Audi A8 (2010)
29.11.2011Čas sa pohol, slovo dalo slovo a rozhodli sme sa s ohľadom na troška už zaostávajúcu spoľahlivost predchádzajúcej A8, ktorú som používal, zakúpiť nové…
Audi A8 (Ivanuska_Matej ( RSka))
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
Ivanuska_Matej ( RSka) 12.12.11 18:05
« Re: Konecne
Zdravim,
ono je to cele s tym vyberom aut troska komplikovanejsie. Ano, ako vravis, motor 4.2 je uzasny. Vobec to nepopieram, dokocna si myslim, ze bolo zbytocne ho este aj upravovat. Je to fenomenalny motor, ktory v dnesnom svete nema ziadneho zrovnatelneho konkurenta, co to prejavu, spolahlivosti, sily atd.
Ale .... Kazdy vyber auta je aj o cislach a v tomto pripade hlavne o cislach.
A8 3.0 TDI = 100.000 € A8 4.2 TDI = 130.000 €... zakladny rozdiel hned na zaciatku ...
U nas tieto auta nie su niecim, cim sa chodime kochat, co by bolo splnenim sna, alebo nieco uzasne... U nas sa bohuzial dostali do role pracovneho nastroja, od ktoreho sa ocakava, ze 1. bude spolahlivy, 2. bude bezpecny, 3. nebude potrebovat neustaly prísun penazi.
Spotreba A8 4,2 = 10 l , 3.0 = 7 l je to rozdiel 3 litre na kazdych 100 km .... na tomto aute bude na konci najazdenych 300 tis km
v sucte je to skoro 15 tis € ( za predpokladu tychto cien paliva) rozdiel len na palive a to vobec nepocitam rozdiely v poistkach ... cize 30 +15 = 45 tis € co uz je pomaly polovicka hodnoty na nove auto ...
tj. neviem, ci by som s tebou suhlasil v tom ze motorizacia jedine 4.2 tdi
vyberat to auto dneska znova, preferujem urcite 3.0 tdi ...
Sily maju obe dost a aspon Vas motorizacia 3.0 "nenuti" jazdit vyrazne nad limit a pri neodhadnutom plyne koncit predbiehacie manevre v rychlostiach 170 + , nakolko prirodzena rychlost pre 4.2 tdi je niekde v rozmedzi 150 az 170 km/h kde netoci pomaly ani 2000 ot/m
cize zhrnuto, vyberat znova, tak A8 3.0 TDI
ostatne aj pre skusenosti s A7
takze v tomto by som medzi autami velky rozdiel nehladal ... je to o zvolenej motorizacii ...
cim sa ale toto auto vyrazne odlisuje od starej A8 alebo A7 alebo aj BMW7 MB S atd je absolutna suverenita, smerova stabilita a izolovanost posadky...
priklad z nedavnej "praxe" ked som potreboval prekonat cestu z Prahy do BA za vyrazne menej ako 2 a pol h.
Celu cestu som sa nemusel trapit namrazou na Vysocine, vodou na urovni Brna alebo vyjazdenymi kolajami... Ano, niekto povie, ze o tom nie je soferovanie, ale ... ja v aute nemam cas a ani CHUT s nim bojovat, nemam chut rozmyslat nad spravnou stopou so zadnym nahonom, alebo ako a kedy pridavat... ja proste potrebujem z bodu A do bodu B co najrychlejsie, najkomfortnejsie a s co najmensou namahou, nakolko pocas cesty potrebujem rozmyslat nad kopou inych veci. Popripade je to v niektore dni jediny priestor si oddychnut, vypocut spravy a zistit stav veci ....a toto je to v com AUDI A8 exceluje... v tomto je dokonala .... nezaujima Vas sneh, nezaujima Vas dazd, nezaujima Vas horucava, (s led alebo nocnym videnim) nezaujima vas ani tma .... zaujima Vas len ciel ! toto auto za Vas pri soferovani spravi 85% prace a na rozdiel od "ublikanych" BMW, upipanych MB vas neobtazuje a nestresuje tym ako velmi Vam pomaha .... toto je jej parketa ... tu exceluje -
Gluck202 08.12.11 19:20
« Re: Re: Konecne
S tim 747 mas pravdu, zmatlo me ze to bylo na trati Top Gearu. Pozastavovat se nad psanim i/y jako ve skole je v diskuzi o aute docela vedlejsi, nejak na to nemyslim protoze spravne cesky jako ve skole sem nepsal uz dlouho, to je tom Wordem i vymyvanim mozku jinym jazykem. Proste sem tim chtel rict ze tohle auto s timto motorem je docela rarita v CR a tak by si zaslouzila recenzi jako mel Range od Svihaka, CLS od Blackbirda nebo Porsche od S-Mika. :-! -
white label 08.12.11 00:45
« Re: Konecne
Na to i/y dej raději bacha, ono mezi "rozplivali" a "rozplývali" je dost zásadní rozdíl. >:-[]
Na Touarega s Boeingem 747 si vzpomínám, ale bylo to ve Fifth Gearu a byl to Touareg první generace, tedy ještě s V10 TDI, nikoli s tímto V8 TDI.
