Recenze

Grimley (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Mondis Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:10900 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

0 km

Auto jsem převzal v pátek 16.3. a jel hned natankovat plnou Vervy a lehce se projet po okolí. Auto působilo opravdu obrovským dojmem (přechod z FF III). Spojka tužší než u Focusu, ale nějaký horší jízdní vlastnosti extra nepozoruju.

400km

Zatím najeto 400 km a auto překvapuje pořád jen pozitivně.

Spotřeba
Co se týče spotřeby, po dotankování do první plný se neustále natahoval dojezd. Hned po dotankování 680km a postupně jsem se dostal až na 930 s tím, že i přibývaly ujetý km. Na tu nádrž těch 1000 to dá. Je to obrovskej rozdíl k lepšímu oproti Focusu, kde mi ta nádrž přišla extra malá a pořád jsem tankoval. Momentálně mám podle palubního PC 5,8l/100km, uvidím až dotankuju a spočítám to.

Pohodlí
Sedačky jsou daleko příjemnější než ve Focusu. S krátkým sedákem, jak uvádej recenze nemám absolutně žádný problém, i když teda nejdelší vzdálenost zatím jen 100km v kuse. (mám 181cm). Sedačky maj lepší "boční vedení", a tak se v nich sedí opravdu pohodlně. V autě je i víc místa na šířku a třeba do druhý řady sedadel se i líp nastupuje / vystupuje. Ke komfortu přispívá i elektronicky výklopný víko kufru.
Do pohodlí zařadím i skvělý odhlučnění interiéru - je to nafťák a přitom hluk od motoru je stejnej jako ve Focusu v benzinu. Naprostá bomba !
Co se týče vyrovnávání nerovností na silnici je to taky skvělý, i když příčný nerovnosti jsou docela nepříjemný občas.

Motor
Bál jsem se, že auto bude líný, ale v porovnání s mým bejvalým FF III 1,5 EB 110kW jede tak nějak podobně svižně, i když teda zatím ho nijak nehoním - prvních 1500km nechci jít přes 2500 otáček a potom do 5000km se budu držet do 3000 otáček ....

Barva
Co se týče barvy, jsem s ní spokojenej - je víc líbivá než minulý silver tectonic, ale na údržbu to bude asi peklíčko. Čekám, až pominou tyhle mrazy a udělám pořádnou jarní akci :) už mám připravený věci od Gyeonu:)

1000 km

Spotřeba
Spotřeba si už pomalu ale jistě sedá, první nádrž podle tankování spočítána na 6,38l/100km ... podle PC byla 5,9. Teď mám po ujetí 420km podle PC 5,5l/100km tak uvidím, až zas budu tankovat - každopádně mi přijde, že to bude klesat (a asi by i mělo :D)

Pohodlí
Dnes ujeto 420km a absolutně jsem necejtil únavu jako ve Focusu - sedačky jsou naprosto super. S pohodlím souvisí i to, že subjektivně člověk pociťuje rychlost absolutně nereálně - dnes mě to stalo 3 stovky, když jsem překročil o 10kmh :/ :D
Do pohodlí zařadím i dnes odvezenej stůl z IKEA :)) - kombik je prostě bájo

Motor
Po těch 1000km jsem ho dneska už i povozil na dálnici - žádný zběsilý zrychlování, pěkně plynule .... dotáhl to na 140, jinak jsem si držel 120-130 kmh. Je to asi jen subjektivní pocit, ale zdá se mi, že je motor přeci jen už trochu živější, než úplně na začátku - ale to spíš tím, že si už zvykám na projev dieselu.

Barva
Musím říct, že co se týče údržby, je to opravdu peklo :D ... včera večer jsem ho myl na wapce a dneska ráno po cca 50km už bylo auto jak prase - samozřejmě teda je to věc názoru a já jsem docela náročnej na čistotu auta, ale musím teda uznat, že je to vážně mazec no :D ... uvidím co to udělá po voskování.

