Recenze

Grimley (muž 28 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Mondis Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:10900 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,1

Popis vozu

0 km

Auto jsem převzal v pátek 16.3. a jel hned natankovat plnou Vervy a lehce se projet po okolí. Auto působilo opravdu obrovským dojmem (přechod z FF III). Spojka tužší než u Focusu, ale nějaký horší jízdní vlastnosti extra nepozoruju.

400km

Zatím najeto 400 km a auto překvapuje pořád jen pozitivně.

Spotřeba
Co se týče spotřeby, po dotankování do první plný se neustále natahoval dojezd. Hned po dotankování 680km a postupně jsem se dostal až na 930 s tím, že i přibývaly ujetý km. Na tu nádrž těch 1000 to dá. Je to obrovskej rozdíl k lepšímu oproti Focusu, kde mi ta nádrž přišla extra malá a pořád jsem tankoval. Momentálně mám podle palubního PC 5,8l/100km, uvidím až dotankuju a spočítám to.

Pohodlí
Sedačky jsou daleko příjemnější než ve Focusu. S krátkým sedákem, jak uvádej recenze nemám absolutně žádný problém, i když teda nejdelší vzdálenost zatím jen 100km v kuse. (mám 181cm). Sedačky maj lepší "boční vedení", a tak se v nich sedí opravdu pohodlně. V autě je i víc místa na šířku a třeba do druhý řady sedadel se i líp nastupuje / vystupuje. Ke komfortu přispívá i elektronicky výklopný víko kufru.
Do pohodlí zařadím i skvělý odhlučnění interiéru - je to nafťák a přitom hluk od motoru je stejnej jako ve Focusu v benzinu. Naprostá bomba !
Co se týče vyrovnávání nerovností na silnici je to taky skvělý, i když příčný nerovnosti jsou docela nepříjemný občas.

Motor
Bál jsem se, že auto bude líný, ale v porovnání s mým bejvalým FF III 1,5 EB 110kW jede tak nějak podobně svižně, i když teda zatím ho nijak nehoním - prvních 1500km nechci jít přes 2500 otáček a potom do 5000km se budu držet do 3000 otáček ....

Barva
Co se týče barvy, jsem s ní spokojenej - je víc líbivá než minulý silver tectonic, ale na údržbu to bude asi peklíčko. Čekám, až pominou tyhle mrazy a udělám pořádnou jarní akci :) už mám připravený věci od Gyeonu:)

1000 km

Spotřeba
Spotřeba si už pomalu ale jistě sedá, první nádrž podle tankování spočítána na 6,38l/100km ... podle PC byla 5,9. Teď mám po ujetí 420km podle PC 5,5l/100km tak uvidím, až zas budu tankovat - každopádně mi přijde, že to bude klesat (a asi by i mělo :D)

Pohodlí
Dnes ujeto 420km a absolutně jsem necejtil únavu jako ve Focusu - sedačky jsou naprosto super. S pohodlím souvisí i to, že subjektivně člověk pociťuje rychlost absolutně nereálně - dnes mě to stalo 3 stovky, když jsem překročil o 10kmh :/ :D
Do pohodlí zařadím i dnes odvezenej stůl z IKEA :)) - kombik je prostě bájo

Motor
Po těch 1000km jsem ho dneska už i povozil na dálnici - žádný zběsilý zrychlování, pěkně plynule .... dotáhl to na 140, jinak jsem si držel 120-130 kmh. Je to asi jen subjektivní pocit, ale zdá se mi, že je motor přeci jen už trochu živější, než úplně na začátku - ale to spíš tím, že si už zvykám na projev dieselu.

Barva
Musím říct, že co se týče údržby, je to opravdu peklo :D ... včera večer jsem ho myl na wapce a dneska ráno po cca 50km už bylo auto jak prase - samozřejmě teda je to věc názoru a já jsem docela náročnej na čistotu auta, ale musím teda uznat, že je to vážně mazec no :D ... uvidím co to udělá po voskování.

