Recenze

Haplo (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Laguna 2.2 dCi Dynamique

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10 Renault Laguna, foto 11 Renault Laguna, foto 12 Renault Laguna, foto 13 Renault Laguna, foto 14 Renault Laguna, foto 15 Renault Laguna, foto 16 Renault Laguna, foto 17 Renault Laguna, foto 18 Renault Laguna, foto 19 Renault Laguna, foto 20 Renault Laguna, foto 21 Renault Laguna, foto 22 Renault Laguna, foto 23 Renault Laguna, foto 24 Renault Laguna, foto 25 Renault Laguna, foto 26 Renault Laguna, foto 27 Renault Laguna, foto 28 Renault Laguna, foto 29 Renault Laguna, foto 30 Renault Laguna, foto 31 Renault Laguna, foto 32 Renault Laguna, foto 33 Renault Laguna, foto 34 Renault Laguna, foto 35 Renault Laguna, foto 36 Renault Laguna, foto 37 Renault Laguna, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta miláček Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:147000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 2188 výkon [kW]: 110 / 125 * kroutící moment [Nm]: 320 / 375 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 215 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 460 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Tenhle krasavec je moje druhé auto. Tím prvním světe div se byla také Laguna (žlutá 1.8i r.v. 1996, mimochodem momentálně by měla pracovat pro jednu restauraci v Praze, až Vám přiveze jídlo žlutej Renault je to asi on). Když jsem hledal náhradu za ,,žluťáska" měl jsem tyto priority:
1.větší výkon - rozumějte jako mladej kluk se chci občas trochu vyblbnout a předchozích 66 kW nebyla žádná výhra
2.6ti kvalt - i já myslím na spotřebu, né díky ekologům ale kvůli peněžence
3.vzhled auta - ano auto se mi musí líbit a potom mu ledacos odpustím podle hesla když jí miluješ není co řešit(proto bylo předchozí auto nespolehlivej,
ale pěknej Renault místo nezničitelné zato příšerné Toyotě Avensis popřípadě Corole nebo Golfu 3. gen
4. xenonové světlomety - kdo vyzkoušel H1 ve starších Renaultech, ale asi né jen tam tuší proč. Žluté světlo které bez dálkovek stejna nic na silnici
neukáže je jenom k vzteku
S těmito požadavky jsem začal hledat. Samozřejmě jsem začal u nových aut jako např. Peugeot 207, Toyota Auris, Citroen C4 (u těchto tří
značek mám zajímavou slevu) Renault Megane (tady sice slevu nemám zato pro ně mám slabost). Jenže auto vybavené podle mých požadavků atakovalo
půl milionovou hranici á následné splátky leasingu by byli přecejenom docela značnou zátěží začal jsem zkoumat ojeté vozi.
Po měsících bádání, hledání a stavu konta jsem se přes Focusa, Bmw 5 řady (s M-paketem nádherná auta zato bez něj škoda mluvit)
dostal zpět k Lagunám. Hold žluťásek zanechal větší stopu než jsem čekal. Po výběru auta přišel výběr motorizace. Buď 110 kW a 2.2 dCi (nafta)
nebo 120 kW 2.0T (benzín). Srdce (a i uši) chtělo benzín, peněženka zase diesel. Díky nabídkám na internetu to bylo nakonec (možná bohužel)
jednoznačná výhra nafty. Sehnat 2.0T za rozumný peníz a v rozumném
stavu se nedá, já jsem teda žádné nenašel (pokud nějaké bylo tak mělo dost pochybnou minulost nebo stav popřípadě obojí).
Po dalším hledání jsem zúžil výběr na dvě Laguny červená z aaa nebo černá z Německa. Nakonec to díky vzhledu (teda hlavně kvůli vzhledu posudte sami) vyhrál černej krasavec od našich západních sousedů.
Toliko historie výběru a teď k samotnému autu.

Výbava splňuje všechny moje hlavní výše popsané požadavky plus přidává pár maličkostí navíc např,: polokožené sedačky s vyhříváním,
(hlavně jsou tmávé, na světlé je všechno moc vidět a to u mého auta není žádoucí), esp (které mimochodem neumí zázraky jak uvidíte níže),
rádio s cd a ovládání pod volantem (škoda bez mp3), spousta odkládacích přihrádek, dvouzónová klimatizace, startování tlačítkem
(to je i v této době docela hi-tech), roletky na zadních oknech. Co naopak nejvíce postrádám je tempomat. Udržování stálé rychlosti je pro mě utrpením
nejvíce na dálnici (hold Passatum R 36 neujedu takže dodrzuju 130 nebo se o to alespon povetšinou snažim).

