Opel Zafira (2005)
21.7.2007Velmi protichůdné požadavky - auto, které je schopné vozit šestičlenou rodinu s obrovskou hromadou krámů na zimní i letní dovolené, a zároveň sloužit k…
Opel Zafira (IJK)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 29.12.07 20:51
« Horký kandidát
Zdravím, za půl roku mám před sebou nelehkou ale o to radostnější povinnost - koupě dalšího rodinného vozu. Doposud jezdime v meganu combi 1.9dTi a chceme přesedlat do mini mpv, donedávna byl horký kandidát C-Max 1.8benzin.Po přečtení recenze a hlavně přiznání faktu, že jsme sice 4-člená rodina+pes, ale do bazenu a na hory s námi občas ještě vyrazí další 2 neteře, budem potřebovat 5+2 místa.Zafira mě prostě dostala. Nejen cenou, bezpečností a flexibilitou(i když vím o tom sedáku ve druhé řadě), ale i praktickými detaily: široká loketní opěrka, výdechy klimy i na zadní sedadla, plnohodnotná rezerva. Je tro ale auto s kterým se dá denně jezdit do práce? Není tam pocit jak v mini autobuse? Díky za postřehy. Martin -
neregistrovaný: "Tomáš" [195.47.45.XXX] 12.12.07 00:24
« Re: Zafira vs. Galaxy
Díky za recenzi i odpovědi v diskusi; budu mít co zkoumat.
BTW, je zajímavé, jak se Španělé předvádí. Nějakou dobu jsem uvažoval i o MB Viano (se zvedací střechou, pod kterou jsou lůžka - pak je z toho stan pro celou rodinu, protože děti se dolů narovnají), ale je vyráběné taky na jihu pověst o jeho kvalitě je snad ještě horší. A spotřeba taky zrovna neláká, vnější rozměry jsou přitom s Galaxy podobné.
Štastné další cesty! -
IJK 10.12.07 09:52
« Re: Re: Zafira vs. Galaxy
Pokud tě netrápí velikost a cena, byla Galaxy (nebo S-Max) určitě dobrou volbou. Nový model už s sebou opravdu vozí sedačky stále, což považuju za velkou výhodu - platíš za to ale chybějící rezervou. A hlavně, u nové Galaxy/S-Maxy se už nevyrábí v (ne)kvalitou proslulé továrně VW v Portugalsku, takže lze u nich očekávat nižší poruchovost. Původní Galaxy/Alhambry/Sharany se pravidelně umisťovaly na chvostu žebříčků TUV (z MPV byly horší snad už jen Voyagery montované v Rakousku).
Co se týče trajektů, když jsem s sebou vozil ještě starého serfíka s neděleným stěžněm (co trčel asi tak metr za auto) a na střeše vedle něj ještě rakev, určitě jsem přesahoval oba uvedené rozměry, a na trajektu to nikdy neřešlili :-). -
neregistrovaný: "češtin" [213.220.251.XXX] 08.12.07 17:33
« Re: Sklamání
Tak zaprvé co je to "sklamání"? Takové slovo neznám. Zakoupil je s měkkym, Zaskočila koho,co tudíž mě.
Dále s tím, neví samozřejmě měkké. Otáčkoměr to už je docela výsměch, pokus o přechodník nekomentuji, zcela normální.
Takže zpátky do zvláštní ;-) tohle už je totiž maso. Jediná omluva-jestli nejsi Čech jinak je stud na místě. lol -
neregistrovaný: "Tomáš" [195.47.45.XXX] 08.12.07 16:14
« Re: Sklamání
Díky moc za doplnění! Určitě ji vezmu taky v potaz, navnadil jste mě a auto vrátil do užšího výběru. I když je pravda, že podélné rozměry mě tolik netrápí, dojíždění po Praze řeším "samochodkama" (jiní říkají "sockama"). Přeci jen bydlím od Bílé hory na východ :-). Spíš jsem to řešil vzhledem k limitům osobního auta na trajektech, kde se většinou bere za osobní auto prostředek <4.8m dlouhý a <1.8m výšky. U obojího je Galaxy v na hraně, Zafira se vejde s přehledem.
