Mazda CX-3 (2018)
26.9.2018Dvacet let řídím koncernová auta a nikdy jsem na Auto.cz nenapsal ani jedinou recenzi. Považoval jsem to za zbytečné, protože tato auta má spousta lidí…
Mazda CX-3 (Krabatt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 01.10.18 18:01
« Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Při představení se mi Mazda CX3 opravdu velmi líbila, neodolal jsem a absolovoval 30 km zkušební jízdu. Vyloženě mě nalákala na svou krásu. O to větší zklamání jsem zaznamenal uvnitř. Krásný interiér byl přebit neuvěřitelnou stísněností na všech místech. Teprve později jsem se dozvěděl že prostorově je to v podstatě zvýšená Mazda 2. Dál mě nepříjemně překvapil příliš tvrdý podvozek taky na 18" kolech. Komfortu opravdu moc nepobrala. Dál mi vadil krátký sedák a vyšší aerodynamický i motorový hluk. Ve srovnání s Mazdou 3 kterou občas jedu je to za stejné peníze o hodně horší auto. Mazdy mám rád, i přes jejich vleklou nemoc - korozi, ale třeba je to už lepší. Líbí se mi na nich obecně skvěle nastavené řízení, výborné benzínové atmosféry a design. Ale u CX3 aspoň pro mě převažují mínusy nad plusy. Jinak recenze moc pěkná včetně fotek, tak dávám plnou. -
Krabatt 30.09.18 07:30
« Re: Re: Re: Fanoušek
Dobrý den. Tato informace původně v článku byla, ale odstranil jsem ji, protože text mi i tak připadá přespříliš dlouhý. :-) Držím se jen pravidla prvních 500 až 1000 km nevytáčet motor do omezovače. A samozřejmě, pokud možno, nikdy nevytáčet studený motor. Mazda je trochu zvláštní v tom, že poměrně brzy zhasíná kontrolku studeného motoru. Já této kontrolce moc nevěřím, protože ona zhasne obvykle do dvou minut po rozjezdu.
Každopádně, po zahřátí motoru a nájezdu min. 500 km lze s autem jezdit naplno. Přímo v Mazdě Vám řeknou, že motor se zajíždět vůbec nemusí, ale nějakou přirozenou opatrnost na nové auto uplatňuje asi každý majitel. Někteří by Vám řekli, že mají najeto 5000 km a pořád motor zajíždí. To už mi připadá přehnané, protože přímovstřiky se nemají trápit dlouhodobým podtáčením. Pokud jim občas "nevypálíte" trubky, budete postupně přicházet o výkon. Jak asi víte, u přímovstřiků se na sacích ventilech usazuje karbon a motory Skyactiv potřebují občas pořádnou zátěž, aby se ventily mohly aspoň nějak očistit. -
Krabatt 29.09.18 18:29
« Re: Fanoušek
Cena téhle verze v automatu je 632 tisíc Kč a v zatáčkách se auto rozhodně nenaklání. Nevím, s čím jste jel. Ve srovnání s podobnými auty v této třídě má CX-3 doslova sebejisté jízdní vlastnosti. Stejně tak nemám ani zásadní výtky k výkonu motoru, jede i zrychluje parádně. Vždycky záleží na tom s čím srovnáváte. ;-)
Pro mě byli také některé poznatky o CX-3 zklamáním, ale přesedl jsem do ní právě z Mazdy 6. Ale takhle k malým autům přistupovat nelze. Zkuste ji srovnat v její třídě a mnoho lepších aut nenajdete. Stejně tak přemýšlím, který z konkurentů v kategorii malých SUV bude levnější? Hlavně mi nepište, že jsme mohli koupit VW Golf nebo něco podobného. Od začátku jsme chtěli auto s vyšším posedem a proto jsme hledali mezi SUV a crossroady. -
Krabatt 27.09.18 18:38
« Re: CX-3
Děkuji. V kategorii malých SUV je opravdu velká konkurence, ale taky velké cenové rozdíly. Mazda CX-3 je dobré auto za rozumnou cenu. Znovu stojí někde na pomezí prémiové třídy a mainstreamu. Nemá možnosti aut jako Audi Q2 nebo Volvo XC40, ale zase dalece převyšuje Renault Captur apod. Z praktického hlediska je ale třeba Mazda 3 daleko lepší volba - levnější, větší, výkonnější. Ovšem, když si člověk do CX-3 sedne pochopí, že ta móda SUV má něco do sebe. Pohodlnost nastupování je opravdu výrazná.
