Kia Pro ceed (2015)
29.12.2015Tuto recenzi nemohu začít jinak, než že to byla láska na první pohled a vše ostatní se od toho také odvíjelo. Je to moje druhé nové auto. Jako první…
Kia Pro ceed (Deegr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
tesnav 29.12.15 16:31
« Re: Re: Re: BSR
Tak samozřejmě, pružné zrychlení je dáno skoro třetinovým nárůstem točivého momentu ve středních otáčkách, kde obecně dojde u turba k té největší změně. Co je ovšem nereálné, mám-li věřit továrnímu sprintu za 7,7s, tak sprint po úpravě. To by parametry musely být skutečně jinde. -
Deegr 29.12.15 15:37
« Re: Re: Re: BSR
Možná by nebylo špatné si něco zjistit o zajíždnění i dnešních moderních motorů. Rozhodně budu věřit přímo lidem odpovědnými za vývoj motorů, než hospodským řečem. Pokud i odborník za vývoj motorů u škodovky radí, že stále je lepší nové motory zajíždět, nezatěžovat je, tak to tak budu dělat.
Článek o zajížděný zde, asi by jste si ho měl přečíst.
[odkaz] -
iudex 29.12.15 12:34
« Re: Re: Re: GT
Ja by som tiež už priplatil. Ale pri Tebou spomínanom Focuse ST je predsalen nezanedbateľný cenový rozdiel. Ceed GT s full výbavou u nás stojí 24390 eur, Focus ST stojí 26990 eur a priplácať musíš za LED (255 eur), xenóny (1150 eur), tempomat (320), parkovaciu kameru (425), rádio s BT a navigačný (1975 eur) atp., takže reálny rozdiel medzi Ceedom a Focusom je cca. 5000 eur a to je rozdiel triedy.
Asi najvýhodnejšia voľba aktuálne je Cupra: 265k verzia je za 25980 eur a slušná výbava je v cene (full LED, DCC), plus samosvor, čo pri okruhu má najväčší význam. -
kornel 29.12.15 12:20
« Re: Re: BSR
Až na to, že ja nikde nepíšem o naložení syrovému motoru ;-) ja tu nepíšem o extrémoch ..ja píšem, že v zábehu nevytočiť motor ani jediný krát nad 2500ot. je nezmysel. Práve toto je skôr ten extrém.
Po odjazdených prých 500-1000km úplne v pohode raz za čas po dôkladnom zahriatí motora potiahnuť jemným ľahkým akcelerovaním na krátku dobu otáčky do pásma 4000-4500ot.min., ono motor si potrebuje sadať aj pri vyšších otáčkach, kde panujú úplne iné rezonancie, vzájomné rozťažnosti komponentov, vôle, teplotné zaťaženia a pod.
-
Verny_2013 29.12.15 12:14
« Re: Re: BSR
taky uvažuju o BSR, ale pros změnu na " to TSI ploché jak anorektička". Neboj neurazilo mě to, protože ta 1,4 TSi 92 Kw je díky seřízlému výkonu a uměle přiškrcenému krouťáku opravdu ploché. To je prostě fakt.J á mám pro to ještě jiný výraz " je jako výškařka po amputaci prosou" BSR je zatím jediná seriózní tuningová firma o které vím že ten chip má. Neslibuju si zázraky ale z těch nulek bych rád dostal aspoň na nějaké 2. Půjdu do toho ale asi až za rok kdy končí záruka. Co mě ale překvapilo na tvém GT že velmi kladně hodnotíš řízení, Které bylo na auto.cz celkem kritizováno " jako sice tužší než standartní Ceed, ale stále přeposilované". Jinak bezva auto i recenze. :yes: -
Deegr 29.12.15 12:13
« Re: Radosť z jazdy
Díky za uznání :-) Ty spečené gumy stály ale za to :-) Zážitek z jízdy po okruhu je k nezaplacení. Radost z jízdy na okruhu bohužel trošku kazila stabilizace. Na okresky je nastavena perfektně, ale tady blikala až moc často a nedala se vypnout. Na jaře se chystám do Jihlavy. Čeká mě tam škola smyku, tak jsem zvědav, jestli to k něčemu bude :-) -
Deegr 29.12.15 12:05
« Re: Re: Re: GT
Nad ST i Cuprou jsem také uvažoval, ale ST před faceliftem má naprosto otřesný interier. Cupra by zase s výbavou, co bych chtěl vyšla o 200 000,- dráž. To bylo v té době na mě už dost. Navíc nezapomínejte na 7 let garančních prohlídek zdarma, to jsou další desetitisíce. Mě osobně se GT ale líbí vzhledově nejvíce, Cupra je až moc podobná obyčejnému Leonu FR. -
Deegr 29.12.15 12:00
« Re: Re: Re: BSR
Ano, na brzdě jsem sice byl, ale tuto informaci jsem ani neuváděl, protože měření neprobíhalo zrovna adekvátně. Bohužel jsem si o této brzdě zjistil málo informací. Měří se v uzavřené místnosti bez přívodu čerstvého vzduchu z venku. Za jak dlouho asi motor spálí většinu kyslíku v tak malém prostoru? O majiteli té brzdy si myslím své. Kdyby byl nárůst výkonu opravdu jen 15 koní, tak asi rozdíly v dynamice by nebyly tak markantní. Stačí si najít další videa na youtube. Většina GT končí někde u 230 km/h, já se dostanu i za 250 km/h. A pan z třebotovic si může říkat o BSR co chce, pro něj je to jen konkurence a podle toho také jedná. Byla to jen ztráta času (a 1500,- kč) k němu vůbec jezdit. -
Nagano 29.12.15 11:48
« Re: Re: BSR
Deegre deegre, nechci rýpat, ale na jiném fóru píšeš, že to má jen 219 na brzdě, zrychlení 6,4s (tady uvádíš 6,1). Chápu tvé nadšení, ale nepřeháněl bych to ;-)
Pokud jsou tvé naměřené výsledky pružného zrychlení správné, tak gratuluji, protože s relativně malým změřeným nárůstem jsi dosáhl perfektních výsledků na dráze.
