Renault Mégane (2014)
23.2.2015Po několika spokojených letech za volantem pomalu a elegantně stárnoucího Compactu (dá-li se to tak říct i přes titul "nejošklivějšího BMW všech dob")…
Renault Mégane (JaWohl)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
JaWohl 28.03.15 20:34
« Re: Re: Re: Re: Spotreba
Jasne...ze ne >:D Blbnul jsem s bavorakem, tam se na mokru nebo na snehu dalo uzit kopec srandy ve sranda rychlostech...uprimne: tohle auto teprve poznavam, na pravotocivou otevrenou zatacku mozna taky dojde >:D jsou splnene vsechny predpoklady pro to, aby to zafungovalo. Zatim se bavim gripem a tuhosti kastle a podvozku v zatackach. A motorem... :-) -
JaWohl 28.03.15 19:55
« Re: Re: Spotreba
Ja tam ted take dal 98 od Benziny a mam dojem, ze benzin ubyva z nadrze o neco pomaleji. 9,5 je krasna spotreba. Na ten motor...Pokud bude 95 stat 30Kc a 98 33Kc, muzeme se stejne jako mnoho dalsich ridicu pri placeni usmivat :-) Uz pri vyberu auta jsem pocital se spotrebou kolem 9ti litru, sestivalec v x-drivu by bral podobne, tady jsem rovnez spokojeny s tim, co motor za danou spotrebu predvadi. Dnes projizdka bez cile, jen pro radost... :-) Auto se mi zacina dostavat pod kuzi, zacinam si uzivat toho, jak se chova a co je mozne... -
OndraGT 28.03.15 06:54
« Spotreba
Nevim jak moc sledujes spotrebu na palubnim pocitaci (a spotrebovane litry)... ja vysledoval, ze cim vic jede clovek setrneji, tim vic blbe to meri... na vysledne spotrebe az o 0,6l/100km vic. Ale kdyz se na to zacne radne slapat, jako opravdu fest :-) tim je palubak presnejsi az skoro k zadne odchylce -
JaWohl 24.03.15 10:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Ta síťka by mohla být řešení, až pojedu na přezutí, požádám je, aby mi ji ukázali. Ještě mě napadla taková ta malá skládací přepravka. Když ji nepotřebuješ, je hezky rozložená, když potřebuješ, je složená během mžiku. Před FL jsem koukal na snímky z kufru a měli tam takový pás, který držel zvednutou část podlážky a vypadalo to celkem inteligentně, bohužel jsem to u tohoto auta nenašel.
Kamerku řešit nebudu, doteď jsem žil bez čidel i bez kamery (vyjma služebáku, tam byla čidla), takže pro mne jsou čidla nezvyklý komfort:-) A je fakt, že se Ti nedivím, že chceš i ta přední, tvar předku při parkování chce trochu zvyku. Co se týče alarmu, předpokládám, že to máš pojištěné, u mě je alarm havarijní pojistka s co nejmenší spoluúčastí:-) Kola mám zajištěná bezpečnostními šrouby, snad někoho nenapadnou nějaké blbosti. Jinak nevěřím, že by někdo kradl auto, které v průměru bere kolem 9 litrů benzínu:-)
Možná ještě pořeším jednu věc, a to poměrně dost exponované místo na zadních lemech, kam zkusím sehnat nějakou průhlednou folii, která by stála v cestě bordelu, který se na tom místě drží. Přece jen plánujeme nechat si auto delší dobu... -
OndraGT 24.03.15 06:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Jo a jak pises ze ti cestuji zavazadla v kufru.... doporucuji koupit gumovou sitku. Chyta se na ty 4 oka co v kufru jsou...v renaultu za ni chteji cca 900kc
Taky jeste premyslim o dokoupeni alarmu. Za levym tapecem v kufru je na nej konektor. Pak zkusim zjistit za kolik by se daly dodelat predni parkovaky ktere tam nemam... A skoda ze do tech aut nenechali dat parkovaci kameru kdyz je za priplatek jen nejaky 3000kc ;-\ Dodelani uz by bylo narocnejsi. Co se koukam do Dialogys tak kamerka je za cca 4,5tis ale jednotka pro kameru za 10 + kabely. Ale treba do toho nekdy pujdu :)) -
JaWohl 23.03.15 20:32
« Re: Re: Re: Re: Re: GT
Ja to restartoval a od te doby se mi snad nestalo, ze by nespolupracoval...
Na mokru je protiprokluz otravny, take mi to vadi.
