Recenze

Lebka87 (žena 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia Fabia III.

9,60 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta Snow Rok výroby 2015 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1200 výkon [kW]: 81 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Tak. A je to tady. Mám druhý autíčko. Možná si vzpomenete na Vločku, krásnou, bílou Fabii díky který se mi splnil sen. Byla jsem jednou z prvních, která o této krásce psala recenzi a dnes, se pokusím napsat recenzi další, tentokrát na Fabii třetí generace, na moji Snow. Že je to moc brzo? Hodnotit něco, po dvě stě kilometrech? No, není...

Můj tatínek zastává názor, že když chce člověk jezdit, tak musí sednout do kterýhokoliv auta a prostě jet. Ale ono to není tak jednoduchý. Člověk se bojí, nemá to "v ruce", neví kde co je, jak to auto bude reagovat... No a pro mě, jakožto pro postiženýho člověka to je vůbec "těžký". K tomu se přidá stres, sevřený hrdlo, v očích smrt a na tachometru deset, copak můžu v pohodě vyrazit na silnice? V tomhle autíčku? Jasně!

Přišel den D. Jedeme pro novou Fabii. Cesta 200 km daleko, strach, že zabloudíme a budeme někde hodiny kufrovat, šílený horko, nervy jako blázen i když vlastně ani nebylo z čeho ty nervy mít... Celou cestu tam jsem nemyslela na nic jinýho, než na to, jestli zvládnu cestu zpátky. Vločka už nebude mít ruční řízení, s Vločkou pojede domů manžel a já budu muset řídit to nový. 5 let jsem jezdila jen ve Vločce, to autíčko jsem dobře znala, cítila se v něm bezpečně a teď? Budu bloudit a ještě pojedu dvacet mimo obec a kdo ví jestli vůbec... Jsem ale tu, Snow je celá, bez jedinýho škrábance takže to dopadlo dobře. Vlastně, víc než dobře. Já už jiný auto nechci!

Při prvním pohledu na ni, v celé její kráse mě napadlo, že vypadá jako žralok. Nádherná maska, dravý nebezpečný výraz s nádechem úsměvu jako měla moje Vločka. Tajil se mi dech, na fotografiích co jsem viděla to auto vypadá úplně jinak. Celkový vzhled jedním slovem : dokonalost! (Můj sen - pro mě nejkrásnější auto na světě je Camaro. Vlastně, bylo...) Až tak je nová Fabia nádherná. Alespoň v mých očích. Vnitřek auta, to je hodně velký pokrok co se krásy týče. Mám "styl" s bílou lištou, ta kombinace barev, budu se opakovat - nádhera! Vzhled řadící páky, radia, volantu, všeho co vidím když sedím za volantem, klobouk dolů, Fabia opravdu dospěla i zevnitř. Co mě naprosto dostalo jsou sedačky. Takovýhle pohodlí nemám ani doma ve svým papasanu. Už abych zase někam vyrazila :o) Shrnu to, co se vzhledu týče, ať už z venčí nebo interiér, nemám co vytknout.

Tak a jedem. První zádrhel a snad i poslední - prakticky nepotřebuju klíč. Pro nastartování jen zmáčknu dvakrát čudlík. Asi se vám to zdá jako blbost ale mě to vyděsilo. Nesnáším změny :o) Nikdy před tím jsem to neviděla, jo, věděla jsem že něco takovýho je, ale nenapadlo mě, že to budu mít i já. Po pár nastartováních se mi to už dokonce i líbí. Autíčko při startu jen tiše zavrní že pomalu ani nepostřehnu že motor už běží. Dobrý, na brzdu dosáhnu, jen mě trošku děsí vůle, stačí trošku sešlápnout a už stojím na místě, pořád se přesvědčuju že to fakt brzdí, u Vločky jsem musela nohu pěkně natáhnout. Volant, tak tomu říkám posilovač. Stačí mi na otočení kolem dokola jen jedna ruka! (kdo ví, co myopatie obnáší si to bude moct dokázat představit, jak úžasný má tohle auto posilovač.) Tak jo, zatím nevím jak pustit rádio, první co mě zajímalo byla klimatizace, pět let jsem jezdila bez ní :o) Klimoška běží, plyn na ruce funguje, noha to ubrzdí, tak se pomalu rozjedu. Míjím Vločku stojící před prodejnou a mažu na benzínku natankovat. Všechno je automatický, blinkr, brzda - plyn, jako kdybych seděla ve Vločce, všecko je stejný a přitom je to úplně jiný. Nedá se to popsat ale bylo to něco nádhernýho se poprvý rozjet. Ten strach z toho, že to nebudu moct uřídit opadl a nastoupil pocit neuvěřitelný radosti a bezpečí.

