Recenze

Deegr (muž 31 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Kia Pro ceed GT

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 23× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Kia Pro ceed, foto 1 Kia Pro ceed, foto 2 Kia Pro ceed, foto 3 Kia Pro ceed, foto 4 Kia Pro ceed, foto 5 Kia Pro ceed, foto 6 Kia Pro ceed, foto 7 Kia Pro ceed, foto 8
Kia Pro ceed, foto 9 Kia Pro ceed, foto 10 Kia Pro ceed, foto 11 Kia Pro ceed, foto 12 Kia Pro ceed, foto 13 Kia Pro ceed, foto 14 Kia Pro ceed, foto 15 Kia Pro ceed, foto 16 Kia Pro ceed, foto 17 Kia Pro ceed, foto 18 Kia Pro ceed, foto 19 Kia Pro ceed, foto 20 Kia Pro ceed, foto 21 Kia Pro ceed, foto 22 Kia Pro ceed, foto 23 Kia Pro ceed, foto 24 Kia Pro ceed, foto 25 Kia Pro ceed, foto 26 Kia Pro ceed, foto 27 Kia Pro ceed, foto 28 Kia Pro ceed, foto 29 Kia Pro ceed, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta GTčko Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 173 kroutící moment [Nm]: 349 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,1 maximální rychlost [km/h]: 257 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,8

Popis vozu

Tuto recenzi nemohu začít jinak, než že to byla láska na první pohled a vše ostatní se od toho také odvíjelo. Je to moje druhé nové auto. Jako první nové auto jsem si pořídil Hyundai i30 1.6 GDI někdy v březnu 2012. S autem jsem byl nesmírně spokojen, snad až překvapen, jen ten výkon mi chyběl. Přesedlal jsem totiž z Fiatu Stilo 2.4 20V Abarth. A tak po dvou letech jsem se jednoho dne prostě rozhodl, že to chce změnu.

Okamžitě mě napadlo GT, protože po něm jsem pokukoval hned, jak bylo představeno. Po přečtení několika recenzí a tunách fotek i videí na internetu jsem doslova letěl za prodejcem a se zamilovaným pohledem objednával své GT. Ano, aniž bych ho viděl někdy naživo, nebo se s nim svezl. To auto jsem prostě musel mít! Tak mě to auto dostalo. Navíc tou dobou jsem už věděl, že to auto dostane úpravu od BSR a výkon tak bude někde jinde.

Auto jsem objednal v září roku 2014 a v prosinci přišel ten kýžený telefonát, že je moje kráska u nich na prodejně. Jak můžete z fotek vidět, zvolil jsem třídveřovou variantu. Líbí se mi mnohem více, než pětidvířko, navíc je o 4 cm nižší a díky chybějícímu páru dveří i tužší. Barva byla pro mě jasnou volbou, černá.

Za výbavu navíc jsem si připlatil proti základní ceně 540 000,- kč dalších 100 000,- kč. Určitě jsem chtěl paket plus za 40 000,- kč, který obsahoval bezklíčový vstup, vyhřívaní sedaček i volantu, adaptivní xenony, duální klimatizaci a další blbosti. Dále paket navi se 7" displejem navigace a parkovací kameru za 38 000,- kč. Za černou metlu se připlácelo 14 000,- kč a za paket techno s el. ruční brzdou, posuvnou loketní opěrku nějakých 5000,- kč.

Když jsem se konečně dostavil do prodejny a GTčko jsem poprvé uviděl na vlastní oči, tak jsem nemohl uvěřit tomu, jak to auto je nádherné a navíc jak dravě i vypadá. Prodejce jsem si ani nevšímal, auto jsem obešel hned několikrát a jen zíral. Okamžitě jsem s tou kráskou chtěl odjet, tak šup za prodejcem, podepsat pár kravin a už jsem prvně usedal za volant.

Naprosto mě dostaly ty sedačky Recaro potažené alcantarou. Ani milenka vás není tak schopná pevně obejmout, jako ony. Nejenže vypadají krásně, ony jsou prostě úžasné. Usmívám, nebo spíše ksichtím se jak malej kluk a dívám se dál. Kovové pedály, černě polstrovaný strop, červenou nití obšívaný věnec volantu, sedačky, výplně dveří, dokonce i koberečky s červeným logem GT. Co vám budu lhát. Tak vzrušenej a nadšenej je člověk snad jen jednou v životě a to když jako malej kluk dosáhne puberty a poprvé si holka před ním vyhrne tričko. Já byl tak vzrušenej a nadšenej již podruhé :)

