Diskuse

Škoda Octavia (2009)

12.12.2011

Koupě tohoto RS proběhla v létě 2010, poté, kdy jsem měl naftovou octavii (2 roky) a nějak mě ta jízda s naftou neuspokojovala. Byla to jízda typu duc…

 

Škoda Octavia II RS (JirkaRS)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  18:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

    Ahoj, mám dotaz ohledně spritmonitoru. Uz jsem se regnul, ale nejde mido hlavy neco. Pocátecni stav km na tacho mam 40000. koupim 30l benalu, a v nadrzi uz mam treba 25l, takze mam plnou nadrz. Ujedu na to 700km a kdyz to zadam do monitoru, tak mi to vyhodi, ze sem ujel 700km za 25 litru a spotreba je uplne jina, nez real, co ty na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  15:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

    Hm, tak to je zajímavá myšlenka. Ikdyž auto bylo koupeno přímo od škodovky, tak se mi moc nechce zdát, že by tam škodovka nechala dělat zvednutí ýkonu, ale myšlenka je to k zamyšlení... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  15:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

    Brzda je podmínkou, do toho bych nešel jinak, aby se chvíli hrabali v autě a pak mi oznámili, že mám auto chipnutý o 40 koní a že mám zaplatit 10 klacků. Brzda je k tomu domluvená.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ewil

    Ewil 13.12.11  15:14

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

    Doporucil bych si vykon nekde zmerit. Jestli davate 6,3 na stovku, tak bych si tipnul, ze byl motor chipnuty a ne malo. Tim by se vysvetlila ta nizka spotreba a "nulovy" turbolag.
  • « 00 Reagovat !

    foto jirik306

    jirik306 13.12.11  15:10

    « Re: Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

    Tak jsem se díval na ten Xtuning. Nechci ti brát vítr z plachet, ale firma, která ti tam něco nahraje a neudělá ti před a po změření na brzdě, tak té bych se bál. Ale pokud se s těma lidma osobně znáš tak proč ne. Hodnoty výkonu po úpravě se mi zdají až moc uhlazené, chybí reálná křivka výkonu z brzdy a ten průběh kroutícího momentu jak tam mají znázorněn je k smíchu, protože téměř neodpovídá realitě.

    Seriózní firma, ti nejdříve změří výkon na brzdě a podle této přesné mapy udělá tu svojí upravenou, jelikož papírově máme sice všichni v sérii 200HP, ale realita je trošku jiná. Ale jak už jsem řekl, pokud je znáš, udělají ti soft na míru, pojedeš pak někam na brzdu, kde si ověříš co udělali, tak pak jo.

    Souhlas 30klacků za chip je svinstvo. Do 15 ok.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  14:21

    « Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

    jj, s tím chipem mi povídej, když jsem se o to zajímal, tak sem dostal kontak na "profesionala", vyklubalo se to tak, že ti pošle na cd palivovou mapu a ty si to musíš nahrát sám... docela úlet.
    Zatím to mám vyjednaná na Xtuningu, začali jako první v ČR zvedat výkon na kamionech a traktorech, pak po zkušenostech přešli na osobní auta. I cena je u nich zajímavá, nehledě na to, že tam mám i slevu. Jinak si myslím že dávat třeba 30000kč za nějakých 40-50 koní je docela nesmysl.
  • « 00 Reagovat !

    foto jirik306

    jirik306 13.12.11  14:08

    « Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

    potvrzuji superb 3.6 je sračka - težký, slabej motor, ikdyž papírově vypadá brutus
  • « 00 Reagovat !

    foto jirik306

    jirik306 13.12.11  14:07

    « Re: Re: Pozdrav od kolegy

    2. dobrý >:D mám to do práce taky 5 km, jízda stylem lechtání plynu páč je to studený a PP ukazuje 10-12, ale u nás je to samý semafor a jízda max na trojku - děs.

    183kW mám na brzdě-MAHA. Chip na míru - žádný tady sme ti to nahráli a jeďte. Intecooler z Audi S3 a jiné-státní tajemství ;-)

    Na sportovní vzduchovej filtr se opravdu vyser. Kdo rozumí motorům tak ti vždycky řekne to stejný a to jedině originál v boxu. Ten prach s olejem (v případě olejem napuštěného filtru) co ti tam valí, nebýt dobré pro motor :-) Nemluvě o váze vzduchu, která také nemít ráda olej. Já měním originál filtr 2x do roka a mám jistotu, že motor má vždy dostatek vzduchu. To stejný platí o výměně oleje - ikdyž najdeš třeba přes zimu jenom 5K, vyměnit!!! Tenhle motor papá olej takovým způsobem a když k tomu ještě přidáš odvzdušnění klikové skříně, která posílá olejový šlem zpět do sání, tak opravdu musíš měnit olej nadstandardně často.