Pardubice - Wroclaw - Lodž - Warszawa - Suwalki - Rukla - Vilnius a zpět

Najeto: 2307 km
Spotřeba dle PP: 5,7 l/100km
Spotřeba dle tankování: 5,94l/100km
Styl jízdy: převážně dálnice / rychlostky - tam 140-160kmh, cestou tam 3 hodiny popojíždění v koloně na severu Polska, kde dodělávaj dálnici, cestou zpět cca hodina v koloně ve Warszawě

Pohodlí
Co se týče sedaček, tak opravdu klobouk dolů, mám 181cm a žádnej krátkej sedák jsem nepociťoval. Záda mě nebolely ani po 15h v autě - cestou jsem si dal tři přestávky, kdy jsem si došel pro kafčo a na wc a do 15 minut jsem pokračoval. Loketní opěrka se mi oproti Focusu zprvu zdála moc nízko a vzadu, ale při týhle dlouhý trase jsem ji opravdu ocenil - člověk si udělá v autě opravdu pohodlíčko.

Motor
Co se týče výkonu, pro mě je dostatečnej - napojování na dálnici krásně plynulý, předjíždění taky. Pokud jsem jel těch 50-60kmh a bylo třeba předjet brzdu, případně kamion po výjezdu z obce, stačilo jen šlápnou na plyn a auto vystřelilo dopředu - troufl jsem si předjíždět na stejnou vzdálenost protijedoucího auta jako ve Focusu (1,5EB). Na dálnici při těch 140kmh to ještě ochotně zrychlovalo až do nějakejch 175 - pak už uznávám, že to taková střela není, ale kdo to potřebuje v takový rychlosti ještě hnát vejš že.

Ostatní
Tankoval jsem plnou v Pardubicích na Benizně (Verva Diesel), pak jsem dotankoval cca 5l v Náchodě na Benzině (Verva Diesel). Pak jsem tankoval plnou před Suwalki na Orlenu (Verva ON) a pak na cestě zpět jsem bral před Warszawou na Orlenu (Verva Diesel) a po příjezdu v Pardubkách opět Vervu :) Takže Mondíček si snad chrochtal blahem. Turbo poctivě dochlazovaný, prostě celou cestu jsem si náramně užil a už se těším, až v červenci zase pojedu.

Využívám navigaci od Fordu a cestou tam mě vypekla ve Warszawě, když mě poslala do centra a pak po starý, přitom vedla už nová dálnice, ale čert to vem, hlavně, že jsem nedojel někam do Ruska :D (Taky jsem nemusel slepě věřit navigaci, já vím, ale před cestou jsem se zběžně podíval na hlavní města po trase a z Warszawy bohužel nebyly značený Suwalki, ale Augusztów a na ten jsem se bohužel do mapy nepodíval :D

V Litvě mě blejsknul radar na "dálnici", na který bylo 90 :D ... tak jsem zvědavej, jestli přijde nějakej líbezbríf :D

Spotřeba (podle tankování) Průměr: 6,10l / 100km
1. nádrž 6,34l/100km (hlavně mimo město) /Verva Diesel/
2. nádrž 6,06l/100km (hlavně mimo město, dálnice) /Verva Diesel/
3. nádrž 5,90l/100km (hlavně mimo město) /Verva Diesel/
4. nádrž 6,30l/100km (spíš město, okresky) /Verva Diesel/
5. nádrž 6,27l/100km (dálnice 145kmh+) /Verva Diesel/
6. nádrž 5,90l/100km (dálnice/rychlostka/částečně zácpa - 3hodiny) /Verva ON/
7. nádrž 6,08l/100km (dálnice / okresky) /Verva Diesel/
8. nádrž 6,27l/100km (okresky - nonstop klimoška) /Verva Diesel/
9. nádrž 5,87l/100km (okreksy - dojíždění do práce) / Verva Diesel
Cesta do itálie - celkem tankováno 103,7 litrů - 6,12l/100km (Dálnice 145kmh, zácpy) / Verva Diesel a Maxx Motion Diesel 50/50)
10. nádrž 5,95l/100km (okresky - do práce + dálnice 140kmh) / Verva Diesel / 48,92l
10. nádrž 5,95l/100km (okresky - do práce + dálnice 140kmh) / Verva Diesel / 48,92l
Cesta do Litvy - celkem tankováno 161,05 litrů - 6,23l/100km (Dálnice 155kmh) / Verva Diesel

Silné stránky

Prostornost v interiéru
Velký kufr

Slabé stránky

Silnější A sloupky

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v auto In jako už druhé nové auto - přístup naprosto bez výtek.

