Diskuse

Renault Clio (2013)

13.10.2013

Nové Clio R.S. je kontroverzní auto. V testu tady na auto.cz schytalo jen dvě hvězdičky z pěti, ve srovnávacích testech stabilně prohrává s Fiestou ST a…

 

Renault Clio (Borek B.)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 80 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 13.10.13  11:16

    « Super recenze

    Konečně pořádně napsaná recenze na nové Clio RS! Vše objektivně napsáno z pohledu "obyčejného" každodenního uživatele tohoto vozu. Snad po přečtení tvé recenze některé jedince opustí různé předsudky ohledně tohoto vozu a půjdou raději nové RS vyzkoušet. Ještě jednou díky za super recenzi, pěkně jsem si početl. Přeji mnoho radostných chvil strávených za volantem.
  • 70 Reagovat !

    foto Bully-

    Bully_ 13.10.13  09:30

    « Nouvelle Clio R.S.

    Moc hezka a docela strizliva (v dobrem slova smyslu!) recenze :yes:
  • 40 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 13.10.13  17:40

    « Konečně

    ...konečně někdo, kdo s novým CRS jel (v tomto případě dokonce jezdí) a dokáže srozumitelně popsat jaké je. Ne jenom tlachat vyčtený stesky. Velká, velká pochvala.. :yes: Recenze perfektní, řekl bych střízlivá a přitom obsahující velké množství zajímavých faktů. A protože zrovna taky projíždím v tomto segmentu, co se dá (zjevně za stejným účelem jako ty, totiž pořídit nějaký HH coby druhé auto do rodiny) a CRS se mi zatím do ruky nedostalo, jsou tvoje poznatky pro mě obzvláště cenné. Samozřejmě i souhlas s poznámkami na adresu FieSTy (extra tvrdá, spíše podměrečná Recara) nebo SSS (překvapivě dobře sladěnej podvozek co se týká poměru komfort/agilita).

    Takže ještě jednou chválím a samozřejmě gratuluji k autu. ;-)

    PS: Možná by to chtělo ještě přidat pár fotek interiéru.
  • « 30 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.02.14  14:09

    « Re: Re: SSS vs. zbytek světa

    Tak nějak. Podobně jako ty si Swiště stále nechávám v záloze, i když tuším, že na něj nedojde. Škoda, že ho jako 5-dvířko nedělali už na jaře loňského roku. Manuál místo automatu bych doma ukecal, 3-dvířko pro provoz s dětmi už nikoliv. SSS teď mohl v garáži zastávat svižnější podobu auta pro každou příležitost, řešil bych si svůj turbo HH a zároveň měl dobrej pocit, že jsem "nepodvedl" svého oblíbence. ;-)

    No nic, tak co tam máš dál... :-)
  • 30 Reagovat !

    foto pogo26

    pogo26 13.10.13  17:45

    « Borek Harris

    Díky za pěkné počtení. Testy aut by jsi se mohl živit. Dokonce i jako vlastník auta si dokážeš zachovat odstup, což se málokdy vidí i u profitestérů. Docela jsi mě taky nalákal na R-link. Budu ho muset vyzkoušet. Zapadlo to do britského testu palubních systémů, který jsem nedávno viděl. Ten vyhrál právě R-Link od Renaultu.
    1.R-Link a ainsi recueilli 85% des suffrage, devant le
    2. Connect - Audi (78 %)
    3. Comand - Mercedes (75 %)
    4. IntelliLink - Opel (73 %)
    5. Touch 2 with Go - Toyota (68 %)
    6. ConnectedDrive - BMW (67 %)
    7. Connect Apps - Citroën (54 %)
    [odkaz]
  • 20 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 18.07.14  11:30

    « Hot hatch, indeed

    >:D To by bylo něco na nákupy do Tesca. Slicky, spartánskej interiér, kde děcka nic neponičej, simply clever trubky na zavěšení igelitek, křídlo abys měl kam položit kelímek s kafem z automatu....paráda. >:-[]
  • « 20 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 03.05.14  15:47

    « Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)

