Recenze

8 Majitel

Volkswagen Passat Lim CL 2,0 TDI BMT 6DSG

6,67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Shady Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: nafta objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Je to krásné, moderní a pohodlné auto. Nakonfigurováno v pevných mezích určené ceny a ceny příplatků, Passat dostal přednost před konkurencí Octavie, Superb, Touran, Sharan.
Limit na příplatkovou výbavu spotřebován na tažné zařízení a jeden asistenční systém, který mi připadal důležitý - Side Assist.
Mezi klady je moderní, dynamický střih karoserie, hodně místa i na zadních sedadlech.
Elektronika nikdy nespí a je připravena řidiče učinně podpořit v momentech, kde je to opravdu potřeba.

Silné stránky

Jízdní vlastnosti
Elektronické asistenty
DSG převodovka

Slabé stránky

Slabší výbava

V čem vidím problém

Za stejné peníze jako B6, po pár letech, přijíždí auto v nižší úrovni výbavy, chybí celá řada položek, na které jsem si zvykl, situaci zachraňuje pár zajímavých elektronických asistentů. Chci varovat zájemce, že auto v řadě Comfort Line zanechává – bez nemalé investici do vcelku běžných položek – jakýsi pocit plebejskosti. Kdo chce dobře vybavené a načančané auto, ať raději volí vyšší výbavu, nebo se poohlédne jinde, protože za ceníkových osm set až devět set tisíc není výsledek tak přesvědčivý.

Porovnání s Passat B6 - auto bylo možné v roce 2010 koupit za zcela stejnou cenu v mnohem lepší výbavě. Protože na tom asi bude řada uživatelů podobně, chtěl bych zmínit pár položek, které teď postrádám. Nemyslím, že se jedná zrovna o banality:

V mrazivém ránu je nutné se připravit na delší proceduru, čelní sklo náhle není vyhřívané.
Při průjezdu sérií malých křižovatek v městečku najednou nevěřícně koukám do temného prostoru – místo xenonů velice hezky natáčených do zatáčky je nový vůz osazen pevnými halogeny.
Koncovky nejsou diodové, jestli se nemýlím.Tady dodám, že denní svícení je také pouze žárovkové, což už hraničí s podivným retro stylem.
Šestnáctipalcová kola (což je na B6 plně adekvátní osazení) jsou na B8 napohled prostě málo, to ale pro nás, kteří věří v jejich účinek při tlumení nerovností, není dobrá zpráva. Místo černé mi bez příplatku nabídli šedou ‘Urano’, která opravdu nedělá svému jménu ostudu.
Sedačky jsou místo veluru jen hadrové, všichni víme, jak látka po pár letech vypadá. Čas (a výrobce) ubral vcelku příjemné nastavení bederní opěrky. Design palubní desky a pracoviště řidiče mi nijak šokující nepřipadá, je hezký, nikoliv však přehnaně luxusní. Ještě se budu muset zaměřit kde se vlastně holeň pravé nohy opírá o tunel. Skla jsou mírně zatmavěná.
Pokud jde o pohonnou jednotku, reakce motoru a převodovku jsou krapet jiné, akcelerátor je potřeba pro stejné zrychlení mnohem více (trochu nepohodlně) prošlápnout. Motor je hlučnější, vibrace citelnější a to jak v oblasti volantu, tak zvuku, ale i třeba pokud jde o průnik chvění do nohou z podlahy. Převodovka řadí jaksi ‘jinak’, zatím jsem zrovna nepřišel novému naladění na chuť.

Na volantu naštěstí zůstávají pádýlka řazení. Věnec volantu je tenčí, Klimatizace je díkybohu stále automatická, ale i tady cosi chybí: místo dvou intenzit polohy Auto je jen jedna (nelze volit režim když jedete sám/sama vs. plné auto). Chybí čidlo znečistění napojené na klapku přívodu vzduchu zvnějšku. Přibyl kolenní airbag řidiče, zadní boční jsou i ve voze z roku 2010, dokoupeno jako volitelná položka, dnes ve standardu.
Teď novinky, tady jde o dobré zprávy: Elektronika (asistenty) fungují hezky. Seznam začíná u celkem důležité položky parkovacího asistentu vepředu i vzadu v základu, což auto z roku 2010 nemělo. Front assist a Side assist si zasluhují samostatný odstavec.
Glosy o assistentech a mnoho dalšího v novinkách (níže).

 

Novinky v recenzi

20.9.2016 22:39

Prosím o radu

Prosím kolegy zkušené řidiče a fandy aut o názor. Nevím si rady:
1) Nezdají se mi jízdní vlastnosti. Nechal jsem to vyzkoušet kolegovi, který hodně jezdí. Jízdní projev hodnotil jako, že "si řízení dělá samo, co chce". Mohlo by se jednat o vyloženě nevhodné ladění posilovače? Jedná se o mátožný projev, je výrazně cítit mezi 110 až 140 km/h.
2) Před pár tisíci se přidalo temné hučení, něco jako odcházející ložisko. Občas až vibrace, jako když jedete po hrubém asfaltu. Nechal jsem to zkontrolovat u leasingovky, ale asi nic nenašli, ze zdvořilosti prohodili kola (přední vs. zadní).
Tak, přátelé, máte pro mě nějakou radu?