S tím automatem máte pravdu. Zakrývá největší nedostatek atmosfér, pomalejší nástup výkonu v nízkých otáčkách vůči přeplňovaným motorům. Žena se nejprve automatu hodně bránila, nechtěla se učit něco nového a byl to trochu boj ji přesvědčit. Po týdnu by se už k manuálu nevrátila, jak jsem předpokládal. :-) Mazda ty automaty umí, i když jsem četl recenze na novou CX-5, kde je rozporuplné naladění automatu pro mnohé novináře zklamáním. -
Chrochnik 09.10.21 12:35
« Hezké
Moc hezké auto, recenze i fotky (oceňuji editaci SPZ na fotce v garáži :yes: ). Mně se Mazda 3 a poté i CX3 v red soul vždycky líbily, takže patřily mezi kandidáty pro příští obměnu auta. Když jsem si ale do CX3 v salonu sedl, připadal jsem si stísněně (195cm). A jelikož u nás do práce jezdí větším rodinným autem manželka, která vozí kolegyně, zatímco já jezdím menším autem sám, vypadla z výběru.
Udivuje mne spousta oslavných článků na motory skyaktiv, jaký je to takřka revoluční výkonný a úsporný atmosferický motor a ve výsledku tento motor jezdí za 7 litrů. V Oktávce 1.4 TSI 110kW máme dlouhodobý celoroční průměr dle tankování rovných 6 litrů a to jezdíme delší trasy jen zřídka.
Nakonec jsem při obměně menšího auta skončil u cenově zajímavého Capturu 2 a stejně jako vy, jsem svou první recenzi na MojeAuto napsal jen proto, že tady na tento model nebyla ani jedna, což mne při shánění informací před koupí mrzelo.
Ať vám Mazda dělá dlouho radost. :yes: -
Sardinka0123 25.05.21 20:55
« skvělá podívaná
Přesně tohle auto má manžel doma. Strašně si ho hlídá, já se synem na něj nesmíme ani sáhnout >:D. No musela jsem se smát, když si v něm zabouchl klíče a náhradní měl v práci... To jste měli vidět, tu hysterii. Naštěstí znám super zámečník: [odkaz] kteří auto otevřeli a nebylo na něm ani škrábnutí! ;-) -
Krabatt 09.09.19 21:14
« Re: Re: Re: Re: Super recenze
Já bych třeba do G120 nešel, auto mi přišlo trochu líné na dnešní dobu. G150 už jede slušně, navíc to AWD má pomáhat v zatáčkách. Na okreskách je to opravdu zábavné auto. Současně si myslím, že v režimu Sport je i hodně rychlé, možná až zbytečně moc. Na 99% situací stačí motor v režimu Normal.
Ale zkuste CX-30, třeba Vás osloví víc. To je žhavá novinka a na cestách bude neokoukaná. Mazdu CX-3 má už opravdu hodně lidí. ;) Je to snad druhý nejprodávanější model Mazdy a je hodně úspěšný i u nás. Jinak moje žena je stejná a velké auto řídí nerada. Já to chápu, protože se pohybuje často po městě a tam je menší auto jasnou výhodou.A kromě toho, parkování je pro většinu žen problém a s menším autem se jim zkrátka lépe trefuje do mezery na parkovišti. :-) -
xpassat 09.09.19 08:22
« Re: Re: Re: Super recenze
V žádném případě nesrovnávám CX-3 s BMW 530i, jen jsem demonstroval, že je manželka zvyklá šlápnout na plyn a auto jede. S CX-3 je potřeba rozmýšlet každou situaci při předjíždění :-)
Problém je, že manželka se necítí dobře ve velkém autě, chce aby ji to auto "obklopilo" moc to nechápu. Pak je problém najít malé auto a současně silný motor a musí se líbit >:D
Věřím, že G150 jede o poznání lépe. Těch 30k navíc musí být u tak malého auta znát. Asi někde vyzkouším tu silnější verzi a po FL, snad bude lepší i to odhlučnění.
