reklama


Recenze

Jerry.Gunman (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C5 Citroën C5, 2.0 HDI Exclusive

9,68 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C5, foto 1 Citroën C5, foto 2 Citroën C5, foto 3 Citroën C5, foto 4 Citroën C5, foto 5 Citroën C5, foto 6 Citroën C5, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Citroën C5 Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:116500 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12,5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 533 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

NĚCO MÁLO TECHNIKY:
Letos na jaře mne poměrně zajímavé shody okolností zahrnující mj. změnu nadřízeného v práci a debila za volantem 40 tunové cisterny, který mi zrušil mé předešlé auto (Peugeot 407 HDI, STW, automatická převodovka) donutily k zakoupení dalšího vozu.
Jelikož jsem za svůj asi dvacetiletý řidičský život vystřídal nějakých 40-50 různých aut (vlastních, zapůjčených i služebních), anžto se mi "nová" C5 líbila - a to tak, že VELMI a vzhledem k tomu, že jsem od kamaráda dostal poměrně velmi slušnou nabídku, rozhodnutí bylo nasnadě.
Nyní, po čtvrtletém soužití a cca 14.000 najetých kilometrech, bych si dovolil přijíti se svou troškou do mlýna a vyhodit sem svůj pokus o recenzi tohoto vozu, jenž si svou pohodlností získal netoliko lásku mého srdce, ale i orgánů sedacích, uložených nepoměrně níže...

Jedná se tedy o autíčko Citroën C5 2. generace, kombík, v nejvyšší výbavě (Exclusive) s dvoulitrovým dízlovým HDI motorem a automatickou převodovkou.

Základní rozměry jsou: 4.829 mm délky, 1.860 mm šířky, 1.480 mm výšky a 2.815 mm rozvoru. Jelikož celé auto bylo konstruováno na základě norem pro "měkký střet s chodci", i zde je přední převis (1.054 mm) o něco málo delší nežli převis zadní - 959 mm. Díky tomu, že auto je ale vzhledově výrazně mohutnější než mé oba dva předešlé předešlé Peugeoty 407 (oba s automatem, oba v TOP výbavě, oba s 2.0 HDI/100 kW motorem), větší délka předního převisu nebije tak moc do očí.
Pod přední kapotou je vůz osazen řadovým čtyřválcem o objemu 1.997 ccm, jenž pro tuto objemovou třídu dosahuje vcelku standardních parametrů 100 kW/4.000 rpm a 320 Nm/2.000 rpm. Nádrž má sice deklarovaná objem 71 litrů, ale soudruzi u Citroënů používají patrně poněkud jiných měřidel, neboť do nádrže nikoli zcela vyschlé běžně tankuji okolo 73 litrů. Jednou, byv okolnostmi přinucen, jsem to lehce přeťáp, k benzince dojel "na čestné slovo" a nalil dovnitř 75 litrů.
Do kufru by se mělo vejít cca 533 litrů všelijakého bordelu, v případě, že bych vyhodil zadní sedačky a opěradla předních sedadel plně ztopořil tak, abych v nich vskutku seděl a nikoli pololežel, měl bych být schopen vytvořit za sebou "nákladový prostor" o objemu 1,5 kubického metru. A to mi stačí.
Takže, je to auto (na evropské poměry) dlouhé, široké a vysoké - a jelikož fyziku ojebat vskutku, tak je i docela těžké. Byv naplněn všemi provozními kapalinami, váží 1.770 kg, se mnou na palubě ještě o malý kousek (cca 115 kg) více.

