Recenze

Lucas13 (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda 120 Škoda 120 GLS

9,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda 120, foto 1 Škoda 120, foto 2 Škoda 120, foto 3 Škoda 120, foto 4 Škoda 120, foto 5 Škoda 120, foto 6 Škoda 120, foto 7 Škoda 120, foto 8
Škoda 120, foto 9 Škoda 120, foto 10 Škoda 120, foto 11 Škoda 120, foto 12 Škoda 120, foto 13 Škoda 120, foto 14 Škoda 120, foto 15 Škoda 120, foto 16 Škoda 120, foto 17 Škoda 120, foto 18 Škoda 120, foto 19 Škoda 120, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Sršeň Rok výroby 1978 Koupeno ojeté najeto [km]:58000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1174 výkon [kW]: 42 kroutící moment [Nm]: 90 maximální rychlost [km/h]: 142 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Dne 28.12.1978 byla vyrobena v Automobilových závodech Kvasiny, odbyt a expedice č. 4 Škoda 120 GLS v barvě Slunenčí žluť 6142, která je zapsána v OTP v kolonce zvláštní výbava a zařízení. Prodána dne 15.01.1979 v Mo­totechně Brno 720512. Dne 17.01.1979 proběhla registrace 1.majitele (doktorem), který také obdržel protekční státní poznávací značku ZRB-44–04, která vozidlu zůstala dodnes.
22.08.1998 vozidlo zdědila dcera-doktorka z Brna-Medlánek.
Vozidlo 29.10.1999 převedla na babičku do Velké Bíteše, která vůz 05.03.2008 prodala starému pánovi z téhož města, který vozidlo znal již od jeho zakoupení, neboť se všichni majitelé vzájemně znali.
A jak jsem se k vozidlu následně dostal já?

Můj kamarád auto znal a jednoho dne se za majitelem vydal s tím, že kdyby to chtěl vyhodit do šrotu ať mu zavolá. Majitel o tom tenkrát neuvažoval. Pustil to z hlavy, když po dvou letech pán zavolal s tím, že potřebuje k doktorovi a na cesty do Brna auto, nejraději Felicii. Pokud mu pomůžeme vybrat zachovalý kus Škodovku nám přenechá. Nakonec padla volba na velice zacovalý Favorit LX z roku 1994 po 1.majiteli. Děda si Favorita koupil a nemůže si ho vynachválit jaké to je brko a Š 120 GLS sme si odvezli domů v neděli 05.06.2011. Byla ve stavu viz první fota tj. po velmi silném krupobití, dvou nehod neopatrných cyklistů a denodenních útoků místních vandalů, kteří na vůz házeli vytrhané karafiáty, ukopávali zrcátka apod. Lak několik let neleštěn, chromy neopečovávané, pouze částečně zatřené proti rezivění, 13palcová kola, plastová zrcátka s automatickým sklápěním při rychlostech nad 70km/h. Poslední majitel vozidlo od roku 2008 negarážoval, nemyl a využíval jako dopravní prostředek k doktorovi a zpět. Uvádí, že ročně najel až 5000km. Avšak všichni majitelé byli pečliví na funkčnost vozu, důsledně dodržovali předepsané úkony a servisní intervaly. Celkově vozidlo od roku 1979 najelo 54.000 km, neboť všichni předchozí uživatelé jezdili spíše svátečně.
Vozidlo je v původním stavu, např. motor ještě nebyl rozděláván, pouze sundaný karburátor. K vozu doložena servisní knížka a originál 20let staré náhradní díly.
OPRAVY:
Vozidlo pouze rozleštěno, vyčištěno a vyprány originál potahy kupované v roce 1979 s vozidlem. Nasazeny zpět přední mlhovky, přezuto na původní 14 palcová kola s poklicemi a obručemi, vráceno zatím pouze jedno chrom. zrcátko, výměna předních čepů a podtlakové hadice brzd, nová STK.

Silné stránky

Mezi silnš stránky Sršně je spolehlivost, momentálně kontroluji popř. dolévám olej, provozní kapaliny, a tankuji benzín, zatím jsme projeli dva Škoda srazy, jeden v Želivu a druhý v Doksech bez problému jsme obě trasy zvládli.
Jako další silné stránky patří nenáročnost na provoz a opravy. Dily ještě lze sehnat , nebo se stačí pozeptat kamaradů, kteří poklidí svoje garaže a pak vám napíšou že našli ještě nové díly na užovku.....
Dalším silným bodem je koncepce karoserie tedy všechno vzadu, tyto vozy nemají v zimě problém vyjet nějaký ten prudčí kopec.
A jako poslední silnou stránku bych uvedl vzhled auta , GLS s chromovaným předkem potkáte jen malo kdy, a ve zářivé žluté příplatkové barvě .......
Všem šťouralům, vím že se na to nelze koukat, ale s USA komplem a klávesnicí na chyby v ČJ přestanete brzo hledět a jste rádi, že už je to napsané.

Slabé stránky

Na dnešní dobu slabý výkon motoru , vzhled a hlavně bezpečnost.......
Pouze 4q a nutnost dolévat otravné aditivo.
Celkově to auto stále hlídat, aby nezačalo rezavět, aby něco nezpuchřelo, tamto promazat, tamto dolít tamto před jízdou vždy kontrolovat. Není to píp, píp alarm a chroch chroch motor a jedu jak u dnešních moderních aut.
Každý klíč k něčemu jinému.
Motor totálně bez odvětrávání.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

výměna čepů přední nápravy , a vyměna podtlakové hadice brzd , hadice stařím steřela.....

 


Další vozy Škoda 120



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
6
prostornost
7
jízdní vlastnosti
5
jízdní komfort
5
provozní náklady
3
náhradní díly
3
výkon motoru
3
spotřeba
7
kvalita sedadel
7
brzdy
4
zavazadlový prostor
4

Více o modeluŠkoda 120
Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy Galaxy S8 a Galaxy S8+

Microsoft začal na svém e-shopu prodávat Samsungy…

Microsoftu v oblasti mobilních zařízení dávno ujel vlak. Mobilní operační systém Windows skomíral tak dlouho, až…

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za unesenými dětmi a jednorožci

Recenze: Čarodějův učedník míří na venkov za…

Peter Grant z pera britského spisovatele Bena Aaronovitche se vrací již popáté. Mladý čarodějův učeň, který je…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a Podaného omluva

LIGA NARUBY: Lafatovo fair play, naštvaný Wágner a…

14. kolo Het ligy se asi oslavovalo především doma u Škodů – oba bratři útočníci dali po krásných gólech za…

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly. Hráči pak obrali Liverpool

Kluci, mám rakovinu, šokoval v šatně kouč Sevilly.…

Vypadalo to hrozivě. Po prvním poločase odcházeli fotbalisté Sevilly do kabin ve středečním duelu Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Gay kafe Starbucks? Proboha, už dost!

Po změně oslovování cestujících v newyorském metru zde máme další skutečně důležitý problém prvního světa, a tím…

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka poznají, až padnou na hubu, říká Fedor Gál

Češi ve volbách šlápli do lejníčka. Státníka…

Z výsledku voleb v Česku mu běhá mráz po zádech. „Čechy nechápu,“ říká v rozhovoru s Pavlem Štruncem disident,…