    PS: pouze 5W-40. 5W-30 - v létě, pokud tomu dáváš, tak už nemá dostatečnou odolnost. Popravdě na léto by to chtělo spíše 5W-50, ale ten se nedělá v dané specifikaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  13:54

    « Re: Re: Pozdrav od kolegy

    Jinak jsem si dával sprint se superbem 3,6 4x4, 190KW. asi se spatne rozjel, protoze hned od semaforu jsem byl první a do 160 se držel, ale pak už ne. Takže fakt i v serii je super :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  13:46

    « Re: Pozdrav od kolegy

    Ahoj kolego,
    1. váha 1470kg je brána i s 75kg řidičem, tudíž váha vozu by měla být 1395kg.
    2. jezdím hodně město, ráno do práce, večer z práce, takže je to takové volnější, není problém projet město (mám to do práce 5km) za 7,5l. Ovšem když vyrazím přes den do "špičky" 11l není problém. je to v hodném řazení a dojíždění na semafory.
    4. Brzdy jsou taky v plánu na jaře + chip, úprava palivové mapy a změna tlaku na turbu.
    5. race byl se sedanem taky tfsi, pouze řidič. Ml v tom klasický 95 naturál.

    Jinak těch 183KW máš na brzdě nebo papírových? Co vše tam máš za úpravy? Přemýšlel jsem o sportovním filtru, ale hodně lidí mě od toho odrazuje, protože tím že má větší propustnost, dostává se do motoru víc "nečistot"

    Jinak A6 je hodně těký auto.
  • 00 Reagovat !

    foto jirik306

    jirik306 13.12.11  13:37

    « Pozdrav od kolegy

    Ahoj kolego. Vlastním taky tento kousek už 4. rokem a jsem minimálně překvapen co tady píšeš.

    1. já mám pohotovostní hmotnost v techničáku 1470. Takže máš asi nějakou levnější výbavu, jinak nevím.
    2. tvá průměrná spotřeba - kde proboha jezdíš? Já jsem měl před chipem a dalšíma úpravama dlouhodobou spotřebu 9,4 (50% město, zbytek okresky). Teď po chipu a intecooleru z S3 je spotřebička 10,5.
    3. OMV Carrera 100 - souhlas, je to the BEST palivo, všechno ostatní je sračka. Jedinou výjimku tvoří Verva 100 (pro Benzinu to dělá OMV - je to v podstatě Carrera 100, ale horší)
    4. origo bzdy jsou skutečně poddimenzované. Mám vrtané Zimmerman a je to špica.
    5. tvůj race s A4 - taky TFSI? Kombík? Kolik lidí na palubě? :-)

    Jinak můžu potvrdit, že pokud je tohle auto trochu poladěné, dobře zajeté, jezdí na palivo od OMV, tak těžko hledáš na silnici konkurenci a to hlavně díky "nízké" hmotnosti oktávky => race s A6 avant 3.0 TFSI 220kW - do 200km/h jsem vedl....ale mám taky 183kW.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  09:53

    « Re: Re: Re: Re: Zdravim...

    Za sucha ne, za mokra to hrabe jak já na sněhu. JInak focus má něco navíc a to je samosvorný diferenciál, jinak by to těch 300 kobyl na jedný nápravě nezvládlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  09:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Bully

    Tak jsem se byl dívat do techničáku a musím se ti omluvit, opravdu je tam 1400kg. Těch 1320 je hmotnost přívěsu, takže ještě jednou omluva.
    Jinak s tím benzínem, opravdu ti to zvedne výkon, je to dokázaný.Zvedá se to en o pár procent, takže když natankuješ 100 oktan do třeba fabie, která má 60 koní, tak to bude třeba mít pak 63 koní, ale když to natankuješ do auta s 200 koňama, tak už jich máš 210. Dále záleží na tom, jak máš motor zajetý, to je hodně důležité. Pak to může být a ýfuková soustava, čím je čistější, tím méně má motor odporu. Je to docela věda, bavil jsem se o tom s technikama v servisu a funguje to.
    Jo a tankoval jsem shell, ale tam rozdíl nebyl, pak mi poradil kamarád, kterej jezdí hobby závody ma motorkách, ať tam zkusím OMV, že ho mají vyzkoušený. Tak jsem ho tam zkusil a už netankuju jinak, pouze v zimě tam liju 95. Jak přezuju, tak už jen 100. Motor má sametovější chod a daleko rychleji to zrychluje.
    Na letišti jsem si dával sprinty s A4 která měla quatro a 175KW. Na rozjezd mi ujela, ale pak už jsem ji ujel a pžedjel. Kluk tomu nevěřil, tak sme to tak ještě udělali párkrát. Pak si sednul za volant mého RS a zkusil si to a byl strašně nadšenej jak to jede oproti té A4. A to mám papírově o nějakých 30KW méně. :yes: :yes: :yes:
    Ale jak říkáš, je to o tom, aby tě to bavilo a vyhovovalo.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.11  09:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

    je pravda že 3. a 5. převodový stupeň obvykle přeskakuju ;-) ;-)
    Jo a k ceně těch nových brzd, samozdřejmě jsem měl na mysli pouze předek, na zadní nápravu nemá smysl dávat nové, ty jsou dostačující. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 12.12.11  23:36