CHARAKTERISTICKÉ VLASTNOSTI:
Jsou dány vnějšími rozměry, hmotností a v neposlední řadě také tím, že je to Citroen. Takže je to velké a těžké, ovšem díky hydropneumatickému pérováni poměrně velmi pohodlné auto. A anžto bílá opticky zvětšuje, tak auto vypadá zvenku ještě o cosi větší než ve skutečnosti je. V různých parkovacích domech pak mívám pravidelně problémy, jak auto narvat mezi sloup a auto parkující vedle. Přece jen, se ztopořenými zrcátky má C5 šířku 210 cm a místa na parkování evidentně navrhoval nějaký klaustrofobický liliput, takže mám občas problém, jak se tam vejít a jak pak odtamtud vylézt, abych se nemusel o auto zvenku příliš otírat...
Zkrátka - na městské i dálkové jízdy je to auto velmi pohodlné, ale při parkování, zajíždění a vyjíždění z parkovacích domů je to občas pěkně o nervy.

EXTERIÉR:
Velké bílé, vobčas drobátko šmucik. Když je zrovna čisté, září oslnivou krásou; když je poněkud chrochtlé, stále vypadá vcelku OK. Jelikož auto bylo konstruováno podle těch nových bezpečnostních předpisů, vypadá hlavně přední část tak nějak mohutně a naducaně. Celé to má být údajně proto, aby chodec, když už ho tedy náhodou srazím, spadl držkou takzvaně do měkkého a moc si neublížil. No nevím, jak zrovna tohle soudruzi mysleli - a doufám, že to hned tak nevyzkouším. Ale pokud někdo máte nějakého nemilého příbuzného, kterého byste chtěli provézt na kapotě - pošlete kontakt. Uvidím, co se v tomto směru dá udělat.

INTERIÉR:
Auto ve své(tedy střední) třídě jeden z největších rozvorů - BTW, "etanol střevní třídy", tedy VW Passat, rozvorem podvozku překonává o 10 cm, což představuje prakticky rozdíl celé jedné třídy. Ovšem i přesto uvnitř působí poměrně útulně. Když jsem si do toho poprvé sedal, na jazyk mi automaticky naskočila hláška z filmu Jurský Park I, kterou jeho zakladatel John Hammond (Richard Attenborough) provází prakticky celou prohlídku: "na ničem jsme nešetřili". Takže ani zde se na ničem nešetřilo - a na "interiérových vycpávkách" je to sakra vidět. Mohutná palubní deska, komfortní sedadla jejichž bezmála 30 cm tlustá opěradla se dají nejenom naklápět, ale i v polovině výšky opěráku ohýbat, ventilační mřížky v prostředních sloupcích karoserie pod bočními "kufrovými" okny... atd. Odvrácenou stranou toho je, že ačli auto vypadá z venku veliké a je skutečně velmi pohodlné, není zevnitř tak prostorné, jak by asi mohlo být. Ale 5 lidí v poměrně nadprůměrné pohodě odveze, takže není důvodu k jakýmkoli stížnostem

MOTOR:
Protože filozofie "na ničem jsme nešetřili a když jde o odhlučnění, vezměte nejtlustší možnou vrstvu a nalepte ji tam dvakrát" prolíná celým vozem, i motor je odhlučněn docela dobře. Je to již můj celkem třetí vůz s týmž motorem, tak mohu srovnávat. U obou Peugeotů 407 (2.0 HDI/100 kW) sem tvrdil, že motor je zvenku stejně hlasitý, jako byla 1.9 TDI/77 kW Octávie zevnitř - a na tom trvám. V C5 se ho však konstruktérům podařilo odhlučnit ještě o dost lépe - takže než jsem si na to zvyknul, skutečně jsem se musel soustředit, zda mi pod tou kapotou cosi vrčí nebo ne. Motor je navíc spojen s novou "chytrou" automatickou převodovkou, které se údajně dokáže přizpůsobit jízdnímu stylu dotyčného soudruha řidiče. A jak se zdá, reklamní materiály nelhaly, takže automat si postupně "sednul" a nyní se chová jako slušně vychovaný majordomus - pracuje velmi efektivně, s minimálními náklady a člověk vo ňom vlastně ani neví. Naprostou většinu jízdního času motor točí někde kolem 1.800 - 2.000 otáček, pouze na dálnicích a při předjíždění se občas vydá nad 3.500, rychlostní stupně jsou měněny hladce, komfortně a i když rychle, přesto tak nějak neuspěchaně.
Jelikož s přítulkyní oba máme rádi sitcom Chůva k pohledání, mám občas pocit, jako bych při každém kick-downu slyšel Nilese, jak říká: "kdybyste dovolil pane, z té šestky bych zařadil rovnou čtyřku, pětkou se nebudeme zbůhdarma zdržovat"

