Diskuse

Opel Zafira (2005)

21.7.2007

Velmi protichůdné požadavky - auto, které je schopné vozit šestičlenou rodinu s obrovskou hromadou krámů na zimní i letní dovolené, a zároveň sloužit k…

 

Opel Zafira (IJK)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Honza12345

    Honza12345 13.07.13  14:30

    « Re: 2.0 T - 147kW

    Kup si 177kW OPC, je to daleko lepší :-)
    s OPC mám spotřebu kolem 10l/100 km..
  • 00 Reagovat !

    foto teplakus

    teplakus 17.04.11  15:06

    « zpátečka

    zdravim te, pane IJK. sice trochu dele nez ty, ale taky uz nejaky patek uzivam stejneho ore, i stejne motorizovaneho a proto se ptam: zlobi ti nebo zlobila nekdy zpatecka? ja se potykam s problemy, pri razeni musim absolutne zastavit, pockat az klesnou otacky, pak jednou dvakrat seslapnout spojku, lehce pockat a az teprv potom jde radit zpatecka bez nehezkeho zvuku pres zuby. v servisu mi nejdriv vymenili spojkovou lamelu, to vubec nepomohlo. naposledy mi bylo receno, ze oprava by vysla na zhruba 30-40tis. nakonec jsem na opel foru vycetl, ze to je problem u 1.4 a 1.6 benzin modelu, ze zalezi na typu prevodovky. usuzuji i tedy na 1.8. moc se o tom nikde nepise. driv mi to ani tolik neprislo, ale posledni dobou to chrochta vic a vic, pokud zapomenu. kdyz clovek nepusti nohu ze spojky, tak to nedela. ale pokud stisknu spojku, zaradim jakoukoliv rychlost krom zpatecky, vyradim, pustim spojku, macknu spojku a chtel bych dat zpatecku hned, tak sileny rev. zpatecka je bez synchronu. spis ted nevim, jeslti jsem tomu drive neopatrnym razenim, mou nevedomosti, trochu nepridal. ostatni razeni bez problemu. diky za pripadnou reakci :-) klidne i soukrom. zpravou nebo na email. mnoho zdaru, preji.. a diky za recenzi, pred koupi mi urcite dost pomohla!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.02.11  19:13

    « Dotaz na výměnu rozvodů

    Dobrý den, měl bych dotaz při kolika kilometrech opravdu měnit na Opelu Zafira 1,8 16 V, r.v. 2006, rozvody. Nyní jsem ho konečně koupil a má najeto 116.000 Km. Dle knížky je výměna při 10-ti letech nebo 150 000 km. Dle prodejce v bazaru při 120 000km. A v Pardubicích v servisu mě dokonce řekli že při 90 0000,- Km. JInak super vozítko. Krásná černá barva v kombinaci s chromem.
  • « 00 Reagovat !

    foto IJK

    IJK 24.09.10  22:05

    « Re: Servis

    Opel Auto Zralý veStodůlkách. Přes 5tis. jsem se zatím (mírně) dostal jen jednou, při výměně spojovacích tyčí a nějakých kloubů na přední nápravě při asi 95 tis. - holt denní přejíždění 28 zpomalovacích prahů cestou do práce (jednou jsem to skutečně počítal) + ježdění po kočičích hlavách...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.10  10:55

    « Servis

    Docela mě zaujalo, že jste platil v autorizovaném servisu za roční prohlídku, včetně výměny oleje, cca 2800 Kč. Můžete mi říct, kam jezdíte? Já byl vloni na první roční prohlídce u Dojáčka ve Vršovicích a platil jsem okolo 5000 Kč. Podotýkám, že máme naprosto stejné auto, včetně barvy:-)
  • 00 Reagovat !

    foto Brandon-Walsh

    Brandon Walsh 26.09.09  01:08

    « .

    konecne som si vyskusal zafiru na otocku som bol v polsku mala 88 kw motor 1,9 cdti a bol som milo prekvapeny je to skvele a pohodlne auto :yes: sice zo zaciatku som skaredo nadaval na ovladanie blinkrov ale po case sme si na seba zvykli >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto IJK

    IJK 30.08.08  15:22

    « Re: oplík

    Šest kol se vejde, můžeš vidět na fotkách. Je pravda, že poprvé jsem jejich uspořádání zkoušel na s příčníky položenými zemi na zahradě ;-). Nutno je dát na střídačku, a krajní klemy jsou na příčníku zvenčí (až za nohou).
  • 00 Reagovat !

    foto janos

    janoš 27.08.08  20:31

    « oplík

    Nám taky jdou sklápět zrcátka ;-) , možná tá základní to nemá,ale myslím, že to maj všecky. Prosimtě jak tam narveš 6 kol? My 4 a je plno. Koukám, taky máš početnou rodinu :-) , tak ať jezdí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.05.08  21:43

