Se zájmem jsem si přečetl tvé hodnocení Swiftu Sport a musím, byť trochu s lítostí, souhlasit.
To, co považuješ za hlavní problém SSS, je vlastně zároveň jediným důvodem, proč už mi nestojí v garáži. Bydlet tak někde v rovinatější krajině a mít na dosah kroucené okresky bez dramatických převýšení, neváhal bych. Mám pro Swift slabost, líbí se mi téměř bez výhrad (což o konkurenci říct nemohu) a je mi na něm sympatická ta jakási staromódnost, s jakou přistupuje k řidičské zábavě. Nízká hmotnost, perfektní podvozek a zároveň denní použitelnost, jež zahrnuje jak přiměřený komfort, tak spotřebu.
Jenže bydlím v podhůří a moje oblíbené "eRZety" většinou vedou do kopců a zase dolů. A přiznávám, že tam prostě ten výkon chybí a turbo hraje jinou ligu. S tím, že někde na rychlostkách nepředjedu Octavii 2.0 TDI bych se možná vyrovnal. Jak jsem se přesvědčil při jízdách s ještě slabším Swiftem 1.2, pokud není výkon, dá se využít moment překvapení a mrštnost výborně naladěného malého auta... tímhle způsobem dost často předjíždím auta, na která nemám výkonově ani náhodou. Jenže než se majitel vzpamatuje, tak jsem pryč.
>:DAle přesto prostě v hlavě hlodá červík pochybností, jestli mi tohle nezačne za chvilku vadit. A proč tedy rovnou nejít do turba...ať už v přímých konkurentech nebo o stupeň výš. Ta otázka by byla dávno smetena ze stolu nebýt několika věcí:
1. Swift mě prostě baví. Narozdíl od konkurentů, kteří se postupem času stávají tiššími, utlumenějšími, odizolovanějšími....Swift ve mně i přes některé chyby stále vyvolává ten úžasnej pocit motokáry, prcka na hraní.
2. Swift začal dělat Sport s pěti dveřmi. To přináší (aspoň pro mě) velkou konkurenční výhodu vůči FieSTě i 208GTi. A vzhledem k naladění podvozku je i na 17" kolech SSS plně použitelný jako daily-car.
3. Swift Sport je balíček všechno v jednom. Výbava je velmi nadstandarní (ačkoliv na nějaký infotainmenty můžete zapomenout) a bez příplatku obsahuje vše potřebné i něco navíc, a to včetně metalízy. Cena je navíc výborná, takže případné nedostatky tolik nebolí. A tenhle pohled se mi opravdu líbí.
;-) [odkaz]No a protože auto není jenom výkon, ještě pár poznámek k tomu ostatnímu. Řazení není úplně první liga, ale neměl jsem s ním žádnej problém. Řízení je přeposilované o něco víc než by být mělo, ale je přesné. Naštěstí celkový pocit vycházející od podvozku dává dost jasné signály, jak na tom auto momentálně je, takže nějaké "netušení" nehrozí. Celkové chování je dost transparentní a nezáludné. Se Swiftem si můžeš pohrávat a za případné přepísknutí tě neztrestá, jakékoliv ustřelení se dá okamžitě a snadno zkorigovat. Stejně to není auto na projíždění zatáček bokem, ale spíš na cizelování čisté stopy.
SSS nenabízí žádné speciální sedačky jako jsou třeba Recara ve FieSTě, ale ty použité v sobě kombinují solidní držení s dostatečnou objemností. Takže se usadí nejenom vyžlata, což dále prohlubuje denní použitelnost. Posaz je pravda ještě stále vyšší než by bylo potřeba, ale záhy si člověk zvykne.
No a co se týká velikosti, řidič má myslím velice slušný životní prostor. Nastavení sedačky dozadu/dopředu je dimenzováno vyloženě velkoryse a v kombinaci s volantem nastavitelným v obou osách si vhodný posaz najdou nejrůznější postavy. Vzadu to pochopitelně je celkem slabota, Swift stále ještě na délku nedorostl třídní konkurenci a někde se to projevit musí. Kufr ovšem neřeším. Mnozí se nad jeho "objemností" kácí do mdlob, já ovšem po zkušenostech s cca ročním provozem dospěl k názoru, že odvezu co si vzpomenu a vzhledem k četnosti takového počínání nad kufrem mávám rukou.
Toť asi vše. Rozum by dávno Swiště odpískal, srdce se ale stále brání.
;-)PS: Už dopředu vyhlížím poznámky k dalším konkurentům.