Natankováno a můžeme vyrazit domů. Ne, fakt nejedu dvacet, dokonce se musím krotit, už se blížím v obci k šedesátce, ta rychlost v tom autě není vůbec poznat. Za mnou si to peláší spokojeně Vločka, proč mám pocit že jí ujíždím? Protože jedu kilem. Mimo obec, takovej cvok nejsem :o) Sama sebe se ptám, kam zmizel ten strach, užívám si každý kilometr a přeju si, aby ta cesta nikdy neskončila. V klidu piju Mr. Browna a popotahuju z elektronky. Totální pohoda, jako kdybych v tom autě seděla už po tisící. Tak jako u Vločky jsem nikdy nepocítila můj handicap, u tohodle ďábla ho necítím ani v nejmenším.

Tak jsme dojeli. Mě je jak kdybych byla na wellness pobytu. Odpočatá, čilá, hned bych to jela znova. Průměrná spotřeba necelých 5 litrů a to jsem to trošku valila a měla celou dobu zapnutou klimatizaci. Všecko perfektní, cokoliv jsem potřebovala, věděla jsem, kam sáhnout aniž bych musela něco hledat, nemluvím o štelování rádia jako jsem to byla schopná dělat u Vločky i za jízdy, to jsem si nechala na potom. Jediný, fakt jediný co mi udělalo problém na semaforech bylo zaražení rychlosti. Mám automat, člověk by řekl žádný problém ale opak je pravdou. Stála jsem, měla hozený parking a když jsem chtěla zařadit "déčko" nejdřív mi šla hodně špatně zmáčknout pojistka. U předchozí fabie v automatu je pojistka po straně, mačká se palcem, tady však vpředu a musí se zmáčknout prsty k sobě. Jde to dost z tuha, alespoň mě a je třeba vyvinout větší sílu, tu v prstech já moc nemám, takže trošku problém, ale dá se to. Větší problém byl spíš v tom, že tahle automatická převodovka je trošku "jednodužší" což pro mě znamená složitější, v ovládání. Skočil mi tam sport a když jsem se z toho snažila vybruslit zpátky na déčko, pořád mi tam skákal neutrál. Blbec jsem nezkusila pohyb úplně dozadu, bylo by po problému :o) Vločka to měla trošku jinak a nějak mě to zmátlo. To však není chyba auta, nýbrž moje, nepřipravila jsem se na cestu pořádně, bláhově jsem si myslela - automat jako automat. Fakt to není pravda.

