Recenze

Andycze (muž 30 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Touareg Exclusive V6 TDI - chip. 300Hp

9,81 Uživatelé

Hodnoceno: 16× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Touareg, foto 1 Volkswagen Touareg, foto 2 Volkswagen Touareg, foto 3 Volkswagen Touareg, foto 4 Volkswagen Touareg, foto 4 Volkswagen Touareg, foto 5 Volkswagen Touareg, foto 5 Volkswagen Touareg, foto 5
Volkswagen Touareg, foto 6 Volkswagen Touareg, foto 6 Volkswagen Touareg, foto 7 Volkswagen Touareg, foto 8 Volkswagen Touareg, foto 8 Volkswagen Touareg, foto 9 Volkswagen Touareg, foto 9 Volkswagen Touareg, foto 10 Volkswagen Touareg, foto 10 Volkswagen Touareg, foto 11 Volkswagen Touareg, foto 11 Volkswagen Touareg, foto 12 Volkswagen Touareg, foto 12 Volkswagen Touareg, foto 13 Volkswagen Touareg, foto 14 Volkswagen Touareg, foto 15 Volkswagen Touareg, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Turek Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:13000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 750 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8,2

Popis vozu

Většina recenzí, co jsem tu četl, začíná výběrem vozu z několika značek, modelů, motorů atd..
Já to mám trošku jinak, protože Touareg byl mým snem skoro deset let.
Začalo to cestou ze školy, kdy si tady u nás v Podrkonoší někdo zrovna pořídil úplně nového Turka, ve slušivé modré metalíze.
Vzhledem k tomu, že jsou v naší rodině jenom VW, mám ke značce vztah už od úplného dětství, kdy měl táta vozy od Pola po Passata a hned několik kusů.

Touareg se tak stal snem a takové to klasické “tak za rok”, se pořád odkládalo, kvůli stavbě baráku, ekonomické situaci a dalším důležitějším věcem. Začal jsem tedy u VW pořízením Golfa Variant, který dostane recenzi svoji, časem. Aktuálně s ním jezdí žena. Firemní flotilu VW pak odstaroval užitkový zánovní Caddy s motorem 1.6 TDI, se kterým jsme maximálně spokojení.

KDE
Nové vozy do firmy, kupujeme výhradně u společnosti OlfinCar s.r.o. v Hradci Králové. Věnuje se nám přímo vedoucí prodeje p. Petr Gabriel, který ve společnosti působí od jeho vzniku, má naprosto neuvěřitelný přehled a více než profesionální přístup. Kde se tedy bude Touareg objednávat bylo jasné a s panem Gabrielem jsem auto řešil velmi důkladně.

KONFIGURACE
Začnu motorem, ten byl jasný od začátku - jediný akceptovatelný motor s rozumnou spotřebou a nájezdem 25-30000 km ročně je prostě V6 TDI. V8 TDI je úžasný, ale pořizovací cena je prostě někde jinde, Hybrid je nesmysl a atmosférový benzínový šestiválec by nejezdil za 7l/100km :-). Auto má aktuálně i chip na rovných 300 koní a už si bez toho nedokážu představit život :-)) Barva byla daná taky, vždycky jsem chtěl černou, je elegantní a Golfa máme bílého, takže to tak pěkně k sobě ladí. Líbila se mi velmi ještě taková tmavá šedá galapagos anthracit, ale bohužel již v momentě konfigurace vozu objednat nešela, protože ji výrobce stáhl z nabídky. Velkým otazníkem, byla volba terénní výbavy “Terrain Tech”, v hodnotě cca 55000 kč, kde by auto dostalo redukční převodovku a uzávěrky diferenciálů. I když s TouaregClubem plánuji lehké expedice, na konec po veké poradě s prodejcem jsem to do auta nedal, klasický pohon 4Motion s elektronickou uzávěrkou a lamelovou spojkou, společně se vzduchovým podvozkem by měl zvládnout opravdu hodně. Dále jsem využil v ČR dostupné pakety, které obsahovaly to nejzásadnější, co by (dle mého) mělo v takovým autě být, jako právě zmiňvaný vzduchový podvozek, xenovové světlomety s LED svícením, zadní LED světla, elektrické otevírání pátých dvěří, plná výbava v kůži, navigace, kamery kolem vozu a tažné. Věci navíc, jsou spíše exteriérové a z těch vnitřních zmíním např. pěmťi sedaček nebo odvětrávaná přední sedačka. Naopak jsem si odpustil panoramatické okno, 4zonovou klimu, asistenční radary a nezávyslé topení. Vybavit by to šlo ještě celkem dost, ale rozpočet byl jasně daný. V exteriérovém paketu byly originální 18” palcová kola “karakum”, už od začátku jsem je plánoval na zimu a dobře jsem udělal. Jako zimní pneu jsem zvolil v testech skvěle vycházející Pirelli Scorpion Winter v rozměru 255/55úR18. Zatím bez zaváhání. Z venku jsem doplnil off-roadové doplňky, tedy přední a zadní spojler a chromovou ozdobnou lištu.