    Pokud myslíš jako toho třetího mě, tak ano, hlásím se. ;-) Z hlediska projevu, pocitu z jízdy, jakési přidané hodnoty, díky níž s autem "žiješ", mě GTi hluboce zklamalo. Už jsem měl možnost vyzkoušet ho podruhé, sice jen na nějakých 15 km, zato ale na v podstatě ideální trati, a ani jsem neměl chuť k tomu něco psát. Nic se nezměnilo. To auto je rychlé, hodně rychlé, pěkně sedí.....ale emoce nepřináší téměř žádné. Je to takové šikovné gétéčko, které tě rychle a docela komfortně přepraví, kam chceš....a tím okamžikem na tu jízdu zapomeneš. Pokud je 208 schopna vyvolat nějaké vzrušení, pak je to nejspíš (tak jak tvrdí i H.Koubek) někde na hranici svých schopností, kam jsem se nedostal. A popravdě, ani moc netoužím kvůli zábavě takhle na veřejných cestách jezdit. Tu schopnost prodat svou jízdu má mnohem lepší i slabší Fiesta ST. Nebudeme teď znovu rozebírat jiné její nectnosti, zapomeneme na dlažbu i na dálnice >:D , ale v ní to byl prostě úplně jiný pocit. A z toho, cos mi předvedl ty, pak vím, že i Clio RS dokáže řidiče přesvědčit, že nejede obyčejným osobákem s trochu silnějším motorem. Zkrátka, tohle Peugeot podcenil, zvuku 4 válcového benzínového turba je prostě potřeba trochu pomoct a "ticho po pěšině" není v autě, které se zove hot-hatchem, právě to pravé.
  • « 20 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.02.14  08:02

    « Re: Fiesta

    Jj, slyšel jsem, že tě nové CRS celkem zklamalo. Mě samotná jízda teprve čeká, ale nechal jsem se svézt a oproti různým testům si dost poopravil názor. Pokud se pohybuješ nebo ses pohyboval v této branži, sám musíš vidět, že se často i v jediném testu autor dostává do osidel protichůdných tvrzení a Cliu jsou často vytýkány malichernosti. Unikátem v tomto ohledu je test SM, kde už podle mého opravdu nevěděli, co si vymyslet a zdůrazňovali i povedenější (sic!) interiér předchůdce. Nebo i slovenský Top Speed, kde na okruhu testér řičí nadšením a chválí jako o život, aby se po zbytek 25minutového videa věnoval kritice malého odlišení vzhledu od běžných verzí. To je podle mě nesmyslný přístup. To by takový G-GTI nebo nová Cupra nestáli ani za odplivnutí. Ale stran fungování...zatím nejsem úplně schopen posoudit fungování CRS v běžném automatickém režimu, ale hodně se mi líbí, že v Race to auto opravdu funguje tak jak má. Včetně jisté dramatičnosti, která k H-H patří. Potom nemusí vadit, často spíš naopak, že v běžném režimuje je CRS schopno existovat jako docela obyčejné, přiměřeně komfortní malé auto.

    A k Fiestě. Musím říct, že jízda s FieSTou mě opravdu bavila. Možná i s ohledem na to, že jsem zvyklý na Fordy a ne Hyundaie ;-) , řízení ve Fiestě chválím, je rychlé a přesné, reaguje na minimální pohyb i kolem středové polohy, ale fantastickým bych ho nenazval. Hlavně, že působí přirozeně. Počet změn vůči normální Fiestě nijak neřeším,pokud jich je méně a Ford tím dokázal nabídnout na FieSTu výbornou cenu, podle mého jedině dobře. FieSTa je výborně jezdící řidičské auto. Má to ale háček. Hot hatch podle mého vnímání má být dost univerzálním autem, kompromisem zábavnosti a denní použitelnosti. Je mi srdečně jedno, že nekompromisnost sklízí ovace u fanoušků, naladění FieSTy je tvrdé do té míry, že v běžném provozu na našich silnicích, v našich městech bude nepříjemné. Jistě, záleží na způsobu použití, ale jako denní přibližovadlo s možností občasného povyražení bych si FieSTu nevybral. Kdybych chtěl auto jen pro svoji zábavu s tím, že s ním občas něco budu muset vyřídit, pak klidně a rád. A bohužel k tomu přispívají i ta Recara, která jsou podle mého podměrečná i pro docela konfekční postavy.
  • 20 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 06.02.14  21:17

    « Třešnička na dortu

    Musím pochválit doplnění a jakési uzavření recenze. Měl bych k tomu pár poznámek. Moc dobře vím, jak je těžké přenést pocity z řízení auta na papír/monitor tak, aby byly srozumitelné a pochopitelné i těm, kdo to auto nikdy neřídili. Je to těžké i u auta, které je obecně vychvalováno, natož v situaci, kdy to dané auto (v tomto případě CRS) schytává ze všech stran.

