Recenze

10 Majitel

Seat Ibiza 1.6 16V Sportcoupe SPORT

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9 Seat Ibiza, foto 10 Seat Ibiza, foto 11 Seat Ibiza, foto 12 Seat Ibiza, foto 13 Seat Ibiza, foto 14 Seat Ibiza, foto 15 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 16 Seat Ibiza, foto 17 Seat Ibiza, foto 17 Seat Ibiza, foto 18 Seat Ibiza, foto 19 Seat Ibiza, foto 20 Seat Ibiza, foto 22 Seat Ibiza, foto 23 Seat Ibiza, foto 24 Seat Ibiza, foto 24 Seat Ibiza, foto 25 Seat Ibiza, foto 27 Seat Ibiza, foto 29 Seat Ibiza, foto 30 Seat Ibiza, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta Seat Ibiza Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:4800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 153 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,4 maximální rychlost [km/h]: 189 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 284 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,6

Popis vozu

Jedná se o auto, které už bylo mnohokrát představované, takže jenom stručně. Seat Ibiza SC 1.6 / 77kW sport Color edition - Lumina oranžová. Před Ibizou jsem jezdil s VW passatem 2.5 TDI, který prokázal hodně služby a komfortu avšak za nemalé peníze, protože 2.5 TDI o 110kW je snad ten nejhorší motor co VW kdy vytvořil. Tak jsem zvědav na Seat když se novou Ibizou tak pyšní.

Ibiza je převzata od Prodejce RT-Torax v Ostravě. Vozidlo je ve výbavě sport jehož počáteční cena startuje na 369 000 Kč a jeho sériová výbava je skutečně rozsáhlá. Třídveřová verze, ráfky z lehkých slitin 16 (215/45)(dost atypický rozměr), světlomety s dvojitou optikou, přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel (podsvícení do zatáčky), zadní spoiler s brzdovým světlem, tónovaná skla, sportovní podvozek :-), sportovní 3paprskový volant obšitý kůží a nastavitelný jak výškově tak podélně, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, spolujezdce bohužel nikoliv, sportovní sedadla, klimatizace, rádio s CD/MP3 + multifunkční ovládání pod volantem + vstup pro externí přehrávač AUX-in, 6 airbagu, kotoučové brzdy v předu i vzadu a mnoho dalších zajímavých věcí...

Mnoho věcí je možno si pak dále přiobjednat za vcelku rozumné ceny, ale mrzí mě, že i v tomto provedení ESP je stále za příplatek tak samo i tempomat což mě nemile překvapilo z důvodů, že v katalogu je napsán jako součást sériové výbavy asi chyba. No a koberečky ty v autě taky nenajdete, ale nakonec jsem je dostal gratis.

Motor 1.6 77kW není žádná novinka, ale nic zajímavějšího zatím Seat nemá a Cupra bude k mání později s motorem 1.4 TSI 132kW, ale taky za mnohem vyšší cenu a plánovaný motor 1.2 TSI ukáže až čas jaký doopravdy bude. Momentálně dodávaná 1.6 je dostačující i když podvozek by snesl mnohem víc, neuvěřitelné táhne již od nízkých otáček a stále sílí a po překročení 3500 otáček vás čeká opravdu nádherná symfonie, která se pro každého stane drogou a budete chtít motor stále vytáčet, ale spotřeba na palubním počítači Vás zase zkrotí:(.

Průměrná spotřeba od koupi vozu je zatím 7.8 l/100km, takže jsem v celku spokojen, má převážná část najetých kilometru je totiž po městě, ale do Jeseníku s plným kufrem a se třemi lidmi jsem zajel za 6.8 l/100km milé překvapení a to jsem nejel zrovna pomalu. No a určitě si na spotřebě vezmou ještě nějakou tu desetinku nízkoprofilové 17 a spotřeba se prý ustálí až po ujetí 8 000 – 10 000km. Jízdou po dálnici může být Vaše spotřeba různá , dá se jed od 7.2-10 l/100km no záleží jak má kdo těžkou nohu a já chtěl zkusit jestli skutečně pojede 189km/h jak píšou v techničáku, tachometr mi ukazoval 202km/h a digital 196km/h a měl jsem pocit, že motor měl ještě možná malou rezervu.

Sportovní podvozek, nemám slov jednoznačné perfektní a myslím si, že ve své třídě by těžko hledal konkurenci. To auto je doslova přibité k silnice prostě nejde urvat. Zatáčky jdou s přehledem projíždět mnohem větší rychlostí než je tomu u většiny ostatních vozů a jízda po českých klikatých cestičkách je s tímto autem skutečný požitek. Na druhou stranu jízda ve vysoké rychlosti po panelce nebo nekvalitní cestě, kterých je u nás plno, už není moc komfortní.

Silné stránky

+ design z venku i ze vnitř
+ podvozek
+ brzdy
+ sportoní sedačky
+ sportovní volant
+ audio soustava
+ mlhovky(podsvícení do zatáčky)
+ klimatizace
+ odhlučnění
+ el. sklopná zrcátka
+ zvuk motoru ve vysokých otáčkách
+ automatické zamykání vozidla při prvním rozjezdu
+ při zařazení zpátečky v dešti se sám zapne zadní stěrač (musí být zapnuté přední stěrače)
+ při prudkém brždění automatické zapnutí výstražných světel
+ automatické rozsvěcení světel
+ komfortní blikání (3x na jedno stisknutí)

Slabé stránky

- nedostatek prostoru na zadních sedadlech hlavné nad hlavou pokud měříte více než 170cm
- krkolomné nastupovaní do zadu (pokud nejste aktérem, vždy Vás to pobaví:)
- hmyz se mě snaží neustále opylovat :-)
- postrádám šestý rychlostní stupeň
- široké prahy v dešti si umažete nohavice

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- levé zrcatko se při sklápění zasekává
- pravé dveře mají trošku jiný odstín
- začlo vrzat sedadlo spolujezdce
Vše je v záruce a bez problému bude vyřízeno.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

S lepším přístupem než je v RT-Torax Poruba jsem se ješte nikdy nesetkal můžu vřele doporučit. Své zákazníky si opravdu hýčkájí...

 

Novinky v recenzi

1.6.2009 11:08

30.5.2009

Konečně nová koncovka, téměř k nerozeznání od orginalu :-)

1.6.2009 11:08

20.5.2009

Tónovaná okna trošku tmavší, aby pěkně ladili se střechou.


Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
8
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9

Více o modeluSeat Ibiza 6J (2008-dosud)
Seat Ibiza 1.0 TSI (70 kW) – Jak se povedla nová technika? Seat Ibiza 1.0 TSI (70 kW) – Jak se povedla nová technika?

Ibiza se nové platformy dočkala dříve než koncernoví…

Pátá generace Seatu Ibiza je tady! Vypadá jako malý Leon Pátá generace Seatu Ibiza je tady! Vypadá jako malý Leon

Nová Ibiza svá tajemství až do premiéry neudržela, na…

 





Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…