CO TAM JE:
Hydropneumatické pérování je skvělá věc. Skutečně, mohu vřele doporučit, neboť funguje dobře a zejména na našich tankodromech v řidiči a osádce vyvolává dojem, že jedou po silnici.
Navíc umožňuje auto "poněkud" zvednout či snížit, podle aktuálního terénu, takže když přijedeme ke známým na chatu, před nájezdem na jejich polňačku si autíčko vyheverujeme o kousek nahoru - a můžeme v pohodě jet dále, o oškubání spodní části auta se nikterak přílišně neobávajíce. Nevím, zda je to pravda, ale mezi horní (servisní) a dolní (taktéž servisní) polohou by měl být rozdíl 15 či snad až 20 centimetrů...
Výbava Exclusive v sobě mimo jiných věcí zahrnuje všestranně elektricky stavitelná polokožená sedadla. Celé sedadlo se dá posouvat dopředu/dozadu, nahoru/dolů, opěradlo se dá naklopit více či méně, uprostřed výšky opěradla je ještě jeden kloub a motorek, takže opěradlo lze více či méně ohnout, dá se tam nastavit o bederní opěrka - jak vysoko se má posunout a jak moc má z opěradla čouhat - prostě sedadla jsou skutečně super. Dveřa do kufru jsou elektricky ovládané, takže stačí namířit klůč, zvolat "Sezame otevři se", zmáčknout čajčlik a kufr se sám otevře. Podobně pro zavírání stačí zmačknout tlačítko na hraně dveří a zbytek nechat motorkům - takže juž žádné zasviněné ruce při otevírání kufru
V kufru je také pomocné tlačítko pro zdvihání auta, takže si při nakládání kufru možu celé auto přizvednout nebo snížit, což taktéž není zcela od věci.

Dále je tam automatická elektrická parkovací brzda, dvouzónová automatická klimakterizace, stěrače s automatickým dešťovým senzorem, CD/MP3 audio s dostatečně kvalitním zvukem, parkovací senzory v zadním nárazníku, dále pak ABS, ESP, TQM, BSP, ABC, SČSP, SNB, ÚVKSČ, OPBH, ODS, ČSSD a PRD

CO TAM NEJNI:
Auto bylo původně určeno a provozováno v Itálii, takže nemá vyhřívání sedaček. Inu, co naděláme. Snad mi prdel v zimě neumrzne. Pohříchu ani navigační systém v mém kousku nebyl, tak si musím vypomáhat navigací přenosnou. Tyhle věci bych skutečně ocenil, ale co dělat, kde nejni, ani Kalousek nebéře

ZAČ JE TEN WERK?
Autíčko bylo kupováno ojeté a přes kamaráda, jehož známý si dovozem aut přivydělává, takže cena vcelku odpovídala stavu. Kdo chce, nechť si prohledávače zadá specifikaci (C5, kombi, 2. generace, 2,0 HDI, automat, výbava Exclusive, vyrobeno 10/2008, najeto 116.500 km) a získá představu, moclipak mne to asi stálo.
Jelikož netoliko kupní cenou živ jest vozík osobní, od data koupě (16/7/2011) jsemť juž do něj nasypal kromě ceny za naftu ještě i dalších 40.000 CZK v následující struktuře
- 12,5 za roční pojistku, havárko, povinné bručení, odcizení a spol - prostě fungl nágl všechno
- 14,5 za servisní prohlídku a opravy při 120.000 kilometrech, zahrnující všechny filtry, olej, novou baterku a spol
- 11,5 za výměnu chladiče klimakterizace - kamínek udělal bum, radiátor udělal křup, já udělal "a kurwa" a servisák udělal "jedenáct a půl tisíce, prosím"
- no a zbytek jsou náklady na přepis, lékárnička, myčka, oprava píchlé pneu... a takové ty drobnosti

