Recenze

FilipN (muž ) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Octavia Octavia RS 2.0TDI CR, DSG

9,04 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta auto Rok výroby 2008 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,4 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 605 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Škoda Octavia II RS TDI DSG, automobil jsem zakoupil po prvním majiteli jako 2 roky starý, volil jsem TDI (s výhledem nižších nákladů na provoz cca 50 000km/rok) toto se ukázalo jako chyba (už jen benzín). Naopak si velmi pochvaluji volbu převodovky DSG, která je velmi příjemná a absolutně bezproblémová.

Jedná se o jeden z prvních motorů CR ve škodovce. Oficiálně tedy: 2.0TDI CR 125kw, 350N.m, tento motor považuji za notoricky známí. Bohužel MY 2009 už doplácí na eko šílenství EU. u auta je až nezdravě znatelné mapování tak aby motor při prudké akceleraci nezakouřil, tzn. při prudkém sešlápnutí plynu ze stoje se cca vteřinku nic neděje až okolo 2000ot/min auto citelněji zatáhne. V průběhu jízdy již žádné prodlevy v dynamice nenastávají, okolo cca 140-150km/h motor ztratí dech a dále už akceleruje pomalu. Byť se jedná o RS auto s těžkým dieselem nemá sportovní ambice, přesto že podvozek je pekelně tvrdý, v při pokusu jet rychle jej přední náhon a těžký motor táhne tupě ven, a vše zachraňuje ESP, které je naladěné dobře a dovolí malé sklouznutí, není přehnaně citlivé. Na autě je dle očekávání velkorysí vnitřní prostor,(jeden z důvodu nákupu kombi), tak jako většina Octavií ve specifikaci RS je auto více jak bohatě vybaveno (CD changer, xenony, kůže, samozatmavovací vnější i vnitřní zrcátka se senzorem na déšť a další). Vzhledem k tomu že auto využívám jako pracovní oceňuji užitnou hodnotu vozu ta je bez výhrad.

Silné stránky

Silné stránky tohoto vozu jsou design, v porovnání z milionem standardních Octavií bezesporu zajímavější a ne tolik všední. Absolutní samozřejmostí je zde velikost kufru a vnitřní prostor ten je velkorysí, celkově je potřeba pochválit interiér, který je sice bez většího nápadu co se vzhledu týče, svoji kvalitu ale beze sporu má, udržovaný vůz i po 270 000km nejeví žádnou známku únavy, lehce povrzávající gumy na dveřích jsem vyřešil v cca 220 000 výměnou za nové po 500,-/ks a vyčištěním a interiér je opět bez pazvuků. Vše stále vypadá jako u nového vozu (pouze volant je viditelně ohmataný). Samostatnou kategorií jsou sedadla pro model RS, sedadla mají velmi dobré tvarování a krásně podrží tělo a jsou velmi pohodlná, kůže je bez oděrek a poškození, a prosezená také nejsou (mám cca 95kg). Z techniky auta je silnou stránkou převodovka, DSG pracuji perfektně bez jediné závady a zaváhaní, řadí jemně a přesně, motor zbytečně ani nepřetáčí ani nepodtáčí, a vystačí si s pravidelným servisem (olej a filtr každých 60tkm).

Slabé stránky

Zde bohužel musím hned začít samotným motorem, který mě po více jak 3 letech a cca 200 000km užívaní připravil mnoho perných chvil. Výkon je dostačující a odpovídá papírovým hodnotám. Ale poruchovost nebo údržba tohoto motoru je poněkud náročnější. Tento motor má díly, které jsou jednoznačně poddimenzované a ani jeho hospodárnost není kdo ví jaká. V reálu i při nájezdu 50 000/rok si myslím že náklady nejsou o nic nižší než u benzínové verze RS. Další slabina je nesnesitelně tvrdý podvozek s kombinací příplatkových 18´´ kol s pneu 225/40 r18 to si člověk uvědomí při srovnání z pohodlným vozem, který přesto umí udržet perfektní jízdní vlastnosti. Toto auto je opravdu extrémně tvrdé, k tomu se přidávají velká kola, která z výroby nejsou (asi) kdo ví jak kvalitní, už jsem kupoval 2 nové disky, protože se zdeformovali. a nemluvím o 6 vyhozených pneu (bublina či proražení) bohužel na českých silnicích nelze uhlídat aby se člověk vyhnul všem dírám a dřív nebo později nějakou past na medvěda trefí. Další slabina je filtr pevných částic zde zatím bez potíží, ale budoucí problém. Nevím zda je to úplně slabá stránka, ale uměl bych si představit že auto lépe brzdí, nástup brzd je ostrý a slibuje mohutné brždění, bohužel brzdy záhy vadnou.....celkově vidím problém v marketingu výrobce RS reklamuje jako zábavné auto.....a to není jedná se o relativně silný cestovní (dálniční) automobil z nesmyslně tvrdým podvozkem.....ale se zábavou se tihle dva nikdy nepotkali.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servis tohoto vozu mě nemile překvapil svojí nákladností (srovnávám s prémiovým jaguarem, který je mnohdy levnější jako tuzemská Škoda) jinak na mém vozu již vyměněno: 150tkm škrtící klapka (tzv zdechací klapka) 185tkm turbo (a veškeré čidla a ventily, jinak výměna turba tak jak by se opravdu měla dělat a nikdo ani autorizovaný servis ji nedělá tzn včetně hadic, chladiče atd vyjde hrubě přes 100 000korun) 210 000km zadní tlumiče, komplet přední brzdy, 240 000km komplet zadní brzdy, přední tlumiče, dvou hmotnostní setrvačník, 250 000km oprava nivelace xenonů, a parkovacích senzorů, 260 000km rozsvícení kontrolky EGR pomohlo pouze vyčistit (byl zarostlí cca 5mm nánosu zkarbonovaných spalin, vůbec nechodil) 262 000km opět škrtící klapka (zdechací klapka) mimo toto řešeny pravidelně každých 15tkm oleje a pod, a brzdové desky, živostnost kotoučů mě mile překvapila, vždy při výměně jsem sundával původní, desky mi na autě vydrží ca 60-80tkm. Bohužel vše korunuje časté rozsvěcení kontrolky motor do dílny.....pouze nahodilou závadou, která neexistuje, s vysvětlením autorizovaného servisu, smazali jsme to a nic tam není. Na závěr bych řekl že jsem uživatel, který vůz nehuntuje, auto nehoním studené, nechávám dochladit apod. zavrhl jsem servisní interval 30tkm a dělám jej po 15tkm.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od autorizovaného prodejce škoda, z programu škoda+, po 1. majiteli s komplet historií jako 2 letý vůz ze 100 000km. vše v pořádku.

