reklama


Recenze

Iver (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Touareg

9,71 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Touareg, foto 6 Volkswagen Touareg, foto 7 Volkswagen Touareg, foto 8 Volkswagen Touareg, foto 9 Volkswagen Touareg, foto 10 Volkswagen Touareg, foto 10 Volkswagen Touareg, foto 11 Volkswagen Touareg, foto 12
Volkswagen Touareg, foto 13 Volkswagen Touareg, foto 14 Volkswagen Touareg, foto 15 Volkswagen Touareg, foto 16 Volkswagen Touareg, foto 17 Volkswagen Touareg, foto 18 Volkswagen Touareg, foto 19 Volkswagen Touareg, foto 20 Volkswagen Touareg, foto 21 Volkswagen Touareg, foto 22 Volkswagen Touareg, foto 23 Volkswagen Touareg, foto 24 Volkswagen Touareg, foto 25 Volkswagen Touareg, foto 26
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Touareg Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:13000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 550 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,8 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická zavazadlový prostor [l]: 555 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7,4

Popis vozu

Asi začnu trochu od lesa. Tedy otázkou proč Touareg. Úplně na začátku bylo rozhodnutí, pořídit čtyřkolku. Důvodů k tomuto rozhodnutí bylo více, tak alespoň dva nejvýznamnější. Jednak v té době k mému domu vedla jen polní cesta, což byl za deště a v zimě problém a také svou roli hrál i fakt, že jsem příznivec zimních sportů a cítím nutnost být připraven na zhoršené klimatické podmínky.
První zvažovaná varianta byla koupit VW Passat Variant 4motion. Zkusil jsem konfigurátor a poté co se uklidnily mé protočené panenky z ceny, která vypadla, uvažoval jsem o zcela jiné značce. Hlavním favoritem bylo na chvíli Subaru Legacy. Prodejce se ale nedal, a po vyhodnocení mých očekávání navrhl zkusit Touarega v nějaké základní konfiguraci s tím, že je schopen a ochoten nabídnout cenu, která může být srovnatelná či dokonce lepší než za Passata. Výhodou by bylo to, že zůstatková hodnota Touarega bude při prodeji vyšší než u Passata. To se mimochodem naprosto potvrdilo. Takže to dopadlo tak, že jsem před 4 lety koupil VW Touareg 2,5 TDI. Hodnocení tohoto auta do tohoto sdělení nepatří, takže jen v krátkosti konstatuji, že jediným problémem tohoto auta byla přeci jen v této kategorii poněkud chudá výbava a hlučnost ve vyšších otáčkách. Prakticky jedinou příplatkovou komponentou byly Xenony a nějaké airbagy, které do plného počtu chyběly. Za necelé čtyři roky jsem ujel asi 90 tisíc kilometrů a jedinou závadou bylo jakési čidlo na výfuku a prasklá žárovka bočního přisvětlování, jak povídal počítač „curve light“. Pro pořádek sděluji všem „znalcům“ že bylo sice nutné auto čipnout, ale pak bylo i dynamicky zcela bez problémů. Naprostá spojenost se starým autem a také, jak musím přiznat, nabídka která se nedala odmítnout, byly nakonec důvody, které způsobily, že nové auto je opět Touareg.