8.3.2015 22:36

První trošku delší cesta

Něco k sobotnímu sweepu do Kanady (České Kanady). Bohužel nespokojenost. Ještě stále doufám, že chyba je ve mně, ale jízdní projev se mi zdá doslova mátožný. Ta tam je jistota, kterou potřebuju na kvalitní silnici na Telč (a dále), kde se prostě v zatáčkách potřebujete přesně držet čáry vyznačující krajnici.
S plynem mám taky problém, ještě jsem nenašel způsob, jak nadávkovat akceleraci, a při snaze ztratit se z křižovatky jdou kola do nechtěného prokluzu.
Zvuk je prostě letecký. Kdo kdy letěl malým (například desetimístným) dopravním letadlem s dvěma šestnáctiválci a vrtulemi jakoby na dosah za okénkem, ví o čem mluvím. Podobně ten, kdo na vojně stěhoval náčelníkův trezor po vroubkovaných kachlíčkách na chodbě kasáren. To dost dobře popisuje zvuk při akceleraci. Naopak při 130 až 140 je utlumení solidní.
Došlo i na poruchu: Okénko po zamávání babiččce nejde vytáhnout. (haha, pražákovi se po...lo nové auto). Okénko vytaženo kam až to šlo, zbytek překryt starou mikinou, kterou statečný potomek jistil za jízdy.

8.3.2015 21:59

Bezpečnost

V oblasti bezpečnosti jde o slušný pokrok. Nejen, že zadní boční airbagy jsou ve standardní výbavě, přibyl také kolenní airbag. Boční airbagy jsou moje oblíbená položka, mám za to, že jestli se posádky současných osobních aut mají něčeho bát, je to boční náraz. I náraz malou rychlostí je problém, boční airbagy i vzadu nabízejí při nárazu zboku více šance kyčelním kloubům. Kolenní airbag je u řidiče, taky chválím.
Teď k Side Assist: Před lety šla na auto.cz diskuze jak vlastně řešit připojování na dálnici, nebo změnu jízdního pruhu: Mám s tím taky pořád problém, zrcátko prostě nestačí a ohlížet se dozadu znamená sekundu dvě nechat situaci před autem náhodě. Side assist pracuje s informací ze dvou radarů v pod koncovými světly. Samo o sobě je to dost sci-fi, ale počítač nejen kontroluje co je v zadní polosféře, ale taky jakou rychlostí to jede atd. Podle toho rozsvěcuje žlutou plochu na zpětném zrcátku. Pokud dáte signál o změně směru (pustíte blinkr, nebo pohnete volantem) začne v případě nebezpečí ta žlutá ploška blikat. Jak taky píšou v dokumentaci: To se tedy nevyplatí ignorovat :-)
Front Assist: Vozidlo má tento systém ve standardu. Jedná se o další radar, tentokrát namířen dopředu. Zobrazuje nenápadné napomenutí na displeji, pokud se počítači zdá, že odstup od vepředu jedoucího vozidla není OK, nebo, že v koloně moc šlapete na plyn. Při situace hraničící s kritickou zobrazí výrazné červené varování a dá zvukový signál (na 1000 km zatím dva falešné poplachy v chaosu pražské dopravy). Těsně před nárazem by asi spustil brzdění. Kdo má za sebou nějaký trénink bezpečné jízdy, určitě ví, že lidi v kritické situaci podvědomě dost blbě brzdí (málo, nebo dokonce před nárazem uvolňují brzdu) - jde tady o pokrytí důležité oblasti, navíc ani náklady na tento doplněk asi nejsou vysoké. V každém případě je fakt, že jde o standardní výbavu, a o pokrokový prvek.


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Více o modeluVolkswagen Passat B8 (2014-)
VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát? VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát?

Volkswagen nabízí oplastované kombi s pořádným…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený ret, monokl a páchla močí, vypověděla zdrcená babička

Po Valince (6) pátrá oddělení vražd: Měla natržený…

Šestiletou Valerii policie hledá už dva měsíce, nezvěstná je ovšem mnohem déle. Co se s holčičkou, o kterou se…

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky narušila polonahá aktivistka s trnovou korunou!

Prsa v katedrále sv. Víta: Mši kardinála Duky…

Takový rozruch chrám sv. Víta nepamatuje! Úterní večerní mši kardinála Dominika Duky totiž narušila aktivistka…

 

iSport.cz

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde o příští sezonu?

Pravidlo o testosteronu jde proti Semenyaové. Přijde…

Jihoafrické běžkyni Caster Semenyaové hrozí, že přijde o většinu příští atletické sezony. Mezinárodní atletická…

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní trefu za Buffalo

Nečas má konečně první gól v NHL, Sobotka úvodní…

SOUHRN | Útočník Martin Nečas premiérovým gólem v NHL nezabránil prohře Caroliny na ledě Tampy Bay 2:4. Brankář…

 

Reflex.cz

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co má teď lucemburská politika společné s tou českou?

Lucemburské volby nevyhrál Juncker, ale Gambie. Co…

Ve stínu českých senátních a bavorských zemských voleb u nás o víkendu zůstaly volby v nejbohatší zemi Evropské…

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme na ně uvést varování, aby se neužívaly vnitřně, tvrdí Okamura

Voliči SPD umírají na následky odznáčků SPD. Musíme…

Poměrně neobvyklý problém musí v těchto dnech řešit SPD, respektive Tomio Okamura. Odznáčky mohou být pro…