Při první jízdě od prodejce jsem si užíval každý okamžik a nestíhal jsem ani absorbovat všechny vjemy, co mi to auto nabízelo. Stejně jako když jste na první schůzce s tou nejkrásnější dívkou a vy nevíte, kam se dřív koukat :)

Auto jsem si chtěl ale zajet co nejlépe, takže prvních 2000 km jsem odolával sešlápnutí akcelerátoru. Dokonce jsem motor nikdy nevytočil ani přes 2500 ot/min. To auto mi ale nedávalo spát a to doslova. Byl jsem schopen vyrazit jen tak na několika hodinovou projížďku, klidně v jedenáct v noci a vrátit se v ranních hodinách. Na silnici tou dobou není žádný provoz, nikoho jsem tak neobtěžoval při zajíždění auta.

Při jedné takové jízdě jsem také dosáhl rekordní spotřeby. Pouze 5.3 litru. Prvních 2000 - 2500 km jsem najel asi za 3 týdny a poprvé jsem mohl vyzkoušet sílu motoru. Ta mě příjemně překvapila. Na 1.6tku to upalovalo opravdu krásně a i prodleva turba je v nízkých otáčkách minimální. V těch vyšších se o nějaké prodlevě nedá už ani mluvit.

MOTOR:
Konstrukčně vychází z motoru Gamma 1.6 GDI, používaný právě třeba v Hyundai i30 1.6 GDI. Ale změn je tolik, že se jedná vlastně o zcela nový motor. Vyztužen byl celý klikový mechanismus, včetně jeho uložení. Úpravou prošel i samotný blok motoru, písty jsou odolnější, stejně jako vačkové hřídele. Změny zašly tak daleko, že je zesílen i rozvodový řetěz. Samozřejmostí jsou pak už výkonnější vstřikovače paliva. Jiné jsou i zapalovací svíčky a cívky.

Tyto všechny úpravy si vyžádala instalace turbodmychadla typu Twin Scroll s chladičem stlačeného vzduchu i oleje. Twin Scroll turbodmychadlo je speciální typ turba, který má dva kanálky ve výfukové turbíně s různým průměrem a tvarem. Do jednoho kanálku jsou přiváděny výfukové plyny z prvního a čtvrtého válce, do druhého kanálku pak ze druhého a třetího válce. Tím se sníží ztráty ve výfukovém potrubí před turbem, které může tak rychleji reagovat.

Motor 1.6 T-GDI je vybaven přímým vstřikováním paliva do válců, plně variabilním časováním sacích i výfukových ventilů Dual CVVT. Zdvihátka ventilů mají speciální uhlíkový potah Diamond like carbon coating, který snižuje tření při kontaktu s vačkovou hřídelí a zvyšuje jejich odolnost. Motor Gamma má v Ceedu GT kvůli přeplňování snížen kompresní poměr z 11,0 u atmosferické verze na 9,5. Vrtání i zdvih jsou zachovány, tedy 77,0 mm x 85,44 mm. To dává přesně 1591 ccm. Turbodmychadlo dosahuje maximálního plnícího tlaku 1.2 baru. Výkon motoru je 150kW/204PS při 6000 ot/min a točivý moment dosahuje 265 Nm v rozmezí 1750-4500 ot/min.

Podvozek a jízda:
Na podvozku je cítit asi nejvíce práce. Proti civilnímu ceedu u GTčka na zadní nápravě přibyl stabilizátor a ten přední je silnější, přitvrzeny jsou pružiny i tlumiče. Řízení je tužší s naprosto minimální vůlí kolem středové polohy. Tady mě GT asi překvapilo nejvíce. Ten podvozek je prostě famózní! Auto krásně cítíte, doslova se vrhá do zatáček a ta jeho chuť žrát další a další zatáčky je opravdu návyková. Budete si s ním chtít hrát, protože pro podvozek je záludnost nějaké cizí slovo, o kterém v životě neslyšelo. Auto se opravdu minimálně naklání, drží se stopy jako pitbull kosti a prostě nepustí. Přitom na běžné silnici není auto tvrdé. Tohle je prostě geniální podvozek pro auto na každodenní používaní i víkendové blbnutí na okresce.

