Diskuse

Škoda Octavia (2009)

12.12.2011

Koupě tohoto RS proběhla v létě 2010, poté, kdy jsem měl naftovou octavii (2 roky) a nějak mě ta jízda s naftou neuspokojovala. Byla to jízda typu duc…

 

Škoda Octavia II RS (JirkaRS)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 12.12.2011  18:34

    Bully

    U tak relativne velkeho auta s 200 k a pohotovostni hmotnosti pres 1450 kg bude i tovarni hodnota akcelerace 7,2 sec z 0-100 km/h nadsazena, na majitelem udavanych 6,3 sec. by tenhle vuz musel mit vykon blizko k 300 k. . Zato se spotrebou 7 l. to musi byt vazne jizda pro kterou se takove auto kupuje >:D
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 12.12.2011  20:58

      « Re: Bully

      Co se týče váhy, tak v techničáku mám 1320kg, 1400 a víc mají nafty s 4x4. Zrychlení bylo zkoušeno na letišti s jedním pasažérem a v nádrži 100 oktanový benzín od OMV. 7 l/100km je to jízda na vzdálenost 130km Pardubice-Třebíč kdy max. rychlost je 110km/h. A dá se jet i za 6,3, ale to sem dal jednou, max 90km/h ale to se nedá fakt vydržet. V létě je to těch 8,5 l.
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 12.12.2011  22:01

        « Re: Re: Bully

        Tak napiš těch 8,5-10l, jak jezdíš normálně a ne, že na jedné ideální trase máš 7 l/100, to by pak někdo, kdo si RS koupí, mohl divit, že to má spotřebu jinou než ty udáváš. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaRS

          JirkaRS 12.12.2011  22:28

          « Re: Re: Re: Bully

          za najetých 20000km mám dlouhodou spotřebu 8,2 litrů. A to je v tom i řádění na letišti a přesuny po dálnici. Pokud si někdo koupí RS jako stupeň výbavy u octavie, tak za 7 litrů s ní bude v pohodě jezdit. Ovšem, pokud si ji koupí někdo, kdo bude točit do červených, tak pak bude spotřeba individuální.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 12.12.2011  22:40

            « Re: Re: Re: Re: Bully

            No tak tam napiš dlouhodobou spotřebu 8,2 a ne 7 l/100 km, možná by to chtělo ještě upřesnit, jestli je to dle pal PC nebo dle dotankování. Nejlepší je podle mě si to ukládat na spritmonitor a pak vložit odkaz, mrkni na mou recenzi třeba. ;-) A neargumentuj tím, že když si někdo koupí RS jako stupeň výbavy... to se bez tohodle motoru opravdu nedá ;-) Prostě jezdíš mezi 8-9 l/100 km, párkrát jsi byl na letišti a na dálnici ;-)
            Nevím, že to některým dělá takový problém napsat čísla taková, jaká jsou.

            Jo a jinak musím říct, že je moc hezká tvá Octavia, ta žlutá ji sekne jedna radost!

            PS: Moje současná Laguna umí z Těšína do Brna zajet v pěti lidech taky za 6,2 l/100 km (benzínu), ale jinak jezdím s dlouhodobým průměrem za 9,4 l LPG /100 km a ani to nebolelo :-)
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaRS

              JirkaRS 12.12.2011  22:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: Bully

              Jasný, ale pokud se mrkneš na info o autě, tak tám je uvedeno 8,1 spotřeba. jinak to počítám že mám 3kč na 1 km, je to podle dotankování, takže to vychází, samozdřejmě když jedu delší trasu, tak se dostanu i na 750km na jednu nádrž, ale jinak mám nádrž na 600-650km, ale to je hodně ve městě. Jinak nad spritmoniterom, jsem uvažoval, ale asi bych nedokázal zapisovat každé natankování. ale uvidíme, třeba se k tomu dokopu.
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 12.12.2011  22:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

                Jaj, to jsem se přehlídl, četl jsem recenzi a málokdy otevírám ty detaily, tak to se převelice a hluboce omlouvám!
                Já si to zapisuju, je to vcelku zajímavé a dá se pak určit o kolik zvednou zimáky spotřebu, o kolik klimatizace... Mám v autě pod sedadlem malý diář a jak natankuju, tak si to zapíšu. Jednou za měsíc nebo dva to přepíšu do spritmonitoru. [odkaz]
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaRS

                  JirkaRS 12.12.2011  22:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

                  V pohodě, ten notas je zajímavej nápad, asi to tak pořeším :yes: Jinak já vím, že zimáky spotřebu srazej, protože jsou užší a navíc na nich se bijím bláznit... >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaRS

                  JirkaRS 13.12.2011  18:59

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

                  Ahoj, mám dotaz ohledně spritmonitoru. Uz jsem se regnul, ale nejde mido hlavy neco. Pocátecni stav km na tacho mam 40000. koupim 30l benalu, a v nadrzi uz mam treba 25l, takze mam plnou nadrz. Ujedu na to 700km a kdyz to zadam do monitoru, tak mi to vyhodi, ze sem ujel 700km za 25 litru a spotreba je uplne jina, nez real, co ty na to?
      • 00 Reagovat !

