Recenze

C30AMG (muž 40 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mercedes-Benz CLS C219

9,86 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz CLS, foto 1 Mercedes-Benz CLS, foto 2 Mercedes-Benz CLS, foto 3 Mercedes-Benz CLS, foto 4 Mercedes-Benz CLS, foto 5 Mercedes-Benz CLS, foto 14 Mercedes-Benz CLS, foto 15 Mercedes-Benz CLS, foto 16
Mercedes-Benz CLS, foto 17 Mercedes-Benz CLS, foto 18 Mercedes-Benz CLS, foto 18 Mercedes-Benz CLS, foto 19 Mercedes-Benz CLS, foto 20 Mercedes-Benz CLS, foto 21 Mercedes-Benz CLS, foto 22 Mercedes-Benz CLS, foto 23 Mercedes-Benz CLS, foto 25 Mercedes-Benz CLS, foto 26 Mercedes-Benz CLS, foto 27 Mercedes-Benz CLS, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Banán Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:82000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 3500 výkon [kW]: 200 kroutící moment [Nm]: 350 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 505 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

První generace CLS. Auto, které založilo novou kategorii kupé-sedan, kam se cpe i Volkswagen CC, Audi A7 nebo BMW 6 Grand Cupé, později i Panamera nebo Rapide. Samotná myšlenka vytvořit čtyřdveřové auto se splývavou zádí není nová. V historii nalezneme mnoho příkladů, především z 60 a 70 let.

Jako koncept s názvem Vision CLS byl představen roku 2003 na frankfurtském autosalonu, sériová verze se začala prodávat v říjnu 2004. Design je ale zcela svébytný a pochází z pera Michaela Finka. Mercedes označuje třídu CLS jako čtyřdveřové coupé, fakticky se ale jedná o sportovně střižený sedan, jehož boční silueta připomíná coupé. V době svého uvedení na trh působil jako koncept. Dlouhá, nízká příď se světlomety ve tvaru bumerangu (motiv, který se už nikdy jindy neobjevil), strmě sklopené čelní i zadní sklo, zakulacená střecha, nizoučká boční okna a úchvatně zkosená záď. Celek vypadá agresivně a divoce, ale zároveň elegantně.

CLS bylo konstruováno na podvozku třídy E, rozměrové mířilo k třídě S, váha 1800 kg. Všechny motory pohání přes automatickou převodovku zadní kola. Když poprvé k CLS přistoupíte, překvapí vás, jak je nízké. Vozy řady CLS nabídnou na rozvoru náprav 2854 mm svezení pro čtyři pasažéry. Délka modelu CLS je 4917 mm, šířka 1873 mm a výška 1430 mm. Rozchod kol činí 1593 mm vpředu a 1603 mm vzadu. Vnitřní prostor mezi sedadly a stropem je 975 mm na předních a 924 mm na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor nabídne objem 505 litrů. Objem palivové nádrže činí 80 l u všech modelů. Nasednout znamená otevřít bezrámová okna s ostrou hranou dveří a dost s sklonit. Nic pro důchodce.

Design palubní desky je zcela unikátní a stejně elegantní a odvážný, jako design karoserie. Znovu se tu opakuje sportovně komfortní téma. A jakkoliv to může znít jako protimluv, funguje to. Na vše, co sáhnete je pokryto kůži (obšitá palubní deska), dřevem (největší kus ořechu v Mercedesu vůbec) nebo chromem. Žádný plast, žádné náhražky. Kdo vlastnil nějaký Mercedes, ovládání vozu pro něj bude známé a jednoduché. Systém Comand s barevnou obrazovkou a DVD přehrávačem i navigací, rozměrná tlačítka, CD přehrávač chytře ukrytý za vysouvacím panelem s tlačítky vyhřívání a odvětrávání sedadel či systému ESP, to všechno známe.

Jakoby se ve Stuttgartu rozhodli vynalézt Jaguára pro nové tisíciletí. Krása a rychlost byly vždy doménou automobilky s kočkou ve znaku. K tradiční eleganci a robustnosti Mercedesu se přidala i krása a rychlost a vzniklo kupé se čtyřmi dveřmi CLS. Ne vždycky funguje, když automobilky honí více zajíců s jedním modelem. U Mercedesu CLS jim to ale vyšlo. I díky tomu se stal vzorem pro mnohé napodobitele.

Za šest let se k zákazníkům dostalo celkem 170 tisíc kusů třídy CLS. Poslední vyrobený kus, který v Sindelfingenu sjel z výrobní linky 26. července 2010, je americká specifikace CLS 550 v černé barvě, s AMG paketem a vzduchovým podvozkem Airmatic.

Ve své době se CLS prodávalo od 1,8 milionu do 3,6 milionu korun. Dnes nejsou výjimkou vozy od 400 tisíc korun. Cena mého bylo 2,8 milionu. Vůz používám jako firemní.

Silné stránky

Design - nejhezčí Mercedes za posledních 10 let. Vzhled vyvolávající pozornost a diskusi. Žralok? Dost možná. Jeremy ho označil jako „nejlepší Jaguár, který kdy Mercedes vyrobil.“ Důstojnost se snoubí se sportovní siluetou. Zdánlivé rozpory se sjednocují v lince na boku auta, které daly vzniknout přezdívce Banán.

Podvozek Airmatic, spolu s benzínovým motorem a brzdami SBC - neuvěřitelné jízdní vlastnosti, pokud vše funguje tak, jak má (zvláště brzdy SBC neměly dobrou pověst). Jízda jako na medu, možnost snížit podvozek a přitvrdit tlumiče, brzdy dokáží efektivně zpomalovat i v zatáčkách. Motor si notuje v nízkých otáčkách němou písničku, kterou přitvrdí přišlápnutím plynu a výfuky AMG zabrumlají sonorní písničku.

