reklama


Recenze

Luboczech (muž 28 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Focus 1.8 TDDi Ghia

9,67 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12 Ford Focus, foto 13 Ford Focus, foto 14 Ford Focus, foto 15 Ford Focus, foto 16 Ford Focus, foto 20 Ford Focus, foto 21 Ford Focus, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Fokány Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:162000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1776 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 300 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

ÚVOD
Ford Focus je bezesporu jedním z nejzdařilejších kompaktních vozů, jaké kdy kdo vyrobil. Charakteristické tvary jej odlišují od ostatních a dodnes nepůsobí zastarale, dále model nabízí štědrý vnitřní prostor a hlavně vynikající jízdní vlastnosti.

Tento konkrétní vůz byl vyroben v květnu 1999 v montážním závodu Ford Werke AG Německo v Saarlouis, nedaleko německo-francouzských hranic. Karoserie 5-ti dveřový hatchback, ve výbavě Ghia, sériové číslo 51 460.


DESIGN A KONSTRUKCE
Pod kódem CW170 během jeho vývoje, a stručně známý pro některé Fordovy dodavatele jako Ford Fusion, Focus dostal své konečné
jméno od koncepčního vozu Ghia představeného na autosalonu v Ženevě roku 1991. Jisté designové prvky byli k vidění již dříve na prototypech používaných Fordem, aby demonstrovali nadcházející prvky bezpečnosti, jako třeba zadní svítilny umístěné ve výši očí řidiče. Počáteční špionážní fotografie tohoto vozu viděné v roce 1995 ukazovaly pokračující designovou filozofii Fordu New Edge, poprvé užité na Ford Ka v roce 1996 a Ford Cougar v roce 1998.

Rozhodnutí nazvat tento nový automobil Ford Focus padlo na začátku roku 1998, přestože Ford plánoval zachování názvu Escort pro novou generaci malých rodinných aut.

Interiér vozu byl také radikálně stylizován mnoha křivkami a táhlými linkami. Ačkoli byl design čistě ovlivněn vzezřením interiéru Fordu Ka, byl více příbuzný těm americkým vozům, jako byl Ford Mondeo první generace.

Focus také představil mnoho velice specifických komponentů. Automobil byl osazen vysoce sofistikovaným plně nezávislým víceprvkovým zadním zavěšením „Control Blade" které bylo odvozeno od systému použitého na platformě Fordu Mondeo a mělo za cíl dát vozu nejlepší ovladatelnost a jízdní vlastnosti v daném segmentu. Přestože plně nezávislé víceprvkové zadní zavěšení je drahé, Ford zvládl vytvořit a produkovat toto zavěšení důmyslnou a finančně efektivní cestou použitím technologie lisování kovu. Do této doby velké procento vozů této třídy používalo zadní zavěšení Twist-Beam, nebo jiné paprskové typy zavěšení.

parametry našeho vozu:
- karoserie: samonosná 5-ti dveřový hatchback
- počet míst: 5
- rozměry: délka = 4 150mm
šířka = 1 702mm
výška = 1 440mm
rozvor = 2 615mm
- hmotnost: provozní = 1 281kg
největší povolená = 1 710kg
největší povolená na nápravu = přední 965kg / zadní 855kg
největší povolená příp. vozidla = bržděné 1 000kg
= nebržděné 620 kg
největší povolená jízdní soupravy = 2 710kg
- tažné zařízení: ISO 50 třída A50-X - typ ORIS E318
- kola:
letní - alu, Continental Conti Sport Contact 195/45 R16 80V
zimní - plech, BF Goodrich Winter G 195/65 R15

MOTOR
Náš vůz je osazen motorem 1.8 TDDi.
Motor Ford Endura-DI je dieselová motorová jednotka používaná u mnoha Fordových vozidel, jako jsou Focus, Fiesta, Mondeo a Sierra.

Vývoj dieselu o obsahu 1.8 litru probíhal u Fordu od konce 80. let, jenž je vlastně odvozen od dieselu 1.6 litru, poprvé použitém u Escortu 3. generace.

Někdy je odkazován k motoru TDDi, osazenému turbodmychadlem často vybaveným mezichladičem a dodávanému ve výkonových verzích 74 koní/55 kW a 90 koní/66 kW.

Motor Endura-DI se skládá z ocelového bloku a hlavy válců, ale je zde použit i pro mnoho dalších komponentů hliník, aby se minimalizovala váhová nevýhoda naftových motorů. Má jednu horní vačkovou hřídel (SOHC) otvírající přímo přes zdvihátka 8 ventilů, vačková hřídel je hnaná rozvodovým řemenem, který je poháněn ozubeným kolem vstřikovacího čerpadla; neobvykle je toto čerpadlo poháněno dvojitými řetězy z klikové hřídele.