-
Krabatt 03.09.19 17:08
« Re: Super recenze
Jízda po městě nebo na vyloženě pohodu je příjemná a velmi tichá. Ale když dupnu na plyn, auto až trochu nepříjemně zařve. Píšu to tuším i v recenzi. Pokud ale Vaše manželka nebude dupat na plyn až do kickdownu, pak bude spokojená. Doporučuji vyzkoušet, ;-)
Třeba totéž dělá i Mazda 6, je to prostě klasická atmosféra, která potřebuje vytáčet. Jenže Mazda 6 až tak moc neřve, je opravdu parádně utlumená. Navíc má motor G192 příjemnější zvuk, alespoň pro mé uši, než G150 v CX-3.
CX-30 bude o něco větší auto, ale osobně se mi nelíbí ty přestřeleně velké plasty. Auto jsem ještě neviděl na vlastní oči, proto na něj zkuste počkat a uvidíte. Lidé, kteří auto už viděli, píší, že ve skutečnosti je hezčí než na fotce. -
Wency 30.08.19 09:16
« Re: Super recenze
S dovolením se zapojím do diskuze - CX řadu porovnávat nemohu, ale vlastnil jsem 2014 Mazdu 3 BM a před týdnem jsem přidal recenzi na novou "Trojku" BP. Nový model poskočil kvalitativně o 2 třídy vzhůru, a to i co do odhlučnění. V autě je skutečně ticho a dá se předpokládat, že to samé bude platit v CX-30. Můj osobní názor - počkat na CX-30. Přeji úspěšný výběr! -
xpassat 29.08.19 13:00
« Super recenze
Výborná recenze...
Jsem v podobné situaci jako jste byl vy, před koupí...
Potřebuji nové auto pro manželku. Požadavky manželky: automat, výhřev sedaček, kamera, parkovací senzory, malý vnitřní prostor!, musí být hezké :-)
Jezdila do teď v BMW5 a velice ji vadil velký vnitřní prostor :-O
Kupodivu nás po návštěvě BMW, VW, Škody, Opelu, Fordu, Audi,.... zaujala právě CX3 ve výbavě Revolution, samozřejmě Soul Red Crystal....
Máte pravdu, že za ty peníze nemá v podstatě konkurenci, snad jen nový Kamiq, který docela našláplý bude levnější a myslím že i trochu větší. Působí ale lacinně a manželka jednoznačně řekla (před prodejcem), že je hnusnej :-) a to nám jej ukázal na tajňačku, protože se oficiálně ještě nesmí ukazovat...
Naštěstí se manželce CX3 líbí, takže asi jasná volba, pokud tedy nebude chystaná CX30 hezčí. V podobné výbavě je CX30 asi o 100tis. dražší, což ovšem vykoupí mnohem hezčím interiérem (zatím dle fotek) a prý mnohem vyšší kvalitou, technikou, atd.. (dle prodejce). Čekáme, až bude k dispozici předváděčka...
Mám na vás dotaz: sám prodejce říkal, že si někteří zákazníci stěžují na vyšší vnitřní hluk a to prý i po FL, jaké máte zkušenosti? Bežnou předváděcí jízdou si toho člověk moc nevšimne... -
michalpneu 17.08.19 10:24
« servis
Máte moc krásné auto, moc povedené a pěkné. Ať Vám dobře slouží.
Jen mě zarazila jedna věc. V posledním příspěvku o prohlídce píšete: měnil se olej + filtr a pak "Po hodině jsem měl auto zpátky.".
To opravdu ta prohlídka trvala jen hodinu? Protože jestli ano, tak chudák motor. Jestli vypustili teplý olej a nalili tam nový, to dostal pěkně zabrat.