Na svou stranu musím říct, že jsem to popletl - v době, kdy jste zafiru kupovali ještě nebyla současná verze Galaxy (ta má taky všechna sedadla stále ssebou). Takže můj dotaz byl vlastně nesmyslný.
-
IJK 08.12.07 15:36
« Re: Sklamání
1.6ka je na Zafiru poměrně slabá, proto je více zpřevodovaná, a při 150ti bude skutečně točit kolem 5000. Předpokládám, že máš Zafiru A, t.j. starší 1,6/16V 100ps, a u té bych osobně při 150 očekával spotřebu mírně nad 10 (13 je fakt celkem dost). Od té doby uvedl Opel pro Zafiry dvě modernější 1.6ky, nejdříve Twinport 107ps a nedávno ještě novější a silnější. U těch je údajně spotřeba nezanedbatelně lepší. I když stejně bych spíš doporučoval 1.8 - ta žere víc ve městě, ale na dálnici je díky delším převodům úspornější. -
IJK 08.12.07 15:24
« Re: Tomáš
Sorry za trochu opožděnou odpověď. Takže postupně:
- Galaxy je nepochybně větší prostornější (a dražší). Můj problém je, že Zafirou denně jezdím do práce, a při parkování v Praze oceníš i to, že je o 10cm kratší než Octavie (kterou jsem taky jezdil). Kromě chybějícího kola za velkou výhodu Zafiry považuju to, že všechny sedačky máš pořád s sebou, t.j. jedu třeba na dovolenou v pěti, s kufrem nacpaným po střechu, ale když vyložím věci a jedeme se třeba koupat, můžeme vzít i rodiče a nemusíme jet dvěma auty. Průchodnost podvozku je dobrá, je tam šikovná taková zástěrka pod předním nárazníkem - když třeba najedeš na obrubník, ohne se a skřípotem/škrábáním tě varuje, ale vydrží - třeba u Octávie se ve stejné situaci přední spojler tiše prohnul a nasunul na obrubník a při couvání pak s oblibou praskal :-(.
- Dům je od Bílé hory ještě více na západ :-)
- Přívod vzduchu dozadu je standardně do druhé řady, do třetí za příplatek (tuším cca 1500,-). Já ho nemám, ale prostřední syn, co tam většinou jedzí si zatím nestěžoval.
Spotřeba je papírově 7,6, u mne reálně za 44tis. km 8,05. Je v tom ale velký podíl Prahy, kde při popojíždění v koloně je klidně až 9. Dálnice při 130 bez zahrádky tak 7,6, delší trasy s kombinací okresek kolem 7, dálnice při 130 s šesti koly na střeše tak 9,5. Dohromady mi to dává uvedený průměr 8,05 (spočteno přesně z čerpání a km - zapisuju do Palmu, konkrétní hodnoty statistik můžu poslat majlem.
-
"anonym" [195.47.45.XXX] 25.11.07 22:13
« Tomáš
Díky, recenze se mi moc líbí zejména proto, že sami hledáme auto pro příchod 6 člena rodiny. Zatím jsme zafiru odložil z výběru jako malou a preferoval nové Galaxy; za jeho zásadní nevýhodu osobně považuji právě chybějící rezervu a asi nízký podvozek (pro polní cesty; Rumunské silnice apod.). Nebylo u vás také bráno v potaz?
BTW, podle domků - není to na Bílé hoře?
K zafiře: má přívod vzduchu pro posledního vzadu? Není tam v zimě zima? Jak se tam při delších cestách malé osazenstvo cítí?
Možná jsem to přehlédl, ale zajímalo by mě, na jaké spotřebě ta 1.8l v reálu je.