        foto Bully-

        Bully_ 12.12.2011  23:03

        « Re: Re: Bully

        Hlavne se omlouvam za nadpis, misto predmetu jsem dal podpis >:D
        At se divam kam chci tak vidim pohotovostni hmotnost (takze vc. naplni a 75 kg ridice) teto generace Octavie RS liftback v benzinove verzi 1470 kg, nova Octa po FL ma o 20 kg mene. Udavana akcelerace je 7,3 s, pokud jsi dosahl dokonce se spolujezdcem s hodinkami v ruce o vterinu lepsi hodnoty, pak je to urcite tim zazracnym benzinem od OMV.
        Stejne jako udaje o spotrebe jsou mi sumak, kamarad ma tuhle generaci RS v nafte a i klidnou jizdou nejde v prumeru nikdy pod 8 litru. Jestli ma jit ale o recenzi, tezko bude mit nejakou vypovidaci hodnotu kdyz v ni budes psat veci co se rozchazi s realitou.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaRS

          JirkaRS 12.12.2011  23:11

          « Re: Re: Re: Bully

          Hm, tak ta hmotnost mi teda vrtá hlavou, zítra ráno mrknu do techničáku...
          JInak ano, bylo to s kamarádem a ne s hodinkama, ale přímo s kamerou a pak sme se na to dívali. Jinak ten 100 oktanový omv je fakt super, všem vřele doporučuji.
          A s naftou za 8l při klidné jízdě, to je teda divný a hodně, měl jsem před rs 2,0TDI 103kw a stou jsem jezdil za 5,5-6,5 litru a to jsem ji nesetril. kamarád má audi A6 3,0TDI a dlouhodobá spotřeba je 7,9 l/100km. Ale jezdí často dálky. Pokud oktávka v dieslu žere 8 litrů, tak bych navštívil autorizovaný servis aby se na to podívali.
          • 00 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 12.12.2011  23:36

            « Re: Re: Re: Re: Bully

            Jasne, tohle jsou zase jine motory. On ma kombika a klidnou jizdou myslim relativne pohodu, on to auto nema zase na honeni spotreby- proste jezdi normalne aniz by ho honil, ale normalne jeho vykon po- a vyuziva.
            Ad hmotnost- mea culpa- s ridicem jde samozrejme o provozni a ne pohotovostni hmotnost, ta bude tedy bez 5 kg 1400 kilo (1470 minus 75) :yes:
            S tim zazracnym benzinem jsem si delal legraci, pokud je tvuj motor urceny pro 98 oktanovy benzin, s nicim nebude mit vyssi vykon, pokud tedy nebudes mit prepisovatelnou ridici jednotku s mapou pro neco jineho nez tam patri. Navic tyhle superhypermega benziny se krome vyssi ceny od 98-icky lisi jenom mnozstvim a slozenim aditiv, coz se muze sice priznive projevit na stavu motoru (ale jenom jako jeden z mnoha dalsich faktoru a pri jejich pravidelnem a dlouhodobem pouzivani), ponika navic ti nepridaji. Kdyz se mrknu na recenze kde merili realnou akceleraci, nesli pod 7,5 vteriny nikdy a 6,3 s pujde vazne snad s tou stovkou koniku navic nebo vyhazenim vseho nepotrebneho pocinaje zadnimi sedackami a vsemi tlumicimi hmotami konce.
            Kazdopadne o nejakych papirovych hodnotach jezdeni s autem neni a pocitaji se hlavne pocity, kdyz te auto bavi a vubec ti vyhovuje tak je to jenom dobre :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaRS

              JirkaRS 13.12.2011  09:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Bully

              Tak jsem se byl dívat do techničáku a musím se ti omluvit, opravdu je tam 1400kg. Těch 1320 je hmotnost přívěsu, takže ještě jednou omluva.
              Jinak s tím benzínem, opravdu ti to zvedne výkon, je to dokázaný.Zvedá se to en o pár procent, takže když natankuješ 100 oktan do třeba fabie, která má 60 koní, tak to bude třeba mít pak 63 koní, ale když to natankuješ do auta s 200 koňama, tak už jich máš 210. Dále záleží na tom, jak máš motor zajetý, to je hodně důležité. Pak to může být a ýfuková soustava, čím je čistější, tím méně má motor odporu. Je to docela věda, bavil jsem se o tom s technikama v servisu a funguje to.
              Jo a tankoval jsem shell, ale tam rozdíl nebyl, pak mi poradil kamarád, kterej jezdí hobby závody ma motorkách, ať tam zkusím OMV, že ho mají vyzkoušený. Tak jsem ho tam zkusil a už netankuju jinak, pouze v zimě tam liju 95. Jak přezuju, tak už jen 100. Motor má sametovější chod a daleko rychleji to zrychluje.
              Na letišti jsem si dával sprinty s A4 která měla quatro a 175KW. Na rozjezd mi ujela, ale pak už jsem ji ujel a pžedjel. Kluk tomu nevěřil, tak sme to tak ještě udělali párkrát. Pak si sednul za volant mého RS a zkusil si to a byl strašně nadšenej jak to jede oproti té A4. A to mám papírově o nějakých 30KW méně. :yes: :yes: :yes:
              Ale jak říkáš, je to o tom, aby tě to bavilo a vyhovovalo.
              • 00 Reagovat !

