0FSI s přímým vstřikováním. Výkonem 200koní a točákem 280Nm se řadí mezi výkonově nadprůměrné pohonné jednotky.
V oktávii je to vůbec nejsilnější motor co se kdy objevil.
Uděluje autu dynamiku, pružné zrychlení díky turbu, navíc i docela solidní zvuk.
Bál jsem se turbomotoru, mám radši spíše atmosférické motory s lineárním nárustem, ale musím říct, že jsem si zvyknul celkem rychle. Auto mám zhruba půl roku, a stále trochu bojuji s převodovkou. Její dráhy a chod jsou sice na dobré úrovni, jak se všude píše, ale pořád jsem se 100%ně nezžil s odstupňováním. Přijde mi trochu nelogické, řadil bych jindy jinam. Budu si ale muset zvyknout. Spotřeba motoru se hrozně odvíjí od stylu, jakým jedete. Jako každý turbomotor dokáže být docela šetřivý, vezme si třeba 8litrů, ale když mu začnete zatápět pod kotlem, jezdíte za 12. Nejvyšší, které jsem dosáhl na úseku asi 70km, převážně po silnicích druhé třídy a kusem města bylo 14,5litru, samozřejmě s neustálým využíváním podlahy jako podložky plynu.
Celkově ale na 200koňové auto je spotřeba spíš kladnou stránkou, platí zde heslo "jaký si to uděláš, takový to máš".
S motorem se nebojím předjíždět, výkonová rezerva tam je více než dostatečná, celý manévr je otázkou chvíle. To jsem přesně hledal, nehodlám riskovat život a zdraví svoje a svých blízkých tím, že nebudu schopen předjet auto díky nedostatku výkonu dostatečně rychle, včas a v dostatečné míře.
Pod výkon zařadím i podvozek. RSo stojí na 18ti palcových kolech, což se samozřejmě projevuje hned několikrát.
První věc, která mě překvapila a to docela nemile, byla náchylnost na vyjeté koleje. Dalo se to vzhledem k šíři pneumatik čekat. Nadruhou stranu s těmito koly a výborným pneu Michelin jsou jízdní vlastnosti velice jisté. Auto drží stopu dost dlouho a do vysokých rychlostí. RS má samozřejmě oproti normální oktávii upravený podvozek, o mnoho ztvrzený. Auto se nehoupe a nenaklání, naopak při průjezdu nerovnostmi, přes příčné prahy, přes díry, jsou slyšet dost výrazné rázy. Je to dáno ale onou sportovní charakteristikou, tvrdostí.
Jednu poznámku, spousla lidí mi říká, že jsem si pořídil sporťák, což mě pokaždé rozesměje. Octavia RS není sporťák, kdyby 2.0TFSI dávali do normální oktávie, klidně si koupím tu. RS je spíš velmi rychlé kombi s mírně sportovními ambicemi, tvářící se pro někoho jako velmi rychlé kombi s velmi sportovními ambicemi.
Je to výkonné auto, jeho podvozek je myslím velice dobrý, ale sporťák si představuji ještě o dost jinak, pořád jde o hodně civilní a hodně komfortní a nesportovní auto.

3. LÍBÍ SE MI

Ano, oktávie se mi líbí. Vyznávám styl auta, které na první pohled je spíš beránek a uvnitř sídlí vlk. RS tedy není úplně nenápadné auto, ale lidi budou čekat sportovní výkony od BMW jakékoliv verze než od Škodovky jakékoliv verze. Taky si myslím, že zlodějům padne do oka spíš nějaké to BMW než Škoda, byť RSo.
Navíc se mi líbí i oktávie před faceliftem. Facelift zde byl spíš Škodě ke škodě.
Pokud RS není ve své ostré modré barvě, tak je celkem nenápadným autem. Černá proto byla jasná volba. Navíc ještě uvažuji o odstranění označení, aby jeho identifikace byla ještě o něco ztížená.
Na druhou stranu některé prvky, které RS odlišují od normální oktávie jsou velice povedené, za všechny přední nárazník, který je o 100% lepší než ten původní.

