Recenze

10 Majitel

Seat Ibiza FR 2.0 TDI CR

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 56× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11 Seat Ibiza, foto 12 Seat Ibiza, foto 13 Seat Ibiza, foto 14 Seat Ibiza, foto 15 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 17 Seat Ibiza, foto 18 Seat Ibiza, foto 19 Seat Ibiza, foto 20 Seat Ibiza, foto 21 Seat Ibiza, foto 22 Seat Ibiza, foto 23 Seat Ibiza, foto 24 Seat Ibiza, foto 25 Seat Ibiza, foto 26 Seat Ibiza, foto 27 Seat Ibiza, foto 28 Seat Ibiza, foto 29 Seat Ibiza, foto 30 Seat Ibiza, foto 31 Seat Ibiza, foto 32 Seat Ibiza, foto 33 Seat Ibiza, foto 34 Seat Ibiza, foto 35 Seat Ibiza, foto 36 Seat Ibiza, foto 37 Seat Ibiza, foto 38 Seat Ibiza, foto 39 Seat Ibiza, foto 40 Seat Ibiza, foto 41 Seat Ibiza, foto 42 Seat Ibiza, foto 43 Seat Ibiza, foto 44 Seat Ibiza, foto 45 Seat Ibiza, foto 46 Seat Ibiza, foto 47 Seat Ibiza, foto 49 Seat Ibiza, foto 50 Seat Ibiza, foto 51 Seat Ibiza, foto 52 Seat Ibiza, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta eFeRko, Ibiza Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:9401 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,2 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,7

Popis vozu

Popis vozu
Celé to začalo někdy během roku 2010, nutkání pořídit nějaké lepší novější auto oproti stávajícímu.Požadavky byly solidní výkon, lepší verze, pěkný vzhled. Jestli benzin nebo nafta to mi bylo celkem jedno. V hledáčku byly tedy modely jako Škoda Octavia II RS benzin nebo nafta,Ford Focus 2.5 ST, Mazda 3 MPS, ale během roku jsem dospěl k rozhodnutí že pořídím funglovku.Výše zmiňované modely ve funglovce byly docela za ranec, takže jsem na začátku roku 2011 dost silně pokukoval po novém Peugeotu 308 Gti. Fakt se mi moc líbil, 200 koní, 18“ kola, pěknej vzhled, dobré vnitřní rozměry pro cestující, akorát díky vnějším rozměrům vyvstal další problém a to s parkingem. Buď parkovat na ulici, což se mi nechtělo a nebo někde koupit garáž za 200tis.,jelikož do garáže u baráku je úzká cesta a 308 by neprojela. No, po sečtení bych se s penězma nevešel do rozpočtu, takže bylo po 308.A teď co dál, bude to muset být nějakej malej hatch. Fabia RS by ještě docela šla, ale automat to nechci, VW Polo na tom bylo stejně, tak si říkám zkusím mrknout na Seat, vždyť měli parádního Leona a Toledo a hle najednou sem spatřil Ibizu, první dojmy – pěkný auto, tak se mrknem na motory 1.2 TSI ; 1.4 16V a 1.6 TDI mě moc nenadchly, jdeme dál a máme tu verzi FR, kde se nabízí jako první varianta 1.4 150 koní s DSG, takže nic, ale jako druhá varianta se nabízí 2.0TDI 143 koní, 320 Nm. Řikám si to bude s tím autem při hmotnosti 1245kg hezky cvičit, navíc při spotřebě do 5 Ltr. a bylo rozhodnuto.
Pěkný parametry, hezkej sportovní vzhled, slušná sériová výbava, není co řešit.

V pondělí 14.2.11 následoval mail do salonu ohledně objednání vozu, zálohy atd., v sobotu 19.2.11 setkání v salonu, testovací jízda v předváděčce, sice jen v 1.2TSI 105 k, ale docela to s ní uhánělo pěkně, co teprve moje budoucí FR jsem si říkal......
Podpis smlouvy tak a teď čekat. Předpokládáný termín dodávky 4 měsíce se naštěstí nekonal a 18.4.11 se jelo pro FR.

Do té doby jsem žádnou Ibizu FR neviděl, takže jsem byl natěšenej jak malý dítě, jaký bude rozdíl mezi sériovkou a FR.
První dojem, když tam stála a čekala na převzetí bomba. Parádní 17“ kola, vkusný přední a zadní nárazníky, sportovní volant ve spodní části zploštělý (mj. vypadá to moc pěkně), šaltpáka dobře padnoucí do ruky a pěkně tvarované sedačky a na tom všem logo FR, tmavá okna od sloupku B, dvojitá koncovka, sportovní podvozek. Prostě radost pohledět. Ten pocit jít si pro nový auto bych přál zažít každýmu.