                foto Ewil

                Ewil 13.12.2011  15:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

                Doporucil bych si vykon nekde zmerit. Jestli davate 6,3 na stovku, tak bych si tipnul, ze byl motor chipnuty a ne malo. Tim by se vysvetlila ta nizka spotreba a "nulovy" turbolag.
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaRS

                  JirkaRS 13.12.2011  15:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bully

                  Hm, tak to je zajímavá myšlenka. Ikdyž auto bylo koupeno přímo od škodovky, tak se mi moc nechce zdát, že by tam škodovka nechala dělat zvednutí ýkonu, ale myšlenka je to k zamyšlení... :-!
        • 00 Reagovat !

          foto Piggyman

          Piggyman 15.12.2011  08:47

          « Re: Bully

          Zdar Bully, prosímtě nechápu proč se často v diskuzích o benzínové RS 2.0 dočítám, jak je spotřeba pod 8 nesmyslná a že i nafta v RS skoro této spotřeby nedosahuje. Neserte mě už vy a vám podobní (nemyšleno zle). Mám RS FL benzín přes 2 roky a průměrnou dle PP mám cca 8L na kratší vzdálenosati, na delší (50 km a víc) v pohodě 7,2L...... 7,5L apod. Čáslav-Praha předpisově 6,7L, mimo předpisy (vesnice dodržuji jakžtakž, mimo vesnice i 130, 140, často tempomat) a spotřeba cca 7,4 dle PP (ta Praha). Vím, že PP kecá a myslím reálně o 0,5 L víc, takže suma sumárum celková spotřeba reálná bude kolem 8L / 100km a to beru jízdy nepředpisovou. Jezdím do práce cca 17km přes kopcovité silnice a pár vesnic a se zapnutou klimou a jízdoi lehce nad předpisy jsem v cíli na cca 8,3-8,5L reálně (7,8-8 dle PP), ale to je krátká vzdálenost a odpoledne mám spotřebu cca o 0,5 L lepší (ráno to přece jen žere víc). Delší trasy jsem opravdu přesvědčen se do 8 L reálně musejí vejít i s relativně ostřejší jízdou. Kdyby člověk jezdil předpisově (ale pak nechápu proč tohle auto), tak bude jezdit v pohodě na výrobcem udávaných 7,5 L. Jinak čistě město se těžko dostává pod 10 L. Čau.
          Jinak s autem spokojenost, musím na svůj profil dát nové fotky, mám mnohem lepší, než tam jsou. Mějte se tu. a tobě Jirko přeju s autem spokojenost. Často jezdím do Pardubic, tak se třeba někdy potkáme. :-)

          Fotky: [odkaz] strana 3 a 5 (černá kola) :)
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaRS

            JirkaRS 15.12.2011  09:55

            « Re: Re: Bully

            Jsem rád že se ozval někdo kdo má stejné zkušenosti jako já. To říkám furt, že se dá jezdit úsporně a nemusíš hned být brzda provozu :yes:
            Jinak někdy na viděnou v Pardubicích :yes: ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 15.12.2011  19:40

            « Re: Re: Bully

            Neboj, neberu to ve zlem. Ale kdyz si prectes na co vlastne tak ostre reagujes tak bys doufam odpovidal jinak :-) . Netvrdim ze je takova spotreba nesmysl, spis nechapu proc si lidi potom podobne auto vubec kupuji, ale to je kazdeho vec a opravdu si delejte co chcete :yes: . Priklad- sam mam vuz s podobnym vykonem, s mensimi rozmery a hmotnosti. Vyrobcem udavana kombinovana spotreba je 9,1/100, jezdim za 11,5 az 12/100. Dokazal jsem taky jet i za 7 aniz bych zrovna brzdil okolni provoz a dokonce to bylo lehoucce pres limit, bylo to ale diky vzdalenosti a profilu "trate" a jenom na 120 km, bezny prumer se proste splha daleko vys a to auto pouzivam celkem normalne jako daily-car.
            Kdyz potom uslysim ze by mel muj kamarad navstivit servis, protoze se s prumerem u O II. RS TDI nedostane pod 8 litru tak asi nema smysl neco dal vysvetlovat. Ale zduraznuju- nic v tom nehledej a opravdu si jezdi s jakym autem chces a jakym stylem chces.
            • 00 Reagovat !

              foto kornel

              kornel 15.12.2011  21:48

              « Re: Re: Re: Bully

              mam Leon FR 155kw a nad 9 litrov priemer som sa realne nie podla PP este nedostal a teda urcite nejazdim ako dochodca v klobuku,.. akurat s tym motorom viem pracovat (a div sa svete aj bez toho aby som akokolvek motor podtacal.. pod 2000ot nejazdim ani po rovine ustalenou rychlostou a na akceleraciu si urobim vzdy aspon tych cca 2500-2600 ot) a nechovam sa k nemu ako prasa. Kto jazdi ako magor, neustale stylom plyn-brzda na kazdom semafore a kazdeho koho vidi pred sebou potrebuje obehnut, tak nech sa kua nedivi ze ma spotrebu 10-12 litrov s tymto motorom.
              • 00 Reagovat !