Pardubice - Wroclaw - Lodž - Warszawa - Suwalki - Rukla - Vilnius a zpět

Najeto: 2307 km
Spotřeba dle PP: 5,7 l/100km
Spotřeba dle tankování: 5,94l/100km
Styl jízdy: převážně dálnice / rychlostky - tam 140-160kmh, cestou tam 3 hodiny popojíždění v koloně na severu Polska, kde dodělávaj dálnici, cestou zpět cca hodina v koloně ve Warszawě

Pohodlí
Co se týče sedaček, tak opravdu klobouk dolů, mám 181cm a žádnej krátkej sedák jsem nepociťoval. Záda mě nebolely ani po 15h v autě - cestou jsem si dal tři přestávky, kdy jsem si došel pro kafčo a na wc a do 15 minut jsem pokračoval. Loketní opěrka se mi oproti Focusu zprvu zdála moc nízko a vzadu, ale při týhle dlouhý trase jsem ji opravdu ocenil - člověk si udělá v autě opravdu pohodlíčko.

Motor
Co se týče výkonu, pro mě je dostatečnej - napojování na dálnici krásně plynulý, předjíždění taky. Pokud jsem jel těch 50-60kmh a bylo třeba předjet brzdu, případně kamion po výjezdu z obce, stačilo jen šlápnou na plyn a auto vystřelilo dopředu - troufl jsem si předjíždět na stejnou vzdálenost protijedoucího auta jako ve Focusu (1,5EB). Na dálnici při těch 140kmh to ještě ochotně zrychlovalo až do nějakejch 175 - pak už uznávám, že to taková střela není, ale kdo to potřebuje v takový rychlosti ještě hnát vejš že.

Ostatní
Tankoval jsem plnou v Pardubicích na Benizně (Verva Diesel), pak jsem dotankoval cca 5l v Náchodě na Benzině (Verva Diesel). Pak jsem tankoval plnou před Suwalki na Orlenu (Verva ON) a pak na cestě zpět jsem bral před Warszawou na Orlenu (Verva Diesel) a po příjezdu v Pardubkách opět Vervu :) Takže Mondíček si snad chrochtal blahem. Turbo poctivě dochlazovaný, prostě celou cestu jsem si náramně užil a už se těším, až v červenci zase pojedu.

Využívám navigaci od Fordu a cestou tam mě vypekla ve Warszawě, když mě poslala do centra a pak po starý, přitom vedla už nová dálnice, ale čert to vem, hlavně, že jsem nedojel někam do Ruska :D (Taky jsem nemusel slepě věřit navigaci, já vím, ale před cestou jsem se zběžně podíval na hlavní města po trase a z Warszawy bohužel nebyly značený Suwalki, ale Augusztów a na ten jsem se bohužel do mapy nepodíval :D

V Litvě mě blejsknul radar na "dálnici", na který bylo 90 :D ... tak jsem zvědavej, jestli přijde nějakej líbezbríf :D


Spotřeba (podle tankování) Průměr: 6,10l / 100km
1. nádrž 6,34l/100km (hlavně mimo město) /Verva Diesel/
2. nádrž 6,06l/100km (hlavně mimo město, dálnice) /Verva Diesel/
3. nádrž 5,90l/100km (hlavně mimo město) /Verva Diesel/
4. nádrž 6,30l/100km (spíš město, okresky) /Verva Diesel/
5. nádrž 6,27l/100km (dálnice 145kmh+) /Verva Diesel/
6. nádrž 5,90l/100km (dálnice/rychlostka/částečně zácpa - 3hodiny) /Verva ON/
7. nádrž 6,08l/100km (dálnice / okresky) /Verva Diesel/
8. nádrž 6,27l/100km (okresky - nonstop klimoška) /Verva Diesel/
9. nádrž 5,87l/100km (okreksy - dojíždění do práce) / Verva Diesel
Cesta do itálie - celkem tankováno 103,7 litrů - 6,12l/100km (Dálnice 145kmh, zácpy) / Verva Diesel a Maxx Motion Diesel 50/50)
10. nádrž 5,95l/100km (okresky - do práce + dálnice 140kmh) / Verva Diesel / 48,92l

Silné stránky

Prostornost v interiéru
Velký kufr

Slabé stránky

Silnější A sloupky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v auto In jako už druhé nové auto - přístup naprosto bez výtek.