    Trochu mi tvoje situace připomíná Henryho Fondu ve 12 rozhněvaných mužích. ;-) A stejně jako on v tom hollywoodském trháku ty ve své recenzi postupně cupuješ na kousky důkazy obžaloby. A mě coby "porotce" si svým náhledem, precizním popisem a vysvětlováním nepochopeného přesvědčil a mohu tak s klidným svědomím na adresu CRS hlasovat: Nevinen.

    Nejsem si jistý, jestli bych si v konkurenci třeba Fiesty ST nebo mého oblíbence Swiftu Sport vybral Clio jako svoje nové auto. Rozhodně bych ale musel připustit (pokud by k tomu došlo), že tvoje recenze mě k tomu nalomila. Podle mého je jednou z nejlepších na tomhle serveru vůbec. Gratuluju. :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto 3-diamanty

    3_diamanty 15.10.13  10:30

    « klobuk dole

    uprimne..... asi najlepsia recenzia na auto ktoru som kedy kde cital :yes: :yes: :yes:

    bez komentara.... pecka citanie , naucne a zaujimave a putave :yes:

    uplne prve ma napadlo to co spominas ze ta tmava farba posobi nenapadne.. tiez som pozeral na foto a pozeram ci vobec je to RS [odkaz] a potom tma vidim napis RS pod logom ;-) .... je fakt ze ta tmava je nenapadna a spredu clovek ani hned nepostrehne ze ide o RSo..... zozadu je to vidiet vdaka difuzorom lepsie... ale myslim ze nenapadna farba je dobra na bezne denno denne jazdenie....sami mame cierne auto... a je to lepsie ako zlte alebo nejake svietiace cevene ci ostre biele .... nejako nesvieti pred obchodakmi, nelaka pochybnych ludi.... cize na frajerinku a okruhy ano... tam vynikne lepsie zlte clio RS.. ale kto jazdi denno denne v beznej premavke tam su taketo nenapadne farby na nezaplatenie ..... super vyber ...krasne auto :yes: :yes: :yes:
  • « 20 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 14.10.13  11:40

    « Re: Konečně

    Já se přidávám, excelentní počtení a velká závist :yes: Vystihl jsi i mou často uváděné pozitivní stránky ergonomie, kterou někteří kritizují ačkoliv si pletou ergonomii a zvyk :yes: Výborné poznámky třeba na téma dig. tachometru :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 13.10.13  23:50

    « vyborna recenzia. gratulujem

    Ahoj Borek! Pridavam sa ku gratulantom k vyborne napisanej recenzii. Dlho tu nic take nebolo. Tvoj styl pisania je taky aky by podla mna mal byt vo vsetkych profesionalnych testoch. Prvorade by malo byt popisanie ako auto skutocne funguje a nie o tom ci auto splnilo testerove poziadavky. (Samozrejme objektivne fakty je mozne konfrontovat so subjektivnym pohladom. Ale ten by nemal byt vydavany za svatu pravdu. Lebo 100 ludi 100 chuti. Citatel ma sam zvazit ci ta ktora vlastnost je klad ci zapor.) Pohlad na auto profesionala cez prizmu vsemoznych predpojatosti je velky amaterizmus. Tester ma pisat o aute ktore testuje a nie o aute ake by chcel testovat. Vid neustale porovnavanie starej a novej generacie clia konciace nariekanim nad rozliatym mliekom. Byt iny nemusi automaticky byt zly. Drzim palce a uzi si Clio r.s. Nenechaj si kazit radost vseobecnymi predpojatostami.
  • « 21 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.02.14  06:49

    « Re: Re: Fiesta

    "Navíc si Ford na rozdíl od konkurence podržel manuální řazení a je tu i mechanická ruční brzda a vypínatelné ESP. Tedy, ono je pořád v pohotovosti, ale pokud v průběhu manévru nezačnete brzdit, neruší a nezapíná se samo." Honza Koubek

    Takže úplně vypnuté zřejmě není....
  • 21 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.02.14  12:23

    « SSS vs. zbytek světa

    Se zájmem jsem si přečetl tvé hodnocení Swiftu Sport a musím, byť trochu s lítostí, souhlasit.

