Renault Clio (2013)
13.10.2013Nové Clio R.S. je kontroverzní auto. V testu tady na auto.cz schytalo jen dvě hvězdičky z pěti, ve srovnávacích testech stabilně prohrává s Fiestou ST a…
Renault Clio (Borek B.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
fletino1 28.11.13 10:26
« Gratulace k rozumnému výběru
Především chválím recenzi, podepsal bych se pod to hned :yes:
Clio R.S. je velice příjemný společník na denní proplouvání městem a víkendové zablbnutí v rozumných mezích. Je to dokonce tak příjemné auto, že si ho teď objednala moje 60ti letá máma v té červené flamme >:D Stačilo ji párkrát svézt v mém cupovém MRS a nechat ji řídit půjčené CRS, prodejce se teď dokonce smál a přiznal, že nevěřil, že si ho opravdu koupí po všech těch Scénicích. Osobně se taky těším, byť mě v prvních hodinách moc nebavilo, ale během dne jsem si na něj zvykl a mít tu možnost, tak bych o EDC, po vyladění odezvy na povel páčkou, hodně přemýšlel i do MRS, ačkoliv mě manuál běžně uspokojuje víc tím, že lépe ''cítím'' auto, když je třeba.
Ať slouží a pokud máš i FB, tak tam máme RenaultSport stránku i skupinu, kde se dá zkonzultovat kde co. ;-) -
Borek B. 13.10.13 20:54
« Re: srovnávací test
To je právě jeden z těch testů, které vypadají velmi slibně, i řada point je dobrých (např. že staré Clio má něco, co nová auta ztratila), ale pak se tam člověk třeba dočte, že "když přesunete páku do manuální polohy, převodovka stejně řadí sama" a že chování převodovky je "svéhlavé" (to prostě není pravda) nebo že převodovka frustruje svým odstupňováním (naopak má stupně krásně krátké, jak už se to dneska moc nevidí). Při žádném řazení nespadnou otáčky pod 4000/min, kde je motor v nejlepším, přesto tam je poznámka "většinou vám po odřazení spadnou otáčky víc, než byste si přáli", atd.
Vyvolává to otázky, co ti testeři s Cliem dělali nebo jestli skutečně seděli ve stejném autě, kterým jezdím já. Z pohledu čtenáře bohužel tyto zásadní dezinformace odhalit nelze, zvlášť když je text celkově napsaný opravdu parádně, skvělým stylem a v mnoha ohledech fundovaně. (Něco podobného je mimochodem test Fiesty ST, Clia R.S. a 208 GTi v nedávném SPEEDu.)
Malý hot hatch je zkrátka nutné zkusit na vlastní kůži, závěry českých testů je potřeba brát dost opatrně. -
woody-alien 18.02.14 21:22
« 208GTi
Ohledně jízdy zatím žádné poznatky nemám, ale na tu sobotní cestu do Prahy jsem si nakonec dojednal předváděčku u pražského prodejce. Tak snad to klapne.
Staticky jsem GTi prolezl a tak mám pár poznámek. Za prvé ty proklínané "budíky". Abych nebyl ovlivněnej kampaní proti tomuhle řešení, zkoušel jsem si srovnat sezení naslepo, tak aby mi vyhovovalo. No a po "probuzení" mi skutečně volant budíky částečně zakrýval. Musel jsem tedy kvůli výhledu na ně manipulovat se sedačkou a volantem a abych dosáhl výhledu, prostě jsem seděl o něco výš než bych chtěl. Možná je to o zvyku a časem by se to poddalo, ale není mi moc po chuti přizpůsobovat se kvůli takovým inovacím.
Jinak z interiéru dojmy vcelku pozitivní, možná bych oželel ty barevné přechody dekorů od černé k červené, ale nijak mě to neuráželo.
Celkově ovšem hodnotím vzhled GTi dost rozpačitě, podle mě je už výchozí 208 hodně kudrlinkovatá a všelijaké chromové ozdůbky to moc nevylepšily. Hlavně zezadu a zadoboku podle mě CRS gétéíčko doslova válcuje [odkaz]
[odkaz]
vs.
[odkaz]
[odkaz]
GTi je prostě moc vajíčkoidní a jediné k čemu nemám výhrady jsou krásná kola.
No ale jak říkají praví petrolheadi "na barvu a vzhled to nejezdí" >:D , a tak si nějaký verdikt nechám až po jízdě. Zaujala mě tvá poznámka o větší údernosti GTi a také o delších drahách řazení. Uvidíme.
S ceníkovou cenou zdá se dealeři Peugeotu umějí docela čarovat. Ještě jsem znovu oťukával tu FieSTu a skutečně sice neskončíš na nulové slevě, ale maximum se pohybuje kolem 2 až 3 procent. Všichni prodejci začnou o tom, jakej je FieSTa v Evropě trhák a Ford nestačí vyrábět. -
woody-alien 17.02.14 20:45
« Re: Clio vs. Fiesta ST
Trochu drsné, ale nemohu říct že nespravedlivé hodnocení. ;-)
Možná se ještě rozepíšu, ale teď jen ve zkratce. První, co člověka praští nikoliv do očí, ale o hodně níže >:D jakmile usedne do FieSTy, je fakt, že Recara jaksi nerespektují jeho tělesné dispozice. Nemyslím, že jsem zrovna hřmotný muž (186/85), ale v sedadle jsem měl potíže jak se stehny, tak se zády, které se mi podařilo do opěráku nacpat až po značném úsilí. Ale abych byl spravedlivý, záhy jsem na to při jízdě zapomněl. To ovšem nezaručuje, že by tento fakt nevadil při běžných jízdách, kdy adrenalin je na nule.