    « Re: Re: Re: Re: Bully

    Jasne, tohle jsou zase jine motory. On ma kombika a klidnou jizdou myslim relativne pohodu, on to auto nema zase na honeni spotreby- proste jezdi normalne aniz by ho honil, ale normalne jeho vykon po- a vyuziva.
    Ad hmotnost- mea culpa- s ridicem jde samozrejme o provozni a ne pohotovostni hmotnost, ta bude tedy bez 5 kg 1400 kilo (1470 minus 75) :yes:
    S tim zazracnym benzinem jsem si delal legraci, pokud je tvuj motor urceny pro 98 oktanovy benzin, s nicim nebude mit vyssi vykon, pokud tedy nebudes mit prepisovatelnou ridici jednotku s mapou pro neco jineho nez tam patri. Navic tyhle superhypermega benziny se krome vyssi ceny od 98-icky lisi jenom mnozstvim a slozenim aditiv, coz se muze sice priznive projevit na stavu motoru (ale jenom jako jeden z mnoha dalsich faktoru a pri jejich pravidelnem a dlouhodobem pouzivani), ponika navic ti nepridaji. Kdyz se mrknu na recenze kde merili realnou akceleraci, nesli pod 7,5 vteriny nikdy a 6,3 s pujde vazne snad s tou stovkou koniku navic nebo vyhazenim vseho nepotrebneho pocinaje zadnimi sedackami a vsemi tlumicimi hmotami konce.
    Kazdopadne o nejakych papirovych hodnotach jezdeni s autem neni a pocitaji se hlavne pocity, kdyz te auto bavi a vubec ti vyhovuje tak je to jenom dobre :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 12.12.11  23:22

    « Re: Re: Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

    Na normalni jezdeni ma Vrs hodne tvrde brzdy. Pokud v tom jede clovek poprve dupne na to tak je to na vyrazeni zubu, ale po tvrde jizde opravdu slabnou. Po vice najetych km se mi spotreba snizovala, naucil sem se radit ekonomicky i pri rychlejsi jizde, min brzdis, predvidas, min predjizdis. 5 rychlost sem pouzival zridka, jen pri podrazovani, vestinou 4 a hned 6 pri 100km/h.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 12.12.11  23:14

    « Re: Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

    Cena je stará 14 dní a ptal jsem se v Auto kelly, kde mají výhradní zastoupení a Bremba mají v nabídce. Jedná se o plné kotouče, ne racingové vrtané, ty jsou daleko dražší a když se zanesou díry karbonem, je to jak struhadlo na destičky.
  • « 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 12.12.11  23:11

    « Re: Re: Re: Bully

    Hm, tak ta hmotnost mi teda vrtá hlavou, zítra ráno mrknu do techničáku...
    JInak ano, bylo to s kamarádem a ne s hodinkama, ale přímo s kamerou a pak sme se na to dívali. Jinak ten 100 oktanový omv je fakt super, všem vřele doporučuji.
    A s naftou za 8l při klidné jízdě, to je teda divný a hodně, měl jsem před rs 2,0TDI 103kw a stou jsem jezdil za 5,5-6,5 litru a to jsem ji nesetril. kamarád má audi A6 3,0TDI a dlouhodobá spotřeba je 7,9 l/100km. Ale jezdí často dálky. Pokud oktávka v dieslu žere 8 litrů, tak bych navštívil autorizovaný servis aby se na to podívali.
  • « 00 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 12.12.11  23:11

    « Re: Re: Re: Zdravim...

    Potkal sem jednoho agenta s Focusem RS a rikal ze ten prenos na silnici je hodne plynuli ani na okruhu nehrabal pri tvrde jizde. Ze na okruhu se drzel M3.
  • « 00 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 12.12.11  23:07

    « Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

    6000? Nekde na foru se to resilo a nejlevnejsi vysli kolem 13 za jednu stranu, takze 26tis komplet. To se to za 3 roky tak zlevnilo? 10 ale skoro okruhova jizda nejvyssi rychlost 90km/h, brzda plyn, a spotreba byla snad kolem 14l
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…