Motor:
Je to turbodiesel se všemy plusy, ale i minusy z toho plynoucímy.
Četl jsem některé recenze kde se píše, skoro ani nepoznaté že je diesel pod kapotou ale podle mého názoru je to pitopost.
Je sice docela dobře utlumen a má vstřikování comonrail, ale poznáte ho. Tzn. při -20 a miń jednoznacne zvuk ala traktor jak vyšitej (nadruhou stranu lepsi nez PD system u konkurence), při vyšších teplotách než se zahřeje Ford Transit (nevim proč po prvním poslechu mě okamžitě napadla tahle dodávka) po zahřátí na provozní teplotu je slyšet jen jemné pobrumlávání pod kapotou (ve voze není slyšet od motoru nic tady asi vzali recenzenti že není skoro poznat). No s každou prudčí akcelerací se ozve chrapot nafty místo jemného zvuku benzínu.
Co se týče přenosu výkonu. do 1600 ot/min. se neděje vůbec nic (něco možná jo, ale na 1600 kg ,,živé" váhy je to málo), od 1600 do 2000 ot/min. začíná snaha něco dělat, nad 2000 je už motor ve skvělé kondici, slušně zatahuje a začíná ukazovat na co doopravdy má no a nad 3000 ot/min začíná to právé peklo (berte se značnou rezervou). Právě tady ukazuje 170 koníků čeho všeho jsou schopní. Naopak nad 4000 jsou asi všichni koníci na dovolené. Auto přestává mít tach zato apetit, že by se za něj kdejaké AMG nemuselo stydět. Proto je zbytečné se v takovýchto otáčkách zdržovat.
mimochodem odkaz na mojí spotřebu http://www.spotreby.cz/profil.php?id=1229

Řízení:
tak tady se pánové z Francie předvedli (negativně), Auto je vybaveno proměnlivým účinkem posilovače řízení což v praxi znamená do 70 km/h
můžete řídit jedním prstem (při parkování fajn) nad 70 km posilovač jakoby přestal pracovat a volant docela dost ztuhne (taky fajn). Bohužel tento přechod je skokový nebo alespoň v malém rozpětí rychlosti (odhadem 65-75km/h)a je treba si na to zvyknout.(ze začátku jsem z toho byl celkem paf).
Zpětnou vazbu popisovat nebudu, protože popravdě nevím jak by taková správná zpětná vazba o kol do volantu měla vypadat. Určité rázy od českých kvalitních silnic ve volantu samozřejmě cítím ale limit auta v zatáčce určitě nepoznám. (ale neříkám že je to nutně způsobené autem)

Podvozek:
tak tady to není úplná francouzská škola. 17" palcová kola a sportovní podvozek (údajně už z výroby, nečekejte zázraky) přenášení docela dost velké
rázy od silnice, auto se v zatáčkách naklání výrazně méně než Laguna 1.gen, C4 1.gen, ale přeci jenom se naklání. na druhou stranu menší nerovnosti
dokáže solidně odfiltrovat a cesty na delší vzdálenost jsou velice příjemné

Interier:
těžko něco vyčítat prostě mi vyhovuje, ergonomie je podle mě v pořádku (vyjímku tvoří tlačítko vyhřívání sedaček utopené kdesi dole u podlahy).
Všechno mám po ruce pří řazení můžu mít ruku v klidu na loketní opěrce všechny tlačítka až na to jednou jsou po ruce. Použité materiály odpovídají pořizovací ceně vozu (v roce 2003 hrubě přes 900tis kč), tzn. měkčené plasty, perfektní slícování, bytelná tlačítka a točikola, a až na pravé zadní dveře nikde nic nezkřípe ani nebouchá ( u nich je v háji údajně nějaká vložka u zámku ,až mě to začne více štvát nechám opravit). Sedačky mají slušné boční vedení, nastavování všeho možného a ani po delší cestě mě z nich nebolí záda,místa je dost údajně i vzadu(já osobě jsem u svého auta nikdy vzadu neseděl). Kufr dostatečně velký zato jen s jednou boční přihrádkou (zbytek prostě putuje cestou po kufru).