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

rozpačitá a z výhradami, ale pohybuji se mezi auty a dnes už v podstatě neexistuje spolehlivé auto.

praktičnost
10

zde je Octávka silná v kramflecích toto je její parketa

prostornost
10

absolutně dostatečná, nazval bych ji nafukovací

jízdní vlastnosti
7

solidní, nikoli však oslnivá. Auto patří na dálnici tam je jako ryba ve vodě.

jízdní komfort
1

tragické, otázka zda to vůbec nazývat komfortem, auto je nesmyslně tvrdé, sportovní není a na dlouhých cestách je to neuvěřitelně otravné

provozní náklady
5

průměrné, na diesel až vysoké, spotřeba dlouhodobě okolo 7 litrů 80% cestování po dálnici rychlostí 130-140, ale vražedný je servis, na auto nižší střední třídy, připomíná spíše auto prémiové značky.

náhradní díly
10

10tka je pro dostupnost, ceny jsou diskutabilní jak co.....ale obecně spíše drahé

výkon motoru
10

na 2,0 a naftu slušný, mezi dvoulitry patří asi k těm nejlepším, ve srovnání se Superbem, nebo Passatem jede auto jako splašené, i srovnání s Fordem či Francouzi je dynamika nadprůměrná.

spotřeba
6

nijak oslnivě nízká, doba 5ti litrové spotřeby je pryč. euronormy cestování jen prodražují

hlučnost motoru
7

je to diesel tzn traktor..........i když comonrail, tak na benzínové motory kouká z nedostižitelné dálky

kvalita sedadel
10

zde jen slova chvály, sedadla jsou asi nejlepší z celého auta, skvělá na dlouhé cesty, pevné a dobře tvarované.

brzdy
8

ostré ale rychle vadnoucí

zavazadlový prostor
0

nafukovací


Více o modeluŠkoda Octavia 1Z (2004-2012)
Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší… Škoda Octavia RS 245 DSG – Prostě nejlepší…

Nejrychlejší octavii si dovolím v kategorii „ještě…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Herečka Regina Rázlová (71) šokovala: Chci umřít na jevišti!

Dlouhá léta nemohla hrát, tak si to nyní vynahrazuje. Regina Rázlová (71) jde z role do role a nehodlá se…

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a přímé posílání peněz

Novinky v Google Pay: ukládání palubních lístků a…

Americký gigant začíná uvolňovat aktualizaci aplikace Google Pay, která přináší spoustu novinek.     

 

iSport.cz

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile, Sagan dojel čtvrtý

Z první etapové výhry na Tour se radoval Fraile,…

Kopcovitou čtrnáctou etapu Tour de France vyhrál po úniku španělský cyklista Omar Fraile. Lídr závodu Brit…

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i mentalitě v Montrealu

Jeřábek o potížích, budoucnosti v NHL, české partě i…

Je to jako hra o poslední židli. Je jich o jednu méně než hráčů a postupně ubývají. Otevření letního…

 

Reflex.cz

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Colours Veroniky Bednářové: Všechny barvy Polívků

Vedro. Slunce. Pot. Je brzké odpoledne a rytíř divadelní alternativy BOLESLAV POLÍVKA i jeho krásný, stále…

Třetí den Colours objektivem Marka Douši: Bezprostřední Rottrová, legrační Polívkové a varující Hruška

Třetí den Colours objektivem Marka Douši:…

V pátek se v Ostravě vyjasnilo, alespoň na obloze, přibylo návštěvníků, odjel kolega, který doposud připravoval…