Dynamické sedačky - vyhřívání a větrání je prima, ale přifukování bočnic dle stylu jízdy a v zatáčkách, stejně jako jemná masáž dají zapomenout, že necestujete ve vlastním obývacím pokoji. Čtyři nastavení pro různé členy rodiny.

Výbava - natáčecí světlomety, dynamické sedačky, home link, Dolby ProLogic 7 Harman Kardon, AMG packet, bezklíčový přístup, startování tlačítkem řadící páky jako ve stíhačce, automatické zavírání kufru, DVD přehrávač, zadní vyhřívané sedačky, palubní deska obšitá kůží, ručičkové hodinky řízené satelitem, adaptabilní tempomat, dřevěný multifunkční volant, vzduchový podvozek airmatic s třemi stupni nastavení. Je to koncert hýčkání.

Slabé stránky

Barva - nechtěl jsem stříbrnou, ale tmavě šedou. Nakonec jsem musel vzít zavděk stříbrnou s nádechem do hnědo-šedé, prý Havana.

Místo vzadu - jsou tu dvě křesla (vyhřívaná s vlastní klimatizací), takže na tři cestující vzadu zapomeňte.

Výhled - za krásu se platí. Nízká linie oken a masivní sloupky jsou schopné schovat auto. Raději se na křižovatkách dívám vícekrát.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval od plzeňské firmy a rodiny, takže i když má předchozí dva majitele, měl jsem jistotu, že auto zůstává v rodině.

 

Novinky v recenzi

19.7.2013 02:31

19.7.2013 02:05

Spotřeba 9.1

Cesta z okraje Prahy na Jižní město a zpět, 80 % cesty tempomat, čas 1:08, průměrná rychlost 53 km, vzdálenost 58 km, spotřeba 9.1.

15.1.2013 23:20

iPod

Nové originální připojení na iPod do schránky spolujezdce s ovládáním na volantu. Cena dílu 4500 Kč. Kabely se vedou ze zavazadlového prostoru od řídící jednotky, takže se odstrojuje nejen kufr, ale i sloupky po levé straně. Problém je, že originál instalace od MB nemá funkci dobíjení iPodu od roku 2006 dále. Musíte koupit další malý díl, protože staré iPody se nabíjeli na napětí 5, nové na 12. Mezi playlisty nebo umělci lze listovat jen po jednom a to jen na displeji v rychloměru, nikoliv na displeji navigace. Tudíž opruz.

28.12.2012 22:38

Spotřeba

Praha - Nový bor a zpět, většinu cesty distronic, 8.7 litrů/100 km.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Mercedes-Benz



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

Nevím. Uvidím po roce.

praktičnost
4

Kupé-sedan není pro chalupáře.

prostornost
9

Čtyři cestující se vezou v luxusu. Pokud nemáte dva metry a nesedíte vzadu. Svažující se střecha si vybírá svoji daň.

jízdní vlastnosti
9

Příjemné, majestátní, na požádání sportovnější, ale vždy klidné.

jízdní komfort
10

Jízda jako na medu, ale možnost přepnout tlumiče do Sport2.

provozní náklady
5

Prostě MB. Cokoliv se pokazí stojí hodně peněz.

náhradní díly
6

Dostupné rychle.

výkon motoru
9

Pěkný lineární zátah. Výfuky AMG pohladí po uších. Reakci zostříte přepnutím převodovky do režimu sport.

spotřeba
4

Pod 11,1 l/100 v kombinovaném cyklu jsem se nedostal. Tabulkových 10,1.

hlučnost motoru
1

Nulová. Při zrychlování hluboké tóny z AMG výfuků.

kvalita sedadel
10

Dynamická sedadla s přifukováním bočnic v zatáčkách, masírováním, vyhřívaná a ventilovaná.

brzdy
10

SBC poskytuje mnoho výhod. Například při brzdění v zatáčce přibrzďuje více vnitřní kola, aby pomohla auto zakousnout se do ní, ABS vůbec nekope, vždy připravený maximální brzdný tlak, osušování kotoučů při dešti, aj.

zavazadlový prostor
6

Obrovský pro zavazadla, malý pro IKEA, průvlak na lyže to jistí. Sedačky nejsou sklopné.







Blesk.cz

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se těhotenským testem

Ruda z Ostravy se stane otcem! Pochlubil se…

Moderátor Diváckých zpráv Primy Michal Kavalčík (42), který se proslavil jako Ruda z Ostravy, se na sociální…

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec: Obětoval život pro přítelkyni

Pohřeb Davida (†29), kterého zastřelil myslivec:…

Stovky lidí se přišly rozloučit s tragicky zesnulým Davidem Ď. (†29), jehož nemilosrdně popravil střelou do…

 

iSport.cz

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak jednou z dvaceti pokusů!

Orgie Pastrňáka vs. kletba Detroitu: Vyjde to tak…

Máte rádi numerologii? Hokejisté Bostonu zvítězili v devíti z posledních jedenácti utkání, David Pastrňák…

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze které přijde Chorý

Škatulata v Plzni: Řezníček míří do Olomouce, ze…

Ve škatulatech na ofenzivních postech pokračuje Viktoria Plzeň. Byť to klub zatím oficiálně nepotvrdil, bere se…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Ekonom Vladimír Pikora: Musíme přijmout euro. Prý...

Je to neuvěřitelné, jak jsou čeští politici podle všeho asi slepí a hluší. V posledních volbách se občané jasně…

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól, která skončila v zapomnění

Příběh sebevražedné cesty balonem na severní pól,…

Když v červnu roku 1897 vyrazil Salomon Andrée vstříc severnímu pólu, upínaly se k němu zraky celého švédského…