Opel Zafira (2005)
21.7.2007Velmi protichůdné požadavky - auto, které je schopné vozit šestičlenou rodinu s obrovskou hromadou krámů na zimní i letní dovolené, a zároveň sloužit k…
Opel Zafira (IJK)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
teplakus 17.04.11 15:06
« zpátečka
zdravim te, pane IJK. sice trochu dele nez ty, ale taky uz nejaky patek uzivam stejneho ore, i stejne motorizovaneho a proto se ptam: zlobi ti nebo zlobila nekdy zpatecka? ja se potykam s problemy, pri razeni musim absolutne zastavit, pockat az klesnou otacky, pak jednou dvakrat seslapnout spojku, lehce pockat a az teprv potom jde radit zpatecka bez nehezkeho zvuku pres zuby. v servisu mi nejdriv vymenili spojkovou lamelu, to vubec nepomohlo. naposledy mi bylo receno, ze oprava by vysla na zhruba 30-40tis. nakonec jsem na opel foru vycetl, ze to je problem u 1.4 a 1.6 benzin modelu, ze zalezi na typu prevodovky. usuzuji i tedy na 1.8. moc se o tom nikde nepise. driv mi to ani tolik neprislo, ale posledni dobou to chrochta vic a vic, pokud zapomenu. kdyz clovek nepusti nohu ze spojky, tak to nedela. ale pokud stisknu spojku, zaradim jakoukoliv rychlost krom zpatecky, vyradim, pustim spojku, macknu spojku a chtel bych dat zpatecku hned, tak sileny rev. zpatecka je bez synchronu. spis ted nevim, jeslti jsem tomu drive neopatrnym razenim, mou nevedomosti, trochu nepridal. ostatni razeni bez problemu. diky za pripadnou reakci :-) klidne i soukrom. zpravou nebo na email. mnoho zdaru, preji.. a diky za recenzi, pred koupi mi urcite dost pomohla! -
"-- skrytý --" 03.02.11 19:13
« Dotaz na výměnu rozvodů
Dobrý den, měl bych dotaz při kolika kilometrech opravdu měnit na Opelu Zafira 1,8 16 V, r.v. 2006, rozvody. Nyní jsem ho konečně koupil a má najeto 116.000 Km. Dle knížky je výměna při 10-ti letech nebo 150 000 km. Dle prodejce v bazaru při 120 000km. A v Pardubicích v servisu mě dokonce řekli že při 90 0000,- Km. JInak super vozítko. Krásná černá barva v kombinaci s chromem. -
IJK 24.09.10 22:05
« Re: Servis
Opel Auto Zralý veStodůlkách. Přes 5tis. jsem se zatím (mírně) dostal jen jednou, při výměně spojovacích tyčí a nějakých kloubů na přední nápravě při asi 95 tis. - holt denní přejíždění 28 zpomalovacích prahů cestou do práce (jednou jsem to skutečně počítal) + ježdění po kočičích hlavách... -
"-- skrytý --" 22.01.10 10:55
« Servis
Docela mě zaujalo, že jste platil v autorizovaném servisu za roční prohlídku, včetně výměny oleje, cca 2800 Kč. Můžete mi říct, kam jezdíte? Já byl vloni na první roční prohlídce u Dojáčka ve Vršovicích a platil jsem okolo 5000 Kč. Podotýkám, že máme naprosto stejné auto, včetně barvy:-) -
"-- skrytý --" 01.05.08 21:43
« Re: 2.0 T - 147kW
Mozno sa ozve aj IJK so svojimi skusenostami, podla mojho nazoru je 1.8, 103 kW motor pre Zafiru tak akurat. Da sa s tym jazdit aj velmi svizne, neviem, ci je este dolezita nejaka sekunda pri zrychleni... Urcite svoje urobi takmer o 90 Nm vyssi krutiaci moment, to sice je plus, ale ta spotreba... Taktiez turbo a vyssie tlaky su zdroje pripadnych poruch. Ja by som to asi neriskoval, ale vyskusat by som chcel... ;-) Tu som nasiel test spotreby: [odkaz] -
"-- skrytý --" 27.04.08 21:27
« 2.0 T - 147kW
Stále si pohrávám s myšlenkou, že bych moc chtěl tenhle motor v Zafiře. Tady je docela pěkná [odkaz]
Myslíte, že by se to dalo uživit s rozumnou nohou? Láká mě ten potenciál, tlačítko SPORT a nápis 2.0 TURBO na zadních dveřích. Jinak jezdím 33% město a 66% mimo město a jsem slušný řidič. Jaký je Váš názor/zkušenosti??? -
"-- skrytý --" 17.04.08 21:52
« Este raz...