Servis: jeste pri koupi jsem pozadal o naceneni vymeny oleje...zacinali jsme na 3500Kc...na cca 3000Kc me to prestalo bavit, zacali jsme se bavit normalne, najednou misto Elfu originalni nahrada: Motrio a platil jsem fakturu za 1.769Kc vcetne dane, filtru, tesneni pod vypustakem a prace...rozumny pristup, rekl bych, rad za nimi prijedu znova. Rovnou jsem se zeptal na cenu prvni regulerni prohlidky a bez desticek jsme se zastavili na cca 3200Kc: znovu olej, kabinovy filtr, trocha obchazeni kolem auta...pokud budou desky, bude to vic. -
OndraGT 23.03.15 19:39
« Re: Re: Re: Re: GT
S tim RS monitorem jen sonduju... je to u renaultu znama chyba, vedi o tom a teoreticky by uz mela byt venku zaplata ale jeste jsem se nebyl v servise optat. Po zaseknuti kolikrat staci jen auto na chvili vypnout a zamcit... pak to obvykle zase funguje. Trikrat uz se mi taky stalo ze se behem delsi jizdy sam zase chytil.
Podvozek si necha libit opravdu hodne, jen me tam mrzi nekdy az zbytecne brzo a velice ostre zasahujici ESP a nemoznost vypnout trvale ten prokluz...aspon tohle mohli udelat kdyz uz nemame samosvor.
Kolik jsi platil za vymenu oleje? Me stala prvni servisni prohlidka (olej, kabinovy filtr, celkova kontrola) 6000kc. Docela me mrzdi ze ten Elf co tam mame stoji na netu od 180kc/litr a v renaultu ho prodavaji za 520kc -
JaWohl 23.03.15 19:21
« Re: Re: Re: GT
Ten asistent byl psaný ve standardu, byl to sen manželky, oblíbila si to u firemního auta a těšila se na něj tady u toho...zkusím ještě zapomenout vypnout start&stop, co to udělá...
Zasunutí ruky za kliku taky nestačí, musím zmáčknout ten malý plastík, tím auto odemknu. I tak je to příjemné. Co je méně příjemné je řev auta, když s kartou odejdu dál než pár metrů a běží motor...
Za Bose buď opravdu rád, jak říkám, sériové audio je slabé, dá se s tím žít, hraje to čistě, ale prostě chybí watty.
Sedardy se mi líbí, momentálně to mám na kolách z Clia RS, byla možnost se poměrně bezbolestně dohodnout, tak jsem to vzal při jednom. Mimochodem krom toho, že ta černá kola nevypadají tak dobře jako Sedardy, se o ně člověk musí celkem starat, aby byla trochu k světu.
Podvozek je pro mně zatím do značné míry neprozkoumaný, x let jsem sedlal vozy s víceprvkem vzadu, zatím si na tuhle kolejničku nestěžuji, hodlám věnovat pár desítek kilometrů jízdy o samotě přiměřenému prověření toho, co si to nechá líbit.
Soudě podle rozdílu ve váze tohoto auta a běžných Mégane bude možná trochu víc trpět předek, auto s tímto motorem váží řádově o desítky kilogramů víc a "viníkem" bude asi zejména motor. Záleží na tom, jestli s tím soudruzi počítali.
Díky za tip pro výhřev, to mě při mém rozčarování doposud nenapadlo...hlavně jak se teď oteplilo, tak jsem přestal výhřev používat.
Ano, RS monitor mi také párkrát zamrznul, vyřešil jsem to obnovením továrního nastavení: nechat to celé restartovat, vybrat si pak zase jazyk atd. a od té doby je to výrazně lepší. Trvalo to bratru 15 minut, možná bych zkusil tohle...
PS: Focusy jsou výborná auta, MkI, hatch,1.8 Zetec, klikatá okreska...člověk sedí malinko výš, ale to vůbec nevadí...
-
OndraGT 23.03.15 18:07
« Re: Re: GT
No asistent rozjezdu teda nemam, ani nevim ze by tam mel byt. Pak tak take asi neni senzor cistoty vzduchu a s tim automaticky ovladany vnitrni/vnejsi okruhjak je psano v navodu. Dale take pro cesky trh neni dvojite zamykani a nebo odemykani zasunutim ruky za kliku...alespon me to nejde a bylo mi receno ze uz se to nedava. Aspon ze funguje zavreni oken dvojitym zmacknutim zamykaciho tlacitka.
Audio od Boseho tam mam a neni to spatne. Jeho hlavni prinos vidim v subwooferu protoze vyloudit obstojne basy z 13cm repracku moc nejde. Jen je skoda ze tam neni zvlast regulace hlasitosti toho subu... jen basy/vysky
Ja to mam prozatim i pres zimu na original Sedard rafcich...na pristi leto asi koupim nejake dalsi at mam dve sady kol.