                foto Bully-

                Bully_ 15.12.2011  23:26

                « Re: Re: Re: Re: Bully

                Ale tak zase se nemusime navzajem napadat ze nekdo jezdi jako prase, magor apod. kdyz se navic ani osobne vubec nezname, ne? Je mi 37 a opravdu netrpim mindrakem ze bych musel predehnat vsechno co pred sebou uvidim, spis se usmeju nad vsemi ostatnimi co si tohle dokazuji prave na mne. Staci jezdit kratsi cesty do prace (ale vazne opatrne, neslapu na plyn dokud se motor neohreje samozrejme) a o vikendu si auta uzit na okreskach. Okruhy jezdim hodne malo, takze se mi do nejakeho prumeru nepromitnou. Jezdit s takovym autem s pocitem ze musim myslet na nejakou spotrebu by me ale VAZNE nebavilo, na tohle mam totiz druhe auto ktere k tomu ma predevsim patricnou motorizaci, staci se podivat do me garaze. Hot-hatch nemam proste na setreni, neni k tomu ucelu snad ani vyrobeny. Ale je fakt ze treba Oct. RS je prave takovym univerzalnim rodinnym autem se silnym motorem, primarne je i vyrobeny pro tyhle ucely. Klidna vubec nemusi znamenat jezdit pomalu, jde prave o ten styl a o tom je tu rec. Jestli nekdo toci motor casto nad hranici 5000 ot. (u mne az do 8400) a pritom mu nejde spotreba nad 9 litru, pak by mel dostat Nobelovu cenu za fyziku. Stado koni co se rozbiha naplno je potreba i naplno zivit, stejne tak mi prijde naprd mit to stado doma jenom kvuli pocitu ze ho vlastnim a nechat ho chcipat ;-)

                BTW auto s atmosferou bude se stejnym obsahem motoru a prakticky stejnym vykonem vzdycky ziznivejsi a to hlavne prave pri tom beznem pouzivani, kdy je ho proste potreba o neco vic tocit nez preplnovany motor. Pri pohledu na spritmonitor.de ma tvuj vuz s tvou motorizaci prumer 9,85 l./100, "muj" Type-R dokonce 9,64 (!), zato s dramaticky vyssim rozptylem prave podle stylu jizdy, treba i nad 16 l.. Vzhledem k tomu i k oficialne udavane spotrebe mi stejne neprijde ze by nektery z nas jezdil vylozene usporne nebo vylozene jako to cune (7,5 vs. 9,1 ofiko). A predevsim- nase auta maji evidentne jiny charakter a podle toho i jine kupce.
                • 00 Reagovat !

                  foto kornel

                  kornel 16.12.2011  08:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Bully

                  nikoho som osobne neosocoval, ale pisal som vseobecne "ako magor".. Myslim, ze co sa tyka pointy toho o com sa tu bavime, som sa vyjadril dost jasne a pomerne strucne, nemam k tomu v podstate viac co dodat.
                  P.S co sa tyka mna osobne.. ja som asi tazko jeden z tych co ho nejak zvlast zaujima spotreba (nakolko iny benzin nez tie "100" oktanove srandy za 1,7 eura ani netankujem)..je mi uplne jedno ci mi to zerie 8..9 alebo 12 litrov, na to som si auto s takym motorom fakt nekupoval,, ale jednoducho ak realne vidim, ze s tym motorom sa da ist uplne v pohode do 9 litrov priemer a pritom si ten motor aj uzivam, tak jednoducho reakciu na tie bludy, ze to "pod 10-12 litrov nejde" napisat "musim" :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto multidiabolical

    multidiabolical 12.12.2011  19:32

    krásná

    Fakt super auto!Líbí se mi poslední slabá stránka toho auta = )
    na komentáře že z nuly na 100 za tuhle a tuhle hodnotu to neudělá, bych už asi ani nereagoval, majitelé těchto příspěvků stejně nikdo nepřesvědčí o opaku >:D
    člověk se neotočí za hodnotou 0- 100, ale za celkem který se v tomhle případě opravdu vyvedl :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 12.12.2011  21:01

      « Re: krásná

      Díky za pochvalu, jinak ve městě jezdit padesátkou je fakt zlo, na delších úsecích ve městě používám tempomat ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 16.12.2011  11:47

      « Re: krásná

      Jo Jo je fakt krásná. Ta žlutá barva jí hrozně sluší a dobře, že máš ještě pře FL. Ta nová se světlama po vzoru Hyundai už tak pěkná není. Naftovým RS jsem už jel ale benzínovou ještě ne. Už stará Octa RS jela skvěle, tohle musí být vůbec pecka. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaRS

        JirkaRS 16.12.2011  16:47

        « Re: Re: krásná

        Jojo, ta FL je taková kulatá, ale zase mi na ní líbí ten přední spodní spojler a LED diody.
        Jinak o proti nafte je s ni vetsí sranda z důvodu možnosti točit motor k 7000 otáčkám, to s naftou nezažiješ. >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 16.12.2011  20:37

          « Re: Re: Re: krásná

          To věřím, že s ní je proti naftě větší sranda :-) Ta naftová mě nadchla míň než O1 RS. Tak ať ti pěkně jezdí :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaRS

            JirkaRS 17.12.2011  11:04

            « Re: Re: Re: Re: krásná

            díky. Jinak kdyby do O1 davali benzinovej 2,0TFSI, tak ji beru hned, ta se mi libi ze vsech oktavek nejvic. :-! :-! :-!
  • 00 Reagovat !

    foto amadeus

    amadeus 12.12.2011  20:00

    Bravo

    Toto je podle mě nejkrásnější Octavia všech dob! A5 před faceliftem - prostě bomba! A navíc ve verzi RS... Škoda mluvit. To se musí zažít. Snad bych si jen dovolil polemizovat nad výběrem barvy, ale ta je čistě věcí vkusu.
    Gratuluji k autu a spoustu šťastných a bezpečných kilometrů!
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 12.12.2011  21:05

      « Re: Bravo

      Díky, RS bych nebral jako sportovní auto, ale bral bych to jako stupeň výbavy, to by bylo přijatelnější a ušetřilo by to hodně nesmyslných narážek...
      Jinak prve jsem chtěl modrou perleť, ale když tam všechny stály vedle sebe, tak ta modrá byla silně nevýrazná, zato ta žlutá tam pěkně na sluníčku svítila :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 12.12.2011  22:44

    Zdravim...

    Hodne vyrazna barva, v lete krasne zari...Jak pises s tou spotrebou, tak tomu docela verim, s timto autem se da jezdit jako s dieselem diky tomuto vykonu, ale zbytecne se dusi, ale zvladne to. Jako firemni sem mel diesel, tak mi nekdy nedoslo ze radim u 2100 ot/min coz je u benzinu hodne malo, ale po nejake dobe se mi zacala rozvicovat emisni kontrolka , ktera ma nejaky senzor ve vyfukovem vedeni,a pak pomuze jedine pul hodinka do cervenych. 110km/h na 6. stupen je taky utrpeni toci kolem 2300 to fakt zere tech 7.2 ale idealni je 135/h za 7.8 to uz se tomu podle me lip dycha. Preji hodne stesti a bezpecnych km, ja sem 4 roky menil jen olej brzy a litaky. >:D :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 12.12.2011  22:50

      « Re: Zdravim...

      Průměr všech 8,95 l/100 km benzínu :-) ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Gluck202

        Gluck202 12.12.2011  22:56

        « Re: Re: Zdravim...

        Jak sem psal byl sem zblbnuty z dieselu . Ale realne tech 7.8 dalnice a zbytek 9.5 takze prumer nekde 8.5. Ale pokud jezdi jen dalnici a pak 10 minut lita po letisti tak to pocitac ani nepostrehne, pri dlouhodobe. Na tomto aute je turbo a to se ma tocit. Idealni je otevrit okna a projizdet okresky 2.3.4 a zase zpet... >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 12.12.2011  22:54

      « Re: Zdravim...

      já řadím zhruba ve 2000, ale to je ve městě, ve 3000 zabírá turbo. Samozdřejmě že mimo město řadím nad 3000, ale pravda je že na 6. se dá jet 60 i 240, ale těch 60 je utrpení. Díky výkonu se nemusí nějak podřazovat, prostě šlápneš na plyn a jedeš. Blbé ale je, že teď jak je venku mokro a teploty kolem nuly, tak při prudkém přidání plynu, to na 1,2 i 3 zahrabe, než zasáhne protikluz, ale ten sníží výkon. Nedokážu si představit třeba focus RS, který má na přední nápravě 300 koní. To musí hrabat i na 6. Jinak díky za pochvalu.
      • 00 Reagovat !

        foto Gluck202

        Gluck202 12.12.2011  23:01

        « Re: Re: Zdravim...

        Predtim si mel diesel tak to je normalni, za chvili te to prejde. Ze 60 na 200 sem zkousel po vyjezdu za vesnici dlouha rovinka a zapomel sem preradit, ale to se nestavalo casto. 123 hrabe je to o tom naucit se zachazet s plynem a na snehu nezahrabe ani do kopce. Jezdil sem chvili na snehu na letnich Uniroyal rainsport 2 a nebyl problem, upozornuji nebylo to v cesku a zimni nebyli k dostani, nejsem sebevrah ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Gluck202

          Gluck202 12.12.2011  23:11

          « Re: Re: Re: Zdravim...

          Potkal sem jednoho agenta s Focusem RS a rikal ze ten prenos na silnici je hodne plynuli ani na okruhu nehrabal pri tvrde jizde. Ze na okruhu se drzel M3.
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaRS

            JirkaRS 13.12.2011  09:53

            « Re: Re: Re: Re: Zdravim...