Tak já to už shrnu. Takhle recenze je zase trošku jinačí než všechny ostatní. Jinačí v tom že nejsem zdravej člověk, mám prd jakou sílu, takže posilovače - nutnost, pohodlí další nutnost, dívám se na to trošku jinak, tím pádem trošku jinak hodnotím, hodnotím hlavně pohodlí, celkovou jízdu. Takový ty blbosti okolo jako ovládání rádia - mimochodem supr hračka, to budu hodnotit později až si vyjedu někam na pole podívat se na západ slunce a trošku hodit relax. Už se na to těším :o) Tak jo... Zase nikoho nechci nijak urazit - jak jsem psala v recenzi u Vločky. Tuhle Fabii opět můžu doporučit starším lidem, kteří nemají již tolik síli, potřebují fakt pohodlí, jednoduchost, pocit bezpečí, prostě - bezstarostnou, fakt komfortní jízdu, z který se budou radovat. To samé - handicapovaným. Není to žádná psina, řídit auto s jakýmkoliv postižením, ti kteří tohle čtou a jsou na tom podobně jako já, z většiny budou souhlasit. A zase - já hlavně hodnotím tu jednoduchost, posilovače, nastupovaní, dokonce i jen otevření dvěří, což je třeba na vozíku problém ty dveře otevřít když jsou těžký a jde to z tuha, kor když ten člověk má míň síly... Takže za mě - co mám muší sílu : super, super, super! A vám ostatním, jestli tohle fáro doporučuju? Jasně :o) Žeským udělá radost velký kufr na nákupy a chlapům zase motor. Tohle autíčko je fakt dravec, já osobně miluju spíš víc blbnutí než nákupy, takže z motoru a jízdy se raduju nejvíc. I když Snow hodně šetřím, první tisícovku žádný vytáčení, extra honění, pěkně nechat zajet, ale i při tom "normálním" ježdění hodně pociťuju, jak je živá, rychlá, citlivá, drží na silnici jak přibitá... Já ji prostě zbožňuju!


Vločka je srdcovka. První auto, dalo mi strašně moc a nikdy na ni nezapomenu. Jestli si pořídíte dvojku, nikdy nebudete litovat. Snow je dravec, druhá láska. Jestli si pořídite tuhle trojku, nebudete moct spát. Proč? Projeďte se a pochopíte :o)


Jedno je jistý. Ať už budete řídit jakýkoliv auto, tak... Nejkrásnější pohled na svět je ze sedadla řidiče.



Řidičům zdar!

Silné stránky

Vzhled
Posilovače - tak to mě fakt dostalo.
Komfort
Jednoduchost

Slabé stránky

Zatím nevím o jediné

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic. Na to je ještě hodně brzo. To zní ale hodně blbě :o)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Opět přes společnost Car club s.r.o. bez jediné výtky, stoprocentní spokojenost.

 

Novinky v recenzi

18.6.2015 00:51

První tisícovka

Tak. Prvních bezmála tisíc kilometrů máme za sebou, tak si myslím, že můžu napsat první novinky. Já vlastně začala
psát první novinku minulý týden ale nějakým nedopatřením, se mi to celý smazalo. Nedovedete si představit ten výraz
plný zděšení, při zjištění, že moje skoro hodinové psaní se někam vytratilo. Co vám budu povídat, jela jsem se na uklidněnou někam projet :o)

První policejní kontrolu mám za sebou. Byla docela psina předložit jen dva doklady, zastavili mě hned druhý den co jsem
Snow přivezla domů a jelikož byl víkend, na dopravku jsem se nemohla dostat dřív než v pondělí. Tak jsem si pár minut
počkala než mi pan policista zdělil novinku, že auto kradený není a že mi přeje šťastnou cestu (která trvala půl minuty, chytli mě pár metrů před barákem) :o))) Hned v pondělí jsem se vydala na dopravku Snow zaregistrovat. Měla jsem štěstí, nikdo tam předemnou nebyl a ještě jsem dostala krásnou značku s datem mého narození. Ta značka tam na mě fakt čekala a věřím, že mi přinese štěstí jako ta u Vločky, kde byl pro změnu rok narození mého dědečka :o)

Z dopravky jsem si to rovnou namířila na benzínku a následovala trošku trapná chvíle v podobě profi otevírání nádrže.
Hrdě se vysápu ven ze dveří, auto zamknu a belhám se k nádrži. Koukám na ty kulatý dvířka, nikde žádný "vlez" pro prst není, tak do toho nehtem šťourám, vyklopit to nejde... Ahá, voni to maj šikovně vymyšlený, pomyslím si, tak to zkouším
stlačit. Z boku nic. Ze zhora taky nic, ani ze spodu to nejde. Citím jak rudnu a jak se mi můj jemný úsměv na rtech
mění v zoufalý škleb. No já se snad budu muset podívat do návodu, řeknu si sama pro sebe a v tom vidím před sebou auto
a v něm pána který na mě volá "musíte to auto odemknout". Podívám se na něj s udiveným výrazem "fakt jo?" hrábnu po klíči,
znovu zmáčknu a voalá! Nádrž otevři se! Ten pán vypadal že z toho má větší radost než já :o) Konečně natankuju a v myšlenkách si nadávám, že jsem byla tak hloupá a nešla se podívat když poprvý tankoval manžel... Šinu si to k pokladně zaplatit, opět s tím mým úsměvem a hned po pozdravu se mi dostane od pokladní milá otázka "tak se Vám to nakonec povedlo?" Hned mě ten úsměv zase přešel a zrudla jsem jak rajče až na pr...... :o))