Jinak taky jsem dve auta pred renckem mel vzadu s viceprvkovou napravou (2x Focus mk2) a ten skvely podvozek jsem vyuzival na 100% a tak jsem mel lehke obavy z vleceneho ramene ale musim rict ze ani na nerovnych klikatych cestach nejam moc nepozoruju nejiste chovani... a to ma GT dvakrat silnejsi motor nez jsem mel ve focusu takze tomu i vic davam :-) Proste se jim to auticko v RenaultSportu podarilo dobre naladit.
Uvidime jak to bude s vydrzi motoru, spojky a ostatnich veci. Precejen kdyz je to GT RenaultSport tak s tim i tak zachazim. Na otackomeru vyuzivam spise horni polovinu stupnice. Ale priplatil jsem si zaruku na 5let/150tis km tak to snad bude v klidu kdyby neco >:D
To blbe ovladani vyhrivani sedadel uz jsem se naucil ovladat... proste tri kliknuti od vypnuti je max... a pak ubiram :-)
Stava se ti ze ti obcas RS monitor nezobrazuje zadne hodnoty?
Svetla asi trosku slabsi jsou... o projektorovych halogenech se to rika. Ale tak zatim vidim i ve tme dobre :-) -
JaWohl 23.03.15 15:56
« Re: GT
Zdravím bílé GT!
Jsem s autem zatím spokojený. Negativa jsem popsal v recenzi, důležité je, že po nastartování většinou přestanou vadit. Čím víc nad tím přemýšlím, tak mi vychází dvě zásadní věci, které mi nevyhovují: sériové audio a nepříliš výkonná potkávací světla v noci, dálková jsou v pořádku.
Jestli jsem Tvé první dojmy na renaulťáckém fóru našel správně, tak tam právě máš navíc příplatkové audio od Bose a k tomu Ti blahopřeju. Kdokoli si tohle auto bude kupovat jako funglovku, mocně bych mu těch 10.000Kč doporučil utratit...Myslím, že to jde i v nějakém paketu.
Díky za info o brzdách, těch informací je poskrovnu a čekal jsem, že to zkouknu při přezouvání gum. Také se těším, až to dám na ty šedé disky, sluší tomu víc, než ty černé, na kterých auto stojí teď. O té krkavici je to tak, jak píšeš: je to stále mechanická fičůrka, která mně neuráží, navíc se ozývá až nad 4.000otáčkami, takže to působí přirozeně.
Náklady jsou jaké jsou, ale zase pojistku mi uvařili přímo v Renaultu takovým způsobem, že mě překvapili, čekal jsem to horší. Benzín a gumy také jako Ty neřeším, je to něco za něco...litr oleje na 10.000km bych bral jako normu, záleží asi na tom, jak auto používáš, každopádně o důvod víc měnit olej po 10.000km...mě pánové v servisu vyloženě plácali po ramenou, když jsem se v 8.000km objednal na výměnu.
Mám jeden dotaz (kvůli manželce:-)) Podařilo se Ti aktivovat ve výbavě proklamovaný asistent rozjezdu do kopce? Pokud ano, jak? Já mám pořád vypnutý start&stop, nevím, jestli to nějak souvisí, už jsem si párkrát říkal, že ho nechám zapnutý, abych ten asistent zkusil, ale vždy na to zapomenu, automaticky start&stop vypnu.
Doufám, že střádáš dojmy a časem zde bude k nalezení i Tvá recenze, to auto je zatím podle prvních dojmů postavené tuze dobře, moc jich u nás nebude: o důvod víc podělit se o kladné i záporné dojmy.
To práskání do výfuku je vážně boží:-)
-
OndraGT 23.03.15 14:15
« GT
Bile GT zdravi modreho brachu :-) Koukam ze jsi s nim spokojeny stejne jako ja.
K brzdam - vepredu plovouci jednopistkovy trmen, 320mm kotouc. Ke zvuku - trosku "umeleho" zvuku je pridano pres jakousi membranu od saciho potrubi a krkavici vedeno za plasty pod celnim oknem. Ale porad je to mechanicka zalezitost...a to praskani do vyfuku je proste boziiiii. Spotrebu mam stejnou. Zkousel jsem i minimalni a dostal jsem se pri eco rally na 6,95l/100km. Ale byla to takova nuda ze uz to nebudu nikdy opakovat. Maximalni mam 15l/100km. Pak taky cca 1l oleje na 10tis km a predni zimaky mi vydrzely 9tis km takze ted pred prezouvanim na letni dojizdim druhe :-)
Ale jsem s nim nadmiru spokojeny...i pres vyssi spotrebu (benzinu, oleje, gum), vyssi pojistku se na kazdnou jizdu vylozene tesim. Na vykon uz jsem si docela rychle navyknul takze uz me to neprekvapuje tak jako pri zkusebni jizde u prodejce ale porad mi to dokaze vykouzlit usmev...uz se tesim az to obuju na letni pryze :-)