Po asi 5000 km jsem auto nechal upravit u firmy BSR. Řídící jednotka se musela odeslat do Švédska, zpět jsem ji měl už za 7 dní. Firma BSR slibuje výkon 236 koní a 349Nm a musím podotknout, že rozdíl je to propastný. Auto nyní zrychluje jak vzteklá veverka, které jste právě sebraly oříšek. Co je ale nejlepší, je chuť po otáčkách. Ani vzdáleně se teď GTčko nechová jako motory TSI, které jsou ploché jak anorektička. Motor je doslova nenažranej po otáčkách. Ve 4000 ot/min sebere totiž druhý dech a cítíte, jak vás ještě více přimáčkne do sedaček a nejenže nepoleví až k omezovači, on ještě před omezovačem přitvrdí! Tohle že je přeplňovaný motor?!

Po úpravě BSR došlo ke zvýšení maximálního plnícího tlaku turbodmychadla z 1.2 baru až na 1.4 baru. Maximální otáčky byly posunuty z 6600 na 6900 ot/min. Ale co se nedá čísly vyjádřit je ta razance, s jakou auto nyní zrychluje. Nástup turba je ještě rychlejší, hlavně v nižších otáčkách a gradace výkonu je na přeplňovaný motor neuvěřitelná. Motor ovšem není potřeba vůbec vytáčet. Většina předjížděcích manévrů se odehrává na šestku. Proste není nutné vůbec podřazovat. Turbo dokáže dodávat maximální plnící tlak už od necelých 1500 ot/min. Navíc Kia nepodlehla módě dlooohých kvaltů a na šestku ve 130 km/h motor točí 3300 ot/min. Při 80 km/h motor točí rovné 2000 ot/min.

Nějaká ta čísla, jak to vlastně nyní jede:
0-100 km/h: 6.1 sec(série 7.7)
0-160 km/h: 13.3 sec (série 17.8)
0-200 km/h: 21.9 sec (série 31.9)
80-120 km/h na 4° - 4.9 sec / 5.6 sec
80-120 km/h na 5° - 6.0 sec / 7.1 sec
80-120 km/h na 6° - 7.2 sec / 8.6 sec
Maximálka dle tacho 257 km/h

Bohužel se absence samosforného diferenciálu po úpravě projevila naplno. Na dvojku nemá vůbec cenu dávat plný plyn, pokud přední kola nejsou skoro v rovině a to i na suchu. Okamžitě dojde k zásahu ASR. Ale absence diferenciálu se díky cenně a zaměření dá pochopit. Je to GT, nikoli Hot hatch.

Převodovka patří také k tomu lepšímu. Je s ní opravdu radost řadit a kvalty tam padají s naprostou lehkostí a přesností. Jo, tohle auto mě prostě baví. Jenže...

S brzdami je to ale podstatně horší. Mám najeto zatím asi 16 000 km a ty brzdy jsou zralé na výměnu. Přední kotouče mají průměr 300 mm, ty zadní pak díky el. ruční brzdě 280 mm (jinak 262 mm). Brzdy jste schopni utahat i na obyčejné okresce, když se budete snažit. Jízda na okruhu se pak rovná pro ně smrt. V Brně na Masarykově okruhu jsem pedál brzd prošlápl na podlahu už ve druhém kole. Ty brzdy jsou pro mě asi největší zklamáním na autě, opravdu mizérie. Nejhorší ale je, že Kia nenabízí možnost lepších brzd ani za příplatek. Nějaké čtyřpístky by GTčku opravdu slušely. Kia si je ale asi sama vědoma poddimenzovaných brzd a tak nyní při faceliftu dostalo GT větší kotouče o průměru 320 mm. Alespoň něco, i když čtyřpístky to nejsou.

SPOTŘEBA:
Ta mě opravdu mile překvapila. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 7.4 litru. Já mám po 16 000 km nějakých 7.8 litru. Při běžné jízdě se spotřeba pohybuje kolem šesti litrů. Taková svižnější jízda, kdy si už vychutnáváte zátah motoru se pohybuje kolem 7.5 litru. 9 litrů znamená jezdit 150 km/h a více. Na spotřebu si opravdu nemám důvod stěžovat.

OSTATNÍ A ZÁVĚR:
Co většinu lidí překvapilo, tak bylo místo v interieru. Na zadních sedačkách je stejně místa, jako v pětidvéřovém Ceedu. Kufr je také stejně velký, tedy 380 litrů. Palivová nádrž má 53 litrů a dojezd se pohybuje kolem 600-700 km. Verze GT mají standardně místo klasického analogového rychloměru TFT display. Ten má dva režimy zobrazení, mezi kterými se přepíná tlačítkem GT na volantu. Ve standardním režimu se zobrazuje klasický tachometr s několika údaji z palubního počítače. V režimu GT se zobrazí tachometr digitálně a uvolněné místo je použito na zobrazení aktuálního tlaku turbodmychadla a krouticím momentu.
I samotná kvalita interierů je na velmi vysoké úrovni. Přesto, že s GTčkem jezdím opravdu jako s warm hatchem, o čemž svědčí brzdy, tak v interieru nikde nic nevrže. Proti použitým materiálům nemohu také nic říci.