    « Re: 2.0 T - 147kW

    Mozno sa ozve aj IJK so svojimi skusenostami, podla mojho nazoru je 1.8, 103 kW motor pre Zafiru tak akurat. Da sa s tym jazdit aj velmi svizne, neviem, ci je este dolezita nejaka sekunda pri zrychleni... Urcite svoje urobi takmer o 90 Nm vyssi krutiaci moment, to sice je plus, ale ta spotreba... Taktiez turbo a vyssie tlaky su zdroje pripadnych poruch. Ja by som to asi neriskoval, ale vyskusat by som chcel... ;-) Tu som nasiel test spotreby: [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.08  21:27

    « 2.0 T - 147kW

    Stále si pohrávám s myšlenkou, že bych moc chtěl tenhle motor v Zafiře. Tady je docela pěkná [odkaz]
    Myslíte, že by se to dalo uživit s rozumnou nohou? Láká mě ten potenciál, tlačítko SPORT a nápis 2.0 TURBO na zadních dveřích. Jinak jezdím 33% město a 66% mimo město a jsem slušný řidič. Jaký je Váš názor/zkušenosti???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.04.08  21:52

    « Este raz...

    Tak som to napokon cele prerobil. Dal som zasuvku aj s "cigarou" navigacie mimo palubnej skrinky a prerusil som + pol vypinacikom, ktory sa ovlada vnutri palubnej skrinky. Nebolo treba robit ani ziadny otvor, vyuzil som jestvujucu dieru, ktora je na pevnej casti palubnej skrinky. Teraz je to uz super, nikde nic nezavadzia...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.04.08  01:05

    « Uf, to musim opravit

    ...krycie plasty... :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.04.08  00:54

    « Ahoj.

    Tak som to teda urobil. Zvolil som inu taktiku, kedze moja navigacia sa upina na celne sklo a "cigara" kabla navigacie je velmi vysoka, pri pouziti rucnej brzdy som ju zachytaval a vytahoval zo zasuvky... Rozobral som cely stredovy panel aj skrinku pred spolujazdcom a pripojil som paralelne zasuvku 12V k zadnej zasuvke stredoveho panela a umiestnil som novu zasuvku do vnutra palubnej skrinky. Kabel navigacie vychadza zvnutra palubnej skrinky medzi kricie plasty hornej palubky (nebolo ho treba ani strihat). Od bocneho trojuholnikoveho skla je vedeny v spare medzi hornou palubkou a tou znizenou castou palubnej dosky. Kabel tam presne vosiel. Z pohladu vodica je kabel vidiet az ked vystupuje pri strede panelu do drziaka navigacie. Z vonku je kabel vidiet, ale kto nevie, ze tam nieco je, tak si to nevsimne. Ak navigaciu nepouzivam, tak volny koniec kabla vopcham do vzduchoveho potrubia, takze opat nie je nic vidiet. Navigaciu teda zapajam do zasuvky v skrinke. Musim zistit, ci sa zasuvky po odstaveni vozidla odpajaju. Ak ano, tak by som to nechal trvalo spojene a dal aj mimo palubnej skrinky, ak nie, tak si to necham v skrinke, len nesmiem zabudnut to rozpajat, lebo "cigara" navigacie ma zrazaci odpor, takze permanentnu spotrebu... Od radosti, ze sa mi to podarilo, som sa skoro netrafil do garaze a skrabol som spatne zrkadlo :'-(, nastastie nie je nic vidiet. Takze este raz dik za info a inspiraciu. Vsetko dobre
  • « 00 Reagovat !

    foto IJK

    IJK 22.03.08  19:36

    « Re: Dik za info

    Povrch palubky je měkký (palcem ho promáčkneš o nějakých 8mm), takže se do škvíry kabel v pohodě zamáčkne. Ale asi nezbyde než ho stříhnout a pak napojit (spájet, nebo já na spoj použil modelářský konektor). Když někdy najdu chvilku, tak bych ten kabel nafotil.
    Ještě ke spotřebě - mně podle statistiky klesala cca 30tis. km, teprve pak se ustálila. Na auto téhle velikosti, váhy a výkonu mi přijde víc jak v pohodě - mám vyzkoušeno, že při společné trase s převahou dálnic plně naložená Fabia combi 1.2HTP žrala víc než moje plně naložená Zafira :-)
    Jinak, vyndání skřínky před spolujezdcem stojí za to - odhalí ti brutální rouru pod palubkou, která spojuje oba A-sloupky, a má asi poměrně zásadní význam pro tuhost budky při totálních ranách zepředu nebo z boku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Peter, France" [86.194.15.XXX] 19.03.08  23:08

    « Dik za info

    Dnes som to predbezne obzrel, avsak skrutky na palubnej skrinke som nasiel len dve a potom naspodu take dva plastove zavrtky a spara na palubnej doske nie je ani na nit, kabel navigacie ma dost hruby, takze neviem, ci to tadial prepcham. Este aj obe koncovky na kabli su nerozoberatelne. No uvidim, az sa trocha otepli, tak sa s tym pohram a snad sa to podari. Taktiez som sa dnes sustredil na prevodovku. Mas uplnu pravdu, 4 je prilis kratka, takmer zbytocna, ale co uz. Ja mam priemernu spotrebu 8,3, ale to som kazdodenne v upchatych francuzskych uliciach. Ale pri najblizsej ceste do domoviny to stiahnem na tych 7,9-8 (mam to odskusane).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [78.98.120.XXX] 19.03.08  01:44