O některých věcech jsem při nákupu auta vůbec nepřemýšlel. Motorizace 3,0 TDI 176 KW je v našich končinách asi jedinou rozumnou volbou. Barva je rovněž bez diskuse. Již nebožtík pan Ford říkal, že jednou akceptovatelnou barvou je černá. V ostatní výbavě jsem se rozhodl tentokrát tolik nešetřit, což umožnila mimo jiné poměrně vysoká zůstatková hodnota starého auta. Využil jsem všechny dostupné pakety a přidal i něco navíc. Naopak jedna z věcí, kterou jsem si odpustil, byl terénní paket. Na starém autě kde byl e standardu jsem ho použil třikrát a spíše by můj problém vyřešil vzduchový podvozek, který by auto zvedl ze sněhu, než uzávěry všech možných diferenciálů. Zkoušel jsem auto i ve velmi těžkém terénu a tím jsem skončil. Není to pro mne. Jednak se to musí umět, nebaví mě to a hlavně jsem nabyl dojmu, že hlavním limitem není auto, ale pneumatiky. Jelikož a protože nehodlám jezdit na AT pneumatikách, pokud to půjde, zůstanu raději na silnici. V novém autě není adaptivní tempomat a kontrola pruhů (line asist), kterážto výbava se mi zdála nepotřebná a hlavně se mi nezdála svou cenou. Nikoli ze šetrnosti jsem nechtěl vyhřívání předního okna. Vadí mi ve výhledu drátky ve skle, mám asi nějaké divné oči. Největší martyrium bylo objednání a čekání na auto. Nejenom že objednací doba je dlouhá, to by snad člověk i chápal, o Touaregy je enormní zájem, ale přesunout již zaplánované auto o měsíc je od centrály VW fakt ukázkou jak vážně bere klienty z ČR. Holt svět se opět začíná točit kolem říše středu a auta je třeba posílat hlavně tam, co je proti tomu 10 milionů Čechů. Snad jen díky přičinění prodejce, auto nakonec mám.
Hned od začátku jsem byl z auta docela nadšen. Ten pokrok proti starému autu byl neuvěřitelný a to platí přesto, že starý Touareg vůbec nebyl špatný. Ticho v autě bylo až zarážející. Bezprostředně před Touaregem jsem měl možnost vyzkoušet Phaetona 3,0 a Touareg je podle mého názoru tišší. Výkon motoru je zcela dostatečný. Jen při cestě v Německu jsem zjistil, že auto ochotně akceleruje jen do 200 km/h, pak se mu už nechce. Alespoň, že zvuková pohoda je zachována. Zvažte sami, jestli to vadí. Kapitolou samou pro sebe je osmistupňový automat, podle mých zkušeností funguje lépe než jinak právem oslavované DSG.
Každé auto se dá srovnávat objektivně nebo subjektivně. Pokud budeme srovnávat jen technické parametry, snadno zjistíte, že Touareg se pohybuje v podobných mezích jako konkurence a v řadě věcí je spíše o trošičku lepší. Na stránkách ADAC je navíc k porovnání hlučnost, což se obvykle nikde neuvádí a nenašel jsem tišší auto než Touareg 3,0 s jeho 93 dB. Bez vytáček uznávám, že dražší konkurenti mají lepší image a možná luxusnější interiéry, to je ale ta subjektivní hůře uchopitelná vlastnost aut a může být i věcí vkusu a názoru a koneckonců, může být v Česku i na škodu. Korektní srovnávání ve všem zcela udělat nemohu, například v terénu jsem jezdil jen se starým Touaregem. Na silnici jsem však měl možnost jezdit s většinou konkurentů a Touareg určitě není v ničem podstatném horší spíše naopak. Například mírně lepší stabilita v zatáčkách u X5 je vykoupena ve srovnání s novým Touaregem dle mého dramaticky horším jízdním komfortem, což mi vadí. Neboť za jednu z hlavních předností vozidel typu SUV považuji komfortní přesun z bodu A do bodu B.