Celkově FR vyšlo na 440 tis., navíc jsou tam natáčecí bi-xenony za 17 tis. a metalíza za 10 tis., víc ke štěstí netřeba. Teda aspoň u mě to tak je:-)

Hodnocení designu nechám na každém jednotlivci, někdo rád holky, někdo vdolky.
Já můžu říct, že ji muluju:-) V realu je mnohem lepší než na fotkách, člověk hned na první pohled pozná, že to není standardní verze, ale vše je vkusné a takovýto fabrický tuning se mi fakt líbí.
Pryč jsou doby, kdy se v garáži pořád něco ladilo, lakovalo, montovalo:-), holt byla to doba rychlá a zběsilá:-) Už od začátku jsem věděl, že na Ibize nic měnit nebudu, přeci jsem si nekoupil lepší model abych ho tuzil. Takže jediné co je jiné oproti sérii jsou diadem žárovky v zadních blinkrech a Cree LED v denním svícení, jelikož ty žluté žárovky na denní svícení se mi fakt nelíbily.

Spolehlivost
Spolehlivost mám zatím 100%. Musím tedy ještě říct, že Ibizu nemám na každodenní ježdění, ale za těch cca 9000km nás vždy odvezla i přivezla.

Praktičnost
Jak jsem psal výše není na každodenní ježdění, takže jak se s ní jezdí do práce nebo na nákupy do Lidlu fakt nevím.

Prostornost
Posádka vpředu má dost místa ve všech směrech (mám 185cm a dobrý), vzadu je to samozřejmě horší. Slušný komfort na zadních sedačkách má pasažér tak max. do 170 – 175 cm, ale to je dané třídou do které Ibiza spadá a také záleží na tom jak jsou velcí pasažéři vpředu. U kufru je situace ještě o něco horší, standardní Ibiza má 292Ltr., FR pouze 250Ltr. Je to dáno rezervou a hlavně baterií, která nemůže být v motorovém prostoru, jelikož se tam díky velikosti motoru nevejde. Ale jinak na dovolenou ve dvou samořejmě bohatě stačí.

Jízdní vlastnosti
Tak s těmi jsem velmi spokojen. Auto je díky všem elektronickým vymoženostem neskutečně stabilní, sedí jak přibité. Avšak vzhledem k pneu 215/40 R17 a sportovnímu podvozku je i dost tvrdé, takže na 90% silnic si člověk moc neužije, ale jakmile se objeví kus pěkné silnice, tak je to jak žehlička. Jinak je to samý drc, buch, prásk, kurňa díra a to je mi až auta líto.
Zrovna tento týden se mi povedlo spodkem škrtnout o zvlněný a do stran vytlačený asfalt, naštestí to jen miniaturně lízlo spodní plastový kryt motoru.
Vloni se mi také podařilo vlítnout do hnusnýho výmolu, fakt tvrdá rána, jak prase. Říkám si „tak a něco bude v hajzlu“. Po kontrole v servisu naštestí vše OK, takže Ibiza prokázala i dostatečnou tuhost a odolnost. Musím tedy dodat, že to bylo zhruba při 40km/h, jet tam víc, bůch ví jak by to dopadlo.

Jízdní komfort
Jak bylo psáno výše. Pokud je kvalitní silnice je to bomba, ale jinak je to nic moc.

Provozní náklady
V mém případě naprosto standardní. Pouze pravidelný servis a nafta. Nic víc není potřeba

Náhradní díly
Tak ty jsem zatím žádné nepotřeboval, snad jen plastové krytky na šrouby kol, které jsem za celou dobu ztratil 4, nebo si je spíš nějaký dobrák vypůjčil:-)

Výkon motoru
S tím jsem naprosto spokojen. 143 koní a ten krouťák ve spojení s váhou Ibizi dělá divy.Nejhezčí zátah je od nějakých 1700ot. do 3000ot., kdy to fakt pěkně tlačí do sedaček.Při cestovní jízdě stačí bohatě točit do 2300 – 2500 ot. Na dálnici si pak na šestku bublá nějakých 2100 ot. Když se chce člověk trochu vyřádit netočím víc než 4tis., dál už mi přijde, že to nemá cenu.
Obzvláště se mi líbí takový „provokační až klamavý“ efekt Ibizi, kdy na první pohled je vidět, že auto má pěkný kola, nárazníky atd. a dost řidičů větších „silnějších“ Pašíků a Audin (nemyslím to hanlivě, Passat se mi líbí a Audi-ny jsou supr káry) se vám v obci lepí na zadel s pohledem „ tak už s tim pěknym, ale malym autem uhni“ , pak přijde konec obce, člověk na to šlápne a kde je máme? Nikde! Nejlepší jsou pak kukuče těch zezadu, když dojedou „ ty vole co tam má za motor, tak to nebyl jen nějakej plastovej paket“ :-)