Exterier:
A teď to nejdůležitější co se týče vzhledu exteriéru vozu.
Jeho předchozí majitel ho svěřil do tunnigové péče firmy GIACUZZO a podle mého se auto docela povedlo(mračítka ,nástavec pod přední i zadní nárazník,
boční prahy, jiný koncový díl výfuku). Na všechny úpravy mám schválení od TUV ale je pravdou že v techničáku je zatím zapsané nemám a moc jse mi po úřadech lítat nechce.
Celkově jich moc takových nejezdí takže takový malý unikát zvláště v ČR.

Klimatizace: (aneb kde udělali soudruzi z Francie chybu)
jedná se o dvouzónovou automatickou klimatizaci, tzn. 1.spolujezdec a řídič si můžou nastavit různou teplotu (extrém v podobe 16°C na jedné straně a 26°C na druhé jsem nezkoušel tak nevím jak by se chovala) 2. jestli bude chladit nebo topit neovlivním to si určuje sama (v plně auto režimu si sama určí i kam a jak moc foukat). Klimatizace jako taková je jistě skvělý vynález, ale Renault u Lagun po***l co se dalo. Sednete do rozpáleného auta spustíte klimu a čekáte že začne chladit jenže ejhle zádrhel. Ona ze začátku nedělá vůbec nic. Nejprve cvaknutí kompresoru potom tak minutové nic nedělání a následný náběh foukání. O době než se auto
ve vnitř vychladí radši ani nemluvě. U takového auta mohli dát výkonější klimu. Druhý zádrhel je mlžení oken. Nejprve je nechá všechny zamlžit až zbyde jen průzor na čelním skle a následně pustí větráky naplno, což znamená uragán přez který není slyšet vlastního slova. Francouzi asi neslyšeli nic o postupném náběhu něco jako začínají se mlžit okna trochu přidáme ne nic takového buď plnej výkon nebo žádná reakce. Celkově se mi zdá že reakční doba je nastavena dost jak bych to řekl nonšalantně. A nejlepší na konec je kompresor klimatizace.
Při náběhu se ozve hlasité cvaknutí a následuje otřes celým autem. Ještě štěstí že u dieslu to není tak markantní
jako u benzínu kde se podle informací z renault fóra dá poznat podle zvuku a otřesů kdy zrovna spíná i za jízdy, toho já jsem naštěstí ušetřen.
A to není to nejlepší citelná ztráta výkonu i u téhle motorizace mě vážně zaskočila. Auto se zapnutým kompresorem ztrátí snad desítky koní je to až neuvěřitelné jak zlenivý. Následně samozřejmě ve městě stoupá dost výrazně spotřeba protože holt mačkám víc plyn.

Silné stránky

motor, motor, motor - dálnice, táhlá stoupání, předjížděcí manévry prostě všude tam kde se využije velice slušné pružné zrychlení
brzdy - nevadnou ani při prudčích bržděních
podvozek - ani měkký francouz ani tvrdý němec tohle mi prostě vyhovuje
vyzáž - co dodat jeden z povedených tuningů

Slabé stránky

žádný výhled šikmo vzad - široké zadní sloupky jsou daní za bezpečnost i design
klimatizace
dovírání dveří hlavně vzadu je tam nějaký udělátko že se sami zabouchávaj pokud nejsou pořádně otevřený a to mě při stěhování dovádělo k šílenství
palubní počítač je evidentně veselá kupa - když se rozsvítí hladový oko tak přestane ukazovat dojezd, jenže to ten dojezd potřebuju vědět nejvíc
- naprosto optimistické údaje v průměrné spotřebě (ale to je asi dáno instalovaným powerboxem)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Podle servisky jezdilo předemnou do autorizovaného servisu v Německu, takže jsem nechal vyměnit jen náplně, filtry a pneu (byly tam letní). Výměnu prováděl mechanik ke kterému jsem jezdil už s předešlým autem. Cena skvělá, práce blesková. Jeden den jsem k němu přijel vše objednat. Druhej ráno jsem přistavil auto a večer už jsem pro něj šel. Jediný čím mě zarazil byla hláška ,, Proč chci vyměnit chladící kapalinu? Vždyť auto je skoro nový a chladící kapalina se vyměňuje jen zřídka stejně jako olej v převodovce." Tak tím mě doopravdy dostal. A já myslel že se má měnit každý dva roky. (no co jsem mluvil se známým který dělal ve značkovým servise Škoda tak tam je taky neměnily jen změřily kdy zamrzá).


