Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia 2.0 TDI 103 kW

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia II Combi Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:65000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 560 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Dlouho jsem váhal, jaké služební auto si pořídit. Za posledních 10 let jsem měl možnost dlouhodobě jezdit s auty jako Ford Focus combi (2004), Ford C-Max (2005), Renault Laguna (2003), Škoda Octavia II Liftback (2006), Volkswagen Passat B5 (2005), Volkswagen Passat B6 (2009). O své zkušenosti se následně podělím. Ale zpět k pořízení Octavie. Volba na ni padla ze dvou důvodů:

- nenápadné auto a nikdo vám ji závidět nebude (nenápadné není pouze pro zloděje)
- výhodná koupě lehce ojetého kusu z Německa se slušnou výbavou a motorem 2.0 TDI 103 kW.

Nedokáži přesně identifikovat, o jakou se jedná výbavu v porovnání s českými specifikacemi, ale v autě je zhruba následující výbava: ESP, 6 x Airbag, 4 x vyhřívaná sedadla, automatická klima, vestavěná navigace Columbus, xenony, litá 17" kola, zadní parkovací senzory. Na druhou stranu je zarážející, že chybí el. ovládaná okna vzadu (potřebuje to někdo?) a volant je základní plastový, který opravdu nevypadá moc vábně a ten kůží potažený bych určitě vyměnil za vyhřívané zadní sedačky.

Původní majitel byl zřejmě fanda škodovek, nebo továrního tunningu, a proto ji opatřil originálním předním a zadním nárazníkem z RS vč. nerezové koncovky výfuku. Jeho masochismus zašel až tak daleko, že nechal vyměnit i původní čalounění stropu za černé. Opět z Octavie RS. A celek doplnil černými okenními fóliemi. I díky bílé barvě karoserie se za použití zmíněných prvků Octavie proměnila v auto, na které se už dá i podívat.

Za cca 4 měsíce společného soužití musím v první řadě vyzdvihnout motor. Určitě nebudu vyzdvihovat jeho kultivovanost, jelikož se jedná o 2.0 TDI s technologií čerpadlo-tryska a kultura jeho běhu se dá přirovnat snad jen k dožívajícímu vysavači značky Standard mé babičky. Jeho přednosti jsou jinde. Určitě se jedná o masivní zátah v oblasti od 1900 - 3500 ot/min. Pod hranicí 1900 zeje turbodíra v hloubce Macochy a nad 3500 ot/min už se mu nechce. Naštěstí má auto přesně jdoucí 6ti stupňovou převodovku, díky které není problém motor udržovat ve zmíněném spektru otáček. Dalším devízou motoru je spotřeba. V běžném provozu (cca 40 % město, 30 % dálnice a 30 % okresky) se spotřeba drží do 6 litrů / 100 km. Rychlá jízda po dálnici (rychlostní průměr Brno - Praha 142 km/h) sebou nese spotřebu do 7,5 l/100 km a asketické povahy se budou pohybovat do 5,5 l/100 km.

Výhodou této motorizace je také příznivá pohotovostní hmotnost 1425 kg. V porovnání s auty, které obstojně fungují se stejným motorem (Škoda Superb, VW Passat, Tiguan, Sharan aj.), má Octavia k dobru cca 100 - 200 kg pohotovostní hmotnosti. Troufám si tvrdit, že žádné ze zmíněných koncernových aut Octavii nepokoří a to především na pružném zrychlení cca mezi 120 - 180 km/h. Soukromě Octavii přezdívám "Passat Killer".

Motoru zdárně sekunduje podvozek, který funguje dobře na dálnici i na rozbitých cestách. Jde o kompromis mezi pohodlím a jistým chováním při ostřejší jízdě na zatáčkovité silnici. Ve spojení se 17" koly se auto silnice drží až překvapivě dlouho a svoje meze včas ohlásí dobře čitelnou nedotáčivostí. Pozor ovšem na práci s plynovým pedálem na mokré nebo zasněžené silnici. Přední kola nedokážou přenést náhlý příval newtonmetrů. Negativní stránkou věci je posilovač řízení. Okolo středové polohy poskytuje nedostatečné informace o tom, co se děje pod koly a na můj vkus je do cca 80 km/h dost přeposilovaný bez výraznější zpětné vazby. Při dálničních rychlostech řízení ztuhne a je to lepší, ovšem kvalit Focusu nebo Passatu zdaleka nedosahuje.

Interiér vozu je takový bezpohlavní. Všechno je tam, kde čekáte, ale emoce ve vás nevzbudí. Plasty jsou kvalitní, ovšem sem tam si umí pěkně zavrzat. Zatím mi v interiéru dělá největší radost vestavěná navigace Columbus, která funguje naprosto skvěle. Jedinou nevýhodou jsou aktualizace map. Na druhou stranu většina řidičů jistě ocení cca 20 GB harddisk, kam se vejde spousta hudby ve formátu MP3, popřípadě pár filmů, které Columbus přehraje pouze u stojícího vozidla, i když i tuto překážku dokáží někteří domácí elektrokutilové odstranit.

Sedadla jsou pohodlná a hledání optimální polohy za volantem netrvá dlouho. Sedadla jsou stejně jako interiér poměrně úzká. Zapomeňte na to, že pokud si budete chtít se svou drahou polovičkou odložit loket na středovou opěrku ve stejnou chvíli, se tam oba vejdete. Loketní opěrka je nastavitelná, ale její nastavení vezme za své jedním nešetrným pohybem.

Zmíněné 4 měsíce nepřinesly žádné závažné poruchy. Jediným zdrojem potíží jsou zadní parkovací čidla. Nejprve jedno vypadlo dovnitř nárazníku a jeho zpětnou instalaci museli provést v servisu. Na vině je špatné lepidlo, které je používáno při výrobě. Dále mají čidla sklon nefungovat za mokra či v mrazech. Právě díky nekvalitnímu lepidlu se pod ně dostává voda a čidla následně zmateně zobrazují překážky za vozidlem, které tam vůbec nejsou. Za sucha fungují bez problémů.

Octavia je dělníkem všedního dne. S motorem 2.0 TDI se postaráte nejednomu uspěchanému manažerovi za volantem Passatu či Superbu o zkažený den. :-)

Silné stránky

Síla motoru, dynamika
Nízká spotřeba
Podvozek kombinující pohodlí s jistotou
Čitelné jízdní vlastnosti
Objemný zavazadelník
Navigace Columbus
Příznivá pohotovostní hmotnost

Slabé stránky

Kultivovanost motoru
Úzká sedadla a interiér
Přeposilované řízení
Povrzávající plasty v interiéru
Parkovací čidla

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vypadlé parkovací čidlo vinou nekvalitní výroby.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 2.0 TDI 103 kW

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Až na ty parkovací čidla...

praktičnost
9
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
6
kvalita sedadel
7
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…