Recenze

8 Majitel

Volkswagen Golf Highline 2.0 TDI 4Motion

9,44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Golfiño Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:19600 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Při výběru nadcházejího auta jsem byl dle recenzí a fotek na internetu rozhodnutý pro Octavii 3. Na testovací jízdě (1.4 TSI Ambition) jsem byl s autem spokojený, vyloženě mi nic nevadilo, akorát podvozek byl poněkud tvrdší a auto se ve vysokých dalničních rychlostech (160+ kmh) viklalo. Pak jsem ale ze zvědavosti ještě zastavil u VW, kde mi dali do ruky předváděcího Golfa (1.2 TSI 77kW Comfortline).

Prvně vnímané rozdíly:

a) lepší posez - hodně si potrpím na posez, mám 195cm a i když je G7 v interiéru užší, sedačky má větší s delšími sedáky, obrovské možnosti nastavení, lépe obejmou a drží tělo - G7 je jedno z mála aut, kde se dobře usadím

b) lepší podvozek - pohodlnější, tišší, stabilnější, mrštnější při změnách směru

c) detaily: řadící páka lépe sedí v ruce, odhlučnění, audio bez nutnosti příplatku, kvalitnější potahy sedaček, čalounění kufru, kličky od dvěří aj. detaily

d) subjektivní pocit = o třídu lepší auto, hlavně co se týče samotné jízdy a pohodlí

Nutno podotknout, že oba testované vozy byly bez multi-linku vzadu, takže v tom rozdíl nebyl. Objednal se tedy Golf, nakonec 2.0 TDI 4Motion.

Negativa G7 oproti O3 je samozřejmě místo na zadních sedadlech (pro dva naprosto neomezující faktor) a menší kufr - ne že by se mi tam někdy něco nevešlo, ale pokud převážíte nějakou větší věc, musíte nejprve vše vyndat, dát tam tu vělkou věc a tu následně obsypat menšími...Po 4 měsících, kdy už se a autě nahromadily nějaké permanentní krámy, si připouštím, že bych si dovedl představit i větší kufr :-)

Golf rozhodně není dokonalý, ale je neuvěřitelně všestranný. Skvěle se s ním jezdí po městě, užijete si v něm okresky, na dálnici je stabilní a relativně tichý ve vyšších rychlostech a vzhledem k 4Motion (a krátkému rozvoru) zvládne i lehký terén.

Motor 2.0 TDI 110kW je na čtyřválcový diesel hodně pružný, na šestku můžete jet od 1200ot., dobře funguje 1500 - 4000. Příjemná je absence prodlev, oproti staršímu 2.0 TDI 103kW opravdu velmi citelné zlepšení. Spotřeba může být od 3,6 (eco rally 80kmh) do 9l / 100km, Dlouhodová spotřeba osciluje mezi 6 a 7l, kdy 30% je ježdění po Praze, 40% silnice a 30% dálnice.

4Motion jsem zatím na sněhu nevyzkoušel, ale na suché / mokré silnci funguje ok. Připojení zadní nápravy poznáte, ale narozdíl od minulých generací je připojení daleko hladší.
Možná se někdo budete smát, ale pochvalu zaslouží i stěrače. Opravdu stírají, celou plochou, nenechávají šmouhy (kolegové s italskými auty by koukali jak mohou stěrače fungovat).

Při noční jízdě mi vadí krátký dosah základních halogenů - svítí sice sytě, ale nedají se nastavit příliš do dálky - pokud jste zvyklí na xenony, určitě si za ně opět připlaťte.


Ještě bych rád doplnil zkušenost s Mazdou 3 (2015) 2.0i. Nevím konkrétně, co to bylo za výbavu, ale vzhledem k motorizaci něco vyššího. Dojem: Auto obecně v interiéru působí hodně lacině (oproti fotkám na internetu jsem měl vysoké očekávání), ovládací prvky (páčky pod volantem, kolečko multimediálního systému atp.) tragédie. Motor 2.0 atmosféra (obecně mám rád atmosféry !!) : oproti 2.0 TDI 110kW dvakrát vyšší spotřeba a pocit, že auto vůbec nejede. Podvozek a řízení dobrý. Řazení drhlo, spojka hodně měkká. Vytáčet atmosféru je super záležitost, ale musí mít alespoň nějakou sílu. Z auta jsem byl celkově hodně zklamaný.