Na tomto motoru nalezneme množství vylepšení oproti předchozím Fordovým dieselům, zahrnujíc elektronicky řízené přímé vstřikování (oproti nepřímému v předešlém modelu), a použitím 'drive by wire' plynu – absence plynového lanka. Dále tradiční olejová vana je nahrazena hliníkovým odlitkem spodní klikové skříně a mělkou olejovou pánví; také tam nalezneme chladič olej-voda, a mnoho dalších detailních vylepšení.

Tento motor podává lepší výkony, má plynulejší chod a je silnější jednotkou než jeho předchůdce. Na druhou stranu je více poruchový než se očekávalo. Nejvíce závad se objevuje kolem najetých 140 000 km. Poruchovost Fordu Focus je kolem 11%, což ho ve statistikách TÜV řadí do nadprůměrně spolehlivých aut.

parametry motoru 1.8 Endura DI - Turbodiesel:
- výroba: 1/99 - 10/04
- označení motoru: C9DB/C9DE
- typ motoru: SOHC
- zdvihový objem: 1 753 ccm
- výkon: 66kW/89koní/90PS při 4000 ot/min
- točivý moment: 200Nm při 2000 ot/min
- vrtání: 82,5mm
- zdvih: 82,0mm
- kompresní poměr: 19,4
- ventilů na válec: 2
- řídící systém: Přímé Vstřikování (EEC-V)
- palivo: nafta
- náplně: olej = 5,0l (Mobil 1 5W-30), chladící kapalina = 6,5l

PŘEVODOVKA
Ford MTX-75 (Manual TransaXle) je 5-ti stupňová převodovka vyvinutá Fordem pro jeho větší modely s náhonem na přední kola. "75" znamená vzdálenost v milimetrech mezi hlavní a předlohovou hřídelí.

Poprvé se objevila v roce 1992 a byla vyvinuta společně s rodinou motorů Zetec. Tato převodovka je optimalizována pro přenos větších krouticích momentů než starší řada iB používaná u modelů Fiesta a Escort. Další charakteristické rysy zahrnují zabezpečení rovnoměrné délky hnací hřídele (k potření točivého momentu) a synchronizace zpětného chodu.

Převodovka byla poprvé použita na Escortu 5. generace s motorem Zetec, ale její čistě plánované použití se odehrálo na modelu Mondeo a jeho derivátech (amerických Ford Contour, Mercury Mystique a New Edge Mercury/Ford Cougar). Poté je také používána u 2 litrových benzínových motorů a u všech dieselových motorů Fordu Focus.

VÝROBA
Ford Focus první generace byl vyráběn v těchto továrnách a montážních závodech: Saarlouis, Německo; Valencia, Španělsko; Santa Rosa, Filipíny; Pacheco, Argentina; Chungli, Taiwan; Chongqing, Čína a Sankt Petěrsburg, Rusko.

KRITIKA
Motorističtí novináři chválili ovladatelnost a jízdní vlastnosti Fordu Focus pro jeho vzácné souznění jízdního komfortu a přirozené dravosti, které bylo považováno za mnohem lepší než u jeho konkurentů (jako Opel Astra a zvláště 4. generace VW Golf). Recenze také oslavovaly zadní zavěšení, jízdní výkony a výbavu. Vzhled interiéru polarizoval názory veřejnosti hlavně díky křivkám a táhlým liniím. Kvalita použitých materiálů byla hodnocena podobně jako u Opelu Astra a dokonce ještě více stejně jako u VW Golf IV, ačkoli Golf byl značně dražší než Focus.

BEZPEČNOST
Ford Focus obdržel od Euro NCAP 4 z 5-ti hvězdiček za ochranu posádky a 2 ze 4 hvězdiček za ochranu chodců (69% čelní náraz, 83% boční, 28% chodci).
Focus poskytnul všestrannou ochranu při testech. Ale i přes čtyřhvězdičkové hodnocení by se ale daly některé věci vylepšit. Konkrétně řidičova levá noha a chodidlo by potřebovala lepší ochranu.
Focus byl testován bez bočních airbagů, protože ty nejsou v základní výbavě, ale i přesto byla ochrana řidiče při bočním nárazu slušná.
Testy dětských sedaček dopadly dobře a pouze u tříletého dítěte nebyla dostatečně zachycena hlava při bočním nárazu. V porovnání s ostatními vozy byla ochrana chodců nedostatečná.

VÝBAVA
Interiér je prostorný jak na předních, tak i na zadních sedadlech, kde se pohodlně usadí i člověk o výšce 190 cm. Audio výbava je, jak je u Fordu zvykem, velice kvalitní.

autorádio, nastavitený volant ve dvou osách, 2x airbag, el. zrcátka, el. př. okna, plně nastavitelné sedadlo řidiče, dělená zadní sedadla, loketní opěrka na zadních sedadlech, zadní prostřední sedadlo vybaveno opěrkou hlavy a tříbodovým bezp. pásem

OCENĚNÍ
Od své premiéry v roce 1998 Frod Focus získal přes 60 ocenění, mimo jiné 13 cen Auto roku jak v Evropě, tak v Severní Americe, a také cenu Nejlepší rodinné auto všech dob (Autocar, VB, 2003). V roce 2005, v hlasování pořadu The Men & Motors ve Velké Británii, se umístil na 19. místě mezi stovkou nejoblíbenějších aut britského národa.

