Ford Focus (1999)
20.8.2010Takže, donedávna mi sloužil ještě Forman-Black Line, dobrý sluha, odvezl snad vše co jsem potřeboval, ale taky mně v poslední době už dost stál. Chtěl…
Ford Focus (Bud)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
poterienko 15.10.13 20:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krásná projížďka
Nerez: Sice nemohu posoudit (jsem naftový), ale dle reakcí na internetu je zbytečné dávat více oktanů. Ale zase musím uznat, že s chrochtákem Land Cruiserem (R4, 3.0) jsem poznal kvalitnější naftu ala MaxxMotion nebo Verva. Motor ztichl a lehce lépe šel odspodu. Nyní s 3.0TDI nic nepoznám, ale i tak leju VIF kvůli střikům a lepšímu pocitu. S LC jsem zkoušel i turbomaxiwoe naftu od Shellu a ani prd, jelo a znělo to jak s naftou z JZD..teda Globusu. -
Nerez 15.10.13 20:33
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Krásná projížďka
Ona jedna věc je pod jakou značkou ta benzínka jede a druhá věc je, kdo konkrétní pumpu vlastní a kdo jak s benálem zachází(ředí atd.)
A já od určité doby navíc ničemu Polskýmu nevěřím.
K tomu benzínu. I když je auto určeno na BA95, ta "stovka" tam místama cítit jde, alespoň já jsem toho názoru. Tankuju ji jen párkrát do roka. Třeba po zimě, kdy motoru moc nenakládám, protože se při krátkých trasách dostatečně neprohřeje mu dám "stovku" a snažím se motor hodně vytáčet aby se trochu probral. Nebo teď, když jsem jel hodně po dálnici ve vysokých otáčkách je cítit lepší odezva a i potom při běžném ježdění je motor živější. Pro mě osobně jsou to rozumněji investované peníze ;-) -
Bud 15.10.13 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Krásná projížďka
Nerez: Chápu, cos chtěl říct. Verva je určitě super, už jsem ji používal, ovšem PK Orlen vlastní prý Benzinu a benzín má opravdu perfektní. Kdo ví, jestli není dodavatelem pohonných hmot pro Benzinu. Píšu s nejistotou proto, protože jsem to nečetl oficiálně, pouze od lidí. :-) -
Bud 15.10.13 17:04
« Re: Re: Re: Krásná projížďka
Jó, jó, kluci, jestli se to nazývá chip, nebo optimalizace, nebo kdoví, co to vlastně je, hlavně že to funguje a auto dostalo ve vyšších otáčkách tak trochu druhý dech. :-) Zrovna dneska jsem si zase uvědomil, za co jsem dal pár kaček >:D Krásně jsem se zase projel a to ještě zadarmo, protože jsem byl za hranicemi v Polsku a natankoval si benzín na PK Orlen o 4 Kč. levněji. ;-) Takže tam, kde mi auto dřív v táhlém kopci po rozjezdu jelo max. 120, teď v pohodě 140. :-) A ještě mělo auto rezervu. Takhle mi dřív nejezdilo. A stačí trochu přidat plynu a auto okamžitě zrychlí. Není o čem mluvit. Na atmosféru 1,6 OK. :-! -
Bud 06.10.13 20:53
« Re: Re: Chip
wl: Je to opravdu tak, tak jako nikdo jiný neviděl paní Kolombovou, jen sám Kolombo, tak nikdo jiný nevidí teoretický chip na atmosféře, jen ten, komu auto patří. Mně je vlastně jedno, jestli jde udělat klasický chip na atmsféře, nebo ne, hlavně když udělají něco, co pomůže. Dnes po noční jsem to zajel projet na dálnici a znovu jsem viděl tu příjemnou změnu. :-) Odezva na plynový pedál ve vyšší rychlosti je lepší, dokonce mám podezření, že se změnil trochu zvuk motoru.
-
Bully_ 05.10.13 14:08
« Re: Chip
Predne- je mne naprosto jedno, jaky vykon kdo ma- aby nedoslo k nedorozumeni, ze treba nekomu neco nepreju nebo tak neco >:D Ja bych za ten pakatel treba chtel taky podobny narust, proto jsem si tu toho vsiml.
Pokud ti neni lito vyhodit 4 a pul tisicovky za nic, pak je to samozrejme tvoje vec. Ja bych to radsi prolil nadrzi. Uz jsem psal niz- mozna jde o nejake odblokovani seskrcene verze, ale tohle bys musel resit na nejakem Ford-foru, nevim, jak je na tom konkretne tvoje motorizace FoFo. Kazdopadne firma, co ti tohle delala, asi nebude mechanickou dilnou a specialistou na Fordy, spis klasickym nahravacem SW pro turbomotory. Obecne chipovat atmosferu nelze, tam se delaji upravy uplne jinak.