Tak som to napokon cele prerobil. Dal som zasuvku aj s "cigarou" navigacie mimo palubnej skrinky a prerusil som + pol vypinacikom, ktory sa ovlada vnutri palubnej skrinky. Nebolo treba robit ani ziadny otvor, vyuzil som jestvujucu dieru, ktora je na pevnej casti palubnej skrinky. Teraz je to uz super, nikde nic nezavadzia... -
"-- skrytý --" 10.04.08 00:54
« Ahoj.
Tak som to teda urobil. Zvolil som inu taktiku, kedze moja navigacia sa upina na celne sklo a "cigara" kabla navigacie je velmi vysoka, pri pouziti rucnej brzdy som ju zachytaval a vytahoval zo zasuvky... Rozobral som cely stredovy panel aj skrinku pred spolujazdcom a pripojil som paralelne zasuvku 12V k zadnej zasuvke stredoveho panela a umiestnil som novu zasuvku do vnutra palubnej skrinky. Kabel navigacie vychadza zvnutra palubnej skrinky medzi kricie plasty hornej palubky (nebolo ho treba ani strihat). Od bocneho trojuholnikoveho skla je vedeny v spare medzi hornou palubkou a tou znizenou castou palubnej dosky. Kabel tam presne vosiel. Z pohladu vodica je kabel vidiet az ked vystupuje pri strede panelu do drziaka navigacie. Z vonku je kabel vidiet, ale kto nevie, ze tam nieco je, tak si to nevsimne. Ak navigaciu nepouzivam, tak volny koniec kabla vopcham do vzduchoveho potrubia, takze opat nie je nic vidiet. Navigaciu teda zapajam do zasuvky v skrinke. Musim zistit, ci sa zasuvky po odstaveni vozidla odpajaju. Ak ano, tak by som to nechal trvalo spojene a dal aj mimo palubnej skrinky, ak nie, tak si to necham v skrinke, len nesmiem zabudnut to rozpajat, lebo "cigara" navigacie ma zrazaci odpor, takze permanentnu spotrebu... Od radosti, ze sa mi to podarilo, som sa skoro netrafil do garaze a skrabol som spatne zrkadlo :'-(, nastastie nie je nic vidiet. Takze este raz dik za info a inspiraciu. Vsetko dobre -
IJK 22.03.08 19:36
« Re: Dik za info
Povrch palubky je měkký (palcem ho promáčkneš o nějakých 8mm), takže se do škvíry kabel v pohodě zamáčkne. Ale asi nezbyde než ho stříhnout a pak napojit (spájet, nebo já na spoj použil modelářský konektor). Když někdy najdu chvilku, tak bych ten kabel nafotil.
Ještě ke spotřebě - mně podle statistiky klesala cca 30tis. km, teprve pak se ustálila. Na auto téhle velikosti, váhy a výkonu mi přijde víc jak v pohodě - mám vyzkoušeno, že při společné trase s převahou dálnic plně naložená Fabia combi 1.2HTP žrala víc než moje plně naložená Zafira :-)
Jinak, vyndání skřínky před spolujezdcem stojí za to - odhalí ti brutální rouru pod palubkou, která spojuje oba A-sloupky, a má asi poměrně zásadní význam pro tuhost budky při totálních ranách zepředu nebo z boku. -
neregistrovaný: "Peter, France" [86.194.15.XXX] 19.03.08 23:08
« Dik za info
Dnes som to predbezne obzrel, avsak skrutky na palubnej skrinke som nasiel len dve a potom naspodu take dva plastove zavrtky a spara na palubnej doske nie je ani na nit, kabel navigacie ma dost hruby, takze neviem, ci to tadial prepcham. Este aj obe koncovky na kabli su nerozoberatelne. No uvidim, az sa trocha otepli, tak sa s tym pohram a snad sa to podari. Taktiez som sa dnes sustredil na prevodovku. Mas uplnu pravdu, 4 je prilis kratka, takmer zbytocna, ale co uz. Ja mam priemernu spotrebu 8,3, ale to som kazdodenne v upchatych francuzskych uliciach. Ale pri najblizsej ceste do domoviny to stiahnem na tych 7,9-8 (mam to odskusane). -
"anonym" [78.98.120.XXX] 19.03.08 01:39
« Re: Sklamání
Vlastnim Zafira rok vyroby 99 1,6, a * mala zere 8,9 priemer, merane na intervale asi 60 tis kmm, Motor ma nabehanych 260 000 km, zere tak asi 1L na 10000 km, ja som maximalne spokojny, ked bude mat 300 tis, tak pojde zafira 2,2 DTI. Ohladom tvojej spotreby by som skontroloval verziu software, resp vymenil riadiacu jednotku.