Silné stránky

Touarega mám asi 6 měsíců, zatím jsem najel 13 tisíc kilometrů. Vše funguje podle očekávání jako švýcarské hodinky. Jízdní vlastnosti jsou až neuvěřitelné a řada řidičů sedanů by se asi dosti divila. Spustím podvozek, navolím sportovní režim a v serpentinách v Rakousku jsem lehce ujel trojkovému BMW. Jezdím do Alp na chatu, kam se v zimě normálním autem nedostanete. Starý i nový Touareg si s tím poradili zcela hravě, bez použití terénního režimu. Sedadla jsou jak v obýváku, po 6 hodinách jsem si musel nařídit pauzu, vůbec jsem nepotřeboval zastavit. Dotykový displej je úžasný vynález. Všechny ty různé touchpady nebo joystiky vyžadují daleko větší pozornost a jsou tudíž podle mého názoru nepraktičtější a nebezpečnější.

Slabé stránky

Co autu vytknout. Fakt to není jednoduché. Zatímco vyšší karoserie výrazně zlepšuje přehled v dopravních situacích a je jednou z předností vozů SUV, je na druhou stranu logický horší přístup na střechu. Nemusí to vadit každému, ale zatímco lyže s nášlapy do rakve dostanete ještě celkem snadno, instalovat kola do držáků na střeše vyžaduje akrobatické nadání. Cyklistům určitě doporučuji držáky kol na kouli. Se stejným problémem se samozřejmě potýkají všichni s vyššími auty a nejde o chybu, ale vlastnost podobných aut. Nejlépe by se kola na střechu dávaly na nějaké Ferrari, ale to snad nikoho nenapadne. Trochu postrádám samostatné otevírání zadního okna, které nejspíš padlo za oběť snaze ušetřit nějaké to éčko. Totéž platí o přisvěcování mlhovkou do strany. Ve starém to svítilo líp. Stále není k dispozici originální čeština do auta. Mně to sice nevadí, je to však výraz opovržení od drahého německého koncernu, i když je pravda, že češtinu nemá i mnohá konkurence. Hlavně že máme čínštinu. V kufru je další věc zasluhující komentář. Zdánlivě bezva nápad s nahoru odjíždějící roletou, budete proklínat, pokud na ni zapomenete a ponecháte ji v horní poloze. Budete-li chtít vidět dozadu, neubráníte se nutnosti zastavit, vystoupit, otevřít kufr a spustit roletu a vydat se na cestu zpět. Nechápu, proč není v dosahu řidiče schránka na brýle. To je asi jediná opravdová výtka k autu. Odkládací místo v skříňce před spolujezdcem je fakt pitomost. Za jízdy tam dosáhne tak leda někdo se syndromem extra dlouhých horních končetin. Pokud se do schránky budete pokoušet dochmatat za jízdy, riskujete nechtěný výlet mimo vozovku a náhon 4x4 vám bude houby platný. Chtělo by to lepší zakrytí tlačítek elektrického ovládání sedadel. Tak jako to má třeba Porsche Cayenne. Občas si zadní částí při nastupování zavadím o tlačítko sklonu opěradla. Berte to ale tak, že tyto připomínky jsou jen maličkosti a nejspíš některé z nich ostatní majitelé ani nezaregistrovali. Platí pro mne, že Touareg je téměř dokonalé auto.
Při nákupu auta hrají emoce nepochybně velkou roli. Pokud by tomu tak nebylo a rozhodovala by jen racionální úvaha, jezdili bychom patrně všichni malými kombíky se slaboučkým motorem, malou spotřebou, nejspíše korejské provenience. Dle mého neplatí rozšířená představa, že SUV by měla být hlavně pro jízdu do terénu. Bytelná konstrukce, náhon na 4 kola, vyšší posez, variabilita vnitřního prostoru a komfort jízdy, který je důsledkem všech těchto vlastností, jsou hlavními výhodami těchto aut. Evropa v tomto postupně objevuje to, co v Americe vědí již mnoho desítek let. A tak, i když to tak možná na první pohled nevypadá, je nový Touareg auto s velikým emotivním nábojem a člověk si každou cestu docela užije.

 
reklama


Další vozy Volkswagen Touareg


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Touareg C2 (2010-dosud)
VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz VW Polo Variant 1,9 SDi - Malý velký vůz

Po Passatu a Golfu Variant přichází i designově povedené…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 

reklama





Blesk.cz

Exploze v Bulharsku: U Šumenu vybuchl vlak, nejméně 5 lidí zemřelo

Exploze v Bulharsku: U Šumenu vybuchl vlak, nejméně…

Na severovýchodě Bulharska v sobotu vykolejil a následně explodoval nákladní vlak s cisternami, ve kterých byl…

Slováček na seznamce pro sexuchtivé?! To Dáda ani Gelemová netušily

Slováček na seznamce pro sexuchtivé?! To Dáda ani…

Felix Slováček (73) se rozhodně nemírní ani na stará kolena. K manželce Dádě Patrasové (60) a oficiální milence…

 

iSport.cz

Tajemství smluv: Ödegaard má svůj pokoj, hvězda nesmí do Arsenalu

Tajemství smluv: Ödegaard má svůj pokoj, hvězda…

Největší fotbalové hvězdy vydělávají ročně desítky až stovky milionů, ale jejich bohaté kontrakty nejsou pouze o…

Látal: Jelínkův konec v Boleslavi? Trenérovy boty jsem našel v koši

Látal: Jelínkův konec v Boleslavi? Trenérovy boty…

Mladá Boleslav po velkých turbulencích hostila Olomouc. Už bez odvolaného kouče Mariana Jelínka. Bruslaři…

 

Reflex.cz

Protikuřácký zákon: Díky, státe, že mne vychováváš!

Protikuřácký zákon: Díky, státe, že mne vychováváš!

V pátek devátého prosince došlo k zásadní změně českého právního řádu. Jedna část obyvatel se nadále nebude moci…

Za našimi hranicemi v Rakousku žije 280 džihádistů, jsou mezi nimi i desítky žen

Za našimi hranicemi v Rakousku žije 280 džihádistů,…

Zatímco nový rakouský prezident Alexander Van der Bellen, který je členem Strany zelených, nevidí žádný problém…

 
 
reklama