oprava po nechtěné návštěvě mimo vozovku:
auto bylo kvůli pojišťovně odtaženo do autorizovaného servisu,
přístup přinejmenším zajímavý
- ceny ohromný ( to jsem čekal )
- hned mi chtěli prodat nový auto ( proč se nepřiživit na neštěstí druhých)
po té co pojišťovna rozhodla o totální škodě jsem auto nechal opravit u známého za pakatel ( sehnal stejnou lagunu ze který před tím vyndali motor takže zbytek byl k mání na náhradní díly)
s opravou maximální spokojenost jen mi někam zašantročily tažnej hák.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupené v autobazaru jako dovoz z Německa.
S přístupem jsem v celku spokojen (chlapci buď nevěděli nebo mi omylem zatajily že je tam přídavná řídící jenotka neboli že je přechipované). Měl jsem možnost celé prolést, všechno odzkoušet (teda alespoň to na co jsem si vzpomněl). Samozřejmostí byla zkušební jízda. Při ní jsem byl nabádán abych na to šlápnul a vyzkoušel pořádně zátah motoru a následně brzdy. ( doufám že to nezkoušelo moc zájemců předemnou protože plnej plyn na studenej motor asi nebude to pravý ořechový).

Tuning

Auto prošlo kompetním tuningem od firmy Giacuzzo z Německa(mračítka, jiná mřížka chladiče, nástavec pod přední nárazník, pod zadní nárazník, jiné zadní křídlo, nástavec bočních prahů, vyfuk Sebring, díky jiným pružinám snížení vozu).
Chip motoru provedli opět Němci a to G-TECH engineering.
Já přidám sportovní vzduchový filtr K&N a na léto nové 17ctky (myslím kola:)) Dotz Hanzo.

 

Novinky v recenzi

31.10.2010 20:06

definitivní Ko

Tak tenhle krasavec to už má bohužel za sebou. Budiš mu země lehká. Z protisměru chtělo odbočovat tak zastavilo a čekalo až přejedu jenže chytrák za ním si ničeho nevšiml napálil to ze zadu do něj posunul ho mě do protisměru a já dostal ťukanec do boku. Načeš jsem skončil v hodinách a následně i nastřeše. Aneb pěkně děkuji tomu chytrákovy co se evidentně nevěnoval řízení a Vám všem ostatním přeju ať tohle nikdy nezažijete na vlastní kůži.

4.8.2010 18:19

Překopaná recenze

Konečně jsem se dostal k přepsání recenze, tak se snad bude líbit. (zatím omluvte prosím pravopis časem budu opravovat). Také přidáno video s testem přístrojovky.

21.5.2010 19:54

Česká pošta forever

Zdar a sílu všem s tímhle se vážně musím podělit. Dnes mi přišel dopis z RCČR (Renault club ČR) napsaný 18.4 a odeslaný 19.4, říkal jsem si fajn je 21 poště to trvalo jen dva dny. Najednou jsem se zarazil, protože na mobilu mi svítilo datum pá 21.05.2010. Jak může jít v dnešní době vnitrostátní dopis měsíc, když balíček z USA příjde za tři týdny (pokud použijete nejlevnější dopravu) tak to mi vážně vysvětlete.

9.5.2010 17:01

vzduchový filtr + nové foto

Sportovní vzduchový filtr K&N nainstalován. Výrobce slibuje vyšší výkon spojený s nižší spotřebou, tak uvidíme jak se dlouhodobě předvede. Zatím po ujetí cca 500 km pocitově lepší sbírání z nižších otáček. Co se týče zvukové projevu, tak dobré odhlučnění motorového prostoru plus diesel pod kapotou ho spolehlivě zabije.

9.4.2010 19:08

nová kola, nové foto, přidána slabá stránka :(

Včera mi byly doručeny nové disky, tak jsem přidal pár fotek na posouzení. Ztracený hák byl nalezen (neb kdo hledá ten najde, i když jsem ho tentokrát nezašantročil já). A nakonec milé překvapení na pumpě (né cena nafty to doopravdy nebyla) spotřeba 6,66l je na mojí maličkost slušný výsledek, viz. odkaz na mé spotřeby.
p.s. Opravdu jsem chtěl auto umít, ale přitom provozu co tady během týdne panuje a následném prachu všude možně jsem to předem vzdal. Možná o víkendu.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Renault Laguna 2.2 dCi Dynamique

Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím se nic nepo**alo

praktičnost
7

oplastování a snížený podvozek na praktičnosti v běžném provozu trochu ubralo

prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
7

mohlo by bejt i hůř

náhradní díly
6

no felicia to není no

výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…