Mimochodom ta hodnota otacok pri 150 km, sedi, mas sportovu prevodovku typ MG4, neskor sa zacali montovat M78. -
IJK 18.03.08 20:47
« Re: Otazka
Občas sem nahlédnu, ale spíš tak jednou do měsíce.
Nejdřív k té šestce - já bych spíš preferoval jiné odstupňování pětikvaltu - čtyřku někde mezi současnou 4 a 5 a pětku delší. Stejně v 90% řadím rovnou 3->5. Šesti-a teď i sedmikvalty jsou nutnou úlitbou pro diesely, co sice 'supr táhnou vocpodu', ale mají zoufale úzký rozsah využitelných otáček. Pro motor s tak plochou křivkou a rozsahem otáček jako tahle 1.8 pět stupňů určitě stačí, jen mohly být více 'eko' odstupňovaný.
A teď ke kabelu. Úplně triviální to není, mě to trvalo asi hodinu. O záruku jsem se nebál, stejně mi už před tím montovali HandsFree (při tom jsem odkoukal demontáž středního tunelu) a to jsou věci,co servis neřeší.
Minimum, co je potřeba udělat, je vyjmout skřínku před spolujezdcem (to jsou 4 šrouby a odpojení konektoru osvětlení). Pokud je kabel od GPS dost dlouhý, nebo se dá nastavit, stačí pak opatrně propíchnout zvrchu palubku ve spoji středového plastu a zbytku palubky. Palubka je tam jen tenký laminát, který je i pod středním plastovým panelem. Pak protáhnout kabel (samozřejmě bez konektoru), spodem kabel dotáhnout ke středovému tunelu a tam ho někde vytáhnout blízko zásuvky. Kdybys někdy později kabel zase vytáhl, nikdo nic nepozná.
Ještě lepší přístup k tomu je po vyndání rádia, ale jde to i bez toho. Rádio se vyndá tak, že do dírek strčíš ohnutý drát a odtlačíš západky do strany, pak se zlehka vytáhne (je na konektorech). Totéž platí pro ovládání topení - nejsou tam žádná táhla, jen konektory, vše jde elektrikou. V zásadě, celý středový panel lze vcelku snadno a rychle demontovat - začne se vyndáním popelníku, pak jeho držáku a uvolnění dvou šroubů. Pak už je to jak lego, rozebírané směrem nahoru, až k rádiu. -
neregistrovaný: "Peter, France" [86.197.38.XXX] 17.03.08 17:29
« Otazka
Ahoj, neviem, ci este toto forum sledujes, ale skusim... Od jula(cervenec) 2007 som aj ja majitelom Zafiry 1.8 ENJOY a zatial som najazdil 15000 km a som velmi spokojny. V podstate suhlasim so vsetkym, co si napisal, najma s tou chybajucou 6-kou, kedze jazdim dlhe trasy po dobrych dialniciach. Ja to mam rozsirene o mnohe priplatkove veci (ESP, CD MP3, palubny pocitac, DVD prehravac atd.) a s rodinou nazyvame nase auto "druhy domov". Chcem sa Ta ale opytat, ako si schoval kabel od navigacie. Tiez mi prekaza, ze sa na to musim pozerat. Nechcem sa zatial v tom nejak moc hrabat, kedze je vsetko v zaruke, ale mozno sa to da nejako setrne natlacit pod plasty aj bez nejakeho velkeho rozoberania. Ak mozes, porad. Vdaka. Vsetko dobre ;-)
s OPC mám spotřebu kolem 10l/100 km..