Recenze

10 Majitel

Fiat 500X 1.6 E-torq

9,53 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat 500X, foto 1 Fiat 500X, foto 2 Fiat 500X, foto 3 Fiat 500X, foto 4 Fiat 500X, foto 5 Fiat 500X, foto 6 Fiat 500X, foto 7 Fiat 500X, foto 8
Fiat 500X, foto 9 Fiat 500X, foto 10 Fiat 500X, foto 11 Fiat 500X, foto 12 Fiat 500X, foto 13 Fiat 500X, foto 14 Fiat 500X, foto 15 Fiat 500X, foto 16 Fiat 500X, foto 17 Fiat 500X, foto 18 Fiat 500X, foto 19 Fiat 500X, foto 20 Fiat 500X, foto 21 Fiat 500X, foto 22 Fiat 500X, foto 23 Fiat 500X, foto 24 Fiat 500X, foto 25 Fiat 500X, foto 26 Fiat 500X, foto 27 Fiat 500X, foto 28 Fiat 500X, foto 29 Fiat 500X, foto 30 Fiat 500X, foto 31 Fiat 500X, foto 32 Fiat 500X, foto 33 Fiat 500X, foto 34 Fiat 500X, foto 35 Fiat 500X, foto 36 Fiat 500X, foto 37 Fiat 500X, foto 38 Fiat 500X, foto 39 Fiat 500X, foto 40 Fiat 500X, foto 41 Fiat 500X, foto 42 Fiat 500X, foto 43
 

Technické info

Přezdívka auta Zatím žádná.. ještě je brzo. Rok výroby 2016 Koupeno nové najeto [km]:5100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,5 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Ještě nedávno jsem si myslel, že si koupím Tipo. A dost možná 1.4. Jednouduché auto. Nakonec jsem podlehl vábení a hlasu nostalgie a koupil si iXko.
Ten název je trochu surovost. Je to nový Sedici.
Podobně jako 500L je prostě nová Idea.
Jen se obě inspirovaly retrotvary 500... a udělaly to dobře.
Minimálně iXko působí uceleně, nic tam není navíc, ani nechybí... je prostě svoje.

Své filosofii jsem zůstal věrný aspoň při výběru motorizace: je to benzin, klasická atmosféra... 1.6 čtyřválec. Jeden z posledních atmosferických čtyřválců... tak jsem ho koupil, dokud to jde.

Kdo tady už byl si mohl všimnout, že původně jsem napsal karoserii hatchback.
Dneska jsem ho vzal mimo silnici. Opatrně a pomalu - mám najeto jen asi 1200km... ale opravil jsem si názor: je to SUV!
Malý a nenápadný... ale jen tak ho nic nezastaví.
Přidám fotky. Vzal jsem ho jen na takovou lesní cestu a travnatý svah, taky fakt nikdo nečeká, že to bude off-road, náhrada Defendra, ale příjemně mě překvapil. Prošli jsme takový ty standardní drobné lapálie všestranného použití... vyjeté koleje, mokrou trávu asi 18%... a úplně v klidu.

Na 17" kolech je tak na hranici - patří k těm autům s tvrdším podvozkem, ale ještě neobtěžuje.
Přesto na zimu přijdou 16". Tak uvidíme rozdíl.
:-)
Na půjčené předváděčce byly 18"... a ty teda fakt nebrat. Je sice pravda, že s nima lítala ta 1.4 turbo multiair jako motokára, ale já fakt nechci motokáru. A obávám se, že kdo chce motokáru, nekoupí si tohle auto, takže je to tak trochu podlehnutí módě velkých kol a tvrdých aut.
Je to můj pohled - možná při opravdu rychlé jízdě po italské autostrádě je to lepší... ale na takové použití bych si zase koupil jiné auto.

Já jsem chtěl univerzální auto, když jezdím většinou sám, občas dva... a jen tak 4x do roka ve 4... aby bylo spolehlivé a nenáročné na servis... a přesně takové auto mám.

Já jsem spokojen.

Silné stránky

Je s ním psina. Je v něm ticho a má ukrutně jistý jízdní vlastnosti. Ten MacPherson vzadu se fakt pozná.

Chování mimo asfalt. Úplně v klidu a bez námahy absolvuje situace, který by většinu aut "uvedly do rozpaků", a to dokonce včetně slabších ale SUVerénějších SUV!

Už jsem se mu omluvil.
:-)

Slabé stránky

Potřebujete velký kufr?
Trávíte většinu času rychlými přesuny po dálnici?
Pak si kupte jiný auto.
Vlastně to není slabá stránka - není chyba toho auta.. je to otázka volby pro účel.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nechal jsem si na 5 tisících poprvé vyměnit olej. 3.500,- Kč.
Zcela přijatelné.
Předepsaný to pochopitelně není. Tak nějak ze zvyku.
Seřídili mi u toho světla.
+ Přehranej nějakej software - pokyn výrobce, vlastně ani nevím kterej.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Spokojenost - jako vždycky.

 

Novinky v recenzi

15.2.2017 21:17

Přesnost budíků....

Tak se to tak sešlo, že jsem jel dva dny po sobě stejnou trasu, stejné obsazení auta, moc jsem nespěchal... a jednou jsem jel svým iXkem a podruhé firemním Superbem.

No tomu se nedalo odolat!

Tak jsem srovnával. Jel jsem cstu cca 100 km, vždycky sám v autě... ten SuperB je 2.0 diesel, poslední "dvojkovej" = 125kW a šestikvalt.

Napřed jsem jel svám Fiátkem. Věren svému jménu jsem dal na tempomat 123 a jel... kousek městem, pak asi 12 km normální silnice s vesnicema a pak už jen po dálnici... končil jsem pod stejnou cedulí při vjezdu do Prahy.
A kontroloval jsem to stejnou navigací. Fyzicky stejným kusem.

Fiat jel při takto nastaveném tempomatu podle navigace 119 km/hod. A pod cedulí ukazovalo počítadlo kilometrů 95 km, palubní počítač ukazoval spotřebu 8,0 l/100. Ta atmosferická 1.6 prostě není na dálnici stavěná, a je to SUV = vysoké auto, s velkou čelní plochou.
Žádné překvapení.

No a o den později jsem jel tím Superbem.
Aby jel stejných 119 km/hod, musel mít tempomat na 127... a pod stejnou cedulí ukazoval, že jsme ujeli 98 km... při spotřebě podle palubního počítače 5,1 l/100.
Ano, byl o něco tišší... i když brčel víc na hluboko - ale to už je subjektivní, že mně to vadí. Normálním lidem možná ne.
:-)

Rozdíly nejsou velké. Nejsou velké?
Rychlost je u Fiata + 4km/hod... u Superba +8 km/hod. Teda chyba přesně dvojnásobná!

Vzdálenost nevím, jak moc je špatně nebo dobře... prostě Superb ukázal víc asi o 3%. Něco málo přes.

V praxi teda máte ve škodovce pocit, že jedete rychleji... a přitom vám vychází o něco nižší spotřeba - protože stejné litry spálené na více deklarovaných ujetých kilometrech znamená nižší průměrnou spotřebu.
Takže těch 5,1 přepočítaných podle této chyby se stává 5,25... furt to není špatné.
Co se nedá přehlédnout, že "chyby" jsem dobře pod kontrolou - vždycky ve prospěch.
:-)
Pořád ale platí, že pokud najedete hodně kilometrů, tak se vám rozdíl v ceně nafty vyplatí... přímé náklady na palivo jsou prostě významně nižší.

I když, pokud si já budu kupovat naftové auto na dlouhé přejezdy, stejně si raději koupím Fiata. Třeba Tipo v kombíku s 1.6 Multijet.
:-)

18.12.2016 11:25

Tak jsem překročil 10 tis km... a spokojenost trvá.

A překročil jsem tu hodnotu způsobem, pro který tohle auto stvořeno nebylo - na dálnici.

Jel jsem včera na obrátku z Vysočiny do Plzně a zpátky... se zastávkou v Praze a Rokycanech.
Ujel jsem cca 500 km v jednom dni. A stále tvrdím, že sedačky jsou výborné.
Vrátil jsem se a na počítadle svítila průměrná rychlost 90 km/hod... včetně těch popojížděk po Praze, Plzni a Rokycanech... a svítila tam průměrná spotřeba 8.2 litrů na sto.

Já jsem úplně spokojený... je to na zimních kolech. I díky nim jsem se ale vrátil bez problému po zamrzající dálnici někdy po půlnoci...

12.11.2016 23:27

Fotky na plechových kolech

Přidal jsem do galerie fotky na plechových kolech... menších - 16".
Myslím, že mu to moc neublížilo.
:-)

5.11.2016 19:59

Zimní kola

Tak jsem iXko přezul na zimáky.
Popravdě nechápu, proč má jako nejmeníš rozměr schválených pořád bačkoroidních 215/60 R16, podstatně víc by se mi tam líbily 205/65 R16, ale nakonec jsem odolal pokušení si to udělat po svém, a obul jsem to podle TP.
Na Nokiany, WR D4. Kolem 100 jsou trochu slyšet, ale to musíte dávat pozor. Takže se vlastně paradoxně těším na první sníh!
:-)

Už teď se dá říct, že to ale auto prospělo... vážně uvažuju o tom, že na jaře ty 17" prodám i s diskama a koupím pěkný 16"...

28.9.2016 18:10

První výměna oleje.

Nechal jsem si na 5 tisících vyměnit olej. Tak nějak ze zvyku, chci si to auto nechat dlouho.
;-)
Předepsaný to pochopitelně není. Podruhé to nechám vyměnit na 15 tis a pak už budu "kalendář" dodržovat.
Zatím se mi to na všech autech vyplácelo.

Stálo mě to asi 3.500,- Kč, což je úplně v pohodě. I když je to víc, než u malýho Punti - asi má víc oleje.
:-)

19.9.2016 19:52

Dálnice...

Tak jsem auto vzal na dálnici, ač ji nemám rád. A musím trochu poopravit názor.
Jeli jsme do Prahy, a tam se moc jinak než po dálnici nedá z Vysočiny dojet... navíc byla sobota, tak jsem to risknul a jeli jsme.
Pořád trvám na tom, že to auto není stvořené jako dálniční polykač kilometrů, ale závěrem je, že se to, čas od času, dá vydržet.
Jeli jsme v 5, ale popravdě to beru tak, že jsme byli jakoby 4, protože jsem byl v autě jedinej chlap a všechny dámy jsou prostorově úsporné, až mimořádně úsporné, a jedna je vlastně ještě polotovarem - je jí asi 12.
;-)
Pořád ale platí, že jsme se do auta vešli, i cestující vzadu dokázali (tedy v tomto případě dokázaly) mluvit i za jízdy po úsecích D-d-d-d-1 před rekonstrukcí, a na té cestě bezmála 400km si iXko vzalo v průměru 7,5 litru... včetně průjezdu Prahou.
Na to, že auto má najeto necelých 5tis kilometrů mi to přijde dobrý. Čekal jsem od 1.6 atmosféry, co se ve vyšší rychlosti dost točí, víc.
Stále ještě je na 17" kolech. Jsem zvědav, co s tím pohodlím udělají 16", který dostane na zimu.
Ale aby bylo jasno - po sérii pochybovačných poznámek - pokud mluvím o tvrdém podvozku, je to ve smyslu srovnání s očekáváním, při pohledu na relativně vysoký "kočárek". Je to prostě tak tvrdý, že už je to skoro tak tvrdý, jako byl Passat... na rozdíl od něj je to ale excelentně řiditelné, takže člověk je ochoten to auto odpustit, jako cenu za tu stabilitu v zatáčkách.

Snad ještě dodám jedno zjištění k elektrické ruční brzdě: ukázalo se, že se dá v nastavení auta zvolit možnost "ruční ovládání", při kterém se zruší všechny automatické funkce a ručka prostě funguje jako ruční - zatáhne se nahoru = zabrzdí, zmáčkne se dolů = odbrzdí.
No, jsem si říkal, jak se můžou Italové takhle vzdát blbnutí s autem.. a nevzdali se.
:-)

3.8.2016 22:08

Pětiblik

Psal jsem to včera... ale někam se to ztratilo - tak to napíšu znova, i když asi stručněji:

objevil jsem "tajemství" hodně diskutovaného "pětibliku". Ano, je to dost dlouho, ale na velkých kruhových objezdech se to vyloženě hodí, protože můžete řídit a auto pořád bliká.

A pokud to nechci, tak stačí přidržet tu páčku. Jen podržet - nepřeklapnout přes aretaci.
Zabliká dvakrát... třikrát, dokud držíte páčku vykloněnou. Jak ji pustíte, přestane blikat.

Velmi příjemné, užitečné, praktické... jen to chce se to naučit používat.

31.7.2016 18:44

Mimo asfalt

Mimo asfalt je ještě lepší, než na silnici... přidám fotky.
Nevím, jestli to z nich ej úplně patrný... ale klid mimo sinici byl přesvědčivý.
:-)


Přidat názorDiskuse: Fiat 500X 1.6 E-torq

Další vozy značky Fiat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Ještě je brzo... ale doufám, že nebudu aktualizovat!

praktičnost
9

Má menší kufr.. ale s tím jsem ho kupoval. Má dokonalou sedačku... řidiče. Jinou jsem ještě nezkoušel.

prostornost
9

Viz o kufru.

jízdní vlastnosti
10

Neuvěřitelný... dneska serpentiny kolem Kralickýho Sněžníku.. čistá radost. :-)

jízdní komfort
10

Na 17 dobrý, zkoušel jsem na 18, ale to už je moc tvrdý. Na D1 se ani na tech 17 moc nehodí... i kdyz to není chyba auta, ale té D-d-d-1.

provozní náklady
10

Čekal jsem víc... atmosféra, dost vysoký auto. Na tisíci km je brzo, ale bude jezdit rozhodně pod 7.

náhradní díly
10

Nevím.. a nechci vědět.

výkon motoru
10

Zcela dostatečný. Jasně, musí se točit.. je to atmosféra. Ale točí se rád. :-) Jak je možné, že na "nejlepším motoristickém webu" není možné uvést, při jakých otáčkách motor dosahuje maxima výkonu a momentu?!!

spotřeba
10

Viz nahoře - čekal jsem to horší. Bude jezdit do 7.

hlučnost motoru
10

Skoro není slyšet. Na vysoký otáčky je brzo.

kvalita sedadel
10

Řidičova je dokonalá, i na má bolavá záda... ale je "příplatková" - polokůže, s elektrickou bederní opěrkou.

brzdy
10

Dobrý. Co dodat.

zavazadlový prostor
8

Žádnej zázrak... ale takový auto jsem prostě kupoval.


Více o modeluFiat 500X 2014 - dosud
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 






Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou Mašek či Nečas

Čermák na EURO po nehodě nebude, šanci dostanou…

Z nominace fotbalové reprezentace do 21 let před mistrovstvím Evropy vypadl Aleš Čermák. Záložníka Sparty na…

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…