4. INTERIÉR

Jak už jsem napsal výše, interiér RSa je výborný, jeho zpracováni i materály jsou mi velice po chuti (snad mimo toho stříbrného prvky). Mám rád takové technoidní věci, například interiéry Audi. Škodovka mi přijde v určitém smyslu podobná, chladný technoidní interiér na prvotřídní úrovni. Tím mě oslovila.
Doplňky v interéru odlišující RS od běžné populace oktávií jsou již zmíněné sedačky, které jsou špičkové. Jejich barevná kombinace, použité materiály i tvarování je velice dobrá.
Dále řadící páka se znakem RS, chromové pedály, dodávající určitý falešný punc sporťáku. Již zmíněná nešťastná středová konzole, jiná grafika přístrojů, volant.

5. KVALITA A SPOLEHLIVOST

V této stránce bych asi našel značky, kterým bych (možná mylně) věřil více než Škodě, ale nějaký 6.smysl nebo co mi říkal, že v tomhle autě není tolik elektroniky, která by se kazila, jako v něčem jiném, přeci jenom už je pár let na trhu, dětské nemoci jsou vychytané.
Když už by pak na nějaký servisní zásah došlo, jsou servisy škodovek opravdu na každém rohu.
Kvalita aut jako taková je u Škodovek snad na úrovni celého koncernu VW, a tak si myslím není proč mít strach.
Potvrdilo se mi to i z kvality zpracování interiéru.
Jednu výtku ale mám a to ne zrovna malou. Vadí mi odfláklé odhlučnění onteriéru. Ani ne tak odhlučnění motoru, ten je dost tichý v nítkých otáčkách a naopakve vyšších má moc pěkný zvuk. Problém je spíš v aerodynamickém hluku okolo A sloupků a asi zrcátek. Plus od podvozku.
Při jízdě vyšší rychlostí se v autě nelze moc dobře slyšet. Kombinace proudícího vzduchu kolem zrcátek a A sloupků a hluku od podvozku a kol není moc příjemná. Jediné pozitivum na tom je, že to přichází až ve vyšších rychlostech (140-150+)

6. CENA

Jako asi každý člověk jsem měl omezený rozpočet na auto. V úvahu by svou cenou přicházelo celkem dost aut, jenže spousta z nich nesplňovalo nějakou mou podmínku.
Úplně první myšlenka, když jsem začal koukat po větších autech pro rodinu byl Mercedes R, jenže to se nakonec ukázalo v jiných dimenzích. Auta jako BMW 3 v kombíku jsem nechtěl, protože jednak jsou menší a jednak dávají světu najevo "já na to mám", což jsem moc nechtěl.
Nakonec tedy průsečík všech vlastností, které jsem očekával a určité cenové hladiny,v níž jsem se chtěl pohybovat, se ocitl na Škodě Octavii RS Combi. Proto je teď doma a nelituji toho...


Silné stránky

Určitě sem patří prostornost, protože využívám především přední sedadla a kufr. Dále bych sem zařadil i spotřebu. Jízdní vlastnosti jsou také na velice dobré úrovni. Tak trochu nenápadnost, když RS není ve své oblíbené ostré modré, tak se stává nenápadnějším. Dostupnost servisu se mi jeví také jako pozitivní věc, i když ale doufám, že pouze potenciálně pozitivní.

Slabé stránky

Moc jich asi není, napadá mě někdy přílišná tvrdost podvozku. Odhlučnění interiéru. "RS" komplex u jiných řidičů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

 

Novinky v recenzi

16.5.2010 21:00

Zdravim po dlouhý době, chci se podělit o nejnovější poznatky z provozu RSka. Palubní PC ukazuje spotřebu za poslední asi 3000km 9.7l/100km, což je asi docela normální hodnota při využívání potenciálu motoru. Trochu mi žere olej, hladinka o něco klesla, čeká mě teď v dohledné době servis, tak to vyřeším tam.
Za zimu s autem nebyl žádný problém, jenom jsem objevil dva malé ťukance vepředu na kapotě, asi od kamínků z posypu. Prokletá černá :-)


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Combi

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…