Recenze

10 Majitel

Peugeot 206

8,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 206, foto 1 Peugeot 206, foto 2 Peugeot 206, foto 3 Peugeot 206, foto 4 Peugeot 206, foto 5 Peugeot 206, foto 6 Peugeot 206, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Traktůrek Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1150 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 95 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Zdravím všechny! Tuto recenzi jsem se rozhodl napsat, abych pomohl vyvrátit mýtus o francouzských autech, že jsou to nekvalitní auta, co přestanou startovat jakmile teploměr zamíří pod bod mrazu - OPAK JE PRAVDOU!

Před pár lety jsme potřebovali druhé auto na dojíždění do práce 2x40km. Bohužel nejsem vlastník Agrofertu a tak žádné dotace jsem na vůz nedostal, muselo stačit 50tis.Kč a to prosím včetně pojištění !! :-) :-) Byl čas vánoc a mě čekaly dlouhé noci na internetu a odpolední návštěvy autobazarů.

Protože jsem v té době ještě trochu měl rád Škodovky, zkusil jsem hledat Fábii I 1.4 MPI, ale podmínkou bylo ABS, 2xAirbag a klimatizace. Zděsil jsem se = v ČR něco takového za 50tis. prostě neseženu, v bazarech se na mě dívali jak na blázna, komentáře kamarádů "na co Ti je ABS", "místo klimy je lepší okno" jsem ignoroval a radikálně jsem změnil svůj postoj ke značce co chci.

Vzpomněl jsem si, že jako mladík jsem velmi obdivoval tehdy nový Peugeot 206 a tak jsem rychle nastudoval, jaký motor je spolehlivý, na co si dát pozor atd. Byl jsem překvapený, že i automechanik od Peugeotu mi doporučil úplně obyčejný malinký 4-válec 1150cm3 s výkonem 44kW a 95nm točivým momentem. Varoval mě před 3-dveřákem, protože velmi brzo odchází mechanismus odklápění předních sedadel. Na Peugeotím fóru jsem pochopil, že je lépe vzít facelift, kde se zlepšil interiér, ale také odtékání vody někde v přední kapotě... Nebudu to protahovat, po únavném výběru mě tak začal tlačit čas, že jsem koupil vůz v docela "proflátknutém" Ostravském menším autobazaru, samozřejmě bez servisní knížky a historie, původem z Itálie, rok jezděný přítelkyní majitele autobazaru(to se mi právě líbilo). Dal jsem zkušební jízdu a vzal auto na rampu. Kupodivu bazarista neprotestoval. Našel jsem díru ve výfuku a těsnění olejové vany už netěsnilo. Jinak vše ok, klimu v zimě zkoušet bohužel moc nešlo, ale kompresor jel :-) Jinak auto působilo nečekaně zachovale a hlavně startování, motor, spojka, brzdy - vše v pořádku. Tož jsem usmlouval menší slevičku a rozpočet i s pojištěním byl dodržen. Domů jsem už jel za tmy a objevoval krásy francouzského smyslu pro detail, pro mě Škodováka něco jako civilizační šok. Nejdříve mě překvapilo příjemné podsvícení ciferníků i středového panelu, dostalo mě funkční podsvícení popelníku !!! i schránky spolujezdce, polohovatelné opěrky hlavy v předozadním směru!!!, pak jsem nečekal, že bude fungovat i el. ovládání a vyhřívání zrcátek, dokonce el. ovládání oken bylo ok! Jsem z Beskyd, ABS jsem vyzkoušel na sněhu hned ten den, krásně vedlo stopu rovně a brzdilo bez kopanců do pedálu. Co mě zaráželo, bylo, že auto i s děravým výfukem je tišší při 90km/h než tehdy naše hlavní auto Fábie II kombi magic HTP 51kw 2009!!!(Škodo styď se! :-) )! Na voze byly naštěstí jakési zimní pneu Rotex(docela fajn) s 5mm vzorkem a tak jsem domů dojel překvapivě v pohodě bez stresu. Jinak vůz perfekně topil, větráky bez pazvuků a pískání i na nej. stupeň (Škodo styď se! :-) ). Začal jsem se sám sebe ptát, co to jsou všude v médiích za kecy o fran. autech. Měl jsem Fábii I HTP 5let, pak Fábii II HTP 6 let a pořád něco nebylo ok, u obou aut po 120tis.km začal zlobit motor, inu HTP - Hitlerova Tajná Pomsta se podařila :-)