            Za sucha ne, za mokra to hrabe jak já na sněhu. JInak focus má něco navíc a to je samosvorný diferenciál, jinak by to těch 300 kobyl na jedný nápravě nezvládlo.
  • 00 Reagovat !

    foto Gluck202

    Gluck202 12.12.2011  22:51

    Brzdy a napisy Vrs

    Brzdy sou hodne slabe, stacila 10min ostra cesta do prace a u vjezdu se z nich kourilo a byli hodne slabe, kdybych nepodrazoval pri brzdeni skoncil bych ve zdi. Napisy vzadu sem sundal a vypadalo to lip a jak pises neprovokovalo to...Kdyz sem jel dalnici tak na nadrz 700km pri 130-170km/h, takze podle me dost velka a aspon to uz benzinky na 98 moc neboli
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 12.12.2011  22:56

      « Re: Brzdy a napisy Vrs

      Brzdy jsou slabé, ale za 10 min se mi ještě nepodařilo vyřídít. Ovšem při následné výměně to budou Bremba (kotouče + destičky), vycházej na 6000kč komplet a nárust síly a účinku je až neskutečný.
      • 00 Reagovat !

        foto Gluck202

        Gluck202 12.12.2011  23:07

        « Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

        6000? Nekde na foru se to resilo a nejlevnejsi vysli kolem 13 za jednu stranu, takze 26tis komplet. To se to za 3 roky tak zlevnilo? 10 ale skoro okruhova jizda nejvyssi rychlost 90km/h, brzda plyn, a spotreba byla snad kolem 14l
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaRS

          JirkaRS 12.12.2011  23:14

          « Re: Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

          Cena je stará 14 dní a ptal jsem se v Auto kelly, kde mají výhradní zastoupení a Bremba mají v nabídce. Jedná se o plné kotouče, ne racingové vrtané, ty jsou daleko dražší a když se zanesou díry karbonem, je to jak struhadlo na destičky.
          • 00 Reagovat !

            foto Gluck202

            Gluck202 12.12.2011  23:22

            « Re: Re: Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

            Na normalni jezdeni ma Vrs hodne tvrde brzdy. Pokud v tom jede clovek poprve dupne na to tak je to na vyrazeni zubu, ale po tvrde jizde opravdu slabnou. Po vice najetych km se mi spotreba snizovala, naucil sem se radit ekonomicky i pri rychlejsi jizde, min brzdis, predvidas, min predjizdis. 5 rychlost sem pouzival zridka, jen pri podrazovani, vestinou 4 a hned 6 pri 100km/h.
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaRS

              JirkaRS 13.12.2011  09:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Brzdy a napisy Vrs

              je pravda že 3. a 5. převodový stupeň obvykle přeskakuju ;-) ;-)
              Jo a k ceně těch nových brzd, samozdřejmě jsem měl na mysli pouze předek, na zadní nápravu nemá smysl dávat nové, ty jsou dostačující. :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto jirik306

    jirik306 13.12.2011  13:37

    Pozdrav od kolegy

    Ahoj kolego. Vlastním taky tento kousek už 4. rokem a jsem minimálně překvapen co tady píšeš.

    1. já mám pohotovostní hmotnost v techničáku 1470. Takže máš asi nějakou levnější výbavu, jinak nevím.
    2. tvá průměrná spotřeba - kde proboha jezdíš? Já jsem měl před chipem a dalšíma úpravama dlouhodobou spotřebu 9,4 (50% město, zbytek okresky). Teď po chipu a intecooleru z S3 je spotřebička 10,5.
    3. OMV Carrera 100 - souhlas, je to the BEST palivo, všechno ostatní je sračka. Jedinou výjimku tvoří Verva 100 (pro Benzinu to dělá OMV - je to v podstatě Carrera 100, ale horší)
    4. origo bzdy jsou skutečně poddimenzované. Mám vrtané Zimmerman a je to špica.
    5. tvůj race s A4 - taky TFSI? Kombík? Kolik lidí na palubě? :-)

    Jinak můžu potvrdit, že pokud je tohle auto trochu poladěné, dobře zajeté, jezdí na palivo od OMV, tak těžko hledáš na silnici konkurenci a to hlavně díky "nízké" hmotnosti oktávky => race s A6 avant 3.0 TFSI 220kW - do 200km/h jsem vedl....ale mám taky 183kW.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 13.12.2011  13:46

      « Re: Pozdrav od kolegy

      Ahoj kolego,
      1. váha 1470kg je brána i s 75kg řidičem, tudíž váha vozu by měla být 1395kg.
      2. jezdím hodně město, ráno do práce, večer z práce, takže je to takové volnější, není problém projet město (mám to do práce 5km) za 7,5l. Ovšem když vyrazím přes den do "špičky" 11l není problém. je to v hodném řazení a dojíždění na semafory.
      4. Brzdy jsou taky v plánu na jaře + chip, úprava palivové mapy a změna tlaku na turbu.
      5. race byl se sedanem taky tfsi, pouze řidič. Ml v tom klasický 95 naturál.