[odkaz]
Jinak o rozdílu mezi V6 TDI a V8 TDI už tu Matej něco psal. -
Gluck202 07.12.11 23:24
« Konecne
Audi A8 s motorem 4,2TDI me vykouzli usmev na tvari :-) . Konecne nekdo normalni kdo si vybral motor se kterym v Top Gearu roztahovali Touaregem Boeing 747, testovali ho ve Speedu na nemeckych dalnicich se spotrebou kolem 9 litru. Tak sem cekal ze se rozepises jako to udelali ve Speedu, kde se na timto motorem s kroutakem 800NM rozplivali, a ono *. Tech par veci ktere si napsal a pak sem se znechucene docetl v diskuzi ve ktere me vubec nezajima kdo si a kdo to auto koupil, na to nemam cas a lidi pod 25 s C63, ML63 a M5 je v mem okoli hodne. Takze ti nezavidim ale uprimne preju.
Pises ze si mel zkusenost z minulou generaci a novym A7 3.0TDI tak prosim te, najdi si 3 minuty ve Tvem zivote a rozepis se jaky je to rozdil mezi temito motory a minule generace a chovani auta jako takoveho.
Pokud nekdo ma na takove auto jedina motorizace je podle me 4.2 TDI uz jen kvuli tomu ze V8 ma oproti V6 lepsi zakladni vybavu a kroutak 500NM a 800NM musi byt obrovsky rozdil v predjizdeni v jakekoliv rychlosti. Nejake dojmy atd.
Potkavam hodne Q7 3.0TDI je mi tech lidi lito ze usetrili na nespravnem miste. Pokud se mi prikutali par mega tak pritelkyne dostane jedine 4.2 TDI. Ja bych radeji Escalade 6.2 a kvuli tomu ze sem setrilek tak na plynu nebo Jaguar XF, kvuli designu.
Jinak preji hodne bezpecnych km.... :-! -
vondry87 02.12.11 15:26
« Re: Re: Re: Re: Re: úradník??
Tak určitě, já neuvažoval řidičské začátky, jen ideální postup mezi výše zmíněnými vozidly :-) Dát mladíkům do ruky M3, to už je bezpečnější jim dát odjištěnej granát >:D Ale zase bych neházel všechny do jednoho pytle, jeden známej dostal k 18-tinám 911 a za rok Gallardo a jezdí bezpečně :yes: :yes: -
vondry87 02.12.11 11:27
« Re: Re: Re: úradník??
Myslel jsem designově, jízdně hodnotit nové modely nemůžu, neboť jsem s nimi ještě nejel. S minulou generací A6 jsem jel a ta opravdu nudná je, ale u téhle třídy to neberu jako negativum, klidná a pohodlná jízda je v podstatě účel těchto aut. Kdo hledá zábavu, tak koupí M3 a ještě mu oproti A8 hromada peněz zbyde.. -
white label 01.12.11 21:25
« Re: Re: úradník??
Myslíš nudná designově, nebo jízdně? Honba za co největší uživatelskou přívětivostí vede logicky k jakési "nudné dokonalosti" a taky k tomu, že auta jako Audi/BMW/MB dnes jezdí (ve stejné třídě) opravdu velmi podobně. Ještě tak dvě generace zpátky šel poznat rozdílný jízdní charakter A6/5er/E i "poslepu", což dnes podobně zdaleka neplatí... -
vondry87 01.12.11 19:35
« Re: Re: Re: úradník??
Jasně, když postavíš ty auta vedle sebe, tak vždycky najdeš rozdíly. Ale pokud proti mně jedno z nich pojede, tak už to bude horší. Ale je pravda, že světla znatelně rozdílná jsou, ty bych tedy asi považoval za základní "rozlišovadlo". BMW hájit nebudu, tam je to stejná bída. Malé bezvýznamné plus však bude rozdílná kapota, která je u 7er hladká, zatímco u 5er má výrazný prolis. Technologicky jsou ty auta na špici, ale začínají být podle mě trochu nudná... -
vondry87 01.12.11 15:13
« Re: Re: Re: úradník??
Ne? Tak to bude možná tím, že jsem jich tolik v provozu ještě neviděl.. až je člověk bude potkávat denně, tak si těch rozdílů začne všímat, teď tomu prostě říkám "nová audina". Ale je mi jasné, že nadšenec, který studuje fotky pod články, tak je rozpozná.. u starších modelů se mi ale zdá, že to nebylo nutné. A nová BMW si taky začínají být nehezky podobná, to je bohužel pravda. Ale ono když je teď zvykem mít x řad osobáků, SUVček a sporťáků, tak je nějaká originalita už předem poslána k šípku. Méně je někdy více..
Spíše se koukám na tahometr té fotky a blízkost auta před tebou 8-s >:D