    To, co považuješ za hlavní problém SSS, je vlastně zároveň jediným důvodem, proč už mi nestojí v garáži. Bydlet tak někde v rovinatější krajině a mít na dosah kroucené okresky bez dramatických převýšení, neváhal bych. Mám pro Swift slabost, líbí se mi téměř bez výhrad (což o konkurenci říct nemohu) a je mi na něm sympatická ta jakási staromódnost, s jakou přistupuje k řidičské zábavě. Nízká hmotnost, perfektní podvozek a zároveň denní použitelnost, jež zahrnuje jak přiměřený komfort, tak spotřebu.

    Jenže bydlím v podhůří a moje oblíbené "eRZety" většinou vedou do kopců a zase dolů. A přiznávám, že tam prostě ten výkon chybí a turbo hraje jinou ligu. S tím, že někde na rychlostkách nepředjedu Octavii 2.0 TDI bych se možná vyrovnal. Jak jsem se přesvědčil při jízdách s ještě slabším Swiftem 1.2, pokud není výkon, dá se využít moment překvapení a mrštnost výborně naladěného malého auta... tímhle způsobem dost často předjíždím auta, na která nemám výkonově ani náhodou. Jenže než se majitel vzpamatuje, tak jsem pryč. >:D

    Ale přesto prostě v hlavě hlodá červík pochybností, jestli mi tohle nezačne za chvilku vadit. A proč tedy rovnou nejít do turba...ať už v přímých konkurentech nebo o stupeň výš. Ta otázka by byla dávno smetena ze stolu nebýt několika věcí:

    1. Swift mě prostě baví. Narozdíl od konkurentů, kteří se postupem času stávají tiššími, utlumenějšími, odizolovanějšími....Swift ve mně i přes některé chyby stále vyvolává ten úžasnej pocit motokáry, prcka na hraní.
    2. Swift začal dělat Sport s pěti dveřmi. To přináší (aspoň pro mě) velkou konkurenční výhodu vůči FieSTě i 208GTi. A vzhledem k naladění podvozku je i na 17" kolech SSS plně použitelný jako daily-car.
    3. Swift Sport je balíček všechno v jednom. Výbava je velmi nadstandarní (ačkoliv na nějaký infotainmenty můžete zapomenout) a bez příplatku obsahuje vše potřebné i něco navíc, a to včetně metalízy. Cena je navíc výborná, takže případné nedostatky tolik nebolí. A tenhle pohled se mi opravdu líbí. ;-) [odkaz]

    No a protože auto není jenom výkon, ještě pár poznámek k tomu ostatnímu. Řazení není úplně první liga, ale neměl jsem s ním žádnej problém. Řízení je přeposilované o něco víc než by být mělo, ale je přesné. Naštěstí celkový pocit vycházející od podvozku dává dost jasné signály, jak na tom auto momentálně je, takže nějaké "netušení" nehrozí. Celkové chování je dost transparentní a nezáludné. Se Swiftem si můžeš pohrávat a za případné přepísknutí tě neztrestá, jakékoliv ustřelení se dá okamžitě a snadno zkorigovat. Stejně to není auto na projíždění zatáček bokem, ale spíš na cizelování čisté stopy.

    SSS nenabízí žádné speciální sedačky jako jsou třeba Recara ve FieSTě, ale ty použité v sobě kombinují solidní držení s dostatečnou objemností. Takže se usadí nejenom vyžlata, což dále prohlubuje denní použitelnost. Posaz je pravda ještě stále vyšší než by bylo potřeba, ale záhy si člověk zvykne.