Další měsíc po výplatě jsem nechal přetěsnit vanu(spec. silikon 350kč), vyměnil rozvodovou sadu(druhovýroba 2500kč) a vodní pumpu (druhovýrova 550kč), vyměnil olej, filtry a svíčky. Výfuk jsem sehnal MST celý za 1750kč - překvapení bylo, že 206 nemá ani vlnovec ani druhý tlumič, přesto je tišší než tehdy poslední výkvět HTP verze CGPA 51kw s dvěmi velkými tlumiči a vlnovcem! (Škodo styď se! :-) ) Pro jistotu jsem jezdil na OMV benzín s aditivem VIF Super. Vůz to vzal jako odměnu - byl tak tichý, že jsem to nechápal, asi po dvou týdnech se nečekaně zvedl i pocitově výkon. Spotřeba počítaná 6.4l (zima, dálnice 2x40km)! 206 starovala napoprvé i ve velkých mrazech, velmi rychle začala topit a člověk si mohl jen užívat měkké odpružení a ticho v kabině. Samozřejmě nad 110km/h už motor šel slyšet docela výrazně, čemuž pomáhal vydatně i MST výfuk laděný na nižší tóny :-D

Teď asi čekáte něco hrozného, ale právě NIC se nedělo a další dva roky jsem s tímto autíčkem najezdil asi 25tis.km. Během té doby jsem vyměnil termostat(druhovýroba 320Kč) a senzor pedálu(druhovýroba 150Kč), toď VŠE! Jó, ještě jsem musel koupit novou baterku do klíčů, protože jsem málem zapomněl, že vůz měl centrál - ano také zcela funkční dodnes :-)

POINTA - nyní vůz je prodaný, ale zůstal v rodině. Jezdí dobře, nezlobí. Jediná vážná závada je v současnosti ta, že kuna překousla kabel v motoru, bohužel docela šikovně, což bude něco stát. Zimní pneu Rotex dosloužily statečně, teď se snaží Firestone neudělat si v horách ostudu :-) Co dodat? Nevěřte novinářským testům, ani placeným článkům. Lepší je si pročíst fóra dané značky, určitě vám tam poradí. Jedno vím teď jistě - francouzská auta nejsou špatná, dokonce v komfortu patří na špičku, jen musíte jako u těch německých vybrat správný motor a verzi :-)

Silné stránky

Dizajn (exteriér i interiér)
Komfort
Radost řídit a jezdit v něm
Levné náhradní díly z druhovýroby
Antikorozní ochrana
Dobrý výhled
Spolehlivost!

Slabé stránky

Menší kufr
Pomalejší servo, ale je přesné
Slabší brzdy, asi jako Fábie I

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Termostat 320kč
Senzor br. pedálu 150kč
Tyčky stabilzátoru 2x250Kč

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

No raději bych tam už nešel, ale kdo ví co mě čeká :-D

Motor 1124 cm³, 44kw, 95nm

Tento malý motor je pro mne opravdu příjemným překvapením. Oproti HTP 51kw mu chybí jend síla v dolním pásmu do těch 1600 otáček, takže si nemůžete dovolit rozjezd na dvojku, jak jsem občas z lenosti dělával u HTP :-)
To je ale tak vše co se dá motoru vyčíst, protože motor má sametový běh, nevibruje, neduní, vytáčí se do 6000 s přehledem a na okreskách jezdí do 6l. Neodpustím si také, že je to velmi spolehlivý motor, nic strašného jak HTP, při dobré údržbě opravdu držák, navíc levně opravitelný.
Jsem odchovanec Škodovek a koncernů, s tím, že od malička do mě okolí duje, jak jsou frantíci špatní. Jak jsou tyhle hospodské povídačky vedle jsem musel pochopit až na vlastní zkušenost :-)
Tento motor můžu jenom doporučit pro nenáročné řidiče, má totiž něco co by se dalo nazvat harmonie, to samé cítím u fordího duratecu 1.6 :-)

 

Novinky v recenzi

9.4.2017 16:52

Jízdní vlastnosti

Úplně jsem zapoměl na popis jízdních vlastností P206. Pozor, existují i verze GT 2.0i, které mají víceprvkovou zadní nápravu :-), v tom je 206 zajímavá i pro začínající tuningaře. V mém případě však jde o klasickou jednoduchou torzní tyč. Tak tedy budu porovnávat vůči Fábii I HTP, kterou jsem měl více jak pět let, kupovanou jako novou.