Ale jak jsem psal, úprava softwaru za 20 000Kč s tímhle výsledkem není adekvátní.
Předpokládám, že ti k tomu ten chlapík na brzdě v Třebotovicích řekl své - on totiž tyhle úpravce přímo miluje :-) -
Deegr 29.12.15 10:42
« Re: GT
Lépe bych to asi nenapsal. Jen dodám, že i samotná kia při vývoji tohoto auta najela 10 000 km na Nurburgringu. Bohužel problém s brzdami jsem měl ještě před výletem na okruh, opravdu stačí i na okresce zabrzdit párkrát razantněji z vyšších rychlostech a začnou vadnout. Nyní jsou už i kotouče zvlněné a při intenzivnějším brzdění už dost hážou. Chce to komplet nové kotouče. Bohužel, ty brzdy opravdu Kia dost podcenila. -
Deegr 29.12.15 10:28
« Re: BSR
Tak BSR neslibuje žádné zázraky, ale poměrně skromný nárůst 32PS, což není na první pohled mnoho. O výsledku ale hovoří jasně časy zrychlení i pružného zrychlení, tak přiložené video, které jsem natáčel na letišti ve Lnářích. Já jsem s výsledkem opravdu spokojen a rozhodně BSR mohu jen doporučit. vždyť se nejedná o žádnou garážovou úpravu, ale o firmu s vlastním vývojovým centrem.
A co se zajíždění motoru týče, tak musím nesouhlasit. Je to již nějakou dobu zažitý mýtus, že syrovému motoru musím naložit, aby pak jel. To je to nejhorší, co pro nový motor můžeš udělat. -
iudex 29.12.15 10:21
« Re: GT
Tak zase až tak to auto nepodceňuj, je to hot/warmhatch a tam sa predpokladá, že si s ním zajazdíš aj trochu pre radosť. Samo že to nie je okruhový špeciál a jazdiť dlhodobo okruhy, na to auto nie je stavané, ale nevidím dôvod, aby s ním človek nemohol absolvovať raz za čas polhodinku na okruhu. Mimochodom na Slovakiaringu sa dajú požičať práve Ceedy GT: majú semislicky a vyhádzaný interiér, ale inak sú to sériové autá, takže o tej nevhodnosti na okruh by som úplne nehovoril. Btw. povedz, aké (nové) auto za podobné peniaze by si na ten okruh kúpil?
Ešte k tým brzdám: skúsenejší hovoria, že ako prvé pri záujme jazdiť okruhy treba vymeniť brzdovú kvapalinu, ono vädnutie je skôr ako nedostatočnou veľkosťou bŕzd spôsobené varením sériovej brzdovky, ktorá nie je na teploty na okruhu stavaná. Takže najlacnejšie a najefektívnejšie riešenie je kúpiť kvalitnú racingovú brzdovku a až keď toto nestačí, potom meniť brzdy.
-
kornel 29.12.15 10:02
« Re: BSR
Súhlas.. choď si to odmerať na valcovú brzdu a pak sa dozvieš realitu.
P.S v tom zábehu si to hádam nepodtáčal a nejazdil pod 2000 ot., to je dosť nevhodný a zlý režim a dvojnásobne v zábehu.. a že si ten motor nevytočil nad 2500ot. to je ďalší nezmysel, ktorý tomu motoru ničím neprospel, práve naopak 8-s -
filďas 29.12.15 09:50
« GT
Prosím ta stížnost na blbé brzdy ve mě vyvolávají nutnost reakce. V žádném případě se nejedná o okruhové vozidlo, na takové svezení jsou úplně jiná auta. Pokud si takové vozidlo pořídím, tak jezdím opravdu max. po okreskách a v žádném případě nejdu zkoušet okruh. Nemám to srdce trápit zcela nové auto a naprosto ho zničit po pár km. Po takovém majiteli bych už ojetinu nechtěl. Místo super paketů, bych osobně investoval a koupil zcela jiné auto.
Jinak pěkná recenze, pochvala. -
iudex 29.12.15 09:46
« Radosť z jazdy
Aktuálna recenzia, ako na požiadanie k testu Ceedu GT na hlavnej.
Najprv som prebehol galériu a keď som videl spečené gumy na fotke, hneď mi bolo jasné, odkiaľ fúka vietor. ;-) Je fajn čítať si názor nadšeného petrolheada, ktorý má evidentnú radosť z jazdy a zo svojho auta. Čiptuning je u Kórejcov tiež neobvyklý, o to prínosnejšie sú informácie o upgrade.
Za recenziu jednoznačne :yes: -
Nagano 29.12.15 09:45
« BSR
Ahoj,
byl jsi po té úpravě na brzdě? Víš jaký máš skutečný výkon? Ptám se proto, že popisuješ mohutnější zátah turba - to je právě hodně častý jev u chip tuningu, kdy dojde jen k posunu krouťáku do nižších otáček, uživatel má pocit (jen pocit), že to jede jako prase, ale skutečný nárůst výkonu je zanedbatelný.
Neprudím, jen sháním zkušenosti od jiných, protože já se právě na takový chip tuning nachytal - pocitově super, ale výkon jaksi nahoru nešel o slibovaných 90PS ale jen o 55PS a to je velký rozdíl.
Díky za info. Jinak přeji ať slouží a dělá radost!