Silné stránky

- dodnes přitažlivý design, vnitřní prostornost a komfort
- spolehlivost
- levné náhradní díly
- nížší zákonné pojištění
- relativně levný servis
- vynikající jízdní vlastnosti a komfort odpružení
- přesné řízení i řazení

Slabé stránky

- při studeném chodu hlučný motor
- občas někde něco zavrzá
- absence vyhřívání čelního skla, což je v zimě nevýhodou

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- servis na velmi dobré úrovni
- prováděny pravidelné výměny oleje a filtrů
- provedena výměna filtru klimatizace
- provedena výměna ovladačů stahování oken předních dvěří

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Forda jsme koupili u K&E Autobazar Vyškov. Byl a stále je ve skvělém stavu a kondici. Přístup prodejce byl na dobré úrovni a mohu doporučit. Vozidlo bylo provozováno ve Francii a poté ho měl jeden majitel v ČR.

Úpravy

Tónovaná všechna skla (samozřejmě kromě čelního) do odstínu hluboké černé. Sportovní zrcátka chromovaná se zabudovanými blinkry. Chromované kryty kliček dveří. V interiéru chromovaný rámeček manžety řadící páky. Kvalitní autorádio s CD/MP3 přehrávačem Panasonic. Modré 20 cm dlouhé neony v zavazadlovém prostoru. Jasně červeně lakované brzdy. V motoru je sportovní sání.

 
reklama

Novinky v recenzi

8.6.2008 00:00

Oprava pravého rohu předního nárazníku.

30.3.2008 00:00

Dále rozšířena recenze a přidáno hodně dalších fotek...

29.3.2008 00:00

Podstatně rozšířena recenze, ale není všem dnům konec :-)

26.3.2008 00:00

Fokányho jsem zaregistroval na spritmonitor.de, takže v této nekonečné studnici informací můžete sledovat, jak je to s jeho provozními náklady...

10.3.2008 00:00

Přidána základní verze recenze, která bude postupně aktualizována a doplňována.

6.3.2008 00:00

Toto je zatím taková prvotina. Popis vozu a zkušenosti přidám během týdne.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Focus


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8

Více o modeluFord Focus C170 (1998-2004)
Ford Focus RS – Avatar Ford Focus RS – Avatar

Ježdění v téhle modré obludě bych přirovnal…

Ford Focus RS míří na rallycrossové okruhy Ford Focus RS míří na rallycrossové okruhy

Nový závodní speciál z dílem Ford Performance a M-Sport…

 

reklama





Blesk.cz

Řidič najel v Německu do skupiny lidí: Jeden člověk zemřel, pachatele zastavila střelba

Řidič najel v Německu do skupiny lidí: Jeden člověk…

Jednoho člověka zabil a další dva zranil řidič, který v Heidelbergu najel do skupiny osob. Muž ozbrojený nožem…

Sněm ANO: „Urputné h*vado“ Babiš je opět předsedou. Co na to Sobotka a Kalousek?

Sněm ANO: „Urputné h*vado“ Babiš je opět předsedou.…

Znovuzvolení Andreje Babiše předsedou ANO bylo vrcholem sobotního dne jednání sněmu hnutí. Babiš tu už v úvodním…

 

iSport.cz

Pivarníka štve ztráta ve Zlíně: Pět hráčů nepodalo ani průměrný výkon

Pivarníka štve ztráta ve Zlíně: Pět hráčů nepodalo…

Nejde to zrovna hladce. Po upachtěné výhře nad poslední Příbramí (1:0) přišlo zaváhání ve Zlíně (0:0). A hlavně…

Ranieri: Můj sen v Leicesteru zemřel. Má, co si zasloužil, šokuje brankář

Ranieri: Můj sen v Leicesteru zemřel. Má, co si…

Fotbalový svět zůstal v šoku, když mistrovský Leicester bez milosti vyhodil trenéra Claudia Ranieriho. K hořkému…

 

Reflex.cz

Evropa má vážný problém: Opouští ji stále víc bohatých lidí, největší exodus postihl Francii

Evropa má vážný problém: Opouští ji stále víc…

Evropa je tak zahleděná do sebe, že si ani nevšímá negativního trendu posledních let – opouštějí ji bohatí lidé.…

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Pravice se mýlí, otcovská dovolená je dobrá věc

Včera prošla sněmovnou otcovská dovolená - týden volna pro tatínky po narození jejich dítěte. Opatření je to…

 
 
reklama