Tvuj graf vykonu je jenom obrazek, nejde o zadny dokument. Jedinym spolehlivym dukazem je zajet tesne pred danou upravou do jineho!!!- nezavisleho- servisu na mereni vykonu a nasledne to hned po provedeni one upravy na stejnem miste zopakovat. Vzhledem k nepresnostem a prepoctum vysledku jde "jen" o ten rozdil, ktery by se tam mel projevit. Stejne ale musis pocitat s tim, ze par koni je uplne bezna odchylka (vlhkost a tlak vzduchu aj.). Spousta lidi uz se divila, ze si nepolepsili, i kdyz jim upravce dodal grafu o dukazu premeny jejich vozu v supersport hned nekolik. U turbomotoru zvladne prodlouzit dobu vstriku nebo prifouknout turbo i nejaky Lojza s notebookem u sebe na dvorku. -
Bud 05.10.13 13:10
« Re: Re: Chip
Jó hochu to nevím. Po celou dobu jsem to vnímal tak, že vzhledem k tomu, že se v různých zemích platí jiná povinná pojistka a to např. podle výkonu motoru, neupravuje se pro každou zemi motor jinak, ale vyladí se Softwarově na jednu hodnotu. A nejen kvůli pojistce. Taky v tom hraje roli kvalita pohonných hmot a jiné. Takže pak jsou motory svým výkonem a točivým momentem využívány např. na 60%.
A při použití jiného SW, by se asi mělo něco nastavit jinak a to by v důsledku mělo mít nepatrný vliv na výkon motoru a trochu nepatrně větší vliv na krouťák :-O Kdo by si to chtěl ověřit, musí si to ověřit na brzdě, zda to tak je, či nikoli. Každopádně mi už před samotnou implementací bylo řečeno, že to u atmosféry moc nepoznám. Maximálně u předjíždění. A to ještě jen o trochu, jako rezervu. A mně to nevadilo >:D Já byl totiž právě před dvěmi týdny připraven koupit fungl nové auto. Musel bych ale část ceny splácet a v konečné verzi se mi ten přeplatek zdál příliš velký, tak jsem z toho zrezignoval. Ale ucítil jsem, jak mi spadl kámen ze srdce, že nemusím nic splácet. ;-) Auto mi jezdí, na technické jsem teď prošel naprosto hravě, tak proč se trápit nějakou tisícikorunou za vyzkoušení autočipu. :-! To je v porovnání s cenou za nové auto naprostý pakatel >:D >:D A i když ho mám krásně uklizené, ještě uvažuji, že si ho nechám firmou řádně vyčistit, ať se má - vždyť si to zaslouží. A bude to za moje >:D Žádné splácení nového auta....
Tady je na grafu znázorněn ten nepatrný až nepoznatelný nárust výkonu [odkaz] všimni si, že je skutečně až při vrcholu otáček. A tady je graf točivého momentu, který je patrný již od 2700 ot./min. [odkaz] -
Bully_ 04.10.13 22:51
« Re: Chip
Jak se tedy chipuje atmosfericky motor, co nema turbo, kompresor, ani prepisovatelnou ECU? Zvednout vykon i kroutak o 10% za 4 a pul tisicovky bych chtel taky >:D Ma to jenom 1 chybu, zatim nikdo neprisel na to, jak se to dela a lidi vyhazuji nasobky tehle castky za mnohem mensi prinos. -
Bud 04.10.13 20:20
« Re: Re: Re: Chip
Musel bys zajet do Prahy. Tam ti to dají na brzdu a je to. Je to součástí ceny. Tady v Ově musíš pouze věřit. Ale vždy máš možnost zajít někdy někde na brzdu a zjistit si to. Pokud by se ukázalo, že je to stejné jako z výroby, můžež to jít reklamovat. Dělají to jak na atmosféry, tak na turbo motory. Samozřejmě, že u turba to poznáš vždy i v nízkých otáčkách, ale tady jsem to poznal až jsem tomu přitopil. Ovšem 7 kW. (v mém případě ) není zas tak moc. A krouťák mi taky nezvedli o 15%, ale pouze o 10%. -
white label 04.10.13 00:00
« Re: Chip
...běžný prací prostředek, který nikdo nikdy neviděl (koho by taky napadlo vyrábět jen běžný prací prostředek, který může nabízet "kdekdo", a proto ho nikdo ani nenabízí), "věcná" obdoba paní Kolombové, o které sice všichni slyšeli, ale nikdo ji neviděl.