Další cesta následovala na první větší nákup potravin a tím přišlo i první odzkoušení kufru. V pohodě, vecpalo se tam 5 velkých nákupních tašek a navrh k tomu karton limonád. Paráda, tam narvu i vozíček když na to příjde a někam se pojede kde to o berlích neušlapu. Omyl... Přesvědčila jsem se o tom pár dní potom, když jsem jela s manželovou maminkou na výlet. Najednou ten kurf zdá se býti maličký, dokonce menší než u Vločky. Tak sklopit sedačky, to šlo narozdíl od Vločky o dost snadněji ale právě to sklopení zadních sedaček způsobilo vzadu jakýsi schod a při nakládání vozíku to dělalo trošku problém. Nakonec se podařilo tam toho mýho Šemíka nacpat ale... U Vločky to šlo trošku líp... Ale tak, kdo potřebuje často hodně prostoru tak si pořídí kombíka :o)

Snow, tak to je to autíčko uřvaný, upískaný. Frčím si to k rodičům na návštěvu, mamka mi běží otevřít bránu kde parkuje zeťák, už už chci vypnout motor, otevřu dveře a mamka zavolá ať ještě trošku popojedu kdyby náhodou přijel Ivan se svým Nissanem obřích rozměrů. Chci se rozjet, řev jako blázen a na palubce blikaj vykřičíky co si to jako dovoluju chtít jet s otevřenými dvěřmi. Nevím jestli se mi to zdálo, musím to ještě zkusit ale Snow se nechtěla rozjet než jsem ty dvěře nezabouchla. Odjíždím pryč, couvám, opět jekot až mi to rvalo uši, autíčko mě urputně nadávalo za to, že má zadek v trávě :o) Jedu na naše malebné náměstí, opět couvám, nic za mnou není a najednou opět pískot až jsem málem dostala infarkt. Přeběhl mi tam jakýsi psík :o) Strašně se mi ty senzory líbili, že mi to bude ukazovat jak daleko mám co za zadkem ale... Auto stojící za mnou to nepozná, dělá jako že nic tam není ale běda běda, jak se za autem objeví pampeliška :o)))

Došel čas taky na odzkoušení rádia. Perfektní hračka to je. Bála jsem se toho že display bude věčně upatlaný ale není tomu tak. Zvuk perfektní co se poslechu muziky týče, ty basy, tak to je teda něco :o) Jediný co mě mrzí je to, že když vypnu motor a otevřu dvěře, tak že se rádio vypne. Jinak ovládání rádia je strašně jednoduchý, bála jsem se toho že si k tomu budu muset brát návod ale není třeba. Co mě udělalo největší radost je konec cédéček. Stačí jen jedna flashka a je vystaráno :o) K rádiu a vlastně k tomu celému "počítači" není asi už co moc dodávat...