Horší je to ale s kvalitou audia. Je zde celkem 6 reproduktorů a to ještě dost mizerných. Snad ty nejlevnější papíraky, co koupíte u čongů. Chápu, že chtějí někde šetřit, ale zase bych uvítal alespoň možnost si připlatit za kvalitnější audio.
Navigace je bohužel už také poměrně zastaralá bez nějakých moderních prvků. Opravdu umí jen navigovat, pouštět radio, propojit telefon přes bluetooth a to je asi tak všechno.
Také TFT display tachometru mohl být lépe využit. Rozhodně bych čekal, že bude schopen zobrazovat pokyny navigace, nebo rádiovou stanici. Ale to by jste po něm chtěli moc. A i když je GTčko vybaveno senzory tlaku v pneu, tak samozřejmě ten TFT display vám žádné údaje z těch senzorů nezobrazí.
A ještě jedna drobnost. Pokud chcete stáhnout, nebo vytáhnout okna, tak proč to dělat přidržením dálkového ovladače. Jen ať si hezky majitel dojde do auta a stáhne okna hezky postaru.

Poslední věc, která se moc nepovedla jsou ledky denního svícení. Jsou sice krásné a auto díky nim vypadá dravěji, ale bohužel v noci svítí stále, i když o něco méně intenzivněji. Jenže ostatní v protisměru na vás občas bliknou, protože si myslí, že jsem další blbec s mlhovkami. Je škoda, že ty ledky v noci svítí stále a to docela dost intenzivně. Sám je nijak vypnout nemohu a tak ostatní si na mě budou prostě blikat dál :(

Co říci závěrem. No láska pořád přetrvává a koupě rozhodně nemám důvod litovat. Právě naopak. Od toho auta jsem si před koupí sliboval hodně, ale dostal jsem ještě více, než jsem chtěl :) Ani po roce a více jak 16 000 km bych si nyní nekoupil nic jiného. Až na ty brzdy není autu skoro co vytknout, ale už se rýsuje řešení v podobě kotoučů od EBC :)

Silné stránky

Vzhled
Výbava
Motor
Podvozek

Slabé stránky

Brzdy
Zastaralost infotainmentu
Kvalita audia v interieru

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím jsem byl jen na první garanční prohlídce. Stála mě 1,- kč a tu po mě nakonec ani nechtěli :D

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

K tomu se radši nebudu vyjadřovat. Jen řeknu to, že jsem mu to auto tam skoro nechal.

 

Novinky v recenzi

20.2.2016 21:36

Nové brzdy

Konečně jsem vyměnil přední kotouče za EBC Ultimax s destičkami Textar, které jsem použil i na zadní kotouče. Dále byla vyměněna komplet brzdová kapalina za odolnější DOT 4 plus. Musím říci, že to bylo po minutě dvanáct. Jedna destička na předních kotoučích už byla ko :( V galerii je ta destička vyfocena. Takto dopadly brzdy po necelých 20 000 km a to rozhodně nejezdím stylem plyn brzda, důkazem je i jedna z nejnižších spotřeb dosažených u GT na sprintmonitoru. Jak jsem psal v recenzi, Kia naprosto podcenila brzdy u verze GT.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Kia Pro ceed



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nepraskla ani žárovka a vzhledem k tomu, jak s tím jezdím...

praktičnost
8

Dveře vyměněny za krásu

prostornost
10

Spousta odkládacích míst a prostorná kabina

jízdní vlastnosti
9

Bod dolů za brzdy

jízdní komfort
10

Tady není co vytknout

provozní náklady
10

Rozumná spotřeba, bezplatné garančky, 7 let záruky

náhradní díly
10
výkon motoru
10

Teď už skvělý

spotřeba
9

Na 236 koní je skvělá

hlučnost motoru
10

Je to GT, ne RS

kvalita sedadel
10

Recara potažená alcantarou, co víc si přát

brzdy
1

špatnej vtip

zavazadlový prostor
9

Více o modeluKia Pro ceed
Kia Sportage 2,5 TDI Kia Sportage 2,5 TDI

Inovovaná Kia Sportage je nyní na trhu k dispozici v…

Kia Sorento - Kia Sorento - "Teréňáky" umíme

Nad designem korejských automobilů řada Evropanů jen…

 





Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…