Druhá věc, které si rozhodně všimnete (pokud Vás tedy prodejce neposadí do FieSTy někde za městem na silnici, kterou před týdnem pokryli novým asfaltem) je opravdu značná tvrdost podvozku. Při překonávání pár městských kilometrů propadlých kanálů, nevyrovnané dlažby a všudypřítomných záplat jsem údivem zdvihal obočí natolik, že jsem si tuto komickou disciplínu osvojil s jistotou, již by mi záviděl i Vlasta Burian. >:D
FieSTu musím nicméně za chování podvozku vlastně pochválit. Jde ovšem o to, že necelou hodinu trvající zkušební jízda je nabitá touhou získat o takto koncipovaném autě informace především stran zábavy. Jezdit s ním každý den do práce, pro nákup nebo na úřady je jaksi jiný "sport", kde chování podvozku při velmi ostré jízdě zas takovou roli nehraje.
Třídvéřovou koncepci řešit nebudu a ani jí FieSTě nekladu za vinu. Já osobně upřednostňuji z praktických důvodů pětidvířko. Ovšem někdo (a ani to nemusí být mladík) to zas může mít naopak. FieSTa (stejně jako 208GTi) je zkrátka třídvéřák, tak to prostě je, ber nebo nech být.
Po jízdě (vlastně dvou) jsem si pro sebe říkal, že ta tvrdost zase není tak hrozná a jinak je FieSTa svižné a zábavné auto. Jenže mi zatím chybí srovnání s jízdami komfornějších soupeřů CRS a 208GTi. Pokud však uvážím, jakým způsobem mě oslovila schopnost GTI 7 Perf. fungovat přiměřeně komfortně i na 18" kolech (ano, mělo DCC, ale nebylo nutné přepínat z Normalu na Comfort) při zachování jízdní agility, potom bych FieSTu musel odsoudit za dost jednostranné naladění. V jejím případě dostává status daily-car vážné trhliny.
-
woody-alien 17.02.14 12:42
« Re: SSS vs. zbytek světa
A ještě dodatek k těm Octávkám. Občas se na semaforech nechávám strhnout (trochu dětinsky, přiznávám ;-) ) brilantními odpichy Swiftu z místa a většinu (samozřejmě, pravděpodobně nepřipravené) "konkurence" nechávám daleko za sebou. Nedávno se mi ovšem stalo, že vedle stojící řidič obstarožní Octavie zřejmě něco vytušil a na "battle" >:D se připravil. Odhadl jsem ho na 1.9 TDI 66 kW a v duchu mu slíbil hroznou potupu. >:-[] Naše reakční doba byla víceméně totožná, Swišť vyrazil kupředu s nadšením zlatého retrívra cítícího vodu >:D a chvilku se držel před Octavií. Ta ovšem držela krok více než statečně a k mému údivu se dostávala do popředí až mě nakonec předjela. V momentě, kdy už jsem viděl na její záď, vše se vysvětlilo. 1.8 20V Turbo. >:-[] -
woody-alien 13.02.14 15:02
« Re: Lépe bych to nenapsal...
No, u Clia RS nemusíš nic oželovat, R-Link je součástí sériové výbavy. ;-) Připlácet si můžeš ještě za RS Monitor, případně parkovací kameru. Zato s těma metalízama je to horší, předražená žlutá Sirius, černá, šedá, bílá základní a sice moc hezká, ale nikoliv exkluzívní protože často používaná na běžných Cliích, červená Flamme. Tohle pořád nemůžu pochopit. Ani zdaleka se to netýká pouze Clia RS ale i vrcholných modelů jiných značek, já prostě nedokážu pochopit, proč je tak málo možných barev, nebo proč těch 5 barev aspoň není výsadních právě pro to vrcholné provedení. -
Borek B. 13.02.14 14:17
« Re: Lépe bych to nenapsal...
V non-R.S. modelech jde tempomat zapnout a pak už si ho nevšímat, ale u R.S. to tak jednoduché není - při zapnutém tempomatu totiž nejde přepnout do režimu Sport. Takhle, ona ergonomie kolem tempomatu není v Cliu nic hrozného a dá se s tím žít, ale pokud by šlo vše ovládat z volantu, bylo by to dle mého názoru lepší. -
woody-alien 09.02.14 08:40
« Re: Re: Re: Třešnička na dortu
To GTI je tam zcela vážně, coby asi největší univerzál mezi kompaktními HH. Nejel jsem tu základní verzi, takže to neporovnám, ale Performance funguje parádně. CRS je mezi subkompaktama v podstatě nejdražší, takže ten cenovej rozdíl....samozřejmě je citelnej ale ne tak dramatickej jako třeba u FieSTy vs. GTI. Tedy mysím GTI s manuálem, za DSG chtěj 60.000 a to mi přijde neúměrný. Všechno záleží na tom, jak se vypořádám se svými současnými auty. Těch variant je víc a ještě to nemám úplně ujasněný. Narozdíl od doby nedávno minulé teď už je k dispozici i víc předváděček na CRS, takže na jaře ho taky snad projedu. -
woody-alien 16.08.14 21:00
« Re: Re: Srovnání generací
Jj, přesně takhle se podle mého naplňuje definice termínu hot-hatch. Dostatečně praktické auto s možností "změny charakteru". ;-) Jiní se holt domnívají, že jak ti to nezlomí páteř a nerozvibruje všechny zuby i při běžném přesunu, tak je to nezajímavej měkkoň. >:-[]
PS: Jsem zvědav, co řekneš na ten můj přírůstek v garáži. Čas někdy běží hrozně pomalu. ;-) -