    « Re: Re: Sklamání

    >:D >:D >:D :-! :-! :-! :-!
    ta hviezdicka tam ma byt h a j z l a
    Mimochodom, je to vyrok, jedneho servisaka, ktory ma o triedu vacsiu dodavku, a zafira sa mu zdala mala.... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [78.98.120.XXX] 19.03.08  01:42

    « Re: Re: Re: Sklamání

    Daj si vycistit skrtiacu klapku, nepises, ze kolko to ma kilometrov, ale asi bude treba...., ja uz som to absolval
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [78.98.120.XXX] 19.03.08  01:39

    « Re: Sklamání

    Vlastnim Zafira rok vyroby 99 1,6, a * mala zere 8,9 priemer, merane na intervale asi 60 tis kmm, Motor ma nabehanych 260 000 km, zere tak asi 1L na 10000 km, ja som maximalne spokojny, ked bude mat 300 tis, tak pojde zafira 2,2 DTI. Ohladom tvojej spotreby by som skontroloval verziu software, resp vymenil riadiacu jednotku.
    Mimochodom ta hodnota otacok pri 150 km, sedi, mas sportovu prevodovku typ MG4, neskor sa zacali montovat M78.
  • « 00 Reagovat !

    foto IJK

    IJK 18.03.08  20:47

    « Re: Otazka

    Občas sem nahlédnu, ale spíš tak jednou do měsíce.
    Nejdřív k té šestce - já bych spíš preferoval jiné odstupňování pětikvaltu - čtyřku někde mezi současnou 4 a 5 a pětku delší. Stejně v 90% řadím rovnou 3->5. Šesti-a teď i sedmikvalty jsou nutnou úlitbou pro diesely, co sice 'supr táhnou vocpodu', ale mají zoufale úzký rozsah využitelných otáček. Pro motor s tak plochou křivkou a rozsahem otáček jako tahle 1.8 pět stupňů určitě stačí, jen mohly být více 'eko' odstupňovaný.
    A teď ke kabelu. Úplně triviální to není, mě to trvalo asi hodinu. O záruku jsem se nebál, stejně mi už před tím montovali HandsFree (při tom jsem odkoukal demontáž středního tunelu) a to jsou věci,co servis neřeší.
    Minimum, co je potřeba udělat, je vyjmout skřínku před spolujezdcem (to jsou 4 šrouby a odpojení konektoru osvětlení). Pokud je kabel od GPS dost dlouhý, nebo se dá nastavit, stačí pak opatrně propíchnout zvrchu palubku ve spoji středového plastu a zbytku palubky. Palubka je tam jen tenký laminát, který je i pod středním plastovým panelem. Pak protáhnout kabel (samozřejmě bez konektoru), spodem kabel dotáhnout ke středovému tunelu a tam ho někde vytáhnout blízko zásuvky. Kdybys někdy později kabel zase vytáhl, nikdo nic nepozná.
    Ještě lepší přístup k tomu je po vyndání rádia, ale jde to i bez toho. Rádio se vyndá tak, že do dírek strčíš ohnutý drát a odtlačíš západky do strany, pak se zlehka vytáhne (je na konektorech). Totéž platí pro ovládání topení - nejsou tam žádná táhla, jen konektory, vše jde elektrikou. V zásadě, celý středový panel lze vcelku snadno a rychle demontovat - začne se vyndáním popelníku, pak jeho držáku a uvolnění dvou šroubů. Pak už je to jak lego, rozebírané směrem nahoru, až k rádiu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Peter, France" [86.197.38.XXX] 17.03.08  17:29

    « Otazka

    Ahoj, neviem, ci este toto forum sledujes, ale skusim... Od jula(cervenec) 2007 som aj ja majitelom Zafiry 1.8 ENJOY a zatial som najazdil 15000 km a som velmi spokojny. V podstate suhlasim so vsetkym, co si napisal, najma s tou chybajucou 6-kou, kedze jazdim dlhe trasy po dobrych dialniciach. Ja to mam rozsirene o mnohe priplatkove veci (ESP, CD MP3, palubny pocitac, DVD prehravac atd.) a s rodinou nazyvame nase auto "druhy domov". Chcem sa Ta ale opytat, ako si schoval kabel od navigacie. Tiez mi prekaza, ze sa na to musim pozerat. Nechcem sa zatial v tom nejak moc hrabat, kedze je vsetko v zaruke, ale mozno sa to da nejako setrne natlacit pod plasty aj bez nejakeho velkeho rozoberania. Ak mozes, porad. Vdaka. Vsetko dobre ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…