2.0 TDI 4M vs. R vs. GTI vs. GTD:

Měl jsem možnost projet všechny tyto modely. GTD mi nedává smysl, motor není citelně silnější než 110kW, jediný podstatný rozdíl je ve zvuku (repro), podvozek je tvrdý a řízení tuhé (to by bylo OK, ale auto prostě opravdu není sportlicher Wagen!), navíc předohrab. Za mě tedy určitě GTD ne, raději klasikckou verzi 110kW ve 4Motion. Naproti tomu GTI je jiná paráda. Tam už bych přemýšlel, zda vyměnit 4Motion za dravý benzín. Dilema může vyřešit jedině R, s odhlednutím od ceny :-)

DPF:

DPF je opravdu nepříjemnost. Stačí dva týdny městského provozu a ozve se... Výhodou je, že se kontrolka rozsvítí dříve, než auto přestane jet. BC vás vyzve k jízdě cca 15min na 1500-2500ot. na konstantní záběr, započne aktivní regenerace a filtr se pročistí. Nejhorší styl na DPF jsou krátké městské jízdy, nerovnoměrná zátěž motoru. Rozhodně neplatí, že když dáte motoru pořádně napít, vypálí se tím DPF....

Silné stránky

Všestrannost - skvěle zvládá město, okresky, dálnici i lehký terén
4Motion - auto zrychluje i zatáčí zároveň
2.0 TDI - bez prodlev, využitelnost 1200 - 4200
Měkký tichý podovozek bez houpání
Sedačky - velký rozsah nastavení
Jisté řízení
Průměrná spotřeba 4 - 9 l / 100km dle stylu jízdy
Odhlučnění
Ovládací prvky, audio, stěrače a další drobnosti

Slabé stránky

Halogenová světla
Pneumatiky Michelin Energy saver 16" z výroby
Elektronická ruční brzda
Start-stop nejde vypnout napořád
DPF
Krátká jednička (kvůli 4Motion, v terénu se hodí)

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
8

Pro dva lidi prostor obrovský, ale v případě převozu čtyř + zavazadel jste limitováni.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
9
spotřeba
10
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
6

Více o modeluVolkswagen Golf A7/AU (2012-dosud)
VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den VW Golf GTI Performance – Ostrý hatchback pro každý den

Vedle tradičního Golfu GTI můžete sáhnout i po…

Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu! Nový VW Golf: Osmá generace už krouží na Nürburgringu!

Jak bude vypadat příští Volkswagen Golf již osmé…

 





Blesk.cz

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12 prozrazuje, že přijde o tlačítko Home a tlusté rámečky

Nový iPad se inspiruje iPhonem X. Ikona v iOS 12…

Nová generace iPadu Pro je vedle nového iPhonu jednou z očekávaných novinek podzimní prezentace Applu. A vypadá…

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce zasahovaly střechy domů

Byl italský most vadný od začátku? Do konstrukce…

Morandiho most v italském Janově, jehož pád si v úterý vyžádal minimálně 38 obětí, byl v době své výstavby…

 

iSport.cz

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou hrdinové, říká kouč

Zenit nevěří zázraku s postupem. Všichni hráči jsou…

Fotbalisté Petrohradu dlouho po konci odvety 3. předkola Evropské ligy s Dinamem Minsk nemohli uvěřit tomu, že…

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na uzdravení, ale oni platí

Réway o konci v Hradci: Stačily dva týdny na…

Hradec překvapil, když Martin Réwaye najal. A překvapil, i když ho propustil. Důvod? Zranění, které ho klub…

 

Reflex.cz

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených Stropnický jako představitel ekologické skromnosti

Život na zámku aneb někdejší lídr Zelených…

Patrně jste také zachytili zajímavou informaci, že bývalý předseda strany Zelených a výrazný pražský zastupitel…

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina. Italský řidič ji natočil 2 dny před katastrofou

Video ukázalo, že na janovském mostě byla trhlina.…

Italský řidič Michele Mule natočil dva dny před tragickým zřícením janovského mostu prasklinu na vozovce v…