Peugeot je komfortní zejména na dálnici, pěkné i rozbité okresce. Co však mu moc nesedí, je rozbitá polní cesta anebo cesta z beton. panelů, tam se celý interiér roztřese jak by trpěl zimnicí. Fábie I nedává takový komfort na rozbité okresce, ale zato si poradí se ctí s polňačkou, či betonovým tankodromem :-) Fábie I i P206 snesnou i rychlou jízdu s ostře řezanými zatáčkami, na svou dobu obě auta patřila k tomu lepšímu. P206 se jen méně naklání a tak máte subjektivně lepší pocit kondroly vozu.P206 je prostě nižší a je to znát, a to platí i o bočním větru na dálnici, kde 206 je tam stejně dobře jako např. můj služební Rapid SB, zatímco Fa1 už vyžaduje držet volant velmi pevně, nejlépe i zubama :-)
Fa1 má ale o řád lepší rychlost rekace řízení a také o řád lepší řazení, tam 206 ztrácí. Pokud jste běžný řidič, nic takového nebudete vnímat, pokud jste fajnšmekr, může to dost vadit :-)

4.4.2017 15:17

Audio :-)

Málem bych zapoměl. Po pár měsících koupě vozu jsem měl tu možnost koupit levně autorádio/CD/USB Sony 4x40w :-) Neváhal jsem a koupil. Moc jsem nevěřil, že reproduktory vůbec ve dveřích budou. Zapojili jsme kabel, zapli rádio - muzika začla hrát i v zadních dveřích!!! Dle mého to v autobazaru zapoměli vymontovat :-D Zvuk je nečekaně kvalitní, lepší než v mém Focusu II Trend :-)


Další vozy Peugeot 206



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
5

V dolních otáčkách do 2000 slabší než HTP 51kw, jinak velmi točívý sympatický motorek

spotřeba
8
hlučnost motoru
8
kvalita sedadel
7
brzdy
6
zavazadlový prostor
4

Více o modeluPeugeot 206
Peugeot 206 1,4 XR Peugeot 206 1,4 XR

Horká francouzská novinka tohoto roku je tady. Ano, už i…

Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází Peugeot 206 - Nástupce legendy přichází

Když jsme na jaře na ženevském autosalónu na stánku…

 





Blesk.cz

Rotvajler na nádraží v Mnichově pokousal pět lidí. Policie ho zastřelila

Rotvajler na nádraží v Mnichově pokousal pět lidí.…

Policie v německém Mnichově zastřelila psa, který pokousal pět lidí na tamním hlavním nádraží. Rotvajler, jenž…

Tajemství baviče Mladého (†63): Chybělo mu 10 milionů! Před smrtí o ně bojoval

Tajemství baviče Mladého (†63): Chybělo mu 10…

Spravedlnost k němu byla slepá až do smrti! Podle zjištění Blesku bavič Josef Mladý (†63) nebojoval jen s…

 

iSport.cz

Pivarník chce v Brně pokračovat: Potřebujeme hlavně rozdílové hráče

Pivarník chce v Brně pokračovat: Potřebujeme hlavně…

Renomovaný trenér Roman Pivarník (51) má zájem vést Brno i po sestupu do FNL ligy. Podle informací Sportu je…

Rada děkoval všem a vyčinil kouči Olomouce: Na to je chlapec moc mladý

Rada děkoval všem a vyčinil kouči Olomouce: Na to je…

Jablonci se v sezoně 2017/2018 splnil sen. Po čtyřech neúspěšných bojích v předkolech Evropské ligy vybojovala…

 

Reflex.cz

Vandal v moskevské galerii poškodil jeden z nejslavnějších ruských obrazů

Vandal v moskevské galerii poškodil jeden z…

V moskevské Treťjakovské galerii poškodil v pátek večer vandal obraz malíře Ilji Repina „Ivan Hrozný a jeho syn…

„Slušní lidé“ protestovali v Brně proti hře, ve které Ježíš znásilňuje muslimku. Vtrhli na jeviště

„Slušní lidé“ protestovali v Brně proti hře, ve…

Aktivistům se včera večer podařilo narušit kontroverzní inscenaci Naše násilí a vaše násilí v Divadle Husa na…