Díky. -
-
"anonym" [89.24.68.XXX] 18.11.07 17:46
« Sklamání
:-( Zakoupyl jsem si v autobazaru vůz zn. OPEL ZAFIRA 1,6 Zaskočila mně její spotřeba,- žere 13-l na 100.Ani v OPLU si stím nevý rady.Žádné vady jím to prý neukazuje.Asi i otáčkomněr ukazujíc 5000ot.při rychlosti 150 km.na 5-je u nich scela normální.Olej prý nežere,najeto má jen 92 tisíc.tak co si furt stěžuji! -
Tomiss 03.09.07 14:09
« Re: Taky nás bude šest
1.6 není až tak špatná motorizace,jak se na první pohled může zdát.Je samozřejmě určena spíše klidnějším řidičům,nicméně při ročním nájezdu,který udáváš,myslím bude stačit.Tento motor jde velmi ochotně do otáček a je pružný,a pokud nejsi "závodník",tak se ti odvěčí i rozumnou spotřebou. ;-) -
IJK 02.09.07 12:02
« Re: poruchy (rezonance a palivoměr)
Pokud jde o rezonance od motoru, u 1.8čky jsem nic takového nezaznamenal. Předpokládám, že to souvisí s většími vibracemi a nižšími provozními otáčkami u dieselu - benzin točím v podstatě minimálně 1800, ale spíš 2000, kdy už má rozumný moment a při tom nic nevibruje. Ne že by tedy nikdy nic nezadrnčelo ... na Letné na dlažebních kostkách tak při čtyčicítce je v interiéru slyšet leccos, ale ne to, co popisuješ.
Co se týče palivoměru, palubní komp nemám, takže jeho chování nedokážu posoudit. Vlastní palivoměr má sice určité zpoždění, ale za příčinu popisovaného bych považoval hlavně jeho nelineární průběh:
- Pokud se nádrž doplní až po okraj, úbytek prvních 3-4 litrů nedokáže registrovat (a ručička je trvale nad 100%). Když se dostane do funkční polohy, poměrně brzo se ukazatel dostane na reálný stav, takže to může působit dojmem že prvních 60 km si jel prakticky zadarmo a dalších 30km se spotřebou 15l/100.
Při delší jízdě do kopce ukazuje trochu víc, z kopce míň (čidlo je v zadní části nádrže) Aby ručička nekolísala v zatáčkách, na nerovnostech apod., jsou údajně hodnoty od čidla vyhodnocovány elektronicky, mezní hodnoty zahazovány a zbytek průměrován za nějaký čas (tuším 30 sec), odtud to zpoždění.
Stejně tak, zbývá-li míň jak cca 2-3 litry, hlásí trvale nulu (a ukazuje spíš mírně pod nulu. Ovšem u dnešních vesměs hodně plochých nádrží jsou ukazatele paliva (a často od nich odvozené hodnoty co ukazuje komp) nepřesné docela běžně, právě proto se používají různé algoritmy na vyhodnocení..
-
neregistrovaný: "mmm" [62.240.190.XXX] 27.08.07 12:16
« poruchy
Víceméně souhlasím, že tahle recenze je naprosto výborně napsaná, ale asi bych dodal pár informací.... v naší domácnosti máme zafiru s turbodieslem 1.9. Auto má najeto 50000, ale objevili se takové neduhy jako rezonance palubní desky v otáčkách 1300-1900 za minutu. to samé je problém plastového krytu motoru...naneštěstí technici v autorizovaném servisu nejsou schopni tento problém odstranit.....dalším ale malým problémem bych viděl občasnou krutě dlouhou odezvu softwaru na natankování. Při doplnění pouze 10l paliva palubní počítač ani nezaregistruje že jsem natankoval a neustále bliká nehezky vypadající dojez 0km :D
tot asi vše.....jinak naprostá spokojenost. super motor,super podvozek,super pohodlí=zafira -
neregistrovaný: "Eonwe" [85.160.83.XXX] 20.08.07 11:51
« Taky nás bude šest
Díky za pěkný článek. Kategorie mpv mě nikdy neoslovovala. Až do minulého týdne. S manželkou jsme chtěli završit rozmnožovací snažení na třech potomcích, leč člověk míní, Pán Bůh mění... Na utrazvuku se objevily dva kousky :-O
A tak jsem se začal poohlížet po nějakém šesti (sedmi) místném vozítku a Zafira se mi zdá jako nejlepší volba. Finančně to na novou nebude, a tak se poohlídnu po nějaké ojeté z let 99/00 (a i na to praskne stavebko). Vzhledem k tomu, že nenajezdíme moc (kolem 6000 ročně), tak chci určitě benzín, ale nevím, jak si s tím poradí ta šestnáctistovka? Uvidíme, jak to dopadne...