ZADÁNÍ DO VÝROBY
Aby byl vůz za cenu, jakou jsem byl maximálně ochotný dát, prodejce nabídl zadání vozu do výroby formou předváděcího vozu s trošku netradičním režimem a velkou slevou. Objednali jsme ho v lednu 2014, přišlo v březnu 2014 a do listopadu stál na podstavci s nájezdem 400km. To čekání bych nikomu nepřál :-) Prodejce ale jinak dodržel naprosto přesně to, co slíbil a vše proběhlo na 120%.


JÍZDNÍ VLASTNOSTI, MOTOR, PŘEVODOVKA.
Budu psát asi trošku zaujatě, protože jsem zatím na autě nenašel žádnou chybu krom laku (později vysvělím), a jízdní vlastnosti jsou na takhle těžké a velké SUV prostě v pohodě. Dynamika perfektní, motor má krásný zvuk, uvnitř nikde nic neskřípe, nedrnčí, je krásně utlumený. Díky vzduchovému podvozku, který má tři režimy (normal, comfort, sport) lze nastavit výšku a tuhost tlumičů a funguje to parádně) Trošku škoda, že když přepnu auto do modu sport, že se nepřene i prevodovka, mohlo by to komunikovat celé. Pak je ještě do 75km/h možnost zvednout vůz do modu “terén” a pak ještě o level výš do modu “off road”, který lze používat do 30km/h. Auto lze ještě přepnout do off-road modu, kdy se trošku přehodí převody pro terén, zapne se automat pro sjíždění z kopců a citlivost pedálu. S vypnutým ESP se pak dá dělat opravdu mnoho :-)). V zatáčkách auto drží, opět v závyslosti na zvoleném režimu tlumičů. Troufám si ale říci, že to nejlepší, co Touareg má, je 8.stupňový automat, který auto dostává do úplně jiné kategorie. 8 stupňový Tiptronic ve spojení s V6 TDI je naprostá zbraň, proti všem zarputilým “strejdům”, že automat do auta nepatří :-) V režimu “sport” nebo s pádly pod volantem, se dá jezdit opravdu velmi, velmi rychle.

SPOTŘEBA
Najeto cca 13000 km, s dlouhodobou průměrnou spotřebou 8,2l/100km, považuji to za skvělý výsledek. Přeci jen má auto přes dvě tuny, silný V6 motor trvalý pohon 4x4. Když se chci opravdu svézt a jezdím po Praze, od startu auto ukazuje do 10 litrů, když jedu ultra ekonomickou pohodovou jízdu bez dálnice do 110km/h, není problém jezdit pod 7 litrů a díky 100l nádrži, ujedete v pohodě přes 1000km. Spokojenost.