    No a co se týká velikosti, řidič má myslím velice slušný životní prostor. Nastavení sedačky dozadu/dopředu je dimenzováno vyloženě velkoryse a v kombinaci s volantem nastavitelným v obou osách si vhodný posaz najdou nejrůznější postavy. Vzadu to pochopitelně je celkem slabota, Swift stále ještě na délku nedorostl třídní konkurenci a někde se to projevit musí. Kufr ovšem neřeším. Mnozí se nad jeho "objemností" kácí do mdlob, já ovšem po zkušenostech s cca ročním provozem dospěl k názoru, že odvezu co si vzpomenu a vzhledem k četnosti takového počínání nad kufrem mávám rukou.

    Toť asi vše. Rozum by dávno Swiště odpískal, srdce se ale stále brání. ;-)

    PS: Už dopředu vyhlížím poznámky k dalším konkurentům.
  • « 21 Reagovat !

    foto Borek-B-

    Borek B. 12.02.14  12:49

    « Re: Re: Re: Ergo2

    Do toho systému samozřejmě detailně nevidím, ale pár věcí se o R-Linku říct dá:

    - Ten systém je sice postavený na Androidu, ale je uzavřený; nemá veřejné API, nejdou pro něj psát aplikace (to může pouze vývojářský tým Renaultu), nemá třeba ani obecné připojení na internet ve smyslu, že by v tom šlo třeba brouzdat po netu, všechno je hodně specificky upravené pro fungování v Cliu. Tento přístup je podle mě nejen správný, ale skutečně nutný, viz tvoje obavy.

    - R-Link bere z ECU poměrně málo informací (např. rychlost), a i kdyby moje auto mělo R.S. Monitor, které toho už z ECU dokáže vyčíst podstatně víc (např. různé teploty, předvolený stupeň v převodovce apod.), tak to všechno působí dojmem ala aplikace Torque pro Android - prostě to z ECU jen čte. Můj tip je, že celé to rozhraní pro zjišťování různých věcí z ECU je na této straně striktně read-only, a to nejen u Renaultu, ale u všech aut. Pochybuji, že by si nějaké auto přes OBD2 nebo něco podobného nechalo "mluvit" do životně důležitých funkcí pro provoz.

    No zkrátka věřím, že nejen v Renaultu, ale v žádné automobilce nepracuje idiot podobný tomu co kdysi navrhoval C2, pokud fakt ostřikovače ovlivňovaly funkci motoru :-) Je to o víře, ale co dnes není :-)
  • 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.08.14  16:19

    « Srovnání generací

    Hezké postřehy,

    řekl bych, že kamaráda s tím starším Cliem asi taky znám. ;-)

    Jinak těžko ode mě můžeš čekat něco jiného než souhlasné mručení. >:D >:D
    Jakožto člověk, kterému se C-RS 4 dostalo pod kůži, moc dobře znám ten pocit, kdy (pro někoho kdo ho zatím nezná) lehké rozpaky střídá nejprve zdvižené obočí, zpozornění a následně i pocit ohromení z toho, co se vlastně děje. Kam se podělo to vozítko pro ženušky do Tesca ? >:-[] Hodný dr.Jekyll zmizel s cedulí Konec obce a nadvládu převzal škodolibý pan Hyde. No tak co, ty za volantem, zvládneš mě trochu poškádlit ? ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 03.05.14  22:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)

    To číslo mám doma, jejich hodnocení Clia RS celkově nebudu komentovat....tam se ale chytali i stébel, jako že předchůdce měl kvalitnější a zajímavější interiér. ;-)
  • « 10 Reagovat !

    foto jazva

    jazva 03.05.14  16:56

    « Re: Re: Re: Re: 208 GTi vs Clio RS(Cup)

    Možno len nevieme, čo je dobré a zábavné. Ale je aspoň vidieť, ako diametrálne sa môžu líšiť názory novinára a bežného človeka. :-)
  • « 10 Reagovat !

    foto smoula-nesika

    šmoula nešika 03.03.14  19:27

    « Re: Re: Úvodní fotka typická...

    Jó, trefný avatar.
  • « 10 Reagovat !

    foto Borek-B-

    Borek B. 17.02.14  21:13

    « Re: Re: Clio vs. Fiesta ST

    Hele, jen se chci ujistit, nejsme náhodou jeden a ten samý člověk píšící pod dvěma různými nicky, že ne? Ta názorová shoda je fakt podezřelá :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…