Kia Pro ceed (2015)
29.12.2015Tuto recenzi nemohu začít jinak, než že to byla láska na první pohled a vše ostatní se od toho také odvíjelo. Je to moje druhé nové auto. Jako první…
Kia Pro ceed (Deegr)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Deegr 04.01.16 15:12
« Re: couvací kamera
To není problém jen verze GT, ale všech ceedu. Hyundai i30 má tu kamerku schovanou za logem, je to výborná věc a za celou dobu, co jsem měl i30 jsem ji ani jednou nemusel čistit. U Ceeda se musí čistit neustále, nechápu tu jejich logiku. To samé je také u Hyundai i30 kombi. Hatchback ji má za logem, kombík už ne, takže stejný problém, jako u Ceeda. -
kornel 02.01.16 19:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Takto dramaticky by som to zas neopísal >:D ..Investícia do auta sa ti nevráti nikdy, pokiaľ to financuješ z vlastného vrecka na súkromné účely, ale istotne je pre mňa o chlp zaujímavejšie ak viem, že voz ktorý som kúpil dokážem aj po pár rokoch pomerne ľahko rýchlo predať a nebudem musieť s cenou čarovať :-)
Viac by som v tom nehľadal.. -
seltino 02.01.16 17:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Ano korejci jdou s cenou dolů rychleji než VAG to je pravda, jestli to bude i případ GTčka uvidí čas, protože dle mého názoru cenu určuje i nabídka vs poptávka a pokud je něčeho málo může být cena vyšší než u jiných tuctových korejců. Třeba Leonu FR 1.8 TSI taky moc jezdit nebude, moc jsem jich také na bazarech neviděl, ale když nějaký byl, byla cena pod jetým GTčkem a to podstatně. viz zde je už tam nějaký ten měsíc [odkaz]
když koupíš 2013tku GTčko pod 450 000kč můžeš si gratulovat -
kornel 02.01.16 16:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: GT
Cena Kórejcov padá jednoducho podstatne rýchlejšie ako napr. vozidlá VAG, to je jednoducho neodškriepiteľný fakt.. To bola pointa môjho príspevku.. že netreba pozerať len na nadobúdacie náklady, ale aj na fakt ako ľahko to vozidlo v budúcnosti predám a za aké peniaze.. pričom ja som uviedol ako konkrétny príklad GT vs. GTI.. no nezrovnávam tie autá ako samotné vozidlá po technickej stránke.
Jednoducho GT bude s najväčšou pravdepodobnosťou musieť ísť po 2-3 rokoch s cenou výrazne dole, aby sa dalo predať, kdežto napr. GTI predám vždy omnoho ľahšie a za viac peňazí v pomere k nadobúdacej čiastke. A nielen GTI, aj RS, Cupru, aj FRkový Leon 5F 1.8TSI.. rovnako aj Focus ST.
P.S v žiadnom prípade nehaním Pro ceed GT, ten voz mi je práve celkom sympatický a dávam mu palec hore :yes: ale pozerám na to z viacerých uhlov. -
seltino 02.01.16 16:02
« Re: Re: Re: Re: Re: GT
to právě není až tak úplně jisté, vzhledem k tomu že GTček moc není, je problém jako bazarovku vůbec nějaké sehnat, takže pokud člověk chce GTčko nemá moc na výběr, co se týče množství a tak i ceny.Vím o tom své, čtvrt roku jsem scháněl než jsem koupil. každé jeté GTčko co u nás bylo během posledního 3/4 roku na bazaru (ČR intzertní servry) se prodalo opravdu rychle a nebyly zrovna za lacino. A ta spotřeba? každé benzínové auto s turbem žere okolo 8-9litrů, kdo jezdí za míň tak jistě nelze hovořit o nějaké zábavné jízdě. A ano GTI prodáš za více pěněz, ale ho taky za mnohem víc pořídíš. Nevím proč GTčko mají lidi pořád přirovnávat ke GTI,RS atd, když je to úplně jiná kategorie... -
kornel 02.01.16 10:20
« Re: Re: Re: Re: GT
iudex.. Treba ovšem prihliadať aj na to, že trhová cena kórejca a zvlášť konkrétne tohoto "neekonomického žrúta" benzínu (na dnešnú pošahanú dobu) bude o 2-3 roky dosť mizerná.. nikto za to nedá viac ako polovicu kúpnej sumy. Napr. GTI po 2-3 rokoch predám raz-dva bez nejakých problémov za 70% kúpnej sumy a pokiaľ bude v cukríkovom stave, tak aj za viac, ak si chvíľu počkám na niekoho kto to ocení. -
Deegr 02.01.16 02:02
« Poděkování
Všem děkuji za kladné ohlasy v diskuzi, ale i za ty méně pozitivní. Snad se někdy uvidíme při nějaké příležitosti a pokud mě někdy potkáte, jak jsem Vás drze předjel a mizím v dáli, tak mi to nemějte prosím za zlé. Zrovna mi místo krve v žilách teče vysokooktanový benzín, dopován adrenalinem a každá buňka v mém těle si žádá ještě jednu dávku a věřte, že v tu chvíli se za volantem culím jak nějakej blbec >:D -
-
Deegr 02.01.16 01:49
« Re: Re: Re: Re: GT
Dnes jsem absolvoval cestu do Plzně z Klatov. Trasa 47 km a protože byl opravdu nezvykle slabý provoz, umožnilo mi to dosáhnout "bajkové" spotřeby 5.5 litru relativně snadno. Nikam jsem nepospíchal a jel jsem si svých 90 km/h. Před Plzní byla spotřeba dokonce jen 5.3 litru, ale přes město spotřeba samozřejmě lehce stoupla. Cestou zpět po 101 km už ukazoval PP spotřebu 5.8 litru. Ano, byla to nudná a nezáživná jízda a snad jako důkaz o tom, že se s takovým autem dá jezdit i pod 6 litru na takové trase stačí.
