Toyota Prius (2008)
20.4.2009Prius je hybrid nabitý technologiemi, které jsou ale před řidičem i pasažéry skryty a všechno to prostě funguje. Je v něm spousta tecnických…
Toyota Prius (JirkaVejrazka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
mikesh 19.08.12 11:53
« Re: Re: Re: spotreba
Ono je jezdit po dalnici a jezdit po dalnici. Po dalnici muzes jet i 80kmh a taky 130kmh, coz ale nebude tvuj pripad. Mj. je ale debata o 2.gen., takze ji muzes mit i nejake deci mensi nez 2g (proc zvedli objem motoru v dalsi generaci asi vis...).
Pokud ti pripada spotreba prilis vysoka, je to vysledek mereni na uzavrenem okruhu pri 130kmh (reálných, ne tachometrových), takze odpadaji klasicke vlivy ktere vytvareji ony zazracne spotreby, tj. spotrebu ovlivni x-kilometru nez se vubec dostanes na dalnici, na te nedrzis konstantne realnych 130kmh, nejedes porad po rovine, dale snizujes rychlost za kamiony atd. + x-kilometru po sjezdu z dalnice a hura, zazracna spotreba "jizda po dalnici za 4" je na svete.
Zkus to nekdy rozjet na realnych 130, vynulovat PP, drzet to takhle nekolik kilometru, a totez udelat i v protismeru, pokud budes mit prumernou rychlost na PP 130 koukni na spotrebu, asi budes prekvapeny ze tam nebude 4 ani 4.5, samozrejme koriguj o chybu PP, kterou ma kazde auto.
PS. To mereni neni moje ale Autobildu. Delali to s vice auty, oni i nekteri majitele jinych aut by byli prekvapeni kolik to zere pri 130, prip. jinych rychlostech drzenych konstantne. -
JirkaVejrazka 10.02.12 12:11
« Re: Re: Re: Prius v zimě
57kW neni na zavodeni na dalnici, ale na beznou jizdu v pohode staci. Zato je legrace s elektromotorem ve meste - protoze zabira uz od nuly a pri zrychlovani neni zadna "dira" na zarazeni vyssi rychlosti, je Prius neoficialnim kralem startu na semaforu, aspon na prvnich 50 metru ;-)
-
JirkaVejrazka 10.02.12 12:08
« Re: Prius v zimě
Ahoj,
na vetsinu od odpovedel Dylan McKay :-) U mne totez, spotreba sla nahoru asi o litr na sto, ale neni to nic tragickeho. Jednou jsem jel v -28 stupnich, auto bez problemu, jenom motor se fakt nezastavil ani na chvili. Nekde na Youtube jsem videl video s Priusem pri -40 stupnich.
Nejvic si cenim toho, ze neni sebemensi problem s nastartovanim. Proste stisknes tlacitko a jedes :-)
Pokud vim, nekteri majitele (hlavne v Kanade a na severu USA) na zimu zacpavaji pruduchy v predni masce rozstrihanou karimatkou nebo necim podobnym - pry to ma dobry vliv na spotrebu. Ale ten litr navic mi za to nestoji ;-) Zaroven je za Atlantikem hodne popularni (nejen pro Prius) predehrivani motoru pred vyjejim, maji na to dokonce "ohrivace motoru" - viz [odkaz] - zase znam jenom z Internetu. -
Dylan McKay 03.02.12 11:50
« Re: Re: Re: Prius v zimě
Opravdu to auto chvalim, samozrejme nejvic za provozni naklady. Po sestici V6 a V8 SUV je to obrovska zmena. Na pohodli si taky nestezuju, mame trochu luxusu v podobe kuze atd. Sila motoru uplne staci, 165 jsem jel nejvic, mozna by dal i vic, ale od toho to auto neni. Na "zavodeni" mam jine auto... -
jezek_vlasta 03.02.12 11:13
« Prius v zimě
Ahoj...a jak se chová teď,v těch třeskutých mrazech ?
Já jsem majitelem necelý rok - /ročník 06 - k dnešku najeto 112000/ a taky bez nějakých problémů....každodenní cesta do zaměstnání /20km/ s několika velkými kopci na Vysočině zvedla spotřebu na 5,7L / kolegové,"benzíni" - 8 až 9 L /-plně obsazené....
Takže by to potřebovalo delší trasu.....Před koncem roku cesta Jihlava - Ostrava . - spotřeba se tam i zpět poslušně vrátila na hodnotu 4,6 L.
Mimochodem Prius udava v grafu spotrebu v petiminutovych intervalech (3. generace dokonce v minutovych), takze pokud mi ukazuje petkrat po sobe spotrebu tesne nad pet litru, tak to fakt neni zpusobeno najezdem na dalnici, brzdenim za kamiony apod. (vim, ze jsi tak nereagoval na mne, ale tusim ze tim usetrim Dylanovi odpoved).