První tísícovka co se jízdy samotný týče úplně v pohodě. V ostrých zatáčkách krásně drží, na delší vyjíždce jsem se dostala na supr spotřebu 4.1l, jen malá vada na kráse, když trošku víc foukne vítr nebo kolem profrčí svižně kamion, pěkně to s autíčkem zamává... By mě celkem zajímalo jaký to je třeba ve Smartu :o))) No a měla jsem už "příležitost" pořádně odzkoušet brzdy, fakt brzdí suprově, kdyby ne, tak díky tomu ........!!! co mi minulý týden vlítnul nepochopitelně do protisměru, tady už dneska nejsem... --- Ne, fakt mi to nedá. Na netu je spoustu doslova odporných kampaní co maj lidi varovat aby si odpustili prasečiny na silnici, nepomáhá to. Pokuty a sebrání řidičáku taky nepomůže a když, tak jen na chvíli. Pomnníky a kytice u silnic v pangejtech? Lítáte dál jak čuňata a na těch určitých místech kudy jezdím se v těch stráních těch náhrobků objevuje víc a víc. Tomu říkám totální neúcta, jak už k těm, co tam naposled vydechli, dokonce třeba ani ne svou vinou, tak i sami k sobě. Ukazovat se a machrovat na silnici umí a dokáže s prominutím každej blbec, myslíte si že jste jediný na světě kdo dokáže sešlápnout plyn až na podlahu a vytáhnout z motoru 190? To dokážu i já. Ne. Fakt nemá cenu vám takovým něco vysvětlovat, protože to váš rozum nedokáže pobrat. Dál si budete lítat a ohrožovat ostatní lidi. Pak se to třeba stane. Rána jak z děla a když budete mít kliku, proberete se v nemocnici s přeraženou páteří. Začnete se litovat a sami si nakonec sáhnete na život po druhý, protože to prostě neunesete. To je fakt frajeřina.---

Amen.

Horká novinka na konec. Hlásím první "poruchu". Zamrzl mi display na panelu přístrojů. Jedu a najednou koukám že se mi ukazuje pořád stejná rychlost, (digi) říkám jsi, jakej jsem borec že se mi daří udržet stejná rychlost a ono prd. Dojedu na místo určení, vypnu motor, nastartuju a nic. Vůbec se nenahodil. Tak to zkusím oblbnout, auto zamknu a znovu odemknu a tentokrát naskočil ale v podobě zobaní pro slepice (zrnění :o)) Hned jsem si naplánovala první cestu do servisu ale když jsem k autu přišla o hoďku později, panel najednou fungoval normálně. Tak jsem zvědavá co se bude dít dál, jestli se to zblázní podruhý, mažu rovnou tam a na nic nečekám... Stalo se to taky někomu?

Řidičům zdar a mnoho štastných cest! :o)

9.6.2015 12:47

...


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia Fabia III.

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Tak dovezla mě zatím pokaždý domů v pořádku, až to jednou neudělá, tak.... :o)

praktičnost
10
prostornost
10

Prostor perfektní.

jízdní vlastnosti
10

Drží jak přibitá, ale na blbnutí a pořádnou zkoušku si ještě počkám... :o)

jízdní komfort
10

Tak komfort, tak to ani nemusím už rozebírat.

spotřeba
10

Zatím super, uvidíme za měsíc kolik toho zbaští.

hlučnost motoru
10

Asi tak jako když mám na klíně našeho Emana a ten přede. Tak to trošku přeháním no. Je to jen trošku hlasitější předení :o)

kvalita sedadel
10

Komfort. Asi vyhodím papasan a vemu si domů sedadlo :o)

brzdy
10

Sešlápnu a stojím na místě. Brzdí fakt skvěle, až moc, řekla bych :o)

zavazadlový prostor
10

Tak akorát :o)


Více o modeluŠkoda Fabia
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě holky na čtyři dny. To jde, ne?

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě…

Ostrov sexu se možná stěhuje kvůli své kontroverzi, ale pro pořadatele to není problém. V Karibiku jich vlastní…

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

 

iSport.cz

ONLINE LM: Třinec prohrává v Norsku 2:6, nedaří se ani Kometě v Zugu

ONLINE LM: Třinec prohrává v Norsku 2:6, nedaří se…

Základní skupiny hokejové Ligy mistrů míří do finiše. Před posledními zápasy zůstává pět volných postupových…

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se zlobí na Patáka

Řezník z Horní Břízy úřadoval v ČFL? Dobrovice se…

Šlágr ČFL, první s druhým. A poražené Dobrovice se zlobí, že je na hřišti vedoucího mužstva v Zápech zařízl…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…