 


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Od dne pořízení mě v ničem nevypeklo - vše funguje jak má - absolvovalo už i delší cesty (Pardubice - Rukla (Litva), Pardubice - Caorle (Itálie), Pardubice - Štětín (Polsko). Dochlazuju turbo, nešlapu na krk motoru zastudena, tankuju Vervu/MaxxMotion

praktičnost
10

Porovnávám s předešlým autem - Focsu Mk3 po FL též v kombi - větší kufr, větší prostor - citelné zejména na zadních sedadlech.

prostornost
10

Viz praktičnost

jízdní vlastnosti
9

Navzdory všem škarohlídům, kteří píšou v recenzích, že už to není o řízení, si to nemyslím.

jízdní komfort
9

Perfektní odhlučnění, příčné nerovnosti občas nepříjemné.

provozní náklady
6

Zatím jen měnen olej po 6700km (po zajetí) - cena 4500,- ... dražší povinko s havarijkem i díky GAPu a díky málo bonusům (auta pojišťuju od svýho prvního auta, ale dělá to zatím jen 5 let) - cca 25k/ročně

výkon motoru
10

Plně postačující na předjíždění - už jsem vychytal spektrum otáček a srovnatelné zrychlení s mým předešláým Focusem (1,5 EB, 110kW)

spotřeba
10

Když valím po dálníci avg 150kmh, je spotřeba okolo 6,5l/100km, když jedu 90 kmh, spotřeba okolo 5,5l (vše podle tankování)

hlučnost motoru
9

Díky odhlučnění není slyšet.

kvalita sedadel
10

I po 11 hodinové cestě do Litvy jsem neměl problém se zády.

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Mondeo IV (2012-)
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše obrovský úspěch multiplayerové hry Fortnite

Steamu klesají online hráči. Viníkem je nejspíše…

Pokud jde o počet hráčů, kteří přes konkrétní platformu hrají nějakou multiplayerovou hru online, Steam je stále…

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou: Reakce dcer jsou drsné!

„Otloukánek“ Štika čeká dítě s mladší milenkou:…

Monika Štiková (46) se v reality show Štiky představila jako žena, která nejde pro ostrá slova daleko. Když tak…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let nebyl, tvrdí Jiránek

LIGOVÝ INSIDER: Matoušek? Hráč, který tady 20 let…

Vydal se na zápas Příbrami s Duklou, aby viděl svého někdejšího příbramského spoluhráče Jana Matouška v ligové…

Naštvaný Trpišovský v Kyjevě: Rýpl si do Dynama, dva dotazy a konec

Naštvaný Trpišovský v Kyjevě: Rýpl si do Dynama, dva…

PŘÍMO Z KYJEVA | Nebyla to standardní tisková konference po zápase. Už na jejím začátku byli novináři…

 

Reflex.cz

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod, zničil ji až konkurz, na kterém vydělali jiní

Zakladatel H-Systemu Smetka: Firma nebyla podvod,…

Dlouholetá a zamotaná kauza okolo firmy H-System před nedávnem znovu ožila po rozhodnutí Nejvyššího soudu, který…

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské okupaci v roce 1968 jsou velezrádné

Vojtěch Filip je lhář. Jeho nehoráznosti o sovětské…

Naprosté lži a neskutečné nehoráznosti. Jinak se nedají nazvat vyjádření předsedy komunistické strany Vojtěcha…