      Jinak těch 183KW máš na brzdě nebo papírových? Co vše tam máš za úpravy? Přemýšlel jsem o sportovním filtru, ale hodně lidí mě od toho odrazuje, protože tím že má větší propustnost, dostává se do motoru víc "nečistot"

      Jinak A6 je hodně těký auto.
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaRS

        JirkaRS 13.12.2011  13:54

        « Re: Re: Pozdrav od kolegy

        Jinak jsem si dával sprint se superbem 3,6 4x4, 190KW. asi se spatne rozjel, protoze hned od semaforu jsem byl první a do 160 se držel, ale pak už ne. Takže fakt i v serii je super :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto jirik306

          jirik306 13.12.2011  14:08

          « Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

          potvrzuji superb 3.6 je sračka - težký, slabej motor, ikdyž papírově vypadá brutus
      • 00 Reagovat !

        foto jirik306

        jirik306 13.12.2011  14:07

        « Re: Re: Pozdrav od kolegy

        2. dobrý >:D mám to do práce taky 5 km, jízda stylem lechtání plynu páč je to studený a PP ukazuje 10-12, ale u nás je to samý semafor a jízda max na trojku - děs.

        183kW mám na brzdě-MAHA. Chip na míru - žádný tady sme ti to nahráli a jeďte. Intecooler z Audi S3 a jiné-státní tajemství ;-)

        Na sportovní vzduchovej filtr se opravdu vyser. Kdo rozumí motorům tak ti vždycky řekne to stejný a to jedině originál v boxu. Ten prach s olejem (v případě olejem napuštěného filtru) co ti tam valí, nebýt dobré pro motor :-) Nemluvě o váze vzduchu, která také nemít ráda olej. Já měním originál filtr 2x do roka a mám jistotu, že motor má vždy dostatek vzduchu. To stejný platí o výměně oleje - ikdyž najdeš třeba přes zimu jenom 5K, vyměnit!!! Tenhle motor papá olej takovým způsobem a když k tomu ještě přidáš odvzdušnění klikové skříně, která posílá olejový šlem zpět do sání, tak opravdu musíš měnit olej nadstandardně často.

        PS: pouze 5W-40. 5W-30 - v létě, pokud tomu dáváš, tak už nemá dostatečnou odolnost. Popravdě na léto by to chtělo spíše 5W-50, ale ten se nedělá v dané specifikaci.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaRS

          JirkaRS 13.12.2011  14:21

          « Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

          jj, s tím chipem mi povídej, když jsem se o to zajímal, tak sem dostal kontak na "profesionala", vyklubalo se to tak, že ti pošle na cd palivovou mapu a ty si to musíš nahrát sám... docela úlet.
          Zatím to mám vyjednaná na Xtuningu, začali jako první v ČR zvedat výkon na kamionech a traktorech, pak po zkušenostech přešli na osobní auta. I cena je u nich zajímavá, nehledě na to, že tam mám i slevu. Jinak si myslím že dávat třeba 30000kč za nějakých 40-50 koní je docela nesmysl.
          • 00 Reagovat !

            foto jirik306

            jirik306 13.12.2011  15:10

            « Re: Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

            Tak jsem se díval na ten Xtuning. Nechci ti brát vítr z plachet, ale firma, která ti tam něco nahraje a neudělá ti před a po změření na brzdě, tak té bych se bál. Ale pokud se s těma lidma osobně znáš tak proč ne. Hodnoty výkonu po úpravě se mi zdají až moc uhlazené, chybí reálná křivka výkonu z brzdy a ten průběh kroutícího momentu jak tam mají znázorněn je k smíchu, protože téměř neodpovídá realitě.

            Seriózní firma, ti nejdříve změří výkon na brzdě a podle této přesné mapy udělá tu svojí upravenou, jelikož papírově máme sice všichni v sérii 200HP, ale realita je trošku jiná. Ale jak už jsem řekl, pokud je znáš, udělají ti soft na míru, pojedeš pak někam na brzdu, kde si ověříš co udělali, tak pak jo.

            Souhlas 30klacků za chip je svinstvo. Do 15 ok.
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaRS

              JirkaRS 13.12.2011  15:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pozdrav od kolegy

              Brzda je podmínkou, do toho bych nešel jinak, aby se chvíli hrabali v autě a pak mi oznámili, že mám auto chipnutý o 40 koní a že mám zaplatit 10 klacků. Brzda je k tomu domluvená.
        • 00 Reagovat !