V galerii jsem přidal složenou fotku této spotřeby. -
iudex 30.12.15 13:36
« Re: Re: Re: Re: GT
Dynamicky máš samozrejme pravdu, Leon 1,8TSI má obdobné parametre, ako Ceed s 1,6TGDI. Rozdiel ale bude v naladení, charaktere motora a celkovom prejave auta. 1,8TSI je umelo priškrtená, má orezaný krútiak a ten motor celkovo nie je ladený športovo, ale naopak "spodovo". Pre Superb či Passat super, ale hotheč tento motor ani z Leona nespraví. Plus ani zvyšok auta nie je nijak posilnený (tlmiče, pružiny, zavesenie kolies, prevodovka atp.). Kdežto Ceed GT toto všetko má upravené oproti normálu; tiež sú tu optické serepetičky, ktoré vizuálne posúvajú Ceed inde. Skrátka Leon s 1,8TSI je super kauf, solídna dynamika za super cenu, ale hotheč nerobí len výkonný motor, ale celkové naladenie auta a to je až pri Cupre. A keďže cenový rozdiel (pri zohľadnení výbavy) je malý, záujemca o rýchle auto pôjde rovno do Cupry. -
-
seltino 30.12.15 01:07
« Re: Re: Re: Re: GT
já bych tu spotřebu bajkou zrovna nenazval vliv na nižší spotřebu než u ostatních bude mít i delší trasa, kterou pravidelně jezdí..... Každopádně jeho sotřeba je doložitelný fakt
[odkaz]
já mám s GTčkem průmer 8,5l/100km po ujetí 7000km, nejezdím na spotřebu, ale ani jako čuník. Jezdím kratší trasy vetšinou do 16km
z Těch 7000km mám odjeto přibližně 1500km po dálnici, kde při rychlosti 160-190km sežralo GTčko 9,6l/100km.
Jsem s ní schopen ty 16km trasy jezdit se spotřebou cca 7l, ale nenazval bych to už zrovna jízdou ze které by měl mít člověk radost. Prostě jen splyne s provozem,nikde nevyčnívá...
-
kornel 29.12.15 17:37
« Re: Re: Re: Re: BSR
Síce nereaguješ na mňa, ale nedá mi to.. Ty tu vidíš niekde napísané, resp. že by tu niekto tvrdil, že sa moderné motory nemajú zabehávať? ..nikto tu nič také nenapísal a ani netvrdí. Je tu napísané len to, že štýl a spôsob, akým si zabehol ten motor ty, je rovnako zlý, ako to hneď od začiatku naplno žmýkať.. rozumieš tejto formulácii? :-)
Správny zábeh pre dlhodobú dobrú kondíciu motora, aby nežral olej, mal dobrú odozvu na plyn, nemal zbytočné zvýšené trenia, ale rovnako ani vôle, je nasledovný:
1. šetrne motor zahriať- to platí vždy
2. v zábehu v žiadnom prípade nepodtáčať, ale aj pri ustálenej jazde po rovine držať u benziňáka ot. aspoň na hranici 2000ot.min, ideálne ešte o niečo vyššie.
3.často striedať spektrum otáčok a prevodové stupne
4. po prvých 500km, pokojne jazdiť do 3500ot.min jemnou akceleráciou
5. po cca 1500km. kľudne aj k 4500ot.min, motor to potrebuje, aby si pohyblivé diely motora dobre sadali vo väčšom spektre otáčok, vôli a vzájomných tolerancií a tepelného zaťaženia (pri jazde do 2500ot. toto nedocieliš)
6. nejazdiť prvých aspoň 5000km ustálenou rýchlosťou a rovnakými otáčkami dlhodobo, napr. vkuse na 2500ot. 200km po dialnici.
7. najneskôr do 5000tkm vymeniť olej a ol. filter (veľmi podstatná vec pre kondíciu motora do budúcna..)
P.S toto je optimálný spôsob zabehnutia benzínového 4-valcového motora, ktorý reflektuje ako na dobrý výkon motora, tak rovnako aj na jeho kondíciu a výdrž.