STAV K DNEŠNÍMU DNI:
Od data koupě (116.500 km) mám najeto 13.500 km (jsem tedy na130.000 km) s průměrnou spotřebou 6,46 litrů / 100 km (u vlastního Pažoutíka jsem byl za 2 měsíce na čísle 7,29; s firemní 407 - sedanem - jsem měl třítetej dlouhodobej průměr 6,82 l/100 km), autíčko dělá to, co od něj chci - vcelku komfortně jezdí, brzdí ba i zatáčí a zatím mne nestálo nijak přehnané peníze

Tjádydádydádydádydá - a to je vše, přátelé.
Budete-li míti jakýchkoli dotazů - ptejte se mne na co chcete - a já na co chci, tak odpovím

Silné stránky

POZITIVA:
Pohodlné, pohodlné a ještě jednou pohodlné. Na cestách se jedná stále o vcelku unikátní auto, tak se nemusím bát, že budu jeden z davu. Taky před domem nebudí žádnou velkou pozornost a dá se udržovat za vcelku obstojné peníze. Navíc podobně jako celý vůz, i spotřeba je vcelku distinguovaná a nevyvolává touhy býti petrolejovým princem, naftovým šejkem, ruským zlodějem či snad alespoň českým ministrem financí

Slabé stránky

NEGATIVA:

(děti, nečtěte to, následující text obsahuje několik upřímných výrazů. za které vás paňčitelka ve školce nepochválí)

Chlapíka, který navrhoval odkládací prostory v interiéru, bych věru za jeho vlastní moudí do průvanu pověsil - a temu čurákovi, co vymyslel držák na nápoje uvnitř středové konzoly pod odklopenou loketní opěrkou, bych k tomu, namísto bonusu, přidal ještě zahřátou letlampu rovnou do prdele. Vskutku, odkládací prostory nejsou řešeny zrovna nejlépe. Nominálně je tam sice prostorů relativně dost, ale -
- kapsy na zadní straně předních opěradel jsou dělány z takové té síťky, takže nijak zvlášť praktické
- kapsy ve spodní části dveří jsou docela dost malé
- do prostoru pod loketní opěrkou by se možná vešlo třeba i 5 CD, kdyby nějakého kreténa nenapadlo udělat právě tam výklopný držák na nápoje
- nad rádiem je uzavíratelná přihrádka, do které se vejdou (malučké a placaté) sluneční brejle a jedna propisovačka
- na středovej konzoli je několik přihrádek, vzhledově krásně vyřešených, do kterých se ale vejde maximálně tak balíček kondomů, pět nábojů .45 ACP, tři napůl přelomené cigarety s marihuanou nebo dva - tři malučké pytlíčky heroinu, prostě takové ty věci obyčejné denní potřeby, bez nichž gentleman ráno z domu nevychází
- jediné místo, kam se "alespoň něco" vejde, je klasická přihrádka před spolujezdcem - a k té se za jízdy člověk nemá moc šanci dostat, byť by i jako Radek Pastrňák - měl "jednu ruku dlooooouhooooou"

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jelikož zastávám názor, že člověk má dělat to, co umí a do ostatního se neplést (kdyby se tak toho drželi i naši páni posranci... ehm, poslanci a ministři - joj to by bylo) do auta pouze nalívám provozní kapaliny a na ostatní věci jej vozím do servisu. Velmi dobrou zkušenost mám se servisem Auto-Došek v Mělníku. 3 roky mi tam servisovali mou služební 407, pak nějakou dobu i mou soukromou 407 - a je tedy nasnadě, že když jsem přišel se žádostí o "politický azyl" pro svou C5, neřekli ne :-))

Personál je tam slušný, zdvořilý, schopný - a já po jistých poměrně tristních zkušenostech se značkami jinými kudy chodím, tam je chválím.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval přes kamaráda, jehož bývalý kolega vozy dováží - takže přístup vstřícný a korektní :-))

 
reklama

Novinky v recenzi

1.11.2011 08:34

Nové zimní obutí

k 24.OCT.2011 dostal Citrroën zimní galoše, aby mu to neklouzalo, až naše silničáře jako vždy okolo 15. prosince překvapí, že v zimě padá sníh.
Protože jsem povahy lenivé a nechci si nechat ničit liťáky neustálým přezouváním, vzal jsem to i s plechovými koly. Původně jsem sice měl v plánu vzít na zimu také litá kola, ale situace v našich pneuservisech mne donutila k "obyčejným" kolům plechovým. Takže namísto Dunlopů SP Sport 01 o rozměrech 225/55 R17 jezdím na Bridgestonech LM 25 - 225/60 R16. Auto je ještě měkčí a jak tak vidím povrch našich silnic ještě před prvními sněhy, bude se to docela hodit...


Další vozy Citroën C5


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Po čtvrtroce zatím nemám důvod k masivnímu žehrání na nespolehlivost

praktičnost
9

Kombi střední třídy, poskytující téměř vše, co od něj očekávám

prostornost
8

Na to, jak vypadá velké zvenku, je zevnitř "o cosi" menší - ale není to žádná tragedie

jízdní vlastnosti
9

Odpovídající mému jízdnímu stylu - v poklidném tempu za zvuků "Mé vlasti" volně plynouti krajinou

jízdní komfort
10

Zatím nejpohodlnější vůz, se kterým jsem kdy déle jezdil

provozní náklady
9

Odpovídající třídě a věku vozu

náhradní díly
8

Holt, moderní vozy jsou moderní vozy a kdo chce chovati opici, musí mít i na banány...

výkon motoru
9

Většinou plně postačující, přesto bych však do budoucna rád zkusil nějakou tu V6

spotřeba
10

Na tak velké a těžké auto je spotřeba až záviděníhodně nízká

hlučnost motoru
10

Příjemně nízká, ba přímo zanedbatelná :-))

kvalita sedadel
10

Zatím nejlepší, ve kterých jsem kdy seděl. Kdyby ještě měly ventilátor a masážní funkci, musel bych je ohodnotit 11/10

brzdy
9

Bez problémů

zavazadlový prostor
9

Pojme a kultivovaně uskladní veškerý bordel, který si ve voze vozím


Více o modeluCitroën C5 C5 (2008-dosud)
Citroën C5 2.0 BlueHDi – Komfort nezestárne Citroën C5 2.0 BlueHDi – Komfort nezestárne

Citroën C5 už je v kmetském věku. I přesto mě…

Citroen C5 Estate Citroen C5 Estate

Francouzská automobilka Citroen nepolevuje v boji o…

 

reklama





Blesk.cz

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se podle pitvy utopilo

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se…

Na západě Kanady se v zoologické zahradě Calgary utopilo sedm tučňáků. Oznámila to místní…

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní hliník a kovový odpad

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní…

V Hostivaři můžete kromě plastů a papíru konečně třídit i hliník. Většina lidí je zvyklá třídit umělé lahve i…

 

iSport.cz

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i pro hráče, řekl kouč

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i…

Potřeboval tři body víc než sůl. Vladimír Kýhos v náročné době musí přesvědčit výsledky. Zvlášť poté, co mu…

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a domácí rozhodli v závěru

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a…

Sparta zakončila základní skupinu Evropské ligy porážkou 1:2 na hřišti Interu Milán. Svěřenci Davida Holoubka v…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama