Recenze

10 Majitel

Fiat Punto Punto II

8,33 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Fiat Punto, foto 1 Fiat Punto, foto 2 Fiat Punto, foto 3 Fiat Punto, foto 4 Fiat Punto, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Punťa Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:141000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1242 výkon [kW]: 44 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,2

Popis vozu

Zdravím. Po přečtení pár článků tady (hlavně diskuzi pod nimi) mi to nedalo a píšu tady o svém Puntu. Má motor 1.2 - 8 ventilů. Ano, možná je "předpotopní"...ale čemu to vadí? Za jízdy ho skoro neslyším...ještě štěstí, že má otáčkoměr...emisní normy plní a umí jezdit dlouhodobě pod 5 litrů benzínu na sto.
Proč mám řešit, jak dlouho je tato konstrukce na světě?
Když jezdím tak do té stovky, spolehlivě pojedu pod 5 litrů - a to i přes to, že má najeto přes 120 tis. km. Líbilo se mi, když jeden servisák lamentoval, jak už člověk nemůže věřit ničemu...protože Punto z roku 2008 prostě NEMŮŽE mít najeto přes 100tis km.
Může - mám auto na ježdění, ne na stání pod okny.
Příjemným překvapením je velikost uvnitř. Kupoval jsem ho jako nové...a smiřoval se s tím, že kupuju malé auto.
Malé možná je - ale "dospělé"...pocitově o něco lepší než Fabia.
Hlavně kufr je překvápko...je to dané tvarem karoserie...proto jsem váhal, jesli nezaškrtnout hatchback...je to spíš hodně malé kombi.
Sedačky samotné jsou super - velké a pohodlné...centimetry nevím, ale sedák podepře i nohy...a opěradlo sahá až k ramenům. Mám je v kombinaci tmavě šedá, skoro černá látka + modrá alcantra...takže jsou i krásné.
Základní výbava je bez výhrad = centrál, el. okna, abs...co jsem však podcenil je klimatizace. Říkal jsem si, že ji nepotřebuju... ale už bych to víckrát neudělal - uprostřed léta je v modrém autě fakt teplo.

Vozidla převzala do užívání moje paní... občas s ním jede "mladej" a teď se každou chvíli stane zajížděěcím vozidlem "mladé"... takže rozhodně nemá lehkej život.
Ale "ťuk ťuk ťuk", pořád slouží stejně.

Rozhodl jsem se Fiátka trochu rozmazlovt a nechal jsem do něj namontovat webasto topení.
Bylo teda trochu dražší, než servis původně sliboval, ale už jsem to nějak zkousnul.

Je to ale veliká pohodička. Tady, na Vysočině, doteď ráno škrábeme okna... teda my s Fiátkem už ne.
Navíc tam mám ovládání telefonem, takže je to docela sranda - zavolám Fiátkovi... a on začne topit.
:-D

Ten pocit z nastupování do zahřátýho auta je k nezaplacení a navíc to svědčí i motoru - netrápíme ho studenými starty.
Je to malej motor, takže výkon topení je vlastně trochu nadbytečný = po půl hodině je to FAKT teplý.
;-)

To střešní okno zůstává v plánu... ale topení dostalo přednost.

Silné stránky

Prostor
Sedačky
Ticho a pohodlí
Spolehlivost
Průchodivost sněhem v zimě... žiju na Vysočině

Slabé stránky

Chybi klima
Na dálnici už to není ono - ale k tomu tohle auto nebylo stvořeno

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Výměna předního ložiska v kole
Výměna výfuku - ale ten jsem si "rozlehnul" sám - propadnul jsem se na hloboké louži ledem... a rozmačknul ho pod sebou. Tahal mě traktor.

Tak máme najeto přes 140 tisíc.. a pořád funguje stejně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez překvapení... tedy asi dobrý.

Webasto

Nechal jsem mu dát Webasto... a je to fakt k nezaplacení!
I když stálo dost peněz.
:-(

Když už tam byl, tak i denní svícení... přece jen je lepší nesvítit těma velkýma světlama s citlivýma žárovkama úplně pořád.

 

Novinky v recenzi

27.2.2017 21:23

Stěhovák...

Nedá mi to, abych nedal k lepšímu: dost narychlo jsem potřeboval stěhovat, už se nepodařilo půjčit dodávku... a tak jsem půjčil vlek, tunovej, zapřáhnul ho za svýho letitýho fiátka... a obrátil ho tím ve stěhováka.
To auto má 9 let a cca 150 tis km.

Za jeden den jsem s ním ujel 650 km... za něco přes 9 hodin čísté jízdy. Z toho asi 360 km s tím vlekem, z nich asi 80 km po Praze, a zbývajících 290 km po D-d-d-1, podle navigace 130 km/ hod.. byl to dlouhej den a nebyl čas.
Při tomhle režimu jsem na konci měl průměrnou spotřebu 7,7 litrů na 100.

Připomínám, že tohle autíčko má výkon 44kW. Ano, v praxi to znamenalo, že některá stoupání mezi Ústím nad Labem a Libercem jsem jel. s tím naloženým vlekem, i na dvojku, na trojku relativně často... ale už na tu trojku jsem jel 80... takže jsem brzdou provozu nebyl.
Těch pár úseků na 2 už jo, ale tam to naštěstí vždycky bylo se dvěma pruhy, takže ostatní mohli jet.

Po příjezdu domů jsem raději zkontroloval olej, přesněji druhý den ráno za světla... a nic. Nerozeznal jsem žádný úbytek. Takže smekám, před mrňousem.
:-)




21.3.2015 16:26

Webasto

Nechal jsem mu dát Webasto... a je to fakt k nezaplacení!
I když stálo dost peněz.
:-(

Když už tam byl, tak i denní svícení... přece jen je lepší nesvítit těma velkýma světlama s citlivýma žárovkama úplně pořád.


Další vozy Fiat Punto



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10

vztaženo ke třídě auta, pochopitelně

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFiat Punto 188 (1999-2009)
Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch Fiat Bravo 2,0 HGT - divoch

Nástupcem i u nás, díky dovozu ojetin, poměrně…

Fiat Punto Fiat Punto

V letošním roce slaví automobilka Fiat 100. výročí svého…

 





Blesk.cz

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak porazit průjem, úpal a štípance

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak…

Úpal, bodnutí hmyzem a průjem – tři nejčastější zdravotní problémy, které nás v teplých měsících mohou pěkně…

 

iSport.cz

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká Kotal. Chválil i Tunisko

Standardky jsou zbraň, Kane míče asi přitahuje, říká…

Zápas mezi Anglií a Tuniskem se mu líbil. Zkušený trenér a expert deníku Sport Václav Kotal ocenil hru afrického…

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit klíčového hráče

Díra po Hlinkovi. V Baníku řeší, kdo může nahradit…

Baník hlásí problém. Po odchodu Marka Hlinky do Gruzie klub intenzivně shání náhradu na klíčový post…

 

Reflex.cz

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a indiáni chováni jako zvěř. Podívejte se

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a…

Od doby, kdy se Evropané chodili dívat na černochy, ale i indiány nebo eskymáky zavřené v klecích, neuplynulo…