UŽITNÁ HODNOTA
Dobrá reprezentace, dostanete se kamkoliv, k chalupě v horách, auto je velmi pohodlné na dlouhé trasy, jak na předním i zadních sedačkách, je mnoho místa. Limitem je kufr, který je vzhledem k velikosti autě prostě malý. 4 členou rodinu včetně bagáže a lyží na týden na hory je bez střešního boxu nereálná záležitost. To je ale obecně problém kategorie SUV, ne jenom Touaregu. S větším střešním boxem, kam dáte i batohy, to pak není problém.

VÝBAVA
Začnu vnitřní výbavou:
Kožený interiér je v kůži "vienna", tedy to nejepší, co VW nabízí. Samozřejmostí je vyhřívání, na přání jsem si dal i odvětrávání kvůli častému ježdění v obleku - super věc! Sedadla jsou pohodlná, mají dobré boční vedení a jsou elektricky nastaveitelná ve 12 směrech včetně tří pamětí. To je opravdu velmi dobré, pokud jezdí s vozem i vaše partnerka, jednoduše cvakne "2" a nastaví se ji vše včetně zrcátek. Na zadních sedačkch soustu místa, dvě dětské sedačky bez problému, ISOFIX samozřejmostí. Loketní opěrka jde posunout do předu a uvnitř je schránka, kam dáte pohodlně peněženku. Nehybí napájení pro mobil nebo MP3. Dekor je kartáčový hliník, k černé se hodí dobře a vše doplňuje černá střecha.
RNS 850:
Nejlepší NAVI od VW je znát, funguje vše skvěle a jako geniální věc považuji synchronizaci s palubním PC mezi budíky. Nastavíte si cíl a v klidu posloucháte muziku, vše vám ukazuje palubní PC. Na delších trasách, kdy navigace zjistí delší dojezd, auto ukazuje na dálnici dojezd k nejbližší benzínce nebo odpočívadle = opět super! Propojení s telefonem bez problému, vše funguje jak má včetně telefonního seznamu nebo rychlého vytáčení, nedokážu si bez toho představit obchodní cesty.
MF VOLANT:
Kůže příjemná, tvar i síla OK, vůbec vám nepřipadá že jedete v tak velkém autě. Ovládání máte v ruce po minutě a vyhřívání je v zimě, kdy sobě, manželce a dětem rozepíáte přeskáče v -10 je opravdu příjemný!
EL. VÍKO KUFRU
Jsem vášnivý hokejista, nesete bágl s věcmi, v jedné ruce hokejky, na remanu bágl... v kapse cvaknete víko, než dojdete k autu tak se otevře, pohodlně dáte věci, sednete za volant a tlačítkem ve dveřích zavřete. Drobnou nevýhodou je citlivost na jaký-koliv bordel kolem, jakmile tam dáte např. dva bágly a trošku tam jeden vadí, víko se nedovře a musíte operaci opakovat.
ZRCÁTKA
Velmi rychle jsem zvykl na elektrické sklápění. Je to nejen praktické v garáži, ale z dálky je vám jasné, že je auto skutečně zamčené, lze nastavit, aby se při zamčení vozu přiklopily. Jsou jinak velká a dají se pohodlně nastavit.
BI-XENONY
Image :) vypadá to skvěle. Druhá věc a důležitá, je jak to svítí :) prostě dobře. Je to dáno i vyšší světlou výškou auta a možnosti natáčení do zatáčky, moc fajn věc! V poloze 0, svítí jen LEDky, v poloze auto si to volí auto samo, ale na můj vkus je to dost citlivé, hodně to jezdí na FUL světla a to mi příjde ve většině případů zbytečné. Zadní LED světla umocňují luxusní vzhled zadní části a hlavně při hodně špinavém autě jsou podstatně viditelnější než obyčejná světla. Vyplatilo se připlatit, za oboje!
VZDUCHOVÝ PODVOZEK
Turek bez vzduchu, to prostě není ono! Možnost volby tří režimů - normal, comfort, sport a v podstatě tím ovlivňujete světlou výšku auta a tuhost tluičů. Jsem zvyklý jezdit na comfort a na dálnici přepnu na sport, kdy si auto trochu sedne. Tuhost je evidentní a poznáte to. Pak lze auto zvednout do terénu do pravým kolečkem na středovém panelu do dvou poloh, jednu menší, využijete do 70km/h (terén) a pak do opravdu bruto sněhu nebo bahna na 300mm a ta je omezena na 30km/h (off-road). U nového Touarega je změna oproti minulé generaci, kdy už nemá "vzduch" ale uzavřený obvod dusíku, netrpí tím kompresor a od uvedení dvojky na trh nepamatuju, že by si na to někdo stěžoval, funguje to určitě mnohem spolehlivěji, než u první generace.