Spotřeba
Dlouhodobý průměr vychází 4,7 Ltr. S lehkou nohou se dá krátkodobý průměr udělat pod 4,5 Ltr., když se to občas propláchne tak je to okolo 5,5 Ltr. Vše dle PC.Pokud si počítám spotřebu sám, tak to vychází tak o 0,4 Ltr. ve všech případech víc, ale i tak nic hrozného.Akční rádius vzhledem k 45Ltr. nádrži je okolo 750km což je docela slušné.


Hlučnost motoru
Do 3000ot. pohoda, pak už je samozřejmě diesel hlučnější, ale pořád to není žádná katastrofa.Na dálnici na šestku žádný hluk, jen ševelení gum a vzduchu.

Kvalita sedadel.
Ty se mi moc líbí. Prošití červenou nití, na opěradlech loga „FR“(mj.škoda, že na faceliftované Ibize toto ze sedaček zmizelo) Jsou dostatečně tuhá, ale ne zas tak, že by byla nepříjemná, boční vedení hezky podrží tělo v zatáčkách. K výškovému a podélnému nastavení nemám připomínek.
Rád sedím níž, takže sedačku mám v min. výšce a je to tak akorát.

Brzdy
Bez připomínek, dobrá dávkovatelnost, občas když na to člověk šlápne jak varhaník tak se pěkně zakousnou. Jak jsou na tom s vadnutím nevím, po okreskách žádnou rally nelítám ani okruh nebyl.

Zavazadlový prostor
Jak jsem psal již výše. Žádná sláva ale dovolená se s tím absolvovat dá a i ten nákup by to zvládlo.

Silné stránky

design
motor
jízdní vlastnosti
spotřeba paliva
zpracování

Slabé stránky

menší až malý zavazadlový prostor
méně místa na zadních sedačkách
na nekvalitních silnicích je po pěkném svezení
výškově nenastavitelné pásy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na pravidelné servisní prohlídky jezdím, zatím nic výjimečného co by bylo nad rámec servisního plánu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autosalon, kde jsem Ibizu koupil byl dřív v poho, poté co Seaty přestal prodávat, tak servis stál za prd.
Takže nyní je můj servisní "domov" Auto Jarov a naprostá spokojenost, Domluva, rychlost, vystupování, ochota vše na špičkové úrovni.

 


Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
8
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
6

Více o modeluSeat Ibiza 6J (2008-dosud)
Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej mi sportovec Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej mi sportovec

Jestliže chcete v aktuální Ibize čtyřválcový motor,…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 





Blesk.cz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Steam bude štědřejší, úspěšným vývojářům ponechá více peněz

Nové změny ve vybírání poplatků od vývojářů oznámil o víkendu největší online obchod s hrami Steam. Ze zisku z…

Vlastina Svátková dva roky po svatbě: Krize! Spíme odděleně, přiznala

Vlastina Svátková dva roky po svatbě: Krize! Spíme…

Brali se po kratší známosti, slovenská herečka Vlastina Svátková (36) záhy po svatbě s filmovým producentem…

 

iSport.cz

Gól mezi nohy? Jsem deb*l, říkal si Frodl. Olimbovi by to uznal jen blbec

Gól mezi nohy? Jsem deb*l, říkal si Frodl. Olimbovi…

Při děkovačce po utkání hecoval diváky, kteří vyvolávali jeho přezdívku „Frodo“ a dokonce se před nimi sklouznul…

Schick se snaží být pro AS klíčový, řekl Vrba. Řezník je po operaci mimo

Schick se snaží být pro AS klíčový, řekl Vrba.…

Největší zápas podzimu? S tím na Pavla Vrbu nechoďte. Plzeňský kouč se před posledním duelem základní skupiny…

 

Reflex.cz

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

OSN: O migrantech se bude psát jen dobře!

Přes 150 zemí sdružených v OSN - světového uskupení, kde většinu tvoří reprezentanti nedemokratických režimů -…

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel čas s Vánocemi v Bílém domě

Je libo krvavý nebo mandarinkový stromeček? Jak šel…

Od roku 1929 je v USA tradice, že o výzdobu vánočního stromečku se stará první dáma. A od roku 1961 každá první…