Kia Pro ceed (2015)
29.12.2015Tuto recenzi nemohu začít jinak, než že to byla láska na první pohled a vše ostatní se od toho také odvíjelo. Je to moje druhé nové auto. Jako první…
Kia Pro ceed (Deegr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 30.12.15 13:36
« Re: Re: Re: Re: GT
Dynamicky máš samozrejme pravdu, Leon 1,8TSI má obdobné parametre, ako Ceed s 1,6TGDI. Rozdiel ale bude v naladení, charaktere motora a celkovom prejave auta. 1,8TSI je umelo priškrtená, má orezaný krútiak a ten motor celkovo nie je ladený športovo, ale naopak "spodovo". Pre Superb či Passat super, ale hotheč tento motor ani z Leona nespraví. Plus ani zvyšok auta nie je nijak posilnený (tlmiče, pružiny, zavesenie kolies, prevodovka atp.). Kdežto Ceed GT toto všetko má upravené oproti normálu; tiež sú tu optické serepetičky, ktoré vizuálne posúvajú Ceed inde. Skrátka Leon s 1,8TSI je super kauf, solídna dynamika za super cenu, ale hotheč nerobí len výkonný motor, ale celkové naladenie auta a to je až pri Cupre. A keďže cenový rozdiel (pri zohľadnení výbavy) je malý, záujemca o rýchle auto pôjde rovno do Cupry. -
-
seltino 30.12.15 01:07
« Re: Re: Re: Re: GT
já bych tu spotřebu bajkou zrovna nenazval vliv na nižší spotřebu než u ostatních bude mít i delší trasa, kterou pravidelně jezdí..... Každopádně jeho sotřeba je doložitelný fakt
[odkaz]
já mám s GTčkem průmer 8,5l/100km po ujetí 7000km, nejezdím na spotřebu, ale ani jako čuník. Jezdím kratší trasy vetšinou do 16km
z Těch 7000km mám odjeto přibližně 1500km po dálnici, kde při rychlosti 160-190km sežralo GTčko 9,6l/100km.
Jsem s ní schopen ty 16km trasy jezdit se spotřebou cca 7l, ale nenazval bych to už zrovna jízdou ze které by měl mít člověk radost. Prostě jen splyne s provozem,nikde nevyčnívá...
-
kornel 29.12.15 17:37
« Re: Re: Re: Re: BSR
Síce nereaguješ na mňa, ale nedá mi to.. Ty tu vidíš niekde napísané, resp. že by tu niekto tvrdil, že sa moderné motory nemajú zabehávať? ..nikto tu nič také nenapísal a ani netvrdí. Je tu napísané len to, že štýl a spôsob, akým si zabehol ten motor ty, je rovnako zlý, ako to hneď od začiatku naplno žmýkať.. rozumieš tejto formulácii? :-)
Správny zábeh pre dlhodobú dobrú kondíciu motora, aby nežral olej, mal dobrú odozvu na plyn, nemal zbytočné zvýšené trenia, ale rovnako ani vôle, je nasledovný:
1. šetrne motor zahriať- to platí vždy
2. v zábehu v žiadnom prípade nepodtáčať, ale aj pri ustálenej jazde po rovine držať u benziňáka ot. aspoň na hranici 2000ot.min, ideálne ešte o niečo vyššie.
3.často striedať spektrum otáčok a prevodové stupne
4. po prvých 500km, pokojne jazdiť do 3500ot.min jemnou akceleráciou
5. po cca 1500km. kľudne aj k 4500ot.min, motor to potrebuje, aby si pohyblivé diely motora dobre sadali vo väčšom spektre otáčok, vôli a vzájomných tolerancií a tepelného zaťaženia (pri jazde do 2500ot. toto nedocieliš)
6. nejazdiť prvých aspoň 5000km ustálenou rýchlosťou a rovnakými otáčkami dlhodobo, napr. vkuse na 2500ot. 200km po dialnici.
7. najneskôr do 5000tkm vymeniť olej a ol. filter (veľmi podstatná vec pre kondíciu motora do budúcna..)
P.S toto je optimálný spôsob zabehnutia benzínového 4-valcového motora, ktorý reflektuje ako na dobrý výkon motora, tak rovnako aj na jeho kondíciu a výdrž. -
tesnav 29.12.15 16:31
« Re: Re: Re: BSR
Tak samozřejmě, pružné zrychlení je dáno skoro třetinovým nárůstem točivého momentu ve středních otáčkách, kde obecně dojde u turba k té největší změně. Co je ovšem nereálné, mám-li věřit továrnímu sprintu za 7,7s, tak sprint po úpravě. To by parametry musely být skutečně jinde. -
Deegr 29.12.15 15:37
« Re: Re: Re: BSR
Možná by nebylo špatné si něco zjistit o zajíždnění i dnešních moderních motorů. Rozhodně budu věřit přímo lidem odpovědnými za vývoj motorů, než hospodským řečem. Pokud i odborník za vývoj motorů u škodovky radí, že stále je lepší nové motory zajíždět, nezatěžovat je, tak to tak budu dělat.
Článek o zajížděný zde, asi by jste si ho měl přečíst.