17", 18", 20", ALU KOLA VW plus PNEU
Na expedice jsem pořídil 17" palcové disky Caynon VW s pneumatikami AT (zatím nevyzkoušeno)
Na zimu mám 18" (na fotkách) Karakum VW s pneu Pirelli Scorpion Winter 255/55/R18 (velká spokojenost, tichá jízda, bez zaváhání)
Na léto krásné 20"tky Metropolitan VW - 275/45/R20 Continental Conti Sport 5 (zatím nevyzkoušeno ale těším se :) )

LAK
Je to asi to jediné, ze kterého jsem zklamaný. Připlácel jsem za černou perleťovou metalízu skoro 30.000 Kč. I když jsem totální magor do kosmetiky a auto v životě nepůjde do myčky, vše jen ruční mytí, jsem z kvality laku zklamaný. Po 12000KM je lak, jak kdyby jsem projel křovím. Z metru nic nidět není, ale na slunci jsou na autě takové jemné pvaučiny, které tam prostě nechci. Částečně jsem to vyřešil strojním leštěním a kvalitním karnubským voskem, takže teď je to OK, ale ten pocit, že u našeho Caddyho, na kterém není po 100.000KM ani škrábanec a to se k němu chováme podstatně hůře, je prostě špatný. Nezbývá než mu dopřát to nejlepší a investovat do kvalitní autokosmetiky. V případě, že na to nemáte čas a ani chuť, černou perleť nekupujte. Po navoskování je to ale na slunci porno ;)


4MOTION
Vytáhl jsem ze závěje naloženou Avii s masem :) … více není třeba psát :-)

Zatím jsem z auta nadšený, vše funguje na 120%, ale pro nějaké velké závěry je brzy. Po první výměně oleje se rozepíšu skrz výbavu a doplním další informace.

Díky za přečtení :)

Silné stránky

Motor a převodovka, pohon 4x4

Slabé stránky

zavazadlový prostor

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

OlfinCar HK - naprosto OK

 

Novinky v recenzi

8.5.2015 21:19

Letní dvacetipalcová kola

Auto ostalo nová dvacetipalcová letní originální kola "Mallory" a rozšíření blatínků v laku. Omyto, navoskováno a připraveno na letní provoz :-)

10.2.2015 00:11

Přidány fotky po nedělním mytí :)

Podařilo se mi doma zprovoznit ruční mytí v garáži a když bylo venku tak parádně, zkusil jsem pár fotek :)


Další vozy Volkswagen Touareg



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Více o modeluVolkswagen Touareg C2 (2010-dosud)
Volkswagen poodhaluje nový Touareg. Už víme, kdy dorazí! Volkswagen poodhaluje nový Touareg. Už víme, kdy dorazí!

Německá automobilka slaví jeden milion prodaných vozů…

Nový Volkswagen Touareg zachycen v Číně. Takřka bez maskování! Nový Volkswagen Touareg zachycen v Číně. Takřka bez maskování!

Vzhled třetí generace Volkswagenu Touareg se inspiruje…

 





Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…