 

Novinky v recenzi

21.9.2018 06:26

Cestujeme po Evropě: Pardubice - Náchod - Wroclaw - Lodž - Warszawa - Bielystok - Suwalki - Kaunas - Palanga a zpět


Tak mám za sebou další cestu do Litvy přes Polsko :)

Najeto: 2570 km
Spotřeba: 6,23 l/100km

Postřehy

Kladné
Tentokrát se jelo parádně díky tomu, že nikde nebyly zácpy - vyjel jsem už ve 2:00, takže . jsem vše projel mimo špičku - Wroclaw jsem projel okolo pátý hodiny ranní a do Varšavy jsem dojel nějak po osmý, takže už většina lidí asi byla v práci, ale žádná kolona jako minule se nekonala. Stavěl jsem dvakrát - před Varšavou a v Suvalki - na obou místech jsem tankoval Vervu Diesel na Orlenu.

Sedačky pro mě prostě pohodlný - žádnej krátkej sedák - naopak by mi delší asi vadil .... celou cestu jsem jel bez tempomatu a stejně mě nebolely nohy.

Cestovní rychlost po rychlostkách / dálnicích byla od 140 do 160 kmh - nutno říct, že když už jedu těch 150-160km, tak spotřeba jde nahoru, ale ne nijak hrozně - nejdelší úsek, cca 450km touto rychlostí a spotřeba byla 6,5l/100km.

Na hranicích s Litvou jsem potkal losa, kterej naštěstí zůstal stát na krajnici, ale brzdy vyzkoušený a i po těch cca 900km v podstatě nepřetržitý jízdy jsem zastavil bravurně :))

V Litvě jsem našel taky Orlen, takže Mondísek si neustále čvachtá na Vervu Diesel :) (cenově vyšla na 1,19 Eura, na což se nedostanu u nás ani s tank karotu :))

Záporné
Už jsem jel bez navigace - nerad ji používám - člověk pak hloupne a tak nějak pak nemá ten šestej smysl, kam jet, když náhodou navigace nefunguje. V jeden moment jsem si ale jistej nebyl a tak jsem si ji chtěl zapnout, ale ten Ford má tu nativní navigaci tak zpomalenou (zmáčknu tlačítko na volantu na nahlášení cíle, ale než se asistent vykecá, tak přejedu 4 odbočky a než to pak najde to , co chci, už jsem dávno projel místem, který jsem chtěl najít, takže za mě body dolů).

Celkově už mám na Mondisoj nalítáno 15 800km a jsem neustále spokojenej s výměnou (Focus Mk3 po FL) ....


Teď mě čeká výměna oleje, respektive ve 21 000km (první byla v 6 751 km) a chci měnit nějak před 15000km vždy :)


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo

Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Od dne pořízení mě v ničem nevypeklo - vše funguje jak má - absolvovalo už i delší cesty (Pardubice - Rukla (Litva), Pardubice - Caorle (Itálie), Pardubice - Štětín (Polsko). Dochlazuju turbo, nešlapu na krk motoru zastudena, tankuju Vervu/MaxxMotion

praktičnost
10

Porovnávám s předešlým autem - Focsu Mk3 po FL též v kombi - větší kufr, větší prostor - citelné zejména na zadních sedadlech.

prostornost
10

Viz praktičnost

jízdní vlastnosti
9

Navzdory všem škarohlídům, kteří píšou v recenzích, že už to není o řízení, si to nemyslím.

jízdní komfort
9

Perfektní odhlučnění, příčné nerovnosti občas nepříjemné.

provozní náklady
6

Zatím jen měnen olej po 6700km (po zajetí) - cena 4500,- ... dražší povinko s havarijkem i díky GAPu a díky málo bonusům (auta pojišťuju od svýho prvního auta, ale dělá to zatím jen 5 let) - cca 25k/ročně

výkon motoru
10

Plně postačující na předjíždění - už jsem vychytal spektrum otáček a srovnatelné zrychlení s mým předešláým Focusem (1,5 EB, 110kW)

spotřeba
10

Když valím po dálníci avg 150kmh, je spotřeba okolo 6,5l/100km, když jedu 90 kmh, spotřeba okolo 5,5l (vše podle tankování)

hlučnost motoru
9

Díky odhlučnění není slyšet.

kvalita sedadel
10

I po 11 hodinové cestě do Litvy jsem neměl problém se zády.

brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Mondeo IV (2012-)
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…