          foto Bully-

          Bully_ 13.12.2011  20:07

          « Nesmysly o sani

          Sportovni vzduchovy filtr vubec nemusi byt o nicem, kde ale o nicem je jsou vase turbomotory, tam vam vzduch doda natlakovany uz prave turbodmychadlo.
          On ma totiz vyznam u atmosfery, kdy doda vic vzduchu nez origo sani, ale hrube ve zkratce: v naproste vetsine pripadu vykon spis ubere a kdyz prida, musi to byt idealne CAI Cold Air Intake- dlouhe studene sani) s odstinenym privodem vzduchu z chladneho mista, musi byt vyrobene pro konkretni vuz a variantu motoru a stoji slusne pres 10 tkc- a casto mnohem vic. Dalsi vec je ze sice muze zvednout (porad mluvime o te atmosfere a vhodnem CAI) nepatrne vykon- treba o cca 4% a upravit prubeh vykonu, diky absenci rezonatoru a jine delce saciho potrubi ale ponekud upravuje krivku vykonu a miva (a ma) urcita hlucha mista, krivka ma sem tam nejaky skok. A zalezi na typu a znacce sani jestli to vadi nebo skoro vubec.
          Kvalitni bavlnena, tzv. "sportovni vlozka" nebo jakykoli jiny filtr do origo airboxu krome vyssi porizovaci hodnoty proti papirove vlozce a urcite financni navratnosti po X-nasobnem vyprani zadnemu motoru urcite nikdy neublizi, ale ani nic neprida.
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaRS

            JirkaRS 13.12.2011  20:10

            « Re: Nesmysly o sani

            dík za vysvětlení :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Bully-

              Bully_ 13.12.2011  20:16

              « Re: Re: Nesmysly o sani

              Neni zac ;-) , stejne to bylo hodne zkracene.
  • 00 Reagovat !

    foto JirkaRS

    JirkaRS 13.12.2011  19:54

    Spritmonitor.de

    Ahoj, mám dotaz ohledně spritmonitoru. Uz jsem se regnul, ale nejde mi do hlavy neco. Pocátecni stav km na tacho mam 40000. koupim 30l benalu, a v nadrzi uz mam treba 25l, takze mam plnou nadrz. Ujedu na to 700km a kdyz to zadam do monitoru, tak mi to vyhodi, ze sem ujel 700km za 25 litru a spotreba je uplne jina, nez real, poradi nekdo?
    Nebo musim zacit uplne od prazdne nadrze? Díky.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 13.12.2011  19:59

      « Re: Spritmonitor.de

      No tak ale to máš 55l při nule, tedy asi prvním tankování, první údaj by měl být zadán až při tankování po těch 700 km, jestli se nepletu.
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaRS

        JirkaRS 13.12.2011  20:07

        « Re: Re: Spritmonitor.de

        Takže až vyjedu nádrž tak až pak, ale to se asi nepodaří, abych měl na benzince uplne prazdnou nádrž. :-O
        • 00 Reagovat !

          foto Bully-

          Bully_ 13.12.2011  20:38

          « Re: Re: Re: Spritmonitor.de

          Houby, zadas do prislusne tabulky nebo co tam maji pocet km co jsi najel od posledniho tankovani a mnozstvi paliva v litrech co jsi doplnil, je uplne fuk kolik jsi najel. Spritmonitor spocita realnou spotrebu za tebe. Presneji nez podle ujetych km a poctu litru to uz nejde, i PP ma odchylku, vzdycky je optimistictejsi.
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaRS

            JirkaRS 13.12.2011  21:36

            « Re: Re: Re: Re: Spritmonitor.de

            jasny to chapu, me jde jen o ten prvni udaj, protoze nadrz nebyla prazdna, dotankoval jsem do plna a zadal to na spritu, takze 1. udaj o spotrebe bude jinej nez ostatni potom. Ale to je jedno, ono to bude videt po delsim porovnavani...
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaRS

              JirkaRS 13.12.2011  21:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spritmonitor.de

              Tak jsem si to vyzkoušel, zadal jsem tam par fiktivnich tankovani a zjistil jsem, že to počítá prumernou spotrebu až asi od 3. natankovani. Takže problém je vyřešen :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 13.12.2011  22:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spritmonitor.de

                No vidíš ;-) Já věděl, že to funguje, jen si vzpomenout jak >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaRS

                  JirkaRS 14.12.2011  11:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spritmonitor.de

                  ať žije metoda pokus-omyl :yes: >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto talio2

                    talio2 14.12.2011  13:19

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spritmonitor.de

                    :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: >:D
              • 00 Reagovat !

                foto BroukJ

                BroukJ 22.12.2011  09:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spritmonitor.de

                Musis zadat "first fueling" - prvni tankovani a pak uz to pojede samo.
                • 00 Reagovat !

                  foto JirkaRS

                  JirkaRS 23.12.2011  08:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spritmonitor.de

                  Ono to nějak pude, díky ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 14.12.2011  13:22

    zrkadla

    nie som nejaky skoda fanda, ale nemas tam facelift zrkadla ? inak spravna farba ;-) >:D
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 14.12.2011  13:40

      « Re: zrkadla

      mám modelovy rok, ve kterem se prechazelo na facelift, takze prvne davali zrcatka, pak i vnitrek a nakonec byl i cely facelift. Proto ty zrcatka. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto AMOK

    AMOK 21.01.2012  16:46

    ...

    Trochu mi to nedalo a prečítal som si aj iné recenzie. Ale 0-100 je chybný údaj ... pohybuje sa okolo 7,3 až 7,1.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaRS

      JirkaRS 22.01.2012  12:50

      « Re: ...

      už se to rozebíralo na začátku, na jaře je plánovaná brzda motoru, případný tunning a změření pomocí akcelerátoru, pak to upravím. Teď do toho šahat nebudu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…