[odkaz] -
iudex 29.12.15 12:34
« Re: Re: Re: GT
Ja by som tiež už priplatil. Ale pri Tebou spomínanom Focuse ST je predsalen nezanedbateľný cenový rozdiel. Ceed GT s full výbavou u nás stojí 24390 eur, Focus ST stojí 26990 eur a priplácať musíš za LED (255 eur), xenóny (1150 eur), tempomat (320), parkovaciu kameru (425), rádio s BT a navigačný (1975 eur) atp., takže reálny rozdiel medzi Ceedom a Focusom je cca. 5000 eur a to je rozdiel triedy.
Asi najvýhodnejšia voľba aktuálne je Cupra: 265k verzia je za 25980 eur a slušná výbava je v cene (full LED, DCC), plus samosvor, čo pri okruhu má najväčší význam. -
kornel 29.12.15 12:20
« Re: Re: BSR
Až na to, že ja nikde nepíšem o naložení syrovému motoru ;-) ja tu nepíšem o extrémoch ..ja píšem, že v zábehu nevytočiť motor ani jediný krát nad 2500ot. je nezmysel. Práve toto je skôr ten extrém.
Po odjazdených prých 500-1000km úplne v pohode raz za čas po dôkladnom zahriatí motora potiahnuť jemným ľahkým akcelerovaním na krátku dobu otáčky do pásma 4000-4500ot.min., ono motor si potrebuje sadať aj pri vyšších otáčkach, kde panujú úplne iné rezonancie, vzájomné rozťažnosti komponentov, vôle, teplotné zaťaženia a pod.
-
Verny_2013 29.12.15 12:14
« Re: Re: BSR
taky uvažuju o BSR, ale pros změnu na " to TSI ploché jak anorektička". Neboj neurazilo mě to, protože ta 1,4 TSi 92 Kw je díky seřízlému výkonu a uměle přiškrcenému krouťáku opravdu ploché. To je prostě fakt.J á mám pro to ještě jiný výraz " je jako výškařka po amputaci prosou" BSR je zatím jediná seriózní tuningová firma o které vím že ten chip má. Neslibuju si zázraky ale z těch nulek bych rád dostal aspoň na nějaké 2. Půjdu do toho ale asi až za rok kdy končí záruka. Co mě ale překvapilo na tvém GT že velmi kladně hodnotíš řízení, Které bylo na auto.cz celkem kritizováno " jako sice tužší než standartní Ceed, ale stále přeposilované". Jinak bezva auto i recenze. :yes: -
Deegr 29.12.15 12:13
« Re: Radosť z jazdy
Díky za uznání :-) Ty spečené gumy stály ale za to :-) Zážitek z jízdy po okruhu je k nezaplacení. Radost z jízdy na okruhu bohužel trošku kazila stabilizace. Na okresky je nastavena perfektně, ale tady blikala až moc často a nedala se vypnout. Na jaře se chystám do Jihlavy. Čeká mě tam škola smyku, tak jsem zvědav, jestli to k něčemu bude :-) -
Deegr 29.12.15 12:05
« Re: Re: Re: GT
Nad ST i Cuprou jsem také uvažoval, ale ST před faceliftem má naprosto otřesný interier. Cupra by zase s výbavou, co bych chtěl vyšla o 200 000,- dráž. To bylo v té době na mě už dost. Navíc nezapomínejte na 7 let garančních prohlídek zdarma, to jsou další desetitisíce. Mě osobně se GT ale líbí vzhledově nejvíce, Cupra je až moc podobná obyčejnému Leonu FR. -
Deegr 29.12.15 12:00
« Re: Re: Re: BSR
Ano, na brzdě jsem sice byl, ale tuto informaci jsem ani neuváděl, protože měření neprobíhalo zrovna adekvátně. Bohužel jsem si o této brzdě zjistil málo informací. Měří se v uzavřené místnosti bez přívodu čerstvého vzduchu z venku. Za jak dlouho asi motor spálí většinu kyslíku v tak malém prostoru? O majiteli té brzdy si myslím své. Kdyby byl nárůst výkonu opravdu jen 15 koní, tak asi rozdíly v dynamice by nebyly tak markantní. Stačí si najít další videa na youtube. Většina GT končí někde u 230 km/h, já se dostanu i za 250 km/h. A pan z třebotovic si může říkat o BSR co chce, pro něj je to jen konkurence a podle toho také jedná. Byla to jen ztráta času (a 1500,- kč) k němu vůbec jezdit. -
Nagano 29.12.15 11:48
« Re: Re: BSR
Deegre deegre, nechci rýpat, ale na jiném fóru píšeš, že to má jen 219 na brzdě, zrychlení 6,4s (tady uvádíš 6,1). Chápu tvé nadšení, ale nepřeháněl bych to ;-)
Pokud jsou tvé naměřené výsledky pružného zrychlení správné, tak gratuluji, protože s relativně malým změřeným nárůstem jsi dosáhl perfektních výsledků na dráze.
Ale jak jsem psal, úprava softwaru za 20 000Kč s tímhle výsledkem není adekvátní.
Předpokládám, že ti k tomu ten chlapík na brzdě v Třebotovicích řekl své - on totiž tyhle úpravce přímo miluje :-)
V galerii jsem přidal složenou fotku této spotřeby.