Recenze

Jannis80 (muž 44 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Audi RS4 RS4 quattro B7

9.90 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi RS4, foto 1 Audi RS4, foto 2 Audi RS4, foto 3 Audi RS4, foto 4 Audi RS4, foto 5 Audi RS4, foto 6 Audi RS4, foto 7 Audi RS4, foto 8
Audi RS4, foto 9 Audi RS4, foto 10 Audi RS4, foto 11 Audi RS4, foto 12 Audi RS4, foto 13 Audi RS4, foto 14 Audi RS4, foto 15 Audi RS4, foto 16 Audi RS4, foto 17 Audi RS4, foto 18 Audi RS4, foto 19 Audi RS4, foto 20 Audi RS4, foto 21 Audi RS4, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Audi RS4 Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 palivo: benzin počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4163 výkon [kW]: 309 kroutící moment [Nm]: 430 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.8 maximální rychlost [km/h]: 300 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 14

Popis vozu

Když jsem v roce 2009 přemýšlel jaké hravé auto bych si chtěl pořídit na celoroční každodenní jízdu nebo hlavně na zimu, položil jsem si na papír několik věcí, které mě za dobu mých zkušeností s auty spojují a mám je rád:

a) velké atmosferické motory
b) manuální převodovka
c) pohon 4x4

Začal jsem hledat možné kandidáty a třeba to pro některé bude šok, ale RS4 ve verzi B7 je jediné auto, které odpovídá všem těmto požadavkům (neberu v potaz R8, Lambo atp ... nechci super sport, ten není na každý den). Volba tedy byla jasná a neměnná ... přemluvit se k Subaru mi vzhledem ke čtyřválcovému dopovanému motoru fakt nešlo.

Když jsem po téměř 3 měsících opravdu usilovného hledání a vybírání našel jednu, na kterou řekl náš mechanik - super stav, to ber - byl jsem nadšen a už mi bylo úplně jedno, že auto není modré, ale červené. Byl jsem šťastný, měl jsem svojí vymodlenou RS4.

Hned druhý den co jsem jí přivezl do Prahy se mnou vyrazil můj parťák a šéf se projet. Netrvalo to opravdu moc dlouho - cca 30 km - a řval radostí, že to auto chce taky a to v červené barvě. Říkla jsem si - no tak super, dvě červené v jedné firmě, to budeme vypadat fakt super .... ale co ...

Napřed se mi trošku protočily panenky, když jsem si představil to martýrium dalšího hledání, ale pustil jsem se do toho. Jako by někdo řekl, že to byl osud, hned na druhém místě na německém serveru se objevila modrá, vypadala dokonale ... hned jsem se vydal do Ulmu na prohlídku s mechanikem. Trpěl jsem cca hodinu jeho chození kolem auta, diagnostiky, prohlídky, prijížďky až se na mě po hodině koukl a řekl - "no tak víš jak, je to hezký auto no, ale .... no dobře, nebudu chodit kolem horký kaše, to auto je v perfektním stavu, kup to" ... myslel jsem, že se rozskočím radostí. A už se to vezlo.

Člověk, který auto používal prvního 2,5 roku jeho života byl majitel Audi Zentrum Ulm a postavil si "hračku" k obrazu svému a navíc se k ní choval jako princezně. Takže stav při 50 000km a 2,5 letech užívání = dokonalý, jako nové, až jsem tomu nemohl věřit.

Po příjezdu do Prahy mě nenapadlo nic lepšího než je vytáhnout obě na Strahovskou pláň a udělat pár společných fotek, které můžete vidět ve fotogalerii.

Na autě miluji jeho univerzálnost. Je tvrdé a má skvělý podvozek a přitom nemusíte na rehabilitaci, když v něm strávíte celý den. Můj rekord je 3 800km za 4 dny po všelijakých silnicích a můj stav - jedeme dál? já chci!

Zvuk motoru oproti V10 v M6 je méně sytý a hlasitý, ale přitom je strašně krásný. RS4 má tlačítko S, které změní charakter zvuku i chování vozu z "limuzíny" na "hladovou bestii tvrdou jak prkno". Přepínání je návykové, časem Vám přijde, že je potřeba mít S zapnuté pořád.

Motor miluje otáčky, když ho nastartujete, dole na středovém panelu se ukáže max. 7000ot/min ... nechápu bezmozky, kteří auto nezahřejí a chtějí ho točit přes 7 tisíc otáček, ale zřejmě kvůli takovým tam toto upozornění je. Když se olej ohřeje alespoň na 60 stupňů, tato hláška zmizí a objeví se místo ní právě teplota oleje. Pak už jen zařadit správnou rychlost - od 4 tisíc otáček nahoru to je hodně zajímavé a už je potřeba jen pustit své smysly do prostoru a nechat se unášet.

Quattro funguje geniálně hlavně na sněhu. Pokud deaktivujete ESP dlouhým držením, vaše hračka se stává ještě zábavnější - je jen potřeba mít mozek a umět řídit - kdo to nezvládne, není zábavnější, je smrtelná.

Je prakticky zbytečné se rozepisovat dál. Je to moje naprosto srdcová záležitost - řídil jsem v životě mnoho aut viz moje recenze na M6 - na RS4 nedám však absolutně dopustit. Je to moje láska na kterou se i po té dlouhé době každé ráno skutečně těším. Pokud někdo hledáte to nejlepší sportovně komfortní, co kdy někdo vyrobil na každý den v roce, pak neexistuje lepší volba ... můžu jen doporučit!

Silné stránky

1. 4x4
2. atmosferický motor, který miluje otáčky a má krásný zvuk
3. manuální převodovka

První tři silné stránky jsou něco, co nenaleznete pohromadě již nikde jinde, u žádného jiného vozidla.

4. na svojí tvrdost je neuvěřitelně komfortní
5. hravé, řídí ho řidič, ne počítač
6. při jízdě "jako člověk" nežere jak tank (160kmh = 11,5l)
7. nadčasový design (je to věc názoru a vkusu, ale mě se líbí více než nové modely S4 ... je nenápadně krásná. kdo neví, neví, kdo ví, ten ví ...
8. individuální paket (keramické brzdy)
9. Recaro sedačky jsou prostě dokonalé. (nesmíte být tlustí)
10. volant Lambo je prostě geniální do ruky

Slabé stránky

Nic mě nenapadá. Auto miluji, je to moje srdcová záležitost! Jediné co se dá dát do slabých stránek je kvalita českých silnic, díky nimž odchází speciální podvozek, který RS4 má a jeho "regenerace" je poměrně drahá.

Interiér je jediná věc, která na autě malinko zastarává. Nejde o budíky, ty jsou poměrně ok i ve světle dnešních digitálních parametrů, ale o tlačítka klimatizace.

Navigace Audi Plus je výtvor minulé doby, na autě to neumí ovládat nic, a odchází jí mechanika - laser - a prostě jednou za půl roku jí musíte dát na očistu jinak se u Mnichova na silnici, kde je 10 sjezdů a 20 pruhů může stát, že jí chcete vyrvat z auta a prohodit oknem, protože napíše "DVD cannot be read, contact you service".

Tvrdost vozidla a naše vozovky způsobují, že auto trpí a potom občas uvnitř něco prostě vrzne.

Poslední nedostatek starší technologie - abyste mohli nastartovat tlačítkem, musíte strčit klíče do zapalování a otočit s nimi. + Changer neumí MP3, ty umí jen 2 sloty SD karet, které čtou maximálně 2GB karty nebo DVD, které slouží pro navigaci - pak ale nenaviguje.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Mám najeto s jednou z nich viz fotky červenou c/a 10 000km a modrou téměř 40 000km. Kromě odešlého podvozku kvůli české vozovce je naprosto skvělá a bezproblémová - jak se k ní chováte vy, tak se chová ona ... za 15 000km olej, kontrola brzd a jedete dál ...

Jedna komická situace - odcházely mi postupně ventilky na kolech a nikdo nemohl přijít na to čím to je. Když jsem jel přes 50kmh upouštělo se mi vždy nějaké kolo, ale v pneuservisu pokaždé řekli - u ventilku nic neuchází a pneumatika je v pořádku. Dělali si ke mě srandu, že si k nim chodím koupat kola. Až náš mechanik, který si to vzal za cíl zjistil, že ventilky na třech kolech se hýbou o setinu milimetru a při vyšších rychlostech a tím pádem i tlaku dochází k úniku vzduchu. Od té doby záhada vyřešena, ventilky vyměněny a jedem ... :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Sháněl jsem jí strašně dlouho, chtěl jsem modrou a nemohl najít žádnou, která by za něco stála. Pak jsem našel jednu dokonalou v jiné barvě než jsem chtěl a o dva měsíce později další dokonalou v barvě co jsem chtěl.

Našel jsem červenou na kterou náš mechanik řekl, že je v geniálním stavu. Tak jsme jí koupili. Po té co se v ní projel můj parťák a řekl, že jí chce taky a také v červené, protože modrých aut už má dost, jsem si řekl, že je šance najít modrou a jemu přenechat červenou. A přišlo to jak z jasného nebe - majitel Audi Zentrum Ulm prodával svůj vůz ... co si víc přát ... do týdne byla doma.

Audi Individual

- keramické brzdy
- lednička
- dvojitá skla
- roletky

a mnoho dalších malých vychytávek na zakázku, které si pan majitel z Ulmu do auta nechal dodělat na přání. Kupovali jsme jí od něj když měla 55 000km.

 


Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nemám jediný problém za celou dobu užívání. Vyjma navigace.

praktičnost
9

Kombík je asi praktičtější, ale sedan je subjektivně hezčí!

prostornost
9

Pro řidiče chybí některé přihrádky, vzádu méně místa, jinak geniální.

jízdní vlastnosti
10

Absolutně žádné výhrady, zhubout o 200kg , je to ještě lepší, ale i tak je to bomba!

jízdní komfort
8

Tak přeci jen, zmám komfortnější auta, ale vzhledem k jeho určení nemám výhrad.

provozní náklady
8

Když se něco pokazí - jako třeba speciální podvozek, trochu se člověk prohne, ale jinak naprostý standard na to co auto umí.

náhradní díly
8
výkon motoru
9

Dovedu si představit i více, ale není to potřeba

spotřeba
9

na V8 při normální jízdě nadstandard. když šlapeme na krk, pak papáme ...

hlučnost motoru
10

skvělý zvuk, který se čeká!

kvalita sedadel
10

dokonalé skořápky!